Milcovul, aprilie-iunie 1970 (Anul 3, nr. 222-297)

1970-06-30 / nr. 297

^IVULUQVUL pag, g ) Curier sătesc Cîmpuri Consiliul de conducere al cooperativei de consum se îngrijește ,de buna aprovizionare a populației cu produsele necesare, atît industriale cit si alimentare Astfel, pe semestrul 1 al acestui an în magazinele cooperativei au intrat produse în : Vilastre de 9.093.000 lei. în prelași timp, prin unitățile cooperativei, populația a valorificat JOI 661 ouă, 1085 kg* carne pasăre, 6190 kg deșeuri metalice, 426 kg plante medicinale etc. Străoane Coborînd serpentina de la Muncelu la Văruită, excursionistul se poate opri într-o mica poiană, unde cooperativa de consum (Panciu) a amenajat un bufet aprovizionat cu produse necesare turiștilor. La umbra arborilor, amatorii de turism potservi o gustare „la minut“ intr-un cadru natural admirabil. Corbița „Fără a-i aduce laude publice trebuie să recunoaștem că doctorița noastră, se bucură de multă apreciere din partea cetățenilor“. Sunt cuvintele tovarășului Cornel Oancea, secretarul comitetului comunal de partid Corbița, care ne-a vorbit despre activitatea doctoriței Rozalia Szöverffy, care de trei ani lucrează în această comună. In acești ani datorită activității desfășurate zi de zi, a reușit ca-n toate satele componente ale comunei să ajute multe familii, contribuind la însănătoșirea bolnavilor. Nu de puține ori a fost întilnită pe drumurile comunei, noaptea mergînd sau venind de la bolnavi. Pentru devotamentul față de profesia aleasă, față de oameni, cetățenii comunei o stimează. Frumusețea neasemuită a cusăturilor vrîncene Abonați-va la ziarul MILCOVIII Note despre I. Heliade Rădulescu La lnceputul anului 1872, se stingea la București, Ion Heliade Rădulescu. O jumătate de secol trudise pentru punerea bazelor unei culturi naționale românești. Pusese învățătorul și mentorul generației de la '48, indurase exilul in urma înăbușirii revoluției muntene, se bucurase de măreața Unire de la 1859 și criticase cu vehemență instaurarea dinastiei de Hohenzolern pe care o considera ca un corp străin în trupul națiunii române. Admiratorii lui Heliade se gîndesc să imortalizeze memoria „părintelui literaturii române", printr-un monument ridicat la București. Liste de subscripție sunt trimise și la Focșani (Arhivele municipiului Focșani — Dosar 3/7872) dar nu cunoaștem ce răsunet au avut aici. Un an mai târziu, în 1873, o scrisoare a fiului lui Ion Heliade Rădulescu (I. I. Heliade Rădulescu), notează titlurile celor mai de seamă opere ale tatălui său, aflate in tipografia din piața Moșilor, tipografie vestită fiindcă de aici a ieșit primul număr al „Curierului Românesc" și apoi toate scrierile lui Heliade, inclusiv constituția proclamată la Islaz. 1. I. Heliade Rădulescu propunea primăriei orașului Focșani cumpărarea unui număr cit mai mare din aceste scrieri pentru a fi distribuite elevilor ca premii la sfîrșitul anului școlar. „Veti face — spunea el — nu numai binele de a da la mina școlarilor cârti a căror lectură va putea fi din cele mai utile lor, dar, totodată, veți contribui ca prin suma ce-mi veți trimite a putea subscrisul da la lumină atîtea scrieri ale răposatului său părinte pe care românii nu le cunosc încă și a căror republicare i-ar priva de cel mai mare și mai folositor tezaur al literaturii române produse de I. Heliade Rădulescu in timp de 50 de ani de labore spre a le rămine drept moștenire(Dosar 75/7873). La 31 mai 1874, Prefectura județului Putna recomandă cu căldură scrierile din lista prezentată de fiul lui Heliade. Acesta va reveni în 1879, iunie 8, intr-o nouă scrisoare (tipărită aceasta, in stilul și cu ortografia italienizantă caracteristică lui Heliade către sfîrșitul vieții sale), recomand|nd din nou scrierile părintelui său pentru premii, aceleași ca in scrisoarea din 1873. Adăugăm — în Încheiere — că dacă in lista aceasta găsim lucrări care au avut o circulație mai largă in timpul vieții lui Heliade (Biblicele, curs de poezie generală (liricele), Mihaida, precum și traduceri din vechii scriitori eleni și din cei italieni din epoca Renașterii) in schimb lipsesc operele cu caracter politic cum ar fi „Souvenires d'un proscrit" sau „Histoire de la régéneration roumaine". Găsim insă explicabilă această omisiune, dat find scopul educativ urmărit de I. Heliade Rădulescu prin trimiterea acestor scrisori Primăriei din Focșani. Prof. GH. CHIRIAC „CUPA VRANCEI" Timp de trei zile, pe terenurile de sport foașănene au avut loc manifestări sportive la handbal, volei și fotbal în cadrul etapei pe municipiu la „Cupa Vrancei“. Cupa, pusă în joc de Consiliul județean al U.G.S.R. (Comisia de sport), în colaborare cu C.J.E.F.S. Vrancea, a mobilizat la startul competiției majoritatea asociațiilor sportive ale sindicatelor din orașul Focșani. HANDBAL întrecerile handbalistice, disputate sîmbătă și duminică pe terenul bazei sportive „Voința“, au avut că participante în prima fază de cucerire a titlului de campioană pe municipiu, următoarele formații : „Voința“, „Luceafărul“ și „Confecția“ Focșani. In prima zi a întrecerilor, în singurul meci desfășurat, s-au întîlnit formațiile asociațiilor sportive „Luceafărul“ și „Voința“. După un joc echilibrat, în care inițiativa a aparținut pe rînd ambelor echipe, „Voința“ cu o apărare mai sigură și cu un atac în vervă, reușește să-și adjudece victoria la scorul de 21—18 (10—12). Cea de a doua zi a competiției a dat cîștici de cauză echipei „Confecția“ care, printr-un joc de calitate atît în apărare, cît și pe semicerc, reușește să-și depășească relativ ușor partenerele de joc. Astfel, după epuizarea primei partide „Voința“—„Confecția“, în care sportivii de la F. C. Focșani au fost mai buni în toate compartimentele, foile de arbitraj indicau rezultatul de 20—25 (8—13). După o pauză regulamentară de 10 minute, spectatorii prezenți în tribunele terenului „Voința“ au urmărit și aplaudat în cadrul unui viu disputat meci partida : „Confecția“—„Luceafărul“. Cu toate că oboseala — ce s-a accentuat în repriza a doua — începuse să-și spună cuvîntul, jucătorii de la „Confecția“ reușesc să încheie și această dificilă partidă cu un avantaj de 7 goluri. Scor final 27—20 (14—8) Merită evidențiați în această partidă, pentru jocul lor tehnic și pregătirea fizică corespunzătoare, următorii jucători : Alexandru Danciu, Marin Hornea, Mihai Barbu, Dumitru Danilov („Confecția“) și Ion Dordea, Petrică Dumbravă, Ion Stoian („Luceafărul“). Foarte bun arbitrajul prestat de Costel Bolboceanu. Clasamentul general după două zile de concurs se prezintă astfel: 1 — Confecția 2 200 52—40—42 — Voința 2 101 41—43—2 3 — Luceafărul 2002 38-48-0 VOLEI „Cupa Vrancei“ la volei, etapa pe municipiu, deși programase în întreceri echipele : „Confecția“, „Energia I.G.O.“, „Spartac Panificația“ și „Unirea Vinexport“, nu au fost prezente în competiție decît primele două formații din cele prezentate mai sus. Motivul neprezentarii ? Slaba mobilizare efectuată de organizatorii acestei competiții — comisia sportivă din cadrul Consiliului județean al U.G.S.R. Tot organizatorilor le imputăm și absenta î j. acest g. întrețări a echipelor de handbal și votei.MÂcii# tente în asociațiile sportive din municipiul nostru doar cu numele. Am avut posibilitatea să urmărim pe parcursul a cinci seturi — într-un meci de slabă factură tehnică, în care greșelile de ordin tactic și tehnic au abundat în ambele echipe, victoria la limită a voleibaliștilor de la „Confecția“. Scor final :„Confectia" — „Energia I.G.O.“ 3—2. In urma acestor rezultate, echipele de volei și handbal masculin ale asociației sportive „Confecția“ obțin calificarea în faza finală a cupei — etapa pe județ. FOTBAL In urma meciurilor de fotbal disputate în „Cupa Vrancei", prima fază a etapei pe municipiu, s-au calificat următoarele două echipe: Luceafărul și Automobilul Focșani. Prin reprezentarea echipei Energia, primul meci programat Constructorul —Energia a fost omologat cu scorul de 3—0 în favoarea primei echipe. Cu același rezultat s-a încheiat și partida Luceafărul — Avîntul Confecția, meci în care ultima „formație“ s-a prezentat la stadionul „23 August“ cu 7 oameni, fără echipament și cu o întîrziere ce depășește timpul regulamentar de prezentare în întrecere. Prin golul înscris de Ilie Bosnea (min. 20) echipa Luceafărul obține calificarea în faza imediat superioară a competiției în detrimentul formației Victoria Focșani. Cea de a doua calificată este formația asociației sportive „Automobilul“, care a obținut în urma unui meci foarte echilibrat victoria, cu scorul de 3—2 în favoarea echipei Constructorul.★ Aflăm de la corespondentul nostru I. Vasiliucă duminică, în orașul Adjud, s-a desfășurat etapa pe oraș în „Cupa Vrancei“ ediția întîia 1970, la următoarele ramuri de sport: fotbal, handbal și volei. Astfel, la fotbal, pentru etapa pe județ, s-a calificat echipa Locomotiva Adjud, care a întrecut la limită (scor final 8—7) formația Automobilul. Mai bine pregătită decît adversarele ei, la volei, formația Locomotiva Adjud a reușit să obțină o calificare pentru etapa pe județ, în fața echipelor similare din asociațiile sportive „Viitorul“ și „30 Decembrie“. Unica echipă de handbal din orașul Adjud, ■ Locomotiva a obținut din oficiu dreptul de participare în faza finală a „Cupei Vrancei“. Gh. POMPILIU BOX Conform planului întocmit de comisia județeană de box, împreună cu birourile secțiilor „Viitorul“ și „Luceafărul“ Focșani, duminică după-amiază la Năruja, a fost organizată prima gală din seria întîlnirilor amicale programate în diferite localități ale județului nostru. Asemenea gale se dovedesc din ce în ce mai interesante și ele pot crea o nouă tradiție — ak £ K&,^affli Liliri~ indfil&Șe între două secții de box din municipiul nostru. Cu această ocazie dificită în fiosibilitatea să urmărim evoluția pregătirii tinerilor noștri boxeri și în același timp, dorința lor de afirmare. Spectatorii prezenți duminică în sala căminului cultural din Năruja, au fost martorii unor partide viu disputate, dintre care în primul rînd s-a detașat întîlnirea boxerilor de la categoria 57 kg, Dulcescu (Luceafărul) și Galuba (Viitorul), care au oferit celor prezenți o adevărată scrimă pugilistică, cu lovituri variate la corp și figură. De același nivel tehnic și spectacular a fost și întîlnirea dintre Partenie (Viitorul) și Zaharia (Luceafărul), în cadrul categoriei mijlociemică, partidă în care s-a prestat un box curat, fără obstrucții, arbitrul întîlnirii avind o misiune relativ ușoară. .Rezultate tehnice: Gîlceanu (V) b.p. fomescu( '(L'), Cîlțea (V) b.ab.TÎV Baltă (L), Berescu (V) m.n., Ciuceanu (L), Afilipoaie (L) m.n. Gurinov (V), Giileanu (L) m.n. Balaș Galuba (V) b.p. Dulcescu (L) Gurinov (L) m.n. Nica (V), Hurmuz (V) b.ab. N. Feraru (L) Grigore (L) m.n. Dudu (V), Galoiu (V) m. n. Moceanu (L), Zaharia (L) m. n. Partenie (V). Scor final: Viitorul—Luceafărul 15—7. Foarte bun judecătorul din ring Antonescu Mihalcea. V. SPINŰ PUBLIeOTM GRUPUL ȘCOLAR DE MATERIALE DE CONSTRUCȚII BOLDEȘTI-SCAIENI Organizează un concurs de admitere în orașul ODOBEȘTI, pentru anul școlar 1970/1971, la Liceul de cultura generală din localitate, la următoarele meserii: • electrician în construcții și Instalații Industriale • lăcătuș In Industria materialelor de construcții • ceramist ceramică brută • laborant In industria materialelor de construcții Se pot înscrie tineri în virstă de 14-18 ani împliniți în 60 iulie 1970)1 ,abso,veni ai scoli serale). Pana la data de înscrieri se se primesc zilnic la sediul secretariatului Liceului de cultură generală Odobești. m MEMENTO • MEMENTO MEMENTO • MEMENTO • MEMENTO tv MARȚI 30 IUNIE PROGRAMUL I 18.00 Deschiderea emisiunii. 18.05 Profesorul nostru. Mărturii despre profesorul emerit Nicolae Simache din Ploiești. 18.45 Beethoven — Permanențe peste veacuri. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Reflector. 20.15 Seară de teatru. „Baltagul“ de Mihail Sadoveanu. 21.55 Ziua învățătorului. Omagiu celor 200 000 (reportaj). 22.15 Muzicorama TV. 22.45 „Memorial de ziaristică” de Perpessicius, și „Lampa lui Diogenes“ de Ștefan Augustin Doinaș. 23.00 Telejurnalul de noapte. 23.15 închiderea emisiunii. MIERCURI 1 IULIE PROGRAMUL I 18.00 Deschiderea emisiunii. 18.05 Universal șotron... 18.30 Cabinetul economic TV. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Muzică populară. 20.15 Tele-cinemateca. „Eva”, cu Henry Fonda și Barbara Stanwick. 21.40 Ora editorului. 22.10 Gala marilor interpreți români. 22.35 Imagini din Canada. 22.45 Telejurnalul de noapte. 23.00 închiderea emisiunii. radio MARȚI 30 IUNIE PROGRAMUL I 5.05—6.00 Muzica dimineții. 6.05—9.30 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 9.30 Atlas cultural. 10.10 Curs de limba franceză. Ciclul III, secția a 21-a. 10.30 Fonoteca pentru copii. „Prietenul meu. Felix”. 11.05 Suita simfonică „Cenușăreasa“ de Mihail Andricu. 11.20 Cîntă Pușa Poenaru, Constantin Sorescu și Marin Buzdugan. 11.45 Sfătul medicului. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 Melodii de Nicolae Kirculescu. 12.25 Știința la zi. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Avanpremieră cotidiană. 13.22 Interpreți de muzică ușoară care ne-au vizitat țara. 13.45 Cintă orchestra de muzică populară din Tîrgu Jiu. 14.00 Mari cîntăreți români de operă. 15.00 Caiet de lecturi particulare. 15.25 Compozitorul săptămînii — Benjamin Britten. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Tineri interpreți ai folclorului maramureșan : Titiana Mihail. 16.30 Agendă județeană. Mureș — iunie 1970. 16.50 „Tineret, mîndria țării“ — cintece. 17.05 Radioenciclopedie pentru tineret. 17.30 Cîntă Deli Mușunea, Elisabeta Ticuță și Gică Cristea. 18.10 Radiosimpozion. 18.30 O melodie pe adresa dv. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Săptămîna unui meloman. 20.05 Tableta de seară de loan Grigorescu. 20.10 — „365 de cintece“. 20.20 Argheziană. „Doina din frunză“. 20.25 Zece melodii preferate. 21.00 Memoria pămîntului românesc. 21.30 Solista serii — Giua Cioberi. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 22.20 Sport. 22.30 Concert de seară. 0.03—3.00 Estrada nocturnă. REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA: Focșani, strada Mihail Kogălniceanu nur. 7, telefoane 1579: 3035; 2174* 2098 cinema MARȚI 30 IUNIE Cinema „UNIREA“ Focșani — „Dansind Sirtaki". Cinema „UNIREA" Focșani — „Stan și Bran eroi fără voie" și „Campionul". Cinema „FLACĂRA" Focșani — „Adio Texas". Cinema „POPULAR" Adjud — “Căsătorie prin mica publicitate". Cinema „LUMINA" Mărășești — „Prieteni fără grai“. Cinema „POPULAR" Panciu — „Taina leului". Cinema „VICTORIA" Odobești — „Stelele din Eger" (I-II). N.R. Ziarul nu-și asumă răspunderea față de eventualele schimbări în programarea filmelor. Marți 30 iunie 1970 La Școala profesională mecanici agricoli Focșani, str. Cuza Vodă nr. 46, telefon 1759 are loc examen de admitere în sesiunea iulie 1970 în meseria MECANICI UTILAJE CONSTRUCȚII ȘI TERASAMENTE înscrierile pentru examenul de admitere se latinsepind cu data de 1 iunie 1970. Examenul se ține între 6—10 iulie. Obiectele de examinare sunt: — Limba română: scris și oral. — Matematica scris și oral. Actele necesare — Certificat de naștere In copie legalizată; — Certificat de absolvire a 8 clase (adeverință de absolvire); — fișa medicală efectuată în cursul lunii iunie. Relații suplimentare se pot primi zilnic la secretariatul școlii, telefon 1759, Intre orele 7—15. IP(U)l[La@DÎM COMBINATUL SIDERURGIC GALAȚI prin grupul său școlar din strada Silozului nr.25 face înscrieri pentru EXAMENUL DE ADMITERE în învățămîntul profesional, ucenicie și școala profesională a tinerilor între 15-18 ani. Pregătirea profesională se va efectua in meseriile — oțelar — cocsar — laminator — zidar șamotor — electromecanic aparate de măsură și automatizare — lăcătuși mecanici industria siderurgică — electrician Întreținere și reparații — strungar — laborant Industria metalurgică — lăcătuș mecanic vagoane , trezor rabotor mortezor — termist — tratamentist — operator la fabricarea produselor refractare — operator la cuptoare industriale —Relații suplimentare se primesc de la secretariatul școlii sau prin corespondență de la serviciul Invățămînt al combinatului. PUBLICUM Școala profesională îmbunătățiri funciare BRAILA face înscrieri pentru Școala profesională mecanici utilaje de construcții și terasamente CU DURATA DE 2 ANI Se primesc absolvenți ai școlilor generale in virstă de pînă la 18 ani împliniți la 31 decembrie 1970, indiferent de localitatea unde au domiciliul. Concursul de admitere începe pe data de 6 iulie 1970, înscrierile se fac la sediul școlii din cartierul 1 Mai, strada Dorului nr. 55 — Brăila, telefon 15732. PUBLICITMN UZINA nr. 2 BRAȘOV Angajează urgent BARBAȚI ÎNTRE 18-50 ani Muncitori calificați in meseriile: — Ascuțitori — Zidari — Vopsitor metale — Compresoriști — Administrator pentru dormitoarele comune ale uzinei — Muncitori necalificați Uzina asigură masă și cazare contra cost pentru nefamiliști. Cei interesați se pot adresa zilnic la serviciul personal al uzinei, telefon 13407; 13408, interior 193. 209, între orele 8—15. — Strungari — Frezori — Ajustori — Lăcătuși — Electricieni — Rectificatori — Rabotori — Turnători TIPARUL) lnt*«i»i)»derea Poligrafică Bacău