MHSZ Vezetők Lapja, 1969 (16. évfolyam, 1-12. szám)

1969-01-01 / 1. szám

i szerveinek konkrét segítő tevékenységét is, bár vannak már itt is figyelemre­méltó, jó tapasztalatok. Jónak értékeljük azt a munkát, amit a technikai szakágakban az előkép­zés területén elértünk. Jelentősen fejlődött a gépjárművezető, a rádió-elektro­technikai és a repülőhajózó-növendékképzés. Számszerűségben és minőségben visszaesett az ejtőernyős-képzésünk részben szubjektív, részben objektív ténye­zők hatására. A könnyűbúvár-képzésben pedig a kezdeti lépéseket tettük meg. E szakág még igen sok szervezeti és technikai nehézséggel küzdött az elmúlt évben. A határozatoknak megfelelően folyt a tartalékosok utóképzése, tovább foly­tattuk a lakosság polgári védelmi tájékoztató oktatását. Sportvonatkozásban jelentősebb visszaesés nem volt a repülősportokat kivé­ve , ahol az átszervezés a legnagyobb mértékben éreztette hatását és az év fo­lyamán a repülési tilalmak, a bekövetkezett rendkívüli események és az ezt kö­vető leállások — törvényszerűen — az eredmények csökkenéséhez vezettek, a rádiós sportban viszont még a korábbiaknál is eredményesebben zártuk az évet. Tovább szélesedett az Összetett Honvédelmi Versenyben, az Úttörő Honvé­delmi Versenyben és a Honvédelmi Lövészversenyben résztvevők száma, ami igazolta ezen versenyformák életképességét az új helyzetben is. Szélesedett és minőségben sokat fejlődött együttműködésünk a honvédelmi nevelésben és fel­készítésben érdekelt — társadalmi és állami szervekkel —, elsősorban a KISZ-szel, a művelődésügyi szervekkel és a tanácsokkal, valamint a fegyveres testületekkel. A munkát közös akcióprogram alapján végeztük és együttes erőfeszítéssel megkezdődött a honvédelmi felkészítés bázisainak társa­dalmi összefogásból származó nagyobb ütemű, tervszerű fejlesztése. Külön em­lítést érdemel az a nagyarányú munka, mely a lőtérhelyzet további javítása érdekében indult meg az elmúlt évben, ami a tömeges foglalkoztatás egyik alap­­szükséglete. Az egész év folyamán egyik fontos feladat volt a képzés megnövekedett követelményeinek megfelelő tematikák, tansegédletek kidolgozása. Elkészítet­tük és széleskörű megvitatás után kiadtuk a pénzügyi és anyagi munkát rend­szerező gazdasági szabályzatot, melyben érvényre juttattuk a gazdaságirányítás új rendszerének elveit. Tovább erősödtek nemzetközi kapcsolataink, elsősorban a testvéri szo­cialista országok honvédelmi szervezeteivel, eredményeink alapján megtartottuk helyünket és elfoglalt pozícióinkat a nemzetközi sportszervekben. Munkánkat megkülönböztetett figyelemmel kísérték nyomon hírközlő szer­veink. Színes riportok, elvi cikkek, a szövetség életét és tevékenységét rendsze­­resen bemutató tájékoztatások jelentek meg a sajtó hasábjain, a rádió adá­saiban, a televízió képernyőjén. Tovább javult lapjaink írásainak színvonala. Szövetségünk központi lapja a „Lobogó”, szaklapjaink, a „Rádiótechnika”, a „Repülés” és a „Modellezés” feladataink jobb megértését segítették elő, és nagy­ban hozzájárultak szerveink és a klubok tagságának politikai és szakmai isme­reteinek bővítéséhez. A „Vezetők Lapja” legnagyobb érdeme az volt, hogy a ha­tározatok egyes részeinek megértéséhez, a gyakorlati megvalósításhoz adott rendszeresen módszertani segítséget. Eredményeink elérését — a korábbi évekhez hasonlóan — társadalmi akti­vistáink és függetlenített dolgozóink áldozatkész, odaadó munkája tette lehe­tővé. Most az új év első napjaiban megköszönjük az elmúlt évben végzett mun­kájukat és kívánunk további eredményekben gazdag, boldog új esztendőt. Mindannyiukat kérjük: 1969-ben is tegyenek meg mindent, hogy a párt és a kormány által elénk állított feladatainkat sikeresen valósíthassuk meg. Tovább kell fokoznunk politikai nevelő, tudatformáló tevékenységünket. Politikai munkásainknak közelebb kell kerülni a mindennapi gyakorlati élet­hez, vizsgálniuk kell klubjainkban a nevelés módszereit, lehetőségeit és a ta­pasztalatok alapján kell meghatározni a további feladatokat. Következetesen folytatni kell a klubok — elsősorban a két alapvető, a lö­vész és tartalékos klubok —■ megerősítését, folyamatos feladatokkal való ellátás 2 -------------------------------------------------------------------­

Next