Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1961
TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1961 A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának 1961. évi — a sorozat megindítása óta negyedik — tanulmánykötete a nevelés és oktatás módszereivel foglalkozó 22 dolgozat gyűjteménye. Mind a szerkesztők, mind a szerzők különös figyelmet szenteltek a mostaninál hatékonyabb, a tanulói aktivitást erősebben serkentő pedagógiai munka feltételei megteremtésének. Tárgyánál és módszerénél fogva ennek a kötetnek az anyaga a legközvetlenebbül érintkezik az iskolai pedagógiai gyakorlattal. A kritikai, az eligazodást kereső és a megoldásokat javasoló tanulmányok általánosabb kérdések taglalásán kívül kiterjednek az aktivitás feltételeinek biztosítására az óvodában, az általános iskola alsó tagozatában, egyes szaktárgyak tanításában, a munkára nevelésben, a gyógyító pedagógiában. Két tanulmány az egyetemi-kollégiumi nevelés tapasztalatait összegezi. Joggal várható, hogy e gyűjtemény — akárcsak az előző kötetek — a neveléstudomány szakemberei, a pedagógusok széles tábora és a pedagógia aktuális kérdéseit figyelemmel kísérő nagyközönség érdeklődését egyaránt kiváltja. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST