Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1960

TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1960 E kötet a Magyar Tudományos Akadémia pedagógiai bizottságá­nak harmadik tanulmánygyűjte­ménye. A bizottság a kötet minden tanulmányát a nevelés és oktatás tartalmával kapcsolatos kérdések megvilágításának szentelte, így kíván hozzájárulni azoknak a nagy­jelentőségű munkálatoknak sikeré­hez, amelyek ma az iskolareform jó megvalósítása érdekében ország­szerte folynak. A könyv tanulmá­nyokat tartalmaz az erkölcsi neve­lés tartalmáról és az erkölcstan ok­tatásának szerepéről; foglalkozik a tanulás, az iskola és a tanterv egy­mást kölcsönösen segítő szerepé­nek elemzésével; ismerteti a lélek­tani megismerés szerepét a nevelés és oktatás tartalmának meghatá­rozásában, a koncentráció érvé­nyesítésének problémáit, a terme­lés oldaláról támasztott tantervi kívánalmak felmérésének egyes eredményeit, a tantervek kialakí­tásának módszerét a Pedagógiai Tudományos Intézetben; egy-egy tanulmány taglalja a tantervi kö­vetelmények és az iskolai osztályo­zás problémáit, az egyéni különb­ségek figyelembe vételének lehető­ségeit, az iskoláskor előtti nevelés tartalmi problémáit, valamint a nevelés tartalmának alakulását fo­gyatékos gyermekeknél. Foglalko­zik továbbá a kötet középiskolás tanulóink megterhelésével, a Szovjetunióban legújabban vég­bement tantervi átalakulásokkal, egyes nyugati államok jelenlegi reformtörekvéseivel. Minden ta­nulmányt bő irodalmi utalások egészítenek ki. A kötet a pedagógiával hivatás szerint foglalkozók és a pedagógia iránt érdeklődő nagyközönség fi­gyelmére egyaránt számot tarthat. AKADÉMIAI KIADÓ

Next