Năzuința, octombrie-decembrie 1969 (Anul 2, nr. 91-104)

1969-11-08 / nr. 96

Proletari din toate țările, uniți-vă ? ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN 1 ? 7 ANUL II. • NR. 96 SÂMBĂTĂ 8 NOIEMBRIE 1969 12 PAGINI 50 BANI bucuria muncii împlinite Fotografiile: Fr. DEAK In acest număr:  Planul substanțial depășit. Dar cum îngrijim șantierul livezile? © La de din Zalău: Pe locuințe urmele timpului pierdut : Consultație: Societatea socialistă multilateral dezvoltată # Pagina culturală @ Probleme cetățenești O Tribuna pedagogului O 30 de zile în inima Gulfstreamului . Telegrame externe. vești din Uniunea Sovietică 9 Sport Industria de morârit și panificație și-a îndeplinit planul Șiruri de cifre nesfîrșite... La serviciul planificării acum, la sfîrșit și început de lună, munca atinge intensitatea maximă. Se confruntă sarcinile stabilite cu realizările. Este un moment de satisfacție pentru întreg colectivul de muncă de la Industria de morărit și panificație, planul anual se îndeplinise încă la data de 6 octombrie, realizîndu-se pînă la finele lunii peste prevederi o producție echivalentă cu 3 486 000 lei. Demn de remarcat este faptul că o dată cu sporul de producție, au fost înregistrate aici de la începutul anului 361 000 lei beneficii peste plan ca urmare a reducerii prețului de cost prin efort propriu cu 269 000 lei. Aceste realizări sunt o urmare firească a măsurilor întreprinse de conducerea întreprinderii, a strădaniei muncitorilor pentru folosirea intensivă a suprafețelor de producție, introducerea de noi sortimente și îmbunătățirea calității produselor. In întreprinderile de industrie locala Există posibilități pentru creșterea rentabilității producției dar planul de beneficii nu se îndeplinește... Industria locală deține o pondere însemnată în activitatea economică județului nostru. Firește a acest loc preponderent s-a asigurat și se asigură în continuare pe baza creării de noi capacități de producție, reutilării și modernizării atelierelor și secțiilor existente. Este apreciată strădania colectivelor de muncă din întreprinderile de industrie locală pentru lărgirea gamei sortimentale prin valorificarea bazei de materii prime locale, diversificarea serviciilor de prestații în strînsă concordanță cu ridicarea nivelului calitativ a producției și prestărilor. Dar nu despre latura cantitativă a activității industriei locale ne-am propus să scriem, cu toate că și aceasta merită atenție, ci despre câteva aspecte calitative ale producției, concentrate în indicatorul sintetic al eficienței economice: beneficiile. Pornind de la sarcinile prevăzute în Directivele T. MUREȘAN (Continuare în pag. a 3-a) Prestațiile către populație la nivelul cerințelor In acest an colectivele de conducere ale cooperativelor meșteșugărești și de consum din județul nostru s-au preocupat cu mai mult simț de răspundere de îmbunătățirea activității de prestări de servicii către populație. In rețeaua cooperativelor meșteșugărești au luat ființă în ultima perioadă 6 noi secții mult solicitate de către populație. In cadrul cooperativelor de consum au fost înființate 36 de noi secții printre care 2 cizmării, 4 secții de tricotat, 3 tîmplării, 21 secții de zidari-zugravi, două frizerii, croitorii, tinichigerii și secții foto. Dacă în anul 1968 prestațiile către populație reprezentau 433 lei pe cap de locuitor, în acest an s-au ridicat la 544 lei, ceea ce indică, în cadrul cooperativelor meșteșugărești, o creștere cu 8,4 la sută, iar în cadrul cooperației de consum cu 23,8 la sută. Gama de servicii către populație s-a diversificat cuprinzînd transportul de persoane în comun și taximetre, întreținere și reparații auto, confecții și reparații încălțăminte, spălătorii și curățătorii chimice, confecții și reparații din lemn. Cu toate realizările obținute, însă, față de necesitățile mereu crescînde, mai sînt rămâneri în Andrei CHERECHEȘ, inspector principal la Sucursala Băncii Naționale Zalău (Continuare în pag. a 3-a) . Țăranii cooperatori din județul nostru s-au angajat să livreze suplimentar statului: • 800 tone porumb, • 500 tone cartofi, • 200 tone ceapă, • 500 porci. Ca urmare a muncii unite desfășurată de cooperatori și mecanizatori, a îndrumării organizațiilor de partid, a sprijinului primit din partea organelor agricole județene, cooperatorii din județul nostru au terminat recoltarea culturilor de toamnă. Eforturile tuturor factorilor se finalizează acum în depozitarea producției, în predarea produselor datorate pentru I.M.A., în livrarea muncile unor cantități cât mai însemnate de produse la fondul centralizat al statului. Dintr-un calcul sumar reiese că, pînă în 5 octombrie a.c., cooperativele agricole au livrat statului importante cantități de produse: 5 500 tone porumb și 3 643 tone cartofi ceea ce reprezintă 55 la sută și respectiv 61 la sută din obligațiile ce le revin. — Zilele trecute _ ne-a informat tovarășul Valer Mican, președintele Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție — în județul nostru s-au desfășurat adunări generale ale organizațiilor de partid și adunări generale ale cooperatorilor. Un loc central în discuțiile purtate cu acest prilej l-a ocupat îndeplinirea obligațiilor contractuale și în special evaluarea posibilităților de suplimentare a contractelor. Cu acest prilej, țăranii cooperatori din județul nostru s-au angajat să-și sporească contribuția la fondul central al statului peste obligațiile ce le revin cu 800 tone porumb, 500 tone cartofi, 200 tone ceapă, 500 porci, etc. Angajate să dea peste prevederi zeci de tone de porumb, cooperative ca cele din Nușfalău (60 de tone), Pericei (40 tone), Șimleul Silvaniei (55 tone), etc. au și încheiat această acțiune. Numeroase unități agricole cooperatiste au luat inițiativa să vîndă statului suplimentar importante cantități de cartofi și ceapă: Stîrci — 77 tone cartofi, Someș Odorhei — 30 de tone, Borla — 20 de tone etc. De asemenea, cooperatorii din Vîrșolț și Pericei vor preda în plus 150 tone de ceapă. „Surducanii, cei care se află mereu în fruntea bătăliei pentru I. TRAIAN (Continuare în pag. a 2-a) Contribuție entuziastă la sporirea fondului centralizat al statului