Képes Magyarország, 1958 (4. évfolyam, 1-6. szám)

1958-01-01 / 1. szám

Sátortáborok lesznek a Balaton körül is, összesen 9 helyen. A sátor­táborok két részre oszlanak, ifjak és felnőttek részére Az ifjúsági részleg segítségével az IBUSZ 3, 5, 7 és 10 napos Balaton­ körüli kerék­páros-túrákat szervez, elsősorban a tanuló ifjúság részére, pedagógusok vezetésével. A túra megszervezésé­ben — amelyet az előtakarékossági mozgalommal is összekötöttek — a KISZ, az Úttörő mozgalom és az MTH is rész­t vesz. A sátortáborok­ban olcsó étkezés várja az ifjúsá­got, s az elszállásolás is rendkívül olcsó. A sátor igénybevételével egy éjszakára mindössze 4 forintba ke­rül. A tíznapos túrát úgy állították össze, hogy mind a 9 éjszakát más balatoni fürdőhelyen tölthetik a résztvevők, így az egy nap alatt meg­teendő út nem túl fárasztó, s alkal­mat ad a fürdőzésre, sportolásra is. A bugaci csárda az idegenforgalom szolgálatában A nagy és örvendetes készülődésből az alföldi táj sem maradt ki. A régi hagyományokat felújítva és moder­nizálva a bugaci csárdát ismét a bel- és külföldi ide­­gertilargalmi látványosságok közé emelik. A tervek sze­rint a brüsszeli világkiállítás évében hazánkba érkező külföldi csoportokat (de a belföldieket is!) autóbusszal viszik le Budapestről Kecskemétre, ahol a városi ta­nácsháza épületében minden csoportot anyanyelvén fo­gadnak, s ünnepélyes, s barátságos kereteik között­ egy kis barack-pálinkával is megkínálnak. Ezután kis­vasúba ül a társaság, majd a végállomáson szekenesciv­igyá­l inask­ált, ahajnam a hires bugaci csárdásig­­kocsiz­­nak. Útközben megtekintik a különböző gazdaságokat, juh­tenyészetet stb., majd cigányzene hangjai mellett megebédelnek. Délután csikós­ bemutatók, s egyéb pusz­tai népi játékok szórakoztatják majd a vendégeket, s végül este, a csárdától elindulva, autóbusszal térnek vissza a fővárosba. Jelentősen bővülnek a külföldi társasutazások Jelentősen bővülnek ez idén a külföldi társasutazások is. Főleg a népi demokratikus országok felé nő a for­galom, s ami szintén örömet okoz széles kör­ben: szá­mítani lehet az utazások olcsóbbodására is. A szovjet, csehszlovák, román viszonylat mellett a Német Demok­ratikus Köztársaság és Jugoszlávia egyes tájaira is az eddiginél lényegesen több csoport indul. A közkedvelt aldunai hajókirándulásból ez idén kétféle lesz: ötnapos és tíznapos. A külföldi­­kiutazások felélénkülésével párhuzamosan növekszik természetesen a hazánkba látogatók száma is. Itt is elsősorban a népi demokratikus országok turistái teszik ki a beutazók nagy százalékát, de nem lebecsü­lendő azoknak a száma sem, akik nyugatról, a brüsszeli világkiállítás felül érkeznek hozzánk. Elsősorban angol, francia, német, osztrák, olasz és skandináv vendégekre számítunk — ezeknek az országoknak utazási irodáival kötöttünk már szerződéseket —, de sokan jönnek a ten­gerentúliról, például Kanadából és Dél-Amerikából is, főleg volt ó hazai magyarok, akik már­­hosszú évek óta készülnek rokoni látogatásra, de ilyenféle utazásra ed­dig alig-alig volt lehetőség A Brüsszel felől Magyarország felé irányuló idegen­forgalmat a SABENA és a MALÉV repülőgépei bo­nyo­­lítják le, valamint a két főváros között közlekedő autó- ss úszók. A külföldiek a brüsszeli IBUSZ-kirendeltségnél késedelem nélkül megkaphatják a szükséges vízumot, s attól kezdve fustiprogramjuk lebonyolításáról az IBUSZ gondoskodik. E vázlatos tervek természetesen a megvalósítás során még tovább bővülnek, számos jelentős tárgyalás még most van folyamatban, de még az eddigi eredmények is mutatják, hogy a magyar idegenforgalom szép fej­lődés előtt áll, s az 1958-as esztendő minden bizonnyal sok szép útiélményt és kellemes üdülést hoz mind a külföldi, mind pedig a belföldi utazóközönség részére. Pullm­ann-Jur'sik, különleges (WKóalvázzal. Az JL észt ko­csikban egymás mellett 3 CUca van, vagyis egy fülkében 1 ülés, a 2. osztályú kocsikban pedig 8 ülés. Az ülések itt is műből bevonatták, s a fala­kat műanyaggal takarják. A friss, tiszta levegővel való el­látás szellőzőcsatornákon ke­resztül történik. Az 1. osztályú fülkék padlóját — a legkénye­sebb külföldi igényeket is ki­elégíti — modern szőnyeg bo­rítja. A nemzetközi vonatok­kal közlekedő új MÁV sze­mélykocsik 40 km-es sebes­séghez készülnek. Az ITH-ban forgalomba kerülő új MÁV ét­­kezőkocsikat ugyancsak 140 km-es maximális sebességhez gyártják. A MÁV kocsiparkja eddig­­ igen sokféle kocsiból állott. 1. Most csökkentik a kocsitipa­rok számét, ami a szerelvé­­­nyek összeállítása szempontja-­­­ből is előnyös. Az új személy­­kocsik, kivétel nélkül, kényel­l­mes rugózésű négytengelyes kocsik lesznek. A MÁV szá­mít arra, hogy az utazóközön­ség modern berendezésüket fo­kozott mértékben fogja kímél­ni. A kényelmes új kocsik for­galombahelyezése bizonyára kedvező itatással lesz idegen­forgalmunk alakulására la. 6 K. S. A befagyott Balaton a tihanyi dombok­ról 3

Next