Magyar Szárnyak, 1940 (3. évfolyam, 1-16. szám)

1940-01-01 / 1. szám

III. ÉVF. 1. SZÁM 1940 JANUÁR AVIATIKA! FO­LYÓ­I­R­AT Organe mensuelle lllust. ée de Távlation SZERKESZTI: JÁNOSY ISTVÁN ZEITSCHRIFT FÜR ALLE GEBIETE DER LUFTFAHRT Megjelenik havonta egyszer. — Szerkesztőség és kiadóhivatal: Budapest, Vili, Üllői-Út 12 szám. Telefon: 137-108.­­ Előfizetési éra: egy évre 10.— pengő tanulóknak, repülőegyesületi tagoknak 6.— pengő. — Vél­­latoknak logi szemtl­erinik évi 40.— pengő. — Postatakarékpénztári csekkszamaszam: 29.830 TARTALOM: Villá­mhá­ború: Jakabos Rezső fő­hadnagy — A nyugati front re­pülőeseményei: B. T. — A légi­forgalom szerepe az Egyesült Ál­lamiak nemzetgazdaságában: vitéz Rákosi György — A német sport­repülésről: vitéz Laborczfy Rezső — A Horthy Miklós Nemzeti Re­pülő Alap közleményei — Egye­sületi élet — Az ifjú repülő — Gi­pismertetés — Szárnyról szárnyra — Wright motorok. S O­M­M­A­I­RE: Guerre de foudre: par M. le pre­mier lieutenant Jakabos Rezső — Les événements aviatiques du front Occidental: B. T. — Le rőle du trafic aérien dans l’Écono­­mie nationale des États-Uniis: par M. vitéz Rákosi György — L’avia­­tion de sport allemand: par M. vitéz Laborczfy Rezső — Commu­nications de la Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap — La vie de sport — Le jeune aviateur — Expozé sur les avions — D’aile en aile — Les moteurs Wright. 1940 Boldog újesztendőt kívánunk a »Magyar Szárnyak« olvasótáborának az 1940-ik év háborútól pirosló hajnalán. Visszatekintve a mozgalmas elmúlt esztendőre, büszkén jelenthetjük az évvégi számadásnál, hogy szárnyait bontogató légierőnk Pálócnál és a Kár­pátalja megszállásánál, légi forgalmunk az újonnan megnyitott forgalmi vo­nalakon, spor­trepülésünk több külföldi versenyen, az itthoni kiképzőrepülő­tereken és vitorlázóterepeken eredményesen és becsületesen megállta helyét. Amikor a kassai repülőakadémia megnyitásánál a felvonuló repülő­gépek az eget néhány percre elsötétítették, valamennyiünknek megdobbant a szíve és úgy éreztük, hogy a magyar szárnyak a régi magyar álmok be­teljesülése felé hasítják az eget. Harcoltunk, dolgoztunk, építettünk, oktattunk, hogy magyar hazánk­nak és a magyar repülés ügyének szolgáljunk. Az elmúlt egyéves harcos munkában több mint húsz kedves repülő­bajtársunk életével áldozott. Szeretettel gondolunk rájuk az év végén és emléküket megőrizve megyünk át friss munkakedvvel az új esztendőbe. A magyar repülők a nemzet sorsának szerény napszámosai. Amikor a jobb jövendő palotáját építjük, mi az építőállvány tetején dolgozunk, on­nan nekünk nem szabad lefelé tekinteni. A mi tekintetünk csak felfelé és előre járhatja útját. Ahol mi dolgozunk, ott tisztultabb a légkör, nagyobb a látóhatár, de nagyobb a veszély és nagyobb a felelősség is. A felhők között járó repülőgépeinkkel a jobb jövő útjait fürkésszük. A közelmúlt eseményei megmutatták, hogy válságos időkben mit jelent, ha a légierők hivatásuk magaslatán állnak és milyen következményekkel jár ennek az ellenkezője. Körülöttünk megindult a föld, elmozdultak oly határok, amiket véges emberi gondolat és gyarló emberi kéz »öröknek« alkotott. Mit hoz a jövő? igazságos békét, vagy további pusztító háborút? Nem tudjuk. Egyet azon­ban tudunk: ez a bizonytalan helyzet fokozottabb előgondoskodást, ma­­gyarabb munkát követel mindnyájunktól. Fel kell készülnünk! Nekünk hivatásunk volt ezen a földön az elmúlt ezer éven át, hivatást teljesítünk ma és fogunk teljesíteni az eljövendő év­ezredben is. A repülésre nagy feladatok várnak, békében és háborúban egyaránt! A német-lengyel háború súlyos repülőtanulságai, a nyugati merev földi arc­vonalakkal szemben a repülők mozgékonyságának tapogatózó kipróbálásai sejtetik, hogy milyen félelmetes eszköz tud lenni a légihaderő céltudatos vezetés kezében. A magyar légierő szárnyait bontogatja és a megnagyobbodó magyar haza bizalommal tekint reá. Légi forgalmunk a Dunamedencében és onnan kiindulva nagyobb távolságokra is versenyképes a külfölddel. Az egészség­­es alapokra fektetett kiképzés és repülőutánpótlás a legjobb magyar repülő­értékeket fogja kitermelni repülésünk és repülőiparunk számára. De meg­feszített munkával kell dolgoznunk. Pilóták és megfigyelők, szerelők és fegyvermesterek, mérnökök és gyár­igaz­gat­ók, munkások és ifjú repülők egyetlenegy nagy közösséget­ alkossanak: a fáradságot nem ismerő, önfelál­dozó, túlfeszített munka táborát. 1

Next