Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1961

TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1961 A Magyar Tudományos Aka­démia Pedagógiai Bizottságá­nak 1961. évi — a sorozat meg­indítása óta negyedik — tanul­mánykötete a nevelés és oktatás módszereivel foglalkozó 22 dol­gozat gyűjteménye. Mind a szer­kesztők, mind a szerzők külö­nös figyelmet szenteltek a mos­taninál hatékonyabb, a tanulói aktivitást erősebben serkentő pedagógiai munka feltételei megteremtésének. Tárgyánál és módszerénél fogva ennek a kö­tetnek az anyaga a legközvetle­nebbül érintkezik az iskolai pedagógiai gyakorlattal. A kriti­kai, az eligazodást kereső és a megoldásokat javasoló tanul­mányok általánosabb kérdések taglalásán kívül kiterjednek az aktivitás feltételeinek biztosítására az óvodában, az általános iskola alsó tagozatában, egyes szak­tárgyak tanításában, a munkára nevelésben, a gyógyító pedagógiá­ban. Két tanulmány az egye­temi-kollégiumi nevelés tapasz­talatait összegezi. Joggal várható, hogy e gyűj­temény — akárcsak az előző kötetek — a neveléstudomány szakemberei, a pedagógusok szé­les tábora és a pedagógia aktu­ális kérdéseit figyelemmel kísérő nagyközönség érdeklődését egy­aránt kiváltja. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST

Next