Munca, noiembrie 1970 (Anul 26, nr. 7141-7165)

1970-11-21 / nr. 7158

Proletari din toate țările, uniţi-vâ ! ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA ANUL XXVI nr. 7158 Sîmbătă 21 noiembrie 1970 8 pagini 30 bani Vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale române, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in Republica Populară Bulgaria Entuziasta primire făcută de locuitorii oraşului Botevgrad După întâlnirile prieteneşti cu populaţia Sofiei, încheierea convorbirilor oficiale şi semnarea Tratatului de prietenie, colaborare şi asistenţă mutuală româno-bulgar, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, a plecat împreună cu tovarăşul Todor Jivkov, prim-secretar al C.C. al P.C. Bulgar, preşedintele Consiliului de Miniştri, într-o scurtă călătorie prin Bulgaria. Delegaţia română, formată din tovarăşii Ilie Verdeţi Leonte Răutu, Vasile Patilineţ, Corneliu Mănescu, Vasile Vlad, Nicolae Blejan, este însoţită de Lîcezar Avramov, Dancio Dimitrov, Kiril Nesterov, Spas Gospodov. După ce coloana oficială a străbătut munţii Balcani, oaspeţii s-au oprit în frumosul oraş Botevgrad, unde mii de locuitori le-au făcut o primire plină de căldură. La intrarea în oraş, o urare încadrată de drapelele româneşti şi bulgare, înscrisă peo mare pancartă exprimă sentimentele locuitorilor: „Bine aţi venit, tovarăşi români“. Pe alte pancarte sunt înscrise urările „Bulgaria . România, prietenie în veci“, „Trăiască şi înflorească prietenia dintre Botevgrad şi Ploieşti“, oraşe înfrăţite ale celor două ţări. In sunetele fanfarei, pionieri oferă oaspeţilor buchete de flori şi cravate roşii. Din mulţime se scandează: „Vecina drujba“ („Prietenie veşnică“). Primul secretar al Comitetului orăşenesc al P.C. Bulgar, Vasil Tancv, adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi oaspeţi, calde urări de bun venit, exprimă bucuria cetăţenilor oraşului pentru prilejul de a avea în mijlocul lor pe soţii poporului român. Sîntem * Bucuroşi — a spus el — că legăturile între Botevgrad şi Ploieşti — oraşe înfrăţite — între comuna Pravaţ şi comuna dumneavoastră natală. Scorniceşti, pe care le întreţinem de mai mulţi ani, contribuie la adîncirea prieteniei tradiţionale între popoarele noastre. Preşedintele sfatului popular orăşenesc, Ivan Nikolaiovski a înmînat tovarăşului Ceauşescu Medalia de Aur de onoare a Botevgradului, conferită, potrivit hotărîrii Comitetului orăşenesc al Partidului Comunist Bulgar şi a Sfatului popular orăşenesc. „Aşa cum aurul nu rugineşte — a spus vorbitorul — tot astfel dorim ca prietenia româno—bulgară să strălucească veşnic“. Primit cu vii aplauze, în ovaţiile mulţimii, a răspuns tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Dragi tovarăşi, Aş dori, în primul rând, să mulţumesc primului secretar al municipiului Botevgrad, dumneavoastră, tuturor locuitorilor acestui frumos oraş, pentru primirea călduroasă pe care ne-aţi făcut-o, pentru cuvintele exprimate la adresa prieteniei dintre România şi Bulgaria. Doresc, totodată, să vă adresez un salut frăţesc din partea delegaţiei noastre, a populaţiei oraşului Ploieşti cu care sînteţi înfrăţiţi, din partea locuitorilor comunei mele natale. Ne bucură mult faptul că vizita pe care o facem în Bulgaria şi semnarea Tratatului de prietenie şi colaborare între România şi Bulgaria s-au transformat într-o adevărată sărbătoare a prieteniei dintre ţările noastre. (Aplauze), în discuţiile pe care le-am avut cu tovarăşul Jivkov şi cu ceilalţi membri ai delegaţiei bulgare am convenit să acţionăm continuu pentru întărirea prieteniei şi colaborării între partidele şi popoarele noastre, considerînd că aceasta corespunde atît voinţei tuturor locuitorilor ţărilor noastre, intereselor făuririi noii orînduiri în România şi Bulgaria, ci (Continuare in pag. a 2-a) Cuvintul tovarăşului Nicolae Ceauşescu înalţii oaspeţi au fost primiţi cu entuziasm de locuitorii oraşului Botevgrad La marele combinat chimic din Vraţa Azi, la posturile de radio şi televiziune Sîmbătă 21 noiembrie, in jurul orei 3,30, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct, de la Sofia, ceremonia plecării delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, care a făcut o vizită oficială de prietenie in Republica Populară Bulgaria. SECVENŢE DIN BILANŢUL MUNCII ENTUZIASTE ŞI-AU ÎNDEPLINIT PLANUL CINCINAL Unităţile Ministerului Energiei Electrice Colectivele de muncă din unităţile Ministerului Energiei Electrice au îndeplinit sarcinile planului cincinal privind producţia globală industrială. Au fost create astfel posibilităţi pentru a se realiza peste prevederile planului cincinal, o producţie globală de cca. 1,4 miliarde lei şi o producţie de energie electrică de peste 3,8 miliarde kWh. La sfîrşitul acestui an, puterea nou instalată va fi de 4 250 MW, adică cu 250 MW, peste prevederile planului cincinal, lungimea liniilor noi de transport de 110, 220 şi 400 Kv va depăşi 4150 km, iar numărul satelor electrificate va ajunge la circa 80 la sută din totalul localităţilor rurale. Ca urmare a noilor dotări, creşterii productivităţii muncii peste prevederi şi reducerii consumurilor specifice, se va obţine suplimentar un beneficiu de circa 800 milioane lei. Intr-o telegramă adresată, cu prilejul realizării sarcinilorprevăzute în planul cincinal, Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tov a răş u lui NICOLAE CEAUŞESCU, conducerea ministerului subliniază printre altele : Realizările obţinute în actualul cincinal constituie o garanţie că sarcinile ce revin sectorului energiei electrice în următorul plan cincinal vor fi îndeplinite. Asigurăm conducerea partidului, pe dumneavoastră personal, tovarăşe secretar general, că lucrătorii din sectorul energiei electrice îşi vor concentra eforturile şi în viitor pentru punerea în funcţiune a noilor obiective energetice şi pentru funcţionarea normală a instalaţiilor din centrale şi reţele, în vederea alimentării cu energie electrică și termică a tuturor consumatorilor. Unităţile Ministerului Industriei Lemnului Colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri din unităţile Ministerului Industriei Lemnului au îndeplinit planul cincinal la producţia globală, cu 40 de zile mai devreme. In intervalul de timp care a mai rămas pînă la sfîrşitul anului, combinatele din industria lemnului, celulozei şi hîrtiei vor realiza, peste prevederile cincinalului, un spor de producţie în valoare de 2,2 miliarde lei. Nivelul producţiei globale ce se va obţine în acest an este cu 42 la sută mai mare decit cel din anul 1965, concretizîndu-se în sporuri importante ale producţiei de cherestea de fag, placaj, plăci aglomerate, fibrolemnoase, mobilă, celuloză şi hîrtie. Aproximativ 90 la sută din sporul producţiei obţinut în această perioadă s-a realizat pe seama productivităţii muncii, al cărei nivel a crescut în 1970 cu 38 la sută faţă de anul 1965. O dată cu creşterea volumului producţiei, economiile realizate prin reducerea cheltuielilor de fabricaţie şi gospodărirea mai bună a resurselor materiale şi băneşti, au creat posibilitatea realizării unor acumulări în valoare de 18 miliarde lei. Concomitent cu creşterea volumului şi diversificarea producţiei, a fost îmbunătăţită continuu şi calitatea produselor, satisfăcînd din ce în ce mai deplin cerinţele consumatorilor interni şi exigenţele partenerilor externi. In telegrama adresată cu acest prilej Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, se spune printre altele : Avînd sentimentul îndeplinirii sarcinilor trasate de partid în acest cincinal, dorim să vă încredinţăm, tovarăşe secretar general, că suntem gata pentru a trece la înfăptuirea cu succes a Directivelor celui de-al X-lea Congres al Partidului Comunist Român cu privire la dezvoltarea industriei lemnului, celulozei și hîrtiei în perioada 1971- 1975. VIZITA ÎN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA A DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI DE STAT A REPUBLICII DEMOCRATE GERMANE La invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Consiliului de Stat şi Consiliului de Miniştri ale Republicii Socialiste România, o delegaţie de partid şi de stat a Republicii Democrate Germane, condusă de Walter Ulbricht, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, președintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, şi Willi Stoph, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, președintele Consiliului de Miniştri al Republicii Democrate Germane, va face la începutul lunii decembrie a.c. o vizită oficială de prietenie în Republica Socialistă România. Cu prilejul vizitei va fi semnat Tratatul de prietenie, colaborare şi asistență mutuală între Republica Socialistă România și Republica Democrată Germană. Lucrările Adunării Generale a Academiei Republicii Socialiste România Savantul Henri Coandă ales membru titular al Academiei In Capitală s-au desfășurat vineri lucrările Adunării Generale a Academiei Republicii Socialiste România. Alături de membrii Academiei au luat parte cercetători din institutele academice şi departamentale, profesori universitari, specialişti din domeniul ştiinţelor tehnice. Au participat prof. univ. Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., precum şi Gheorghe Cioară, preşedintele Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice, în prima parte a lucrărilor Adunării a avut loc o sesiune de comunicări ştiinţifice cu tema „Efectul Coandă şi aplicaţiile lui“, desfăşurat în prezenţa savantului Henri Coandă. Deschizînd sesiunea, acad. Miron Nicolescu, preşedintele Academiei, a spus printre altele: La 16 decembrie 1970 se împlinesc 60 de ani de cînd s-a construit şi s-a efectuat primul zbor cu un avion cu reacţie pe care l-a conceput şi pilotat inginerul român Henri Coandă. Evenimentul va fi sărbătorit anul acesta printr-o serie de festivităţi în ţară şi în străinătate. Cu acest prilej, Academia Republicii Socia (Continuare in pag. a 7-a) Cu 40 de zile înainte de termen Fabrica de hîrtie de la Buşteni a îndeplinit prevederile planului cincinal cu 40 de zile înainte de termenul prevăzut. La finele anului, această unitate de pe Valea Prahovei va consemna în bilanţul său o producţie suplimentară de hîrtie evaluată la 47 000 000 lei — sumă materializată în hîrtie pentru tipografii, hîrtie creponată, pentru filtre de ulei şi alte sortimente. Fintinele, un nou şantier Hidroenergetic In Munţii Apuseni, pe valea Someşului Cald,, la Fintinele prinde contur un nou şantier, al treilea după Tarniţa şi Mărişelu din cadrul Complexului hidroenergetic ce se construieşte în această parte a ţării. Aici, la o înălţime de peste 900 m, echipe conduse de constructori experimentaţi, ca cele ale lui Ion Vlad, Ion Condurache, Ilie Guşă şi altele, care au lucrat anterior pe marile şantiere de la Bicaz, Argeş, Porţile de Fier, Lotru au terminat o parte din locuinţele noii aşezări de la Fintinele, centrala termică, cantina şi alte anexe sociale. In prezent, au început lucrările pentru atacarea obiectivului de bază al acestui şantier : barajul de acumulare, ce va avea o înălţime de 100 m şi va forma între versanţii munţilor de pe Someşul Cald un lac cu 2,5 milioane mc de apă. TELEGRAME Tovarâşului L. V. BREJNEV Secretar general al C.C. al P.C.U.S. Tovarăşului N. V. PODGORNII Preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Tovarăşului A. N. KOSIGHIN Preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S. MOSCOVA Dragi tovarăşi, In numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat şi al Consiliului de Miniştri ale Republicii Socialiste România, al poporului român şi al nostru personal, vă transmitem dumneavoastră, savanţilor, inginerilor, tehnicienilor şi muncitorilor, tuturor oamenilor sovietici calde felicitări cu prilejul noii realizări a ştiinţei şi tehnicii sovietice — depunerea cu succes pe suprafaţa Lunii, pentru prima oară în istoria cosmonauticii, a unui aparat selenar autopropulsat — „Lunohod-1“. Poporul român a luat cunoştinţă cu viu interes şi se bucură din toată inima de acest strălucit succes al cosmonauticii sovietice, care marchează un nou pas important în cercetarea spaţiului cosmic. Folosim acest prilej pentru a vă adresa Dumneavoastră, poporului frate sovietic urări de noi succese în opera de construire a comunismului, în dezvoltarea continuă a ştiinţei şi tehnicii, în explorarea Cosmosului, în interesul progresului omenirii, al colaborării paşnice între popoare. NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România ION GHEORGHE MAURER Preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România Excelenţei Sale Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România BUCUREŞTI Am apreciat amabilul mesaj prin care aţi exprimat sincere condoleanţe şi sentimente de compasiune din partea dumneavoastră, a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat, a Consiliului de Miniştri şi a poporului român prieten, cu ocazia încetării din viaţă a marelui nostru conducător, fostul preşedinte Gamal Abdel Nasser, ale cărui sacrificii pentru cauza libertăţii şi progresului tuturor popoarelor şi a cărui contribuţie la stabilirea unei păci bazate pe justiţie vor rămîne de neşters în istorie. In numele familiei conducătorului nostru dispărut, al poporului Republicii Arabe Unite şi al meu personal, vă transmit dumneavoastră, Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Consiliului de Stat, Consiliului de Miniştri şi poporului român prieten mulţumiri cordiale şi cele mai bune urări. ANWAR EL SADAT