Testvériség, 1884 (2. évfolyam, 1-39. szám)

1884-01-06 / 1. szám

1884. január 5. эк férgek ütnek vala tanyát. Az emberi зт ezen átalános törvény alól kivételt зт képez. Ha egy élősdi faj közéje te­lepszik, melyet a természet törvényel­lenére, saját munkájával kell táplálnia, b­áznia, ápolnia, hogy el ne veszszen, k svetkezés okvetlenül az tesz, hogy ma­­k a törzs, a nép, az egyedek összege, sorvad, elvész, mig az élősdi tova inul. A zsidóság valaha élősdije volt Khal­­ának, innét átvonult Egyptomba; mi­­g innét kiverték, átcsapott Szíriába; nét Babyloniába, majd Perzsiába, Me­­ába, Parthiába; majd szétszóródott Ké­sén, bekerült Oroszországba, Lengyel-,­émet- és Magyarországba. Délen Ará­lba, Egyptomba, Berbériába, utóbb lanyol-, Olasz-, Franczia- és Angoloz­­ágokba, ott telepedvén meg leginkább, hol a parazita életnek legkedvezőbb faj kinálkozék. — Nincs ország, mely-­­ valaha a zsidó élősdieket ki ne ver­­i volna; hisz ez a természet, az ön­­itartási ösztön parancsszava. Ki nem kapja azt a helyet, a melyet a féreg­­gcsip ? — Ki nem takarítja ki házát, báját, ha már a férgeket megsokallja? Higgyék el uraim, az az szükségkép­­n ismét el fog következni — és ha az ész világ minden hatalmasa és minden tonája ellene szagül is, — midőn is­­i­lődni fog Egyptom, Spanyolország ■ténete, midőn a zsidó parazitaságot a рек közös akarata, megegyezése szám­­i, testéről lerázza, kilökvén őt a bolygó dónak útjára, hogy átkának terhe alatt mbb bujdossák a világban. Kérdjük már most önmagunktól: mi­­n áll az a zsidóságra nehezedő átok ? leletünket ama régi közmondás foglalja gában, mely igy hangzik: „Akit az én meg akar verni, annak eszét veszi ! Úgy verte meg az Isten a zsidókat, iy eszüktől fosztá meg. Innét van, ry a zsidó bármely nemű alkotásra jesen képtelen. Innét van, hogy a zsidó a művész, hanem másoló; nem „auc­­s, hanem plagiarista; innét van, hogy zsidó az erkölcs értékét nem ismeri, őt nem látja be; innét van, hogy a ló megtisztult jogi fogalmakkal nem . Innét van a zsidó babonasága, bá­­latos hajlandósága mesés, nevetséges, jó babonás dolgok elhivésére. Innét­­ a zsidó fanatizmus és bigótság, mely­­t más embert embernek el nem ismer,­­ faját különösen kiválasztottnak hiszi, ez van végre, hogy a zsidó rabszol­­a egy őrületes rögeszmének, a világ ghóditása rögeszméjének. — Ez bii őrület szülő oka példátlan kapzsi­­aknak, ez űzi, ez hajtja őket, mint ál­lt az ösztön, mindenütt, mindenüvé és idenkor pénzharácsolásra. Nem törődik is a zsidó, hogy mi módon juthat z forráshoz; oda kell neki férnie min­­képzelhető áron, ha mindjárt csalás, is, árulás, hamis eskü, hűtlenség, ős­­ember, vallás, haza, vagy akár övéi­­elárulása tegyen is a föltétel! — A­­ bitvágyához, kapzsiságához hozzá­­vető a történetemben nincs, tegyen az ig vagy bűn. — A zsidók ezen tulaj­ait együttvéve tekintem én a józan elvesztésének, vagyis Isten átkának;­­ eme bűnök emelik az embert leg­­zsabban és legbiztosabban embertár­­fölé; ezen bűnöket a legkevesebben korolják egyéb népek között, és igy, egyrészről legegyenesebb lépcsőül válnak a gazdagságra, rangra és te­­élyre, addig másrészt: leginkább te­­az embert gyűlöltté, leginkább m­­­ik fel maguk ellen a jobbak megvé­­t, undorát és megbotránkozását, a mit id­óság ellen 2000 év óta tapasztalt isteny, megvetés a legfényesebben la­­t. Ama bűnök — vagyis Isten átka — okozzák, hogy a zsidók eddig minden országban magas, csaknem királyi pol­­czokra jutának; csakhogy másrészt — a bűn mindenkor magában hordván bünte­tésének csiráját is, — ugyanezen bűnök tevék őket gyűlöletesekké, utáltakká úgy a régi, mint az uj világban, s egyszers­mind bukásukat is mindenkor magukkal hozák, igy parancsolván ezt az erkölcsi világ szigorú logikája. A zsidók mindenkor magasról buktak te. — Napjainkban is igen magasan szár­nyalnak, és ez legbiztosabb jele közeli bukásuknak: mert az az isteni átok nem szunnyad — —! Jó tesz azt kétszer meggondolni, a­mit az imént elmondánk; mert csak ez nyújtja kezünkbe a kulcsot, csak ez érteti meg velünk a zsidók szerepét a történetemben, ez magyarázza meg végtelen gonoszsá­gaikat, istentelen tanaikat, melyek mig egyrészről őket fölemelik, másrészről gyűlöletessé teszik, a bitor lőtt magasság­ból a száműzetés átkába szédítik le. — Berzsenyi ezt igy mondaná: Tündér szerencsénk kénye hány-vet. Játszva emel s mosolyogva ver­te. Ha mindez igy nem volna, miképpen taníthatnák a zsidók, hogy nem-zsidót megcsalni, meglopni, megrabolni, elnyom­ni, rajta boszút állni szabad ? — hisz ez rettentő bűn! Elhiszik ők, hogy léte­zik egy zsidó Isten, mely ily förtelmes gonoszságot meg nem büntet? — Vagy azt vélik, hogy az Örök Igazság maga is megcsalható ? — Nem, ők az örök Igaz­ságot nem ismerik; neki nem, hanem az istentelenséget nyilvánosan tanító Tal­­mudnak és a rabbinusoknak hisznek. Ez az ő átkuk.­­— Természetesen ők csökö­nyösen tagadják, mintha a Talmud ilyes­mit tanítana; de mit használ ez, mikor mi kérlelhetlenül fejükre olvassuk a té­nyeket, t. i. az elméletet, az elveket, míg a „ 12 Röpirat“, „Testvériség” számtalan le­velezői a tapasztalat tényeit gyakorlatból, conkrét esetek fölemlítése által bizonyítják. Igazán vérlázító példáit olvashatjuk a Talmud-elvek foganatosításának a gya­korlati életben, mint midőn pl. egy leve­lező arról tudósít, hogy ez és ez a zsidó bizonyos betegen fekvő öreget szed rá; önmagára íratja a haldokló jószágát, adóslevelet irat alá a haláltusában fet­­rengővel örökösei távollétében; a kínlódó meghal ; az örökösök kituratnak atyjuk hagyatékából, és a zsidó ül bele. — Igen, ilyen borzadalmas, még vadállat­nak is szégyenére váló cselekménye is van a közéletben, van elég példa. Az ember kétségbeesve emeli kiterjesztett karjait égfelé: „Isten, te Örök Igazság, hol maradsz villámiddal, hogy e szörnye­tegét, ez ördögszülöttét agyon nem súj­tod ?* — És a zsidó ? — nyugodt lelki­ismerettel tér haza, hisz ő mi roszat sem tett! — az állam törvényei ellen nem vétkezett; sem a szent írás, sem a Tal­mud, sem a rabbinusok parancsait át nem hágta: hát miért érezne lelkiismeret-fur­­dalást ? De hát csakugyan megenged ilyesmit a Talmud ? — Igenis megenged, sőt gon­doskodik is eljárásról ily esetekben, a­mi világosan mutatja, hogy nagyon is járt úttal van dolgunk, midőn a Talmud e helyével foglalkozunk. Ama szörnyeteg tan'imigy hangzik: „Hagózel esz hag­­géz, vemisba ló, umesz, haré ze m’salém keren v’hhámes lakóhanim, ve­ásom lam­­mizbéahh, se-neemar (Bemiddvar 5.): „Ve­im én láis góél lehásis háásom élof, háásom hammásav Lassém, lakkóhen, mu­vad él hakkippürim, aser jekappér bó álof.“ Hajjá ma-ale esz hakkeszef, ve-esz ha-ásom, umész, hakkeszef jinnáb­en le­­vánás, ve-h­a-ásom jir’e ad se-jisztáav,­­ v’jimmáktr, ve-jipplu dámáf lindáva.*) A­ki megrabolja az idegent és (vele szem­ben) elesküszi, és ha (az idegen, t. i. nem-zsidó) meghalt, ime ez visszatéríti a tőkét (a rablott, lopott jószágot magát vagy értékét) és annak egy ötödét a pa­poknak és bírságot (vétkéért u. m. áldo­zatot) az oltárnak (tehát ismét a papok­nak); mert mondva van (Num. V, 8.): „És ha nincs amaz embernek örököse, a kinek a birság visszatérittessék, a birság a Jehovának adatik és a papé leend, ki­véve a kost, mely engesztelő áldozatul mutattatik be, hogy az áldozat engesz­telő legyen.* — Ha midőn hozza a pénzt és bírságot, útközben meghal: a pénz fiainak adatik, a birság(­ul áldozatra szánt barom) pedig addig legeltetik, mig megsérül (igy alkalmas áldozatra nem lévén), ekkor eladatik, ára..pedig önkén­tes áldozatra engedtetik át. Szükségesnek vétek itt néhány szó ma­gyarázatot. A Talmud szerint a nem-zsi­dót megrabló zsidó vétkes ugyan, de nem a rablás miatt, hanem mivel hamisan es­­küvék ; ez pedig csak azért vétek, mert a Jehova neve megszentségteleníttetik. A rablott jószágot vagy annak árát (ha t. i. a zsidó magát jelenti, hogy rablott, vagy ha tetten érték), hozzáadván az ér­ték egy ötödét, tartozik a zsidó rabló a papoknak adni azon esetben, ha a meg­­rablott keresztény időközben meghal. Vétke kiengeszteléséül köteles még vala­mit a Jehovának is föláldozni, és ez a bírság. — Itt a keresztény olvasó azt kérdi, hogy hát miért nem térítendő vissza az elhalt kárvallott örököseinek ? Oka ez. A jelen hely voltaképpen a zsi­dóvá tett idegenekről szól; ha már most az ilyen „ megtért “-nek nincsenek zsidó vallású gyermekei, nem tekinthető olyan­nak, ki vagyonával rendelkezhetik; ha más gyermekei, pl. keresztények vannak, azok nem örökölhetnek. A szent írás ama szavait, hogy ha nincs valamely embernek örököse (vagy inkább jogérvényesítője), úgy magyarázzák, hogy nem-zsidónak (kereszténynek) nem tehet egyáltalán örököse. — Ha a rabló zsidó időközben elhal, még mielőtt a papoknak adta volna rablása gyümölcsét: ez a gyermekeire száll örökség, jo­gos birtok gyanánt!! — De hisz azokból, a­miket eddig hallunk, önként következik a jelen tan, ha a Jehova köz­zsákmányává téve a nem-zsidók birtokát, mi természetesebb, mint hogy nem-zsidók nem is örökölhetnek. — Nem is képez a zsidóknál e nézet, ez átalánosan elfoga­dott, vallott és gyakorlott tantétel titkot, sőt köztudomású náluk ezen jogi axio­ma : Kol hakkódem binkhászáv, záka. Mindaz, a ki előbb foglalja el (az ide­gennek javait), azoknak jogos birtokosa. Hová jutottunk, uraim, hogy a polgá­­rosult világban a magasztalt XIX. szá­zadban ilyet nyilván kinyomtatni, sőt ta­­nítani tehet ? — Én nem hiszem, hogy a kafferek vagy a zuluk el volnának any­­nyira sülyedve a barbarizmusban, hogy ily gyalázatot, az emberi nemnek ily szégyenére való becstelenséget hinni és tanítani mernének. Ki annyira barbár, hogy üldözésnek nevezze azt, ha valaki ily förtelmeket valló szájra rálegyint? Szent kötelessége a törvénynek, törvény­hozónak, a társadalomnak, sőt az egyes embernek is ily tanokat elnyomni, vallói­kat pedig ártalmatlanná tenni. — Mert *) Hogy a nagyon „lelkiismeretes“ zsi­dóbarátok és „ szabad“-elvűek is némi hi­telt adjanak szavaimnak, sietek megje­gyezni, hogy e hely ugyan a Talmudból és pedig a Nezikin (károk) sorozat Bava Kama czímű könyvének ix. f. 11-ik Mis­­nája, de nem valami „salabakter”, hanem 1880-iki kiadás; tehát a „fölvilágosult­­ság" kellő közepéből való, mi ezen tan egyéb, mint a társadalmi józan ész és a természeti jog tagadása ? — Mi ez egyéb, ha nem tolvajlás, csalás és rablás nyilvános helyeslése, tanácslása és tanítása, hogy a telhetetlen zsidópapok orvgazdaság által meggazdagodjanak ? — Ha ez eltűrhető valamely államban, ott nem tehet a lopás bűn, nem tehet a rab­lás törvényszegés! ott jogosan lophat és rabolhat minden ember. Mit csináljunk hát, mikor a hatalom mit sem tesz e hallatlan barbárság féke­zésére ? Megmondom. Erkölcsileg kell a zsidót ártalmat­lanná tenni, nem pedig bottal. Ha fér­fiak azok, a­kik e sorokat olvassák és helyeslik, nyújtsák jobbjukat. Ígérjék meg becsületszavukra, hogy közülök senki zsidót soha ,úr­­ nak nem szólít; neki kalapot nem emel; ha volt eddig zsidó­val barátsága, minden hímezés-hámozás nélkül bontsa szét; zsidót a társaságban meg nem tűr: vagy ő megy, vagy a zsidó. Fogadja meg becsületszavára, hogy zsidó, vagy zsidóbarát lapot, könyvet nem ol­vas ; zsidó színészt és színdarabot meg nem hallgat; zsidónál mit sem vesz, zsi­dónak es mit sem ad. Alakuljon minden városban ily liga, melynek tagjai egy kis jelvényt hordjanak, mely őket mindenkor figyelmeztesse esküjökre. Ha szabad a zsidónak, a kőmivesnek igy tennie, sza­bad leend az anti­semitának is. — A zsidó igen becsvágyó, ezért ajánlá Luthe­­rus, Schudttus stb., hogy azt ,úr“-nak ne szólítsuk; mert a zsidó tehet gazdag, de nem tehet „úr*. — „Judaeis et Syris nationibus natis servituti“, mondja Tullius. Egyébiránt tiszteletet és rokonszenvet az emberre senki sem erőszakolhat; ha valaki szereti a zsidókat még ezután is, a­miket eddig elmondtam, az önmagát ítéli el; én a magam részéről tolvajok, rablók, zsiványok czimborája nem te­szek ! — Caeterum censeo perfidam Judaeorum gentem ext .... andam esse. Avellanus. TESTVÉRISÉG 1. szám. Iparosaink érdekében. Lezajlott választásunk idegrázó küz­delmének árja. Mi megtettük kötelessé­günket Magyarország kereszténysége ér­dekeinek megvédése ügyében. Megválasz­tottuk az antisemita képviselőt, ki maj­dan hivatva leend többek segítségével kiirtani a magyar népfaj közül azt a gyomot, mely nemzetiségünk hajdan di­csőségtől gazdagon virágzó növényét ma­holnap elhervasztja rohamosan burjánzó gyarapodása által. E kötelességet teljesí­teni kell minden igaz hazafinak. E köte­lességet teljesíteni kell minden igaz ke­reszténynek. E kötelességet teljesítenünk kell a legközelebbi választásoknál általá­ban mindenfelé, hogy megvédjük magun­két a tönkrejutás dicstelen halálától. De nemcsak épen a zsidóság nemzet­orgyilkos uralma a­­mi bajunk, ha­nem reánk nehezedik, magyarországi ipa­rosokra még annak végzetszerű súlya is, hogy a külföld nagy gyáraiból el­lepnek bennünket mindenféle árukkal, melyeket pedig Magyarországban is elkészíthetnénk, habár nem olyan olcsón,­­ mint azokat a külföldi árukat a zsidók nálunk áru­sítják. Persze ezzel leginkább a zsidó foglalkozik, mert bolygó természeténél kötelékek széttépése, a népjog, sőt a jó­­fogfa­laso­­k könnyebb munka a külföldre való utazgatás, mint a verejtéket izzasztó kézi, testi munka, vagy a szolid, komoly szellemi munka. Ezen beszállításokat is kellene rendszabályozni. Meg kellene akadályozni, hogy kül­földről oly tárgyakkal, milyeneket benn

Next