Magyar Pedagógia 52. (1943)

1943 / 1-2. szám

FIGYELMEZTETÉSÜL. Az évi tagsági és előfizetési díj polgári évre szól. Tagdíj és előfizetés 1943-ra 5 pengő. A pénztáros címe : Loschdorfer János, polgári isk. tanulmányi felügyelő-igazgató, Budapest, IX. Mester­ utca 19. A befizetett előfizetési és tagdíjakról szóló nyugtázásokat helyszűke miatt egyelőre nem közöljük folyóiratunkban A postai befizetési elismervények egyúttal nyugtatványul is szolgálnak. A Magyar Paedagogiának évenkint öt száma jelenik meg. TARTALOM 2MW* Boda István : A magyar személyiségre szabott nevelés és Széchenyi nevelői zstenije (1. közi.)...................................1 Csóka J. Lajos : A koraközépkor művelődési eszményének kialakulása . . ..............................................................23 ifj. Zibolen Endre: Osztálylélek — osztálytanítás .... 39 Újvári Béla : A rajzpedagógia alapvető kérdései .... 58 KISEBB KÖZLEMÉNYEK Kemény Ferenc : Háborús pedagógia............................................70 Noszlopi László : Arravalók kiválogatása és támogatása a középiskola elvégzésére ......................................................................72 SZEMLE. Váradi József : Magyarságismeret és nemzetnevelés . . . 76 IRODALOM. Kornis Gyula: A tudományos gondolkodás. Ism. Lehner Ferenc 89 Tóth László: Az olaszországi magyar­ tanítás módszertani alapvetése Ism. Fest Aladár .............................................................94 Borzsák István: A latin nyelv szelleme. Ism.Kováts Gyula . . 95 M. Körtvélyesi Mária: Tiszteletreméltó Ward Mária B. M. V. intézetének tanítási és­ nevelési rendszere. Ism­. Stuhlm­ann Patrik....................................................................98 Szögi Endre: A zenei képesség és tehetség elemzése. Ism. Hencz Hana.............................................................................99 Tarcsay Izabella: Pszichodiagnosztika. Ism­. Máday István . . 100 Sáfrán Györgyi: Zirzen Janka és az egységes magyar nő­nevelés kezdete. Ism. Jelitainé Lajos Mária. . . . 104 Veress Pál: Elemi mennyiségtan magasabb szempontból. Ism. Tóth Géza.............................................................................106 Orel Géza: A tanoncélet kapujában. Ism. Szenes Adolf . . 108 Zimándi Pius: Magyar olvasmányok tárgyalása az alsó osz­tályokban. Ism. Dobos László..................................................109 Takács Menyhért: Liszt Ferenc érzelmi világa. Ism. Sonkoly István.................................................... 110 Gróf Révay József: Az erkölcs dialektikája. Ism. Újvári Béla . 111 Gróf Apponyi Albert: Világnézet és politika. Kornis Gyula előszavával. Ford. Faragó László. Ism. Noszlopi László . 112 Peter Petersen: Von der Fröbelschen Vermittlungsschule zur deutschen Fröbel-Schule. Ism. Mácsay Károly . . . 113 Heinrich Hanselmann: Grundlinien zu einer Theorie der Sondererziiehung. Ism. Vértes E. József . . . . 115 Paul Rössing: Noch Arbeitsschule? Ism. kf.......................................116 Hans Künkel: Die Lebensalter. Ism. Gyulai Ágost . . . 117 L’Enseignement ménager dans les écoles primaires et se­condaires. Ism.­­kf. . .. 118 Fritz Rahn: Aufsatzerziehung. Ism. Székely Károly . . .119­­£710 716 f ...T.vn

Next