Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1968-1970

TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1968-1970 Szerkesztette KISS ÁRPÁD, NAGY SÁNDOR, SZARKA JÓZSEF és FALUDI SZILÁRD A Magyar Tudományos Akadé­mia Pedagógiai Bizottságának tizenegyedik kötete a tanulás programozására irányuló kuta­tásokba nyúíjt betekintést. A problémakör egy-egy oldalát elemző elméleti tanulmányokon kívül a szerkesztő bizottság a gyűjteménybe programrészlete­ket, feladatlapokat, értékelése­ket is felvett, ezeket főleg gya­korló pedagógusok készítették, részben az általános iskola alsó tagozata, részben — egyes tár­gyakból — a felső tagozat szá­mára. A kötetben magyar szer­zőkön kívül csehszlovák szak­emberek is közreműködtek. A bevezetés ismerteti a kérdés hazai és külföldi helyzetét és perspektíváit, az utolsó fejezet pedig közli a programozott tanítás teljes hazai bibliográfiá­ját. Minthogy a programozott tanítás már eddig is nagy hatás­sal van a hagyományos taní­tásra is, a kötetet az iskolai tanítás korszerűsítése iránt ér­deklődő minden pedagógus és szakember haszonnal olvashatja. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST

Next