Kertészmérnök 26. (1984)
1984 / 1. szám
AZ IFJÚSÁGI PARLAMENT határozatainak végrehajtásáról Az Egyetemi Tanács 1983. december 15.-i ülésén dr.Dimény Imre rektor előterjesztésében tárgyalta az Ifjúsági Parlament határozatainak végrehajtását. Az Intézkedési Terv folyamatos, illetve az 1983.évi feladatainak teljesítéséről készült írásos beszámolót tájékoztatásul közreadjuk. Az 1981. évi Ifjúsági Parlament tanácskozásai alapján elfogadott határozatok végrehajtására az Egyetemi Tanács 1982. január 21. ülésén Intézkedési Tervet fogadott el. Az Intézkedési Tervet az Egyetemi Tanács évente egyszer áttekinti és a végrehajtását ellenőrzi. Az 1982. évi időarányos feladatok teljesítését az Egyetemi Tanács 1982. december 2. ülésén értékelte és a jelentést elfogadta. Az Intézkedési Terv folyamatos, illetve az 1983. évi feladatainak teljesítését témakörönként tekintjük át. I. AZ EGYETEMI HALLGATÓKAT ÉRINTŐ KÉRDÉSEK 1. Az oktatás korszerűsítése és a tananyagellátás fejlesztése Az 1982/83. tanév, az 1983. tárgyév legjelentősebb egyetempolitikai feladata volt az MSZMP Politikai Bizottságának 1981. február 3. a felsőoktatás korszerűsítésére hozott határozat egyetemi végrehajtásának szervezése. Kidolgoztuk az új képzési célokat és tantervi irányelveket a hallgatók és a dolgozók széleskörű bevonásával. A képzési célokat és tantervi irányelveket a MÉM a tantervek és tantárgyprogramok készítésének alapjául elfogadta. A tantervkorszerűsítést egyetemi ütemterv szerint az állami és társadalmi testületek - Egyetemi Tanács, Kari Tanácsok, Pártbizottság, KISZ Bizottság, Szakszervezeti Bizottság, oktatói-kutatói értekezlet, termelési tanácskozás, professzori megbeszélés, tanszéki /intézeti/ konzultációk - értékes észrevételeinek, javaslatainak figyelembevételével kezdtük meg a kari tantervek és tantárgyprogramok kidolgozását. A Kecskeméti Kertészeti Főiskolai Kar az új tantervét elkészítette és a MÉM 3 éves időtartamra kísérleti jelleggel elfogadta. A budapesti karok tanterveinek tervezetét 1984. januárjában kari oktatói-kutatói értekezleteken tárgyaljuk meg és 1984. februárban terjesztjük a kari tanácsok és az Egyetemi Tanács elé. A tantervekben és tantárgyprogramokban a tantárgyak, tantárgycsoportok elhelyezését, óra kereteit, az elméleti és gyakorlati oktatás arányait, a gyakorlati oktatás egész rendszerét, a követelményrendszert, az oktatástechnika korszerűsítését, a tananyagellátást, az oktatás személyi és tárgyi feltételeit rögzítjük. Az oktatáskorszerűsítési folyamatban a tananyagegyeztetésre, a tantárgyak egymásra épülésére, az átfedések kiszűrésére nagy súlyt helyezünk. Átdolgozzuk a tanulmányi és vizsgaszabályzatot. Az oktatási reform során az Ifjúsági Parlamenten elhangzott észrevételeket, javaslatokat messzemenően igyekszünk érvényesíteni . Az Intézkedési Terv tárgyévi végrehajtásának áttekintését az alábbiakban részletezzük. A tananyagellátást tervszerűen, folyamatosan szervezzük. A jegyzet- és tankönyvellátás jónak értékelhető. Az új tantervek, tantárgyak elfogadásáig, ahol az indokolt, jegyzetpótlókat, a hallgatók felkészülését elősegítő részletesebb tematikát adunk ki. Könyvárusítás jelenleg a 6. épület I.emeletén, a volt büfé helyén folyik. A szakkönyvbolt létesítésére intézkedés folyam