Magazin Sălăjean, septembrie 2022 (Anul 27, nr. 161-182)

2022-09-16 / nr. 172

2 Vineri 16 Septembrie 2022 Editorial Daniel Săuca Pe vremea lui Ceaușescu... > Pe vremea lui Ceaușescu, cum se zice, am prins cozi infernale la alimentară, pâine pe cartelă, apă caldă la program, apă rece la program, întreruperi de curent, „practică agricolă" (am cules pentru Partid și Iubitorul Conducător mere, sfeclă, porumb), „recoltat" de podbal și de frunze de dud pentru viermii de mătase, înghesuială pe autobuze și trenuri, program de două ore la televizor. Am fost, nu m-a întrebat nimeni dacă vreau, șoim al patriei, pionier și atoist. Am fost dus cu forța la defilări și pe stadion. Am fost obligat să reciclez sticle, borcane, hârtie și cartoane. Am fost obligat să citesc din Opera Mărețului Conducător. Am fost obligat să ascult învățături de „economie politică" de la un tovarăș profesor (a ajuns mare domn după „revoluție") care nu accepta devierea de la „linia" marxistă. Am asistat la nu puține incidente în școală, când profesori îi băteau de-i snopeau pe elevi. Și câte nu am mai prins înainte de decembrie 1989. Scriu aceste rânduri pentru cei care în aceste zile se isterizează ori ironizează posibila reducere a consumului de energie electrică, invocând și reîntoarcerea la vremurile trecute. Nu, nu cred că ne întoarcem la defuncta perioadă. Trăim vremuri complicate, poate prea complicate pentru a fi înțelese pe deplin. Din păcate, comunicarea cu poporul e deficitară, intenționat sau nu. Eu de pildă nu am înțeles și nu înțeleg cum de războiul din Ucraina a scumpit gazul și curentul. Și benzina și motorina, în fiecare zi, analiști și experți de tot soiul o dau în sus și în jos cu „explicații". Nu, nu ne mai putem întoarce în comunismul de partid și de stat ceaușist (cred, sper). Trăim într-o societate haotică, fără noimă, fără sens, în care minciuna de partid și de stat, interesele globale, e „învăluită" sunt „învăluite" mai ales prin mijloacele de informare în masă. A, e posibil să prindem noi vremuri „totalitare". Dar, despre asta poate într-un nou episod al serialului dvs. preferat de „desene animate" editoriale. Magazin Salaj ectii fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Editor: s.c. „. SIMAR Directori ^ ^ ^ ^ Daniel Mureșan Consiliere juridică: 7.AÎ.ĂIT Jr. Cornel Merișan Redactori- Secretariat ISSN Redactori: Cristina Bot 1453-1283 Augusta Teșinschi Daniel Săuca Tehnoredactare: Tiparul ... r Silviu Mocan executat la Adrian Lungu Tipografia Marius j Morar “Garamond” Cluj Napoca Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru care ținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presa și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Magazin Sălăjean Timp de două zile, în perioada 17-18 septembrie, circulația rutieră pe câteva străzi din municipiu va fi restricționată. Restricțiile de cirulație sunt cauzate de organizarea în parcarea din spatele Primăriei Zalău a Festivalului Minorităților Naționale. Potrivit unei informări a Primăriei Zalău, circulația pe strada Simion Oros - de la fântâna de pe strada 22 Decembrie 1989 (lângă Primărie) până la intersecția cu strada Parcului - va fi închisă din 17 septembrie - ora 6, până în 19 septembrie la ora 5. De asemenea, în 18 septembrie în intervalul orar 13-14, circulația rutieră pe strada 22 Decembrie 1918 din municipiu, de la magazinul Andr&Zoli până în parcarea din spatele primăriei, va fi dirijată; în contextul în care strada Unirii din centrul orașului este închisă, ne întrebăm pe unde vor circula zălăuanii în weekend. Probabil vor închiria un elicopter. ■ M. S. Restricții de circulație pe mai multe străzi din Zalău. Probabil trebuie să ne luăm elicopter Polițiștii se pregătesc de grevă „Negocieri eșuate, ne pregătim de grevă generală!", acesta este mesajul Federației Naționale a Polițiștilor și Personalului Contractual din Ministerul de Interne, după o nouă întâlnire cu ministrul Lucian Bode, întâlnire la care nu s-a ajuns la nici un rezultat.„Ne-am lovit de un refuz complet nejustificat. Era propunerea Ministerului, nu a noastră. Noi ne doream o zi liberă plătită. Ministerul a venit cu propunerea de o zi liberă cu recuperare, adică îmi iau liber de ziua mea luni și vin câte două ore marți, miercuri, joi și vineri în plus la muncă pentru a recupera cele 8 ore luate libere luni. Și acum ne-am trezit că Ministerul nu este de acord. Păi, domnule, stați puțin că este propunerea dumneavoastră, nu a noastră. Asta era propunerea dumneavoastră la Minister. A, nu, sa analizat și nu", a transmis Vasile Zelea, președintele Federației.„Am intrat într-un impas, într-un blocaj, din care probabil vom ieși după ce se va creiona bugetul pe anul 2023 când vom relua negocierile și vom încerca să obținem pentru membrii noștri de sindicat, persoane contractuale în general. Deci vom relua negocierile, vom pune presiune în acest timp pe Minister în sensul că vom declanșa inclusiv greva a acestei categorii socio-profesionale pentru că dânșii au dreptul la grevă, spre deosebire de polițiști cărora le este interzis prin lege să facă grevă", a adăugat Vasile Zelea. ■ M. S. La 27 de ani a ajuns după gratii. A condus fără permis un autoturism neînmatriculat Augusta Teșinschi Un bărbat în vârstă de 27 de ani din comuna Crasna a ajuns în cursul acestei săptămâni în arestul poliției. Motivul, în luna ianuarie a anului 2020, acesta a fost depistat de polițiști în timp ce conducea o mașină neînmatriculată, prin localitatea Ratin, fără a poseda permis de conducere. Instanța de judecată l-a condamnat definitiv pe bărbat la trei ani și patru luni închisoare, iar polițiștii l-au dus în arestul Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, urmând să fie transferat în penitenciar unde își va executa pedeapsa.