Kertészhiradó 4. (1962)

1962 / 1. szám

4. Kerté­szhiradó, 1962­ .január Kérem ezért a t.Szerkesztőbizottságot, hogy a kérdőívre adott válaszaimat másokkal is elolvastatni, felülbíráltatni, vélemé­nyeztetni szíveskedjék. Ha csak azt vesszük, hogy a kifogásolt sorokat kérdés formájában vetettem fel és a többi pontokra adott feleleteimet, de különösen a 8.pontra adott válaszomat bárki figyelmesen, indulatmentesen el­olvassa, nem tudom elképzelni, hogy a nekem adresszált válasz utolsóelőtti bekezdése megállapításaira jusson. Hogy én is idézzem "miről van szó", válaszom utolsó bekezdésében a következőket írom: "Végül összefoglalóként azt kivánnám még ki­fejezésre juttatni, hogy legyen a lap hangsúlyozottan a hallgató­ságnak közkedvelt, szívesen várt, kedvvel forgatott közösségi közlönye. Emellett betöltheti hivatalos szerepét is. Legyen a lap­ban több szakmai rész, mert hivatásérzetkeltő, tudást-készséget növelő és vitatárgy alap. Legyen ez a lap a kertészifjúságnak po­litikai nézetét alakító, szakmai tudást fejlesztő összetartozan­­dóságot egybekovácsoló orgánuma."­­ Ez hozzászólásom rezüméje,de a többi pontokra adott válaszok is hasonló gondolatmenetűek. Miként lett ebből ily élére állított értelmezés, ehhez kérem a t. Szerkesztőbizottság felülbírálatát. Ha a negyvenéves egyhelyben, mindig az ifjúság körében eltöltött működésemet a legszigorúbb önkritikával mérlegre teszem, a rám tukmált és kioktatásra szánt szövegezéssel nem érthetek egyet. Nem pediglen azért, mert­ az, aki a szűkös magárautalt származási körülményei után, belső meggyőződésből mindenkor az ifjúsággal az ifjúságért küzdött, aki az állam szolgálatának kezdetén, a Tanácsköztársaság idején, hajléktalan ifjúságunknak saját kezdeményezésével, a­ Lazarista rendházban internátust szerzett, amiért hosszú éveken át az elő­léptetésekből kizárták, aki évek során át mint a Bereczki Máté ifjúsági kör tanárelnöke az ifjúsággal együtt küzdött a kertészeti végzettségűek méltóbb elismeréséért,­ aki ebben a minőségében az akkori szűkös megélhetési viszonyok között élő ifjúságnak kereseti lehetőségeket igyekezett biztosí­­tani, aki minden hivatalos támogatás nélkül, az ifjúság ismeretszerzése céljából gyakori hazai és külföldi tanulmányutakat szervezett, aki az előképzettség nélküli parasztifjúság egyetemi felvételéhez szükséges munkástanfolyamok vezetését, az akkori nehézségek, ellen­állások dacára vállalta és azoknak az ifjaknak egyetemi hallgatókká, vezető állásokat betöltő egyénekké való felkészülését éjt-nappallá tevő munkával előrevitte, aki tanibonyainak az életben való jobb elhelyezkedéséért sokszor kellemetlen szituációk mellett is, exponálta magát és­­ akit a szocialista nevelés és oktatás érdekében végzett eredményes­­ munkájáért az oktatásügy kiváló dolgozója címmel tüntettek ki.

Next