Köznevelés, 1953 (9. évfolyam, 1-24. szám)

1953-01-01 / 1. szám

Emmi és AZ OKTATÁSÜGYI TI I Y I S Z T Il it I Ú TI FOGYÓI KÁT A 1953 Almási János: Hogyan készítettük elő az új tanévet Somogy megyében? — — — — — — — — _ _ 399 Ács Jolán—Rózsa András: A Lengyel Népköztársaság okta­tásügye — — — — — — ____ — — — — 473 Balogh Jenő: Gyermekrajzkiállítás Budapesten — — — 258 Bánó István: Csehszlovákiai útijegyzetek — — — — — 299 Barna Gyuláné: Középiskolai tervteljesítésünk 1952-ben — 36 — Iskoláztatási munkánk új évadja előtt — — — — — 468 Bálint Béla: Gondolatok a tanévnyitó utasításhoz — — 349 Bálint Sándor—Solymosi Sándor: Oktató-nevelőmunkánk szerves része: a továbbtanulás előkészítése — — — 375 Bihari Aladár: Fájt a nyomorúság — — — — — — 254 Csukás István: A főiskolai magántanulók félévi vizsgái — 110 — Nevelőképzésünk helyzete és feladatai — — — — 417 Darvas József: Az elmúlt félév néhány tanulsága — — 105 Faludi Szilárd: A Rákóczi-szabadságharc megindulásának 250. évfordulójára — — — — — — — — — — 201 Faragó László: A budapesti tanítójelöltek ankétja — — 301 Felkai László: A munkásosztály harca a klerikális nevelés ellen — — — — — — — — — — — — — — — Gellért László: A pedagógusok és a DISZ kapcsolatáról — 138 — A pedagógusok és a DISZ kapcsolatáról — — — — 162 Gimesi István—Lendvai Ferenc: Diákotthonok — — — — 238 Horváth József: Petőfi első iskolája — — — — — — — 33 — A kalocsai diákotthon — — — — — — — — — — 88 — Iskoláink a Népfront győzelméért — — — — — 230 — Akit mindenki becsül — ____ — — — — 251 — A szocializmus műhelyei várják a tanulóifjúságot — 283 — Egy igazgató arcképe — _____ — — — 302 — Nyári munkán — — — — — — — — — — — 326 — Pedagógusok Balatonfüreden — — — — — — — 351 — Több figyelmet a nevelők gondjaira, bírálatárai — — 373 — Orosháza új gimnáziuma — ___ — — — — 491 — A gyakorlóév első napjai — — _ — — — — _ — 421 — Hazatérés — — — — — ____ — — __ 447 — Földrajzi mintakabinet a tiszaföldvári gimnáziumban 471 — Amikor a hivatal még a kormánnyal is packázik — 515 — A túlterhelést csökkentő utasítás végrehajtása nyomá­ban — — — — — — — — — — — — — — — 542 Horváth Tibor: Egy kiváló nevelő — — — — _ _ _ 137 Ivanics Frigyesné: Egy névsorban népünk legjobbjaival — 204 Jakab Miklós: Az orosházi pedagógusok mezőgazdasá­gunk szocialista átszervezéséért — — — — — — _ 256 Járó Miklósné: Iskoláztatási munkánk soron lévő feladatai 85 Jóború Magda: A kádermunkáról _ — — — — — — 33 — Szakfelügyelet és továbbképzés — — _ — _ _ 155 — Népünk műveltségének további emelkedésére szava­zunk ___ — — — __ — — _ — — — 225 — Az új tanév feladatai — — — — — __ 369 Kiss Gyula: A pedagógus továbbképzés eredményei és fő feladatai — — — — — — _ — — — _ — _ 393 László József: A II. kerületi Oktatási Állandó Bizottság iskoláztatási munkája ______ — — _— 60 — Szertáraink, szemléltető eszközeink fejlődése — — 23* — Előkészületek a tanév megnyitására — — — — — 341 Lendvai Ferenc—Gimesi István: Diákotthonok — — _ 233 Makoldy Mihályné: A moszkvai ,,Zója‘‘ leányiskolában — 494 Meleg József: Versenyek és felajánlások az iskolai munká­ban — — — — — — ______ — — 448 Nábrádi Mihály: A tanévnyitó utasítás végrehajtása isko­lánkban — — — — _____ — — — _ 421 Ogorodnyikov, I. P.: A pedagógia kérdései I. V. Sztálin: ,,A szocializmus közgazdasági problémái a Szovjet­unióban" című műve megvilágításában — — — — 57, 01 Fávol Nándor: A Pest megyei oktatási osztály irányító­ellenőrző munkája — — — ----- — — — — — 491 Rózsa András—Ács Jolán: A Lengyel Népköztársaság okta­tásügye — — — — — — — — — — — — — 471 Sarlós Péter: Támogassuk más iskolák szakköreit — — 31 Selmeczi Ferenc: Ismertessük meg tanítványainkkal a kohó- és gépipari technikumokat — — — — — — 83 Seres József: A pedagógiai regény- és n­ovellapályájáiról 278 Solymosi Sándor—Bálint Sándor: Oktató-nevelőmunkánk szerves része: a továbbtanulás előkészítése — — — 373 Szabó Ödönné: A gyakorló év után — — — — — — — 327 Szabó Zoltán: A megyei szakköri kiállítások — — — — 371 — Iskolai szakköreink nagy jelentősége — — — — — 441 Szalai Irén: DISZ politikai körök a középiskolákban — — 424 Székácsné, Vida Mária: Látogatás a moszkvai Művészeti Nevelés Intézetben — — — — — — — — — — 517 Székely Endréné: Eszmei-politikai munkánk gazdag forrását 4 — Tanulmányozzuk és kövessük A. Sz. Makarenko! — 537 Tim­ár György: Egy fontos rendelet margójára — — — — 539 Tronyko, P.: Az iskolai pártszervezetek támogatásáról ——­101 Vadász Ferencné: A tanév sikeres befejezéséért — — — 183 — A tanévzáró értekezlethez — — — — — — — — 277 — A tanévkezdés tapasztalatai — _ _ _ — — _ 433 Varga Lajos: Amióta népünk, szeretett pártunk van hatal­mon — — — — — — — — _____ — 207 Varga Zsuzsa: A társadalmi munka jelentősége a közép­iskolás fiatalok nevelésében — — — — — — — 283 Vékony Benjámin: Az iskolai versenyek kérdéséhez — — 520 Vitkovics Kornélia: Az iskolai versenyek és felajánlások kérdéséhez — — — — — — — — — — — — 490 Vlaszaty Ádámné: Iskolai pártszervezetünk munkájáról — 398 Willert Andor: A közoktatás 1953. évi költségvetése — — 1 Zelk Zoltán: Csoda (vers) — ______ — — 250 Zentai János: Kerületünk munkásgyermekei tanulmányi színvonalának emeléséért — — — — — — — — 519 Zólyomi Erzsébet: Kihúnyt a tiszta fény (vers) — — — 130 A berlini Pedagógus Világkonferencia elé — — — — — 284 A békeharc első vonalában — — — — — — — — — 273 A békéstarhosi iskola a választási harcban — — — — 203

Next