Magyar Nemzet, 2017. május (80. évfolyam, 100-125. szám)

2017-05-23 / 118. szám

2017. MÁJUS 23., KEDD Polgári napilap­­ LXXX. évfolyam, 118. szám 1. kiadás Ára: 235 forint Előfizetőknek: 118 forint a /3-F Zöldkatasztrófa: terepként használt védett területek Hatalmas kárt okoznak az ille­gálisan rendezett versenyek © 5 Venezuelai pokol Borzasztó közállapotokról számol be a caracasi Magyar Ház vezetője © 10 Lex CEU Az ombudsman nem fordult az Alkotmánybírósághoz © 3 Marad a Park Már senki sem akar parkolót a Budapest Park helyén, noha a szabályozási tervek megengedik. 2 ? 1 Kitüntetés 7 Előny a multinál / A társasági adó helyett inkább a bérjárulékokat kellett volna csökkenteni. 1 Az Amerikai Magyar Koalíció díjazta hazánk távozó washingtoni nagykövetét, Szemerkényi Rékát. in Elment a bajnok IU Nicky Hayden, 2006 MotoGP- világbajnoka biciklis balesetben vesztette életét. Mesekönyv a rákról: terápiás céllal írta a várandós anya SASHEGYI ZSÓFIA Az édesanya, aki két évvel ezelőtt épp második gyermekét várta, terápiás céllal kezdett írni, miután megtudta, hogy ki­újult a rák a szervezetében. Az Édes Sza­badság című blog jótékony, öngyógyító folyamatot indított el benne, olyannyi­ra, hogy egy ponton túl már azzal is ké­pes volt foglalkozni, mit élhet át mellette akkor ötéves kislánya ezekben a nehéz időkben. Ez az alaptörténete Tóth Kata Sebaj haj! című mesekönyvének. - Tudni kell, hogy ez nem minden­kinek való. Én is voltam olyan állapot­ban, amikor még nem örültem volna egy ilyen kötetnek. Van, amikor még saját magunknak sem merünk felten­ni bizonyos kérdéseket, és azt sem sze­retnénk, ha a gyerekünk tenné fel őket. Meg kellett érni arra, hogy természete-Ez nem mindenkinek való. Én is voltam olyan állapot­ban, amikor nem örültem volna egy ilyen kötetnek sem tudjunk beszélni például a halálról - mondta a könyvéről lapunknak a szerző. A kéziratot előzetesen Mailáth Mónika gyermekpszichiáter is elolvasta, és azt mondta: megnyugodhat, ez így, ahogy van, tökéletes, és biztos, hogy nem tesz vele semmi kárt a gyerekében. Részletek a 13. oldalon 9 770237 379026 17118 Habony és Vajna: csata a vidékért? • A Rádió 1 terjeszkedése konfliktusokat okozhat a helyi csatornák piacán JANDÓ ZOLTÁN Szembekerülhet egymással, vagy osz­tozkodhat a helyi rádiók piacán Andy Vajna és Habony Árpád a következő hónapokban. A filmügyi kormánybiz­tos érdekeltségébe tartozó Rádió 1 leg­utóbbi hálózatbővítése során ugyanis több olyan vidéki csatornát is magához kötött, amelynek reklámidejét hóna­pok óta egy sokak által részben a mi­niszterelnöki tanácsadóhoz kötött cég, a Radio Sales House (RSH) Kft. értéke­síti. Utóbbi vállalatnak ráadásul a Ma­gyar Nemzet értesülései szerint három­éves, exkluzív szerződése van partne­reivel. Vagyis hiába szólal meg néhány héten belül ezeken a csatornákon a Rá­dió 1 műsora, a reklámokkal nem ren­delkezhetnek Vajnáék, így viszont üz­letileg lényegében értelmezhetetlen a kormánybiztos csatornájának terjesz­kedése, hacsak nem a piac szisztemati­kus felosztására törekszik a két csoport. ► milliárd forintra rúgott tavaly a rádiós hirdetési piac, idén nyolcmil­liárdos keretre szá­mítanak Az biztos, hogy a vidéki adók nem jár­nak jól: több, a hallgatók számára fon­tos helyi információkat közvetítő csa­torna eltűnhet, másokat pedig anyagi­lag lehetetleníthetnek el. A helyi rádiók piacán emiatt egyre több az elégedetlen hang, sokan attól tartanak, gyakorlatilag „kicsinálják” ezt a területet. [Össze­...] Folytatás a 4. oldalon ► FOTÓK: NAGY BÉLA/ MTI/KOSZTICSÁK SZILÁRD Andy Vajna filmügyi kormánybiztos és Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó - az egyikük biztos jól jár Magyar buszgyártók reménye • Már az is eredmény lenne, ha nem diszkriminálnák a hazai cégeket BODACZ PÉTER Hosszú évek rossz tapasztalatai után re­ménnyel tölti el a magyar buszgyártó­kat Varga Mihálynak az a nyilatkozata, amely szerint a következő években ha­zai megrendelések révén futtatják fel az ágazatot. Új buszokra nagy szükség van, hiszen a nagy flottakezelők - így a Vo­lán-társaságok és a BKV - járműparkja rendkívül elöregedett. Ám az eddigi be­szerzések vagy használt járművekre vo­natkoztak, vagy csak az óriási referen­ciát felmutatni tudó külföldi nagy gyár­tók indulhattak rajtuk - a szakma szerint - indokolatlanul szigorú feltételek miatt. A nemzetgazdasági miniszter Ma­gyar Időknek adott nyilatkozatát éppen ezért üdvözölte lapunk megkeresésére a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke. Vincze-Pap Sándor re­ménykedik abban, hogy az állami meg­rendelők ezentúl nem fogják teljesít­hetetlen feltételek szabásával kizárni a közbeszerzési eljárásokból a magyar buszgyártókat, ami az elmúlt évtizedek gyakorlatát tekintve mindenképp nagy előrelépés. ► darab járműre futhat fel az éves hazai buszgyártás 2020-ra Varga Mihály elmondta, hogy a Vo­lánok idén 423, 2018-ban 533, 2019-ben 893 új buszt vehetnek, ezek 97 száza­léka a hazai gyártók típusválasztékából kerül ki. Kitért arra is: abban bíznak, hogy a hazai buszgyártó-kapacitások Mosonmagyaróváron, Győrben, Székes­­fehérváron, Budapesten, illetve Debre­cenben 2020-ra elérik a kormány által megcélzott 1100-1200 darabos éves ter­melési mennyiséget. Mint arra Vincze-Pap Sándor felhívta a figyelmet, a kormány nem ígért extra támogatást a magyar gyártóknak, és er­re nincs is szükség. Elég, ha a hazai meg­rendelők szakítanak azzal a tizenöt-húsz éves gyakorlattal, hogy olyan feltéte­leket - például több ezer darabos refe­renciát, vagy irreálisan rövid határidőn belüli szállítást - követelnek meg, ame­lyeket egy magyar gyártó sem tud telje­síteni, így azok még a magyar piacról is kiszorultak. Az uniós előírásoknak meg­felelően a nagy állami társaságoknak - így a Volán Buszpark Kft.-nek - tovább­ra is nyílt közbeszerzési eljáráson kell kiválasztaniuk a legjobb ajánlatot. [Végre...] Folytatás a 7. oldalon ► 1100-1200 Donald Trump terepszemlét tartott Izraelben LÁSZLÓ DÁVID Szaúd-Arábia fővárosából, Rijádból az iz­raeli Tel-Avivba repült át tegnap a Donald Trumpot szállító elnöki különgép - ami nagy szó, hiszen ez volt az első hivatalos közvetlen járat a két város között. Azt, hogy azért az Air Force One-ból mégsem lett békegalamb, jól jelzi: ha az Egyesült Államok elnökének idejét nem merték is rabolni, egy másik repülő - főként újság­írókkal a fedélzetén - már tett egy cipru­si kitérőt, nyomatékosítva, a két ország között nincs kapcsolat. Arról nem is be­szélve, hogy nehéz az iszlám monarchiá­ból érkező elnökre a béke követeként te­kinteni, miközben egy frissen megkötött, több száz milliárd dollár értékű fegyver­­üzlet lapul a zsebében. Azaz talán még­sem, hisz a Közel-Keleten az „ellensé­gem ellensége a barátom” elv gyakran a feje tetejére áll, így aztán megtörtén­het, hogy az Egyesült Államok egyszer­re legyen a térség - elméletileg - két el­lenséges hatalmának, Izraelnek, és az Iz­rael létét el sem ismerő Szaúd-Arábiának a legközelebbi szövetségese. [Trump...] Folytatás a 10. oldalon ►

Next