Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1968-1970
TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1968-1970 Szerkesztette KISS ÁRPÁD, NAGY SÁNDOR, SZARKA JÓZSEF és FALUDI SZILÁRD A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának tizenegyedik kötete a tanulás programozására irányuló kutatásokba nyúíjt betekintést. A problémakör egy-egy oldalát elemző elméleti tanulmányokon kívül a szerkesztő bizottság a gyűjteménybe programrészleteket, feladatlapokat, értékeléseket is felvett, ezeket főleg gyakorló pedagógusok készítették, részben az általános iskola alsó tagozata, részben — egyes tárgyakból — a felső tagozat számára. A kötetben magyar szerzőkön kívül csehszlovák szakemberek is közreműködtek. A bevezetés ismerteti a kérdés hazai és külföldi helyzetét és perspektíváit, az utolsó fejezet pedig közli a programozott tanítás teljes hazai bibliográfiáját. Minthogy a programozott tanítás már eddig is nagy hatással van a hagyományos tanításra is, a kötetet az iskolai tanítás korszerűsítése iránt érdeklődő minden pedagógus és szakember haszonnal olvashatja. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST