Milcovul, ianuarie-martie 1970 (Anul 3, nr. 148-221)

1970-01-29 / nr. 169

> A Joi 29 ianuarie 1970 4 SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR AL ORAȘULUI ODOBEȘTI (Urmare din pag. 1) După cum arătam și pe plan edilitar-gospodăresc au fost înfăptuite o serie de obiective, care au ridicat orașul în competiția gospodărească pe țară la un loc de frunte. Dincolo de bunele rezultate, au existat și se mai manifestă încă o serie de deficiențe, pe marginea cărora au luat cuvîntul numeroși deputați, propunînd, totodată, măsuri de îmbunătățire a activității, de îndeplinire a sarcinilor de plan și a angajamentelor luate prin Chemarea lansată la întrecere către celelalte orașe din județ. Privind viata economică și socialculturală a orașului Odobești, cu obiectivele sale pentru anul 1970, deputatul Alexandru Bulea spunea : „Comitetul executiv a acordat prea putină atenție programului de investiții. Așa se explică de ce blocul cu 24 apartamente, secția de panificație, mai sunt încă în lucru. A existat puțin interes și din partea întreprinderii județene de construcțiimontaj dar și din partea noastră. Cred că în acest an, va trebui să acordăm o atenție sporită acestui capitol. N-ar fi lipsit de importantă, în altă ordine de idei, dacă deputații, cetățenii, ar pregăti flori pentru plantare în propriile lor gospodării, astfel ca peluzele să aibă asigurat din vreme fondul floricol..." Arătînd că în 1969 curba ascendentă indică îmbunătățirea indicelui de sănătate a populației, dr. Sava Popescu, directorul spitalului, punea acest fapt în legătură și cu modernizarea unității. „Dacă în 1970 ni s-au alocat importante fonduri materiale pentru executarea lucrărilor de încălzire și alte dotări, aceasta înseamnă că nouă, personalului medico-sanitar, ne revine sarcina îmbunătățirii muncii noastre. De aceea, adresăm tuturor unităților spitalicești din județul Vrancea chemarea la întrecere pentru ridicarea indicelui de ocrotire a sănătății, a creării celor mai bune condiții acordării asistenței medicale". Deputatele Natalia Chicoș Adriana Buzoianu, au arătat însuși vîntul lor că, comitetul de femei și organizația T.T.C. vor organiza o serie de acțiuni menite să stimuleze hărnicia, dragostea față de orașul în care trăiesc. Deputata Natalia Chicoș a propus celor două organizații să realizeze 500.000 fire flori pentru plantat pe peluze. Tot în sesiune, s-a mai propus amenajarea unei pepiniere de trandafiri. Un viu interes au trezit angajamentele pe care le-a luat deputatul Ion Ghiuță: „Cadrele didactice, elevii din Odobești și comuna Unirea vor realiza în acest an 6000 de muncă patriotică. De asemenea, elevii și cadrele didactice ale școlii din Unirea vor pregăti 10.000 fire flori pentru peluzele de pe drumul național. Aceste acțiuni au nu numai un scop gospodăresc ci, mai ales, educarea tinerei generații". Despre alte probleme legate de activitatea care se desfășoară în orașul Odobești au mai vorbit deputații Aurel Nicolau, Virgil Staicu, Vasile Iordăchescu și alți cetățeni și invitați la sesiune. Ei au apreciat că sarcinile anului 1970, ca și angajamentele luate sunt realiste, pe deplin realizabile. Apreciind dezbaterile sesiunii ca deosebit de mature, tovarășul Simion Dobrovici a arătat că aceasta lasă să se întrevadă că odobeștenii vor munci și pe mai departe cu sîrguință, că vor continua tradiția realizărilor. „De fapt, a spus vorbitorul, în spiritul acestei tradiții v-ați angajat, ați lansat Chemarea la întrecere către celelalte orașe ale județului. S-a spus aici că obiectivul final este luarea unui alt premiu pentru înfrumusețare și gospodărire. E un lucru bun. Dar să știți că, în acest an și celelalte orașe vor realiza noi obiective, ceea ce face concurența mai mobilizatoare". Vorbitorul a formulat apoi o serie de critici la adresa Comitetului executiv care n-a analizat decadal și lunar modul de realizare a sarcinilor de productiv n-a tras la raspundere conducerile unităților economice pentru nerespectarea disciplinei de plan. „E necesar, arăta vorbitorul, să vă programați pe perioade realizarea angajamentelor, pe baza acesteia să urmăriți cum sunt duse la îndeplinire obiectivele prevăzute". Tovarășul Simion Dobrovici releva că, creșterea producției industriale pe 1970 cu 12,8 la sută impune fiecărui colectiv de muncă efort susținut; în acest sens, oprindu-se la capitolul investiții, vorbitorul a criticat atitudinea de autoliniștire în care s-a complăcut Comitetul executiv, care n-a urmărit cum constructorul realizează blocul cu 24 apartamente, dar nici n-a sprijinit lucrarea cu meseriași. „Comitetul executiv, a spus vorbitorul, n-a fost la înălțime. Pentru anul acesta va trebui să-și concentreze mai mult atenția asupra lucrărilor de investiții, pregătirii frontului de lucru pentru viitoarele lucrări". Referindu-se la sarcinile ce revin agriculturii, tovarășul Simion Dobrovici a indicat întărirea răspunderii privind aplicarea noii forme de organizare, normare și retribuire a muncii, așezarea planului pe baze realiste, în funcție de posibilitățile fiecărei unități, astfel ca toți indicatorii prevăzuți să fie realizați și depășiți, contribuția la fondul centralizat al statului să poată fi mai mare ca în 1969. Primul secretar al Comitetului județean de partid a arătat că, față de sarcinile mari care revin Odobeștiului în acest an, e necesar ca, Comitetul executiv să-și perfecționeze stilul, să-și adapteze din mers formele de muncă, să coordoneze și să conducă cu mai multă competență activitatea. Numai așa, planul, obiectivele Chemării vor fi îndeplinite și depășite. Mobilă exportată în Bulgaria Moderna fabrică de mobilă din Oradea, care a început să producă în cursul anului trecut, a livrat, zilele acestea, pentru export în Republica Populară Bulgaria, primele 30 de garnituri de mobilă „Dana". Tot pentru export a fost realizat prototipul unei garnituri de mobilă „Dacia", compusă din bufet cu vitrină, masă cu șase scaune, canapea, două fotolii și masă rotundă. Conform contractelor încheiate cu beneficiarii din străinătate, anul acesta fabrica orădeană va produce 4000 de garnituri „Dacia". Cochilii cu miez metalic în baza studiilor întocmite de specialiștii săi, întreprinderea mecanică .Ceahlăul" din Piatra Neamț, a realizat patru tipuri de cochilii pentru turnarea pieselor necesare fabricării instalațiilor de irigat prin aspersiune. Avînd miezuri metalice, noile cochilii permit turnarea pieselor la dimensiunile stabilite, fără a mai fi nevoie de o prelucrare ulterioară așa cum se intîmplă în cazul pieselor turnate în cochilii cu nisip sau pămînt. Noile forme de turnare sunt ușoare, pot fi manevrate fără efort și reduc consumul de metal cu aproximativ 2 la sută. (Agerpres) CHEMARE către consiliile populare, către toți oamenii muncii din orașele Adjud, Panciu și Mărășești (Urmare din pag. I) — construirea de fîntîni și cișmele în număr de 10; — taluzări de maluri 108.000 m.p.; — executarea de șanțuri și rigole pe o lungime de 5 km.; — repararea și extinderea canalizării pe o lungime de 500 m. — diverse alte lucrări în valoare de 1.000.000 lei. — Vom înființa 8 secții de prestări servicii și 2 de desfacere, asigurîndu-se o deservire exemplară a cetățenilor, ceea ce va permite depășirea cifrelor de plan cu 2 la sută. — se va da în folosință o nouă unitate pentru produsele de panificație, dotată cu aparatură de fabricație modernă, cu o capacitate de 7 tone în 24 ore. — Se va extinde suprafața de deservire în hală și piața orașului, prin amenajare de noi spații și puncte de desfacere. — în scopul îmbunătățirii aprovizionării populației cu produse alimentare și pentru livrarea către fondul de stat a unor cantități sporite, efectivul de animale va crește la sfîrșitul anului 1970 la 550 porcine, 330 bovine, din care 220 vaci, 400 ovine și păsări la 20.000 buc. 3. In domeniul social-cultural: — înființarea unor formații artistice , cor, teatru, brigadă de agitație, un taraf al pionierilor și o formație de muzică ușoară, precum și organizarea unei expoziții de artă populară; — îmbunătățirea asistenței medicale a populației; — organizarea unei secții ambulatorii cu 3 medici și personal auxiliar ; — la lucrările de încălzire centrală a spitalului Odobești se vor executa lucrări prin muncă patriotică în valoare de 100.000 lei. Oamenii muncii din orașul Odobești sunt hotărîți să depună toate eforturile pentru îndeplinirea și depășirea angajamentelor luate, fiind conștienți că prin aceasta își vor aduce contribuția la dezvoltarea orașului nostru, la ridicarea continuă a județului Vrancea, la înflorirea României socialiste. In sectorul zootehnic al C.A.P. Bălești Primii pași spre concentrarea producției animaliere Acum, cînd planul pe anul 1970 este în atenția tuturor, analiza rezultatelor muncii din anul trecut constituie o problemă foarte importantă. Este o cerință care derivă din faptul că interpretarea acestor rezultate conduce de cele mai multe ori la depistarea unor cauze a căror înlăturare duce la îmbunătățirea substanțială a activității din cadrul fiecărui sector de producție; în același timp, factorii care s-au dovedit eficienți trebuie intensificați în continuare pentru ca rezultatele care se vor obține să fie mereu mai bune. Ținînd cont de faptul că fiecare început de an găsește sectorul zootehnic al cooperativei agricole într-o intensă activitate, am făcut de curînd o vizită la Bălești, unitate cu o pondere a producției animaliere destul de ridicată. Ca buni gospodari ce sînt, cooperatorii din Bălești s-au îngrijit ca în depozite și silozuri să fie asigurate cantitățile de furaje necesare. Adăposturile pentru animale au fost pregătite cu mult înainte de sezonul rece, asigurînd acestora condiții normale de dezvoltare biologică — factor important în obținerea unor producții sporite. Specialiștii din unitate, în fruntea cărora se află inginerul șef Ion Mocanu, urmăresc frecvent modul cum sunt administrate și gospodărite furajele. Tot prin grija lor, efectivului de animale i s-a stabilit rații echilibrate, corespunzătoare producțiilor realizate, urmărindu-se în același timp ca ele să fie mereu îmbunătățite din punct de vedere structural. Importante rezultate au fost obținute în anul 1969, de la îngrășătoria pentru tineretul taurin, înființată cu cîteva luni înainte de sfîrșitul anului 1968, ea avea un efectiv de aproximativ 100 de capete. Anul trecut însă cooperativa agricolă din Bălești a reușit să îngrașe și să livreze ca producție marfă un număr de 727 capete. Este semnificativ și demn de apreciat efortul cooperatorilor de aici în asigurarea efectivului sporit de animale. Prin munca și hărnicia lor, efectivul planificat de 700 capete a fost nu numai realizat dar și depășit cu 27 capete. Cum au fost răsplătiți harnicii cooperatori ? Așa cum se cuvenea, desigur. Suma de peste 1 690 000 lei venit realizat numai din acest nou sector de activitate reprezintă o valoare apreciabilă. Dar asta nu e totul. Față de venitul planificat a se obține, venitul realizat este cu peste 100 mii lei mai mare; în acest caz, valoarea obținută în urma activității din sectorul îngrășătorie capătă forme distincte, precise din punct de vedere al interpretării economice. Suma realizată peste venitul planificat, conturează puternic caracterul eficienței economice a activității din acest sector. Importante și demne de remarcat sunt nu numai rezultatele bune obținute de cooperatorii din Bălești în cadrul acestui sector de activitate. Producțiile satisfăcătoare obținute în anii precedent la carne porcine, carne taurine, lapte oaie, lină și mai puțin mulțumitoare la producția de lapte de vacă, au dus la concluzii interesante. După cum se știe, condițiile pedo-climatice specifice unei anumite zone geografice, determină, sub raport economic, orientarea producției agricole spre acele ramuri care pot valorifica cel mai bine posibilitățile existente într-o cooperativă agricolă. Prin grija organelor de specialitate din județul nostru, ținîndu-se cont de factorii amintiți, a fost orientat astfel procesul de muncă pentru ca în scurt timp sectoarele de producție din fiecare cooperativă agricolă să fie rentabile. Prin această prismă trebuie privită înființarea secției de îngrășătorie a tineretului taurin de la C.A.P. Bălești. Este o acțiune care, printre altele, marchează un început al procesului de concentrare a producției agricole în județul nostru, în timp ce efectivul planificat pentru anul 1969 era la tineretul taurin de peste 700 capete, (cu aproape 600 capete mai mult decit în anul înființării), efectivul vacilor cu lapte a fost cu 40 capete mai mic în 1969 față de 1968. De aceea trebuie ca la unitatea din Bălești harnicii cooperatori să depună eforturi susținute și în sectorul vacilor cu lapte. Pînă la profilarea deplină a unității, cooperatorii vor trebui să muncească intens pentru a duce la bun sfîrșit acest proces început. In acest scop, paralel cu eforturile depuse în dezvoltarea ascendentă a sectorului îngrășătoriei de taurine, va trebui ca și în celelalte sectoare care întrunesc condiții mai puțin prielnice, să se asigure perspectiva obținerii unor producții care să contribuie la creșterea veniturilor cooperatorilor. Așa cum am mai spus, acțiunea de concentrare și profilare a producției presupune o perioadă de timp destul de mare și totodată cere eforturi și pricepere din partea cooperatorilor. Nu se poate dintr-o dată ca unitatea agricolă din Bălești, în sectorul zootehnic, să crească numai tineret taurin pentru îngrășat. Considerentele sunt multe și variate, în primul rînd producția animală globală, pe care ar trebui să o obțină cooperativa agricolă la actualul nivel de dezvoltare în cadrul îngrășătoriei. Aceasta pentru motivul că efectivul de tineret taurin la îngrășat va trebui să fie atît de mare incit producția realizată să reflecte posibilitățile interne ale unității. Or, cum trecerea de la cîteva sute de capete, la cîteva mii, se poate asigura numai după o perioadă în care s-au creat anumite condiții materiale — bază furajeră corespunzătoare, adăposturi suficiente și modern construite, îngrijitori cu un grad de calificare ridicat, specii de taurine din rase superioare — reiese clar de ce va trebui acordată și în continuare o atenție deosebită celorlalte sectoare de activitate. In al doilea rînd, posibilitățile obținerii unor producții animaliere cit mai ridicate, conjugate cu nevoile economiei naționale tot mai diversificate și mai multiple, sunt un factor hotărîtor în înțelegerea și aplicarea în mod just a acestui proces de concentrare a producției animaliere, care a început în județul nostru. Nicolae SOARE PANIFICAȚIA (Urmare din pag. 1) verificarea materiilor prime și pînă la acordarea buletinului de analiză, depinde în ultimă instanță realizarea unor produse la nivelul exigențelor sporite ale cumpărătorilor. în același timp, se impune o strînsă colaborare între celelalte servicii funcționale ale întreprinderii care concură direct la realizarea producției". Accentuînd îndeosebi problema calității produselor, participanții la discuții au reliefat faptul că pe lîngă măsurile ce se impun a fi luate pentru asigurarea unor produse de panificație la nivelul cerințelor, se impune o cit mai rațională utilizare a mijloacelor de transport, știut fiind faptul că în acest sector de activitate nu e suficient numai să asiguri produse calitative ci, să le și desfaci intr-un timp cit mai scurt. Ni s-a părut interesantă în acest sens afirmația Agripinei Liscinski, șefa unității de patiserie, care spunea: „Producția ce o realizăm la ora actuală este sub capacitatea secției, cu toate că planul îl realizăm și chiar îl depășim. Atît eu, cit și întregul colectiv ce îl conduc, dorim să realizăm o producție sporită, la întreaga capacitate de care dispune unitatea. Dar acest lucru este condiționat de transportul acestor produse, deoarece ceea ce realizăm în prezent nu se desface cu mijloacele noastre de transport ci cu ale beneficiarilor". Folosirea înlocuitorilor a constituit, de asemenea, o sursă largă de discuții. A rezultat că in anul precedent, colectivul de specialiști a antrenat întreaga masă de muncitori în găsirea unor soluții optime, în folosirea înlocuitorilor, fără a diminua calitatea produselor, ci, dimpotrivă, să crească continuu. Probele experimentale au și confirmat bunele rezultate: o deosebită importanță o are în acest sens studiul privind înlocuirea făinii de cartofi, la fabricația pâinii, cu amidonul din porumb, prin aplicarea căruia se va aduce întreprinderii un beneficiu de peste 1 milion lei, iar producția globală va spori cu 5 milioane lei. Sunt preocupări firești, de fiecare zi, ale unui colectiv a cărui dăruire și pasiune pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor este evidentă, dar despre care au vorbit mai mult rezultatele, chiar și atunci cînd au hotărît să dea suplimentar pe acest an la producția globală 700 000 lei, iar beneficiile să sporească cu 100 000 lei. I Ținînd seama de rolul important al deciziilor și hotărîrilor pe care le elaborează, în cadrul competențelor, organele locale ale puterii și administrației de stat, ne-am adresat tovarășului Constantin Veber, secretarul Comitetului executiv al Consiliului popular județean, cu rugămintea de a împărtăși cititorilor noștri cîteva considerații cu privire la această problemă. Red.: O importantă formă de manifestare a comitetelor executive ale consiliilor populare o constituie emiterea deciziilor în vederea aplicării legilor, decretelor, hotărîrilor Consiliului de Miniștri, a hotărîrilor consiliului popular și a celorlalte acte ale organelor ierarhic superioare. Vă rugăm să ne vorbiți despre însemnătatea acestor acte administrative. — Documentele celui de al X-lea Congres al partidului subliniază necesitatea creșterii operativității și răspunderii aparatului de stat în îndeplinirea îndatoririlor ce-i revin, slujirea promptă și conștiincioasă a intereselor maselor de oameni ai muncii. în acest sens, diversitatea și complexitatea problemelor care fac obiectul competenței atribuțiilor comitetelor executive ale consiliilor populare impun acestora să examineze cu mult simț de răspundere toate problemele economice și social-culturale din unitatea administrativ-teritorială pe care o conduc și să găsească soluțiile cele mai eficiente în rezolvarea lor. Legea de organizare și funcționare a consiliilor populare precizează că, comitetele executive ale consiliilor populare își desfășoară activitatea pe baza principiului conducerii colective, că fiecare dintre membrii săi este răspunzător în fata consiliului popular și in fața comitetului executiv, atît pentru propria sa activitate cit și pentru întreaga activitate a comitetului executiv din care face parte Am relevat cîteva din principalele obligații și îndatoriri care revin comitetelor executive și membrilor săi pentru a reliefa înalta responsabilitate pe care o au aceste organe locale ale administrației de stat cu competență generală în îndeplinirea multiplelor și complexelor sarcini puse de partid în fața lor. Pentru transpunerea în viață a atribuțiilor ce le revin, comitetele executive ale consiliilor populare adoptă decizii pe baza și în vederea executării legii, care sunt obligatorii în unitățile administrativ-teritoriale în care au fost alese consiliile populare (art. 47 din Legea nr. 57/1968 de organizare și funcționare a consiliilor populare). în această privință, Comitetul executiv al Consiliului popular județean consideră că în vederea aplicării legilor, decretelor, hotărîrilor Consiliului de Miniștri, a hotărîrilor consiliului popular și a celorlalte acte ale organelor ierarhic superioare, este de o deosebită importantă pregătirea temeinică a deciziilor ca și buna organizare a activității de îndeplinire a prevederilor acestora. Aceste cerințe se pun cu atît mai mult, cu cit prin acte de asemenea natură se realizează sarcinile ce revin comitetelor executive și scopul pentru care aceste organe au fost instituite. Deciziile comitetului executiv fiind manifestări de voință generatoare de drepturi și obligații, trebuie să îndeplinească anumite condiții de legalitate, să ducă la îmbunătățirea activității de elaborare a actelor, la realizarea deplină a drepturilor și intereselor legale ale cetățenilor. Condițiile de legalitate a acestor acte prezintă, prin urmare, un interes teoretic și practic deosebit. Red. Ce condiții și cerințe trebuie să îndeplinească aceste acte ? — Fiind acte care reglementează relațiile sociale în sfera activității executive și de dispoziție, acte de realizare a puterii de stat, deciziile comitetului executiv sunt obligatorii și direct executorii. Pe aceste considerente, deciziile comitetelor executive trebuie să îndeplinească anumite condiții de valabilitate, să fie emise de comitetele executive în limitele competenței lor, să fie emise pe baza legii și în concordanță cu scopurile legii, să fie emise informele și în condițiile legii. Deosebit de condițiile de valabilitate, deciziile comitetului executiv trebuie să îndeplinească și cerințele necesare pentru buna lor executare: să aibă un conținut neîndoielnic, să stabilească cu precizie sarcinile organelor de stat, sarcinile trasate organizațiilor sociale subordonate consiliilor populare, sau obligațiile persoanelor fizice, să prevadă formele organizatorice cele mai potrivite pentru aducerea lor la îndeplinire, să fie redactate clar și simplu, asigurîndu-se astfel înțelegerea și executarea lor. De la înființarea județului nostru, a municipiului, orașelor și comunelor, Comitetul executiv al Consiliului popular județean a avut în atenție îndrumarea organelor subordonate, prin instruiri, controale, indicații practice la fața locului, în scopul elaborării de către acestea a unor decizii care să corespundă cerințelor de conținut și formă și în spiritul prevederilor legale. Exemple pozitive în această privință sunt comitetele executive ale consiliilor populare din municipiul Focșani, orașul Panciu, din comunele Urechești, Cotești, Ruginești, Vînători și altele. Red.: Cum se pregătesc și se elaborează proiectele de decizii? — Ca să întrunească cerințele arătate, proiectele de decizii trebuie să fie temeinic și precis pregătite. In județul nostru se acordă toată atenția pregătirii proiectelor de decizii atît la nivelul județului cit și la consiliile populare municipal, orășenești și comunale. Pornind de la importanta acestor acte ale administrației de stat, la întocmirea proiectelor de decizii sunt antrenați vicepreședinți și membri ai comitetului executiv, deputați, specialiști, din diferite sectoare de activitate — profesori, ingineri, medici, economiști — cadre cu o bogată experiență în domeniile de activitate care fac obiectul dezbaterii în ședința comitetului executiv, președinți și alți membri ai comisiilor permanente sau ai comitetelor de cetățeni, ai comitetelor asociațiilor de locatari, femei gospodine și alți tovarăși care pot să-și aducă o substanțială contribuție la luarea celor mai corespunzătoare măsuri într-un domeniu sau altul de activitate. Pe baza experienței căpătate pînă în prezent în întocmirea și elaborarea deciziilor comitetelor executive ale consiliilor populare, a aplicării întocmai a indicațiilor date in această privință, s-au obținut bune rezultate în comunele Jariștea, Bolotești, Cotești, Urechești, Vînători etc. Red.: Ce ne puteți spune despre organizarea și urmărirea executării deciziilor și hotărîrilor? — Organizarea și urmărirea sistematica a executării deciziilor constituie o sarcină care poate și trebuie să fie dusă la îndeplinire de președintele comitetului executiv, de vicepreședinți în sectoarele lor de activitate, precum și de membri ai comitetelor executive care primesc însărcinări speciale, în același timp și deputații consiliilor populare, în calitatea lor de reprezentanți ai cetățenilor pot, potrivit prevederilor Legii nr. 57/1968, să-și aducă contribuția la îndeplinirea deciziilor comitetului executiv prin legăturile permanente pe care le au cu cetățenii în circumscripțiile electorale în care sînt aleși, prin controlul care-1 exercită la organele locale de specialitate ale administrației de stat, întreprinderile și unitățile din subordinea consiliilor populare. Exercitînd atribuțiile de control, președinții, vicepreședinții și membrii comitetelor executive sînt în drept a lua măsuri directe pentru aducerea la îndeplinire a dispozițiilor cuprinse în deciziile comitetelor executive. Răspunderea imediată cu privire la organizarea executării deciziilor comitetelor executive revine însă în primul rînd secretarului comitetului executiv, care are atribuția de a lua măsuri pentru aducerea la cunoștința organelor subordonate și a populației a hotărîrilor consiliului popular, deciziilor comitetului executiv, precum și a actelor normative ale organelor superioare, în vederea executării acestora. Răspunderea directă pentru executarea hotărîrilor consiliului popular și deciziilor comitetului executiv revine deopotrivă și conducătorilor organelor locale de specialitate ale administrației de stat, conducătorilor de instituții, întreprinderi și organizații economice locale de stat, comitetelor executive ale consiliilor populare subordonate. In anul care a trecut, în județul nostru, pe baza îndrumărilor Comitetului județean de partid și a prevederilor legale, Comitetul executiv al Consiliului popular județean a organizat, prin colective de specialiști de la nivelul județului un control temeinic, permanent asupra măsurilor luate de comitetele executive ale consiliilor populare pentru îndeplinirea hotărîrilor și deciziilor proprii și ale organelor superioare. Prin această metodă s-au dat îndrumări practice pentru pregătirea proiectelor de hotărîri și decizii ca și pentru organizarea controlului asupra îndeplinirii măsurilor stabilite prin asemenea acte. Cu prilejul instruirii președinților și secretarilor comitetelor executive, acestora li s-au prezentat concluziile care s-au desprins în urma controlului efectuat, în scopul înlăturării deficiențelor constatate pe linia pregătirii și adoptării hotărîrilor și deciziilor. In acest an — ultimul an din cincinal — cînd în fata consiliilor populare stau sarcini sporite, o grijă deosebită trebuie să acordăm îndeplinirii exemplare a obiectivelor aprobate de Consiliul popular județean în recenta sesiune: înfăptuirea obiectivelor înscrise în planul de dezvoltare economică a localităților județului nostru pe anul 1970, realizarea și depășirea angajamentelor asumate în marea întrecere declanșată pe țară, sînt strîns legate de analize profunde, permanente, de eficienta măsurilor stabilite prin hotărîrile și deciziile adoptate de organele locale ale puterii și administrației de stat din județul nostru, de organizarea unui control sistematic pentru îndeplinirea lor. în perioada care urmează, consiliile populare din județul nostru vor dezbate planul local de stat și de dezvoltare economică a localităților, bugetul local pe anul 1970, planul de gospodărire și înfrumusețare pe acest an, și vor adopta hotărîri pentru realizarea acestor obiective. Comitetele executive vor trebui să ia măsuri pentru îndeplinirea riguroasă a măsurilor stabilite, în scopul realizării indicatorilor de plan și de buget. Considerăm că, în acest context, comitetele executive ale consiliilor populare din județul nostru, președinții, vicepreședinții și membrii comitetelor executive, secretarii comitetelor executive, care au un rol deosebit în această direcție, nu vor precupeți nici un efort pentru soluționarea cu răspundere și competență a atribuțiilor ce le revin. Interviu consemnat de L. BARBU Pregătirea temeinică a hotărîrilor și obligație prioritară a comitetelor executive ale consiliilor populare Aici vremea trece prin filtrul cifrelor și al indicativelor meteo Vă graficul (Urmare din pag. 1) respectați de reparații? Astfel, o veche remiză a fost transformată într-o frumoasă și spațioasă hală de reparații, unde se lucrează intens în condiții optime de lucru. Aprovizionarea ritmică a fiecărui loc de muncă face să se înlăture „plimbările" de la bancul de lucru la magazia centrală. Prin acestea se înlătură încrucișările fluxului de materiale cu fluxul de oameni, care nu sunt recomandabile într-o producție ciclică. în plus, pentru executarea unor lucrări de calitate superioară sectorul de reparații a fost dotat cu un banc de reglat mecanismul de servo-direcție și un banc de reglat instalația hidraulică, și acum, după ce au fost făcute aceste precizări,, iată cum arată situația reparațiilor la I.M.A. Mărtinești: După cum se vede din acest grafic,rul de piese de schimb de care area pluguri, grape cu disc, remorci, nevoie, dacă in acest fel ritmicitatea tractoare, planul a fost depășit, la tractoare și semănători avînd între 3 și 7 procente sub plan. Dacă I.M.A. Mărtinești va reuși să-și procure în cel mai scurt timp necesareparațiilor va înregistra o curbă ascendentă, putem presupune că și această unitate va reuși să termine în timp optim toate reparațiile pe care le are de esceentat. Grafic Realizat Realizat la 22 ian, efectiv în procente la 22 Tan. Tractoare 115 108 94%. Pluguri 147 150 102% Grape cu disc 64 67 104% Grape cu colți reglabili 24 22 91 % Semănători SA—29 36 34 94% Semănători SPC—6 15 14 93% Semănători SPC—2 42 41 97% Remorci tract. 29 31 107% 1i