Kertészmérnök 26. (1984)

1984 / 1. szám

­ AZ IFJÚSÁGI PARLAMENT határozatainak végrehajtásáról Az Egyetemi Tanács 1983. december 15.-i ülé­sén dr.Dimény Imre rektor előterjesztésében tárgyalta az Ifjúsági Parlament határozatai­nak végrehajtását. Az Intézkedési Terv folyamatos, illetve az 1983.évi feladatainak teljesítéséről készült írásos beszámolót tájékoztatásul közreadjuk. Az 1981. évi Ifjúsági Parlament tanácskozá­sai alapján elfogadott határozatok végrehaj­tására az Egyetemi Tanács 1982. január 21. ülésén Intézkedési Tervet fogadott el. Az Intézkedési Tervet az Egyetemi Tanács éven­te egyszer áttekinti és a végrehajtását el­lenőrzi. Az 1982. évi időarányos feladatok teljesítését az Egyetemi Tanács 1982. decem­ber 2. ülésén értékelte és a jelentést elfo­gadta. Az Intézkedési Terv folyamatos, illetve az 1983. évi feladatainak teljesítését témakö­rönként tekintjük át. I. AZ EGYETEMI HALLGATÓKAT ÉRINTŐ KÉRDÉSEK 1. Az oktatás korszerűsítése és a tan­­anyagellátás fejlesztése Az 1982/83. tanév, az 1983. tárgyév legje­lentősebb egyetempolitikai feladata volt az MSZMP Politikai Bizottságának 1981. feb­ruár 3. a felsőoktatás korszerűsítésére ho­zott határozat egyetemi végrehajtásának szervezése. Kidolgoztuk az új képzési célo­kat és tantervi irányelveket a hallgatók és a dolgozók széleskörű bevonásával. A képzé­si célokat és tantervi irányelveket a MÉM a tantervek és tantárgyprogramok készítésé­nek alapjául elfogadta. A tantervkorszerűsítést egyetemi ütemterv szerint az állami és társadalmi testületek - Egyetemi Tanács, Kari Tanácsok, Pártbi­zottság, KISZ Bizottság, Szakszervezeti Bi­zottság, oktatói-kutatói értekezlet, terme­lési tanácskozás, professzori megbeszélés, tanszéki /intézeti/ konzultációk - értékes észrevételeinek, javaslatainak figyelembe­vételével kezdtük meg a kari tantervek és tantárgyprogramok kidolgozását. A Kecskeméti Kertészeti Főiskolai Kar az új tantervét elkészítette és a MÉM 3 éves idő­tartamra kísérleti jelleggel elfogadta. A budapesti karok tanterveinek tervezetét 1984. januárjában kari oktatói-kutatói ér­tekezleteken tárgyaljuk meg és 1984. feb­ruárban terjesztjük a kari tanácsok és az Egyetemi Tanács elé. A tantervekben és tantárgyprogramokban a tantárgyak, tantárgycsoportok elhelyezését, óra kereteit, az elméleti és gyakorlati ok­tatás arányait, a gyakorlati oktatás egész rendszerét, a követelményrendszert, az ok­tatástechnika korszerűsítését, a tananyag­ellátást, az oktatás személyi és tárgyi fel­tételeit rögzítjük. Az oktatáskorszerűsíté­­si folyamatban a tananyagegyeztetésre, a tantárgyak egymásra épülésére, az átfedé­sek kiszűrésére nagy súlyt helyezünk. Át­dolgozzuk a tanulmányi és vizsgaszabályza­tot. Az oktatási reform során az Ifjúsági Parlamenten elhangzott észrevételeket, ja­vaslatokat messzemenően igyekszünk érvénye­síteni .­­ Az Intézkedési Terv tárgyévi végrehajtásá­nak áttekintését az alábbiakban részletez­zük.­­ A tananyagellátást tervszerűen, folyama­tosan szervezzük. A jegyzet- és tankönyv­­ellátás jónak értékelhető. Az új tantervek, tantárgyak elfogadásáig, ahol az indokolt, jegyzetpótlókat, a hall­gatók felkészülését elősegítő részletesebb tematikát adunk ki.­­ Könyvárusítás jelenleg a 6. épület I.eme­letén, a volt büfé helyén folyik. A szak­­könyvbolt létesítésére intézkedés folyam

Next