Félegyházi Közlöny, 1996 (5. évfolyam, 1-26. szám)
1996-01-05 / 1. szám
1996. január 5. FÉLEGYHÁZI KÖZLÖNY Új szolgáltató a távfűtésben Tisztelt fogyasztók! A Kiskunfélegyháza városi távhőrendszerek (Petőfi és Kossuth Attila úti lakótelep) komplex fejlesztésére és fogyasztócentrikus üzemeltetésére kiírt pályázatot - az önkormányzat 1995. november 29-i döntése alapján - a DUNAQUA-THERM Rt. nyerte meg. Ezzel 1996. február 1ltől kizárólagos jogot szerzett a fenti tevékenységek ellátására. A távhő közművek és kapcsolódó fogyasztói rendszerek korszerűsítésére és hosszútávú üzemeltetésére vállalkozó részvénytársaság az alábbiak szerinti tájékoztatást adjarról, elképzeléseiről, programjáról leendő fogyasztóinak. A DUNAQUA-THERM Rt. Víz-, Csatorna és Hőszolgáltató Részvénytársaság mintegy másfél milliárd forint vagyonú, döntő többségében dunaújvárosi önkormányzati tulajdonú, zártkörű részvénytársaság. Közel negyven éves szakmai tapasztalattal, jelentős üzemeltetői és fejlesztői szakember gárdával rendelkezünk, s ma már több település hőellátását végezzük. A kb. 20.000 lakás, számos oktatási és egyéb intézmény távfűtéssel és használati melegvízzel történő ellátása, a szükséges eszköz- és anyagkészletünk, a korrekt fogyasztócentrikus számlázási redszerünk a biztosíték arra, hogy a vállalt szolgáltatásokat magas színvonalon a lakosság megelégedésére végezzük. A DUNAQUA-THERM Rt. feladatát képezi 1996. február 01-től a távhőrendszerek gazdaságos és szakszerű üzemeltetése, fejlesztése, valamint a szolgáltatási díjak beszedése. Ma az ország összes távhőrendszerének - így a kiskunfélegyháziaknak is - fogyasztói jogosan érezhetik magukat kiszolgáltatottnak. A jövedelmükhöz képest igen magas távhődíjak megfizetésével egy, részünkről befolyásolhatatlan, egalitárius fűtési hőellátáshoz jutnak. Szükségleteikhez, életvitelükhöz, anyagi lehetőségeikhez nem tudják igazítani fűtési hőfogyasztásukat. Nincs mivel. Részvénytársaságunk szeretné a mai távhőellátást távhőszolgáltatássá alakítani. Ennek érdekében a távhő közmű fejlesztésén túl vállaljuk minimum 150- 190 lakás - távhőrendszeréhez kapcsolódó - épületfűtési rendszerének rekonstrukcióját, mely termosztatikus radiátorszelepek (radiátorok szabályzásához), költségosztó készülékek (az elfogyasztott hő szétosztásához), strangszabályzó szelepek, hőfogadókba hiteles hőmennyiségmérők (a közösség által elfogyasztott hő méréséhez) felszerelését jelenti. A korszerűbb fűtési rendszerek használatából - szabályozhatóságából és a fogyasztás mérhetőségéből adódó minden hőmegtakarítás - mely tapasztalataink szerint a fűtési hődíj 10-26% körül várható - a fogyasztót illeti meg. A fogyasztói rendszerek fejlesztési költségeinek egy részét a szolgáltatói díjban a fogyasztók fizetik meg, míg a többi részt részvénytársaságunk saját forrásból fedezi (tájékoztatónkat az Ún. KERET programról rövidesen minden fogyasztónknak eljuttatjuk). Vállalt szolgáltatási tevékenységünket a 120/1991. (X.15.) Korm. rendelet és az önkormányzat többször módosított 29/1995. ök. számú vonatkozó helyi rendelete szabályozza. Szolgáltatási díjainkat, azok változását - előterjesztésünket követően - az önkormányzat képviselőtestülete állapítja meg. A mai távhőellátásért, majd pedig a távhőszolgáltatásunkért a fogyasztók az eddigi gyakorlatnak megfelelően alapdíjat és hődíjat fizetnek. A fűtési alapdíj éves díj, melyet 12 havi részletben előre kell megfizetni függetlenül attól, hogy a hődíj elszámolás átalánydíj vagy mérés alapján történik. A szabályozható, átalakított fűtési rendszerű fogyasztók mért hőfogyasztás szerint (fűtési idényben havonta előleg megfizetése, évente egyszer hőfogadói mérés szerinti elszámolás költségosztással kiegészítve) számolnak el, míg az át nem alakított fűtési rendszert használó fogyasztók választhatják az átalánydíjas (fűtési idényben átalánydíj havi részletekben történő megfizetése), vagy a hőközponti mérés szerinti (fűtési idényben havonta előleg megfizetése, majd évente egyszer hőfogadói mérés szerinti elszámolás) elszámolást. A használati melegvíz szolgáltatás díjainak képzési illetőleg fizetési módja változatlan (alapdíj 12 havi egyenlő részletben történő, és a hődíj fogyasztói melegvízórák vagy annak hiányában helyi rendeletben megállapított átalányfogyasztás szerinti megfizetése). Szolgáltatási díjaink az 1995. évi díjaknál átlagosan 14%-kal magasabbak, mely növekedés okozója alapvetően a fogyasztói rendszerek fejlesztési költségei egy részének alapdíjba történő beépítése. Szolgáltatási díjak fizetésének helye, ideje, formája az 1996. januári befizetéseknél változatlan. Az igénybevett szolgáltatás díját indokolatlanul nem fizetőkkel szemben, szigorú jogi és műszaki intézkedéseket kívánunk tenni. Az önkormányzattal együttműködve szükség esetén alkalmazni fogjuk az általunk kifejlesztett - lakásba történő bejutást nem igénylő - fűtési ill. használati melegvíz kizárási eljárást. Ajánljuk Önöknek egy igen fontos és elterjedt kapcsolódó szolgáltatásunkat, az ún. teljes anyagfedezet melletti épületfűtési rendszer karbantartást és üzemeltetést. A távhőszolgáltató szakembereinek jelenlétére az épületek fűtési rendszereinek üzemeltetésére ma is - és várhatóan a fejlesztések után méginkább - szükség van. A fogyasztói tulajdonban lévő épületen belüli fűtési és melegvíz hálózat teljes anyagfedezet melletti üzemeltetésére és karbantartására kötött külön szerződés alapjánfogyasztói közösségekkel kívánjuk megkötni) vállaljuk a törések, fűtési és használati melegvíz elégtelenségek 2 órán belüli elhárítását, ill. a szakszerűtlen karbantartásból, üzemeltetésből származó károk teljes költségét. Végezetül pedig fogyasztói kapcsolatrendszerünk tervezett alakításáról. Fogyasztói kapcsolatrendszerünk alapvető elemei a rendszeres tájékoztatás, valamint a fogyasztói észrevételek, ill. panaszok gyors kivizsgálása ill. elhárítása. Az Önök folyamatos tájékoztatására igénybe veszszük a helyi médiákat (sajtó, televízió) és saját kiadványainkat. Kezdeményezzük társaságunk képviselőjének rendszeres lakógyűlésekre. Minden fűtési idény elején és végén távhő fórumot rendezünk. Részvénytársaságunk vezetői a szolgáltatás megkezdése előtt és a szolgáltatás időtartama alatt is - tájékoztatás, felvilágosítás céljából állnak fogyasztóink rendelkezésére. Neszmélyi György elnök-vezérigazgató tel.: 25- 311-332 Szabó Imre gazdasági igazgató tel.: 25-313-623 Pomázi Csaba távfűtési üzemigazgató tel.: 25-311- 925 Az itt röviden ismertetett céljaink megvalósításához, a mai távhőellátás átalakításához kérjük minden tisztelt fogyasztónk segítő együttműködését. DUNAQUATHERM Rt. Lapunk következő száma január 19-én jelenik meg Nemcsak az óév búcsúzott 1995. december 30-án Kiskunfélegyháza város Tűzoltóságán rendeztek óév-búcsúztatót, amelyet egybekötöttek Varga Imre munkatársuk nyugállományba helyezése alkalmából rendezett ünnepséggel is. Retkes Illés tűzoltóparancsnok értékelte az eltelt egy évet. Kiemelte, hogy július 1-től önkormányzati állományba kerültek, ennek összes előnyével és hátrányával egyetemben. Méltatta Varga Imre munkatársának helytállását, amit az elmúlt 21 év áldozatos szolgálata is jól példázott. Kiemelte, hogy nagy ünnep, ha egy tűzoltó megéri egészségben nyugállományba vonulását. Az egész állomány nevében ajándékot adott át Varga Imrének. Halasi barátai egy csengő söröskorsóval lepték meg. Ficsór József polgármester köszöntötte ezután a tűzoltóság állományát és Varga Imrét. Kifejezte örömét, hogy ismét immár sokadszor részt vehet ezen a rendezvényen. A város polgárainak nevében köszönte meg, azt az áldozatkész munkát, amit az elmúlt egy év során végeztek. Eseménymentes boldog új évet kívánt valamennyi jelenlévőnek. Tokai György nyugállományú tűzoltóparancsnok üdvözölte soraikban Varga Imrét és további jó egészséget kívánt az elkövetkező időszakra. Végére maradt még egy kis ajándék, 3 db kis műanyag tűzoltókocsi, amit Retkes Illés parancsnok adott át az ünnepeknek, hogy ne felejtse el a szolgálatot. Feleségének pedig egy csokor virággal köszönte meg a lemondással járó éveket. Végül Varga Imre megköszönte a kedves szavakat, valamint az ajándékokat. Ebéddel és beszélgetéssel zárult az óév-búcsúztatás. O.M. Új helyen a megyei TB Január elsejével új helyen működik a Bács-Kiskun megyei Egészségbiztosítási Pénztár. A korábban a régi SZTK épületében 1070 m2-re összezsugorított irodaház, most az APEH mellett, a Kurucz körúton (a D.UTÉP szálló helyén) több mint 3300 m2-en fogadja ügyfeleit. Noha az épület teljes felújítása még nem fejeződött be, az intézmény már most korszerűbb szolgáltatással működik. Amint azt Hideg József igazgató úrtól megtudtuk ügyfélszolgálatuk az országban egyedülállóan, a világbanki elvárásnak megfelelően kísérleti jelleggel tevékenykedik, teljeskörű szolgáltatást nyújtva az egyes ügyfeleknek. MIÉRT!? December vége, leesett a hó és repkednek a mínuszok, de a járdák, utak tisztítása nem követi az időjárást. Miért!? A járdák jegesek, a polgárok csúsznak, esnek, de a helyzet nem változik. Az alapellátásnál és a kórházban megszaporodik a munka. A gipszeidnél sorbanállás, ülés. A jeges járdák számolatlanul szállítják a sérülteket. Vajon miért nézik tétlenül az üzletek tulajdonosai, a házak lakói a járdák járhatatlanságát, balesetveszélyét? Pedig nekik tapasztalniuk kell a „helyzetet”, hiszen napjában többször is itt közlekednek és érzik a közvetlen veszélyt. De akkor miért nem tesznek ellene semmit!? Miért!? Osztopáni Mihály Rajzokkal az egészségért A United Way Kiskunfélegyháza, a Bács-Kiskun megyei Ifjúsági Szövetség kiskunfélegyházi tagozata pályázatot írt ki az általános és középiskolás fiatalok számára. Nevezni lehetett az alkohol, a drog, a dohányzás káros hatásairól, illetve az AIDS veszélyeiről készült plakátszerű alkotásokkal. Igen jelentős számú pályamű érkezett be, amelyeket szakemberekből álló zsűri bírált el. A díjazott és a jó munkákból külön tárlatot rendeztek, amelyet Dr. Réczi László alpolgármester nyitott meg a Móra Ferenc Művelődési Központban 1995. december 27-én. Megnyitó beszédében elismeréssel szólt a kiállítás hasznosságáról, a figyelemfelkeltés ezen módjáról, s arról, hogy a téma miként hatott a gyermekek gondolkodására az alkotómunka révén, amelynek az eredménye leginkább a bemutatott képeken figyelhető meg. A pályázat a következő eredményekkel zárult: I. Rácz Barbara - Móra Ferenc Gimnázium II. Kis Virág - József Attila Általános Iskola III. Fekete Katalin - Bankfalui Általános Iskola Különdíjasok: Horváth Mónika és Juhász Mária - Móra Ferenc Gimnázium, 11. sz. Általános Iskola rajzszakköre. A díjakat Kormányos Imre, a United Way elnöke és Kis József, a Bács-Kiskun megyei Ifjúsági Szövetség kiskunfélegyházi tagozatának vezetője adta át. Köszönet a szervezőknek, gratulálunk a pályázóknak! Hegyesi Márta KorrupCIA? ” Az adóügy kriminalizálódik. Legalábbis ez derül ki Pitti G . Zoltán az APEH elnökének egy közelmúltbeli nyilatkozatából. : 1 „Az adóhatóság a rejtett gazdaság felderítése érdekében célszerűnek tartaná, ha titkosszolgálati módszerek alkalma- tzására kerülne sor. Ez a gyakorlatban telefonlehallgatásra. . . videófelvétel készítésére jogosíthatná fel az APEH-et. ” Tér-e rmészetesen az csak a csalárd gazdasági bűnözők pechjére, s a tisztes vállalkozók védelmének érdekében - teszi hozzá. j . A rendszerváltoztató Köztársaság elmúlt hat évének nem ; kis érdeme a totalitáriátusi állampárt „füleinek” amputálása. . . Lehallgattak, letapogattak mindenkit aki másként szólt, vagy ! ■I gondolkodott. Az akkori rendszernek ez szinte funkcionális együtthatója volt. A rendőrség és a nemzetbiztonság ismét . „James Bond féle módszerek" után kiált, hisz a szervezett , ! bűnözés titkos féreg fogaként eszi bele magát a társadalomba. ! ■ Tegye - mármint a bűnüldözés - persze megfelelő alkotmányos , kikötések és feltételek mellett. E jogosítványokért jelentkezők , s sora ismét bővül. Az ajtóban az APEH toporog, fennen , hirdetve, hogy az egyéni vállalkozók alig, vagy egyáltalán is nem fizetnek adót, kihúzzák magukat a közterhek alól. 1 . Emellé társul az a kép is, hogy a magánszféra kiskirályai , milyen körülmények között élik a tengetnivalót. A megfelelő válasz valóban nem késlekedhet. Hisz az államiság fenn- tartásáról van szó. De ez ne bumeráng politikát jelentsen. . . mert amikor a miniszter az adóterhek emelését azzal indokolja, hogy fizessenek a gazdagok, célt téveszt. Ezzel is csak egyet fog elérni, hogy még több vállalkozó fogja ; ; jövedelmét eltitkolni. S ezt egyre furfangosabb módon teszi ; majd. Ezután jöhet majd az APEH poloskával, kandi !í kamerával. A siker, úgy gondolom csak korlátozott lehet ! ; majd. Hisz a magánszférába való betörés (személyes sza- ; ;badság, a vállalkozói jog, az adat és információvédelem) , egyszóval letapogatás zsigeri félelemként kiált alkotmányos-lósági óvásért. • A „heuréka" örömét csak az adóterhek csökkentése is jelentheti. Hisz amíg a pénzt kiveszik a vállalkozó zsebéből, addig azt dugdosni fogja. A normális adókulcsok jelentenének i l csak ösztönzést a vállalkozónak, hogy elszámoljon vagyó-nával. Hisz csak úgy kaphat hitelt, ha forgalma napvilágra il kerül, így a pénz megmozdul a gazdaság likvid ércsatorn Inásban, és így a felhalmozódott tőke nemcsak öncélú, ami magán territóriumaikat gazdagítja, hanem a közjót. • Az államnak is meg kell érteni, hogy a kapitalizmus , nem egy nulla összegű játék, ahol az egyik nyer a másik , s veszít. Hanem egy célracionális, mindenki számára megtérülő S - szerkezet. . . k.e.r. :..................................................................................... 3. oldal