Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1960
TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1960 E kötet a Magyar Tudományos Akadémia pedagógiai bizottságának harmadik tanulmánygyűjteménye. A bizottság a kötet minden tanulmányát a nevelés és oktatás tartalmával kapcsolatos kérdések megvilágításának szentelte, így kíván hozzájárulni azoknak a nagyjelentőségű munkálatoknak sikeréhez, amelyek ma az iskolareform jó megvalósítása érdekében országszerte folynak. A könyv tanulmányokat tartalmaz az erkölcsi nevelés tartalmáról és az erkölcstan oktatásának szerepéről; foglalkozik a tanulás, az iskola és a tanterv egymást kölcsönösen segítő szerepének elemzésével; ismerteti a lélektani megismerés szerepét a nevelés és oktatás tartalmának meghatározásában, a koncentráció érvényesítésének problémáit, a termelés oldaláról támasztott tantervi kívánalmak felmérésének egyes eredményeit, a tantervek kialakításának módszerét a Pedagógiai Tudományos Intézetben; egy-egy tanulmány taglalja a tantervi követelmények és az iskolai osztályozás problémáit, az egyéni különbségek figyelembe vételének lehetőségeit, az iskoláskor előtti nevelés tartalmi problémáit, valamint a nevelés tartalmának alakulását fogyatékos gyermekeknél. Foglalkozik továbbá a kötet középiskolás tanulóink megterhelésével, a Szovjetunióban legújabban végbement tantervi átalakulásokkal, egyes nyugati államok jelenlegi reformtörekvéseivel. Minden tanulmányt bő irodalmi utalások egészítenek ki. A kötet a pedagógiával hivatás szerint foglalkozók és a pedagógia iránt érdeklődő nagyközönség figyelmére egyaránt számot tarthat. AKADÉMIAI KIADÓ