Pilóta, 1996 (5. évfolyam, 1-12. szám)

1996-01-01 / 1. szám

TARTALOM Felemás esztendő volt 4 A Repülők Bálja ’96 1­5 A természet ámokfutása 6 „Vendégszállás Jakab szálláson” 11 Az MRSZ házi telefonkönyve 14 In memóriám 16 DG 303 Elan 17 Ha november akkor... 18 Az is megy! 19 Hírek röviden 19 Fontos, helyes számlaszámok 19 Gyors kupolák 20 Fenyőillatú rajt 24 Sárkány táborértekezletképzés 24 UL szakági 25 Próba - Világjáték 25 Siklóernyős EB 25 Börze 25 PILÓTA A Magyar Repülő Szövetség folyóirata Felelős kiadó: dr. Hegedűs Dezső, az MRSZ főtitkára . ‹ › A lapot minden kedves munkatársunk készíti, akinek írása vagy fotója, rajza megjelenik Hemmert László, valamint Schrank­ Ambrus Sándor főszerkesztő gondozásában. 3. A szerkesztőség címe: 1093 Budapest, Lónyay u. 44. VI. em. Postacíme: 1450 Budapest, Pf. 21. Telefonszáma: 217-7085, 217-0351 Telefax: 217-7222 »­»-·■ Előfizethető a szerkesztőségben. ›‹‹­‹­­Ára: 98,- Ft ISSN 1216-8793 Nagy feladat vár idén az ejtőernyősökre, a klasszikus világbajnokság Békéscsabán. Nem valószínű, hogy ilyen fagyos, jeges pillanatokra vágynak majd, mint amilyent Hemmert Laci örökített meg Farkashegyen, de hogy még szeptemberben is melegük lesz a fiúknak, az biztos. ÉV­­­FORDULÓ Szokás ilyenkor - amikor az óév az új évbe fordul - fogadkozni, hogy leszokunk erről, leszokunk arról, új életet kezdünk, miegymás. Én nem teszem ezt. A dohányzásról már rég leszoktam. Az ital? Jó­zanul vagyok olyan bolond, mint más részegen, minek igyam?! Az az izé, öröm pedig ma már szép emlék... Új élet? Ehhez új hazát is kellene keresni. Maradok hát veletek együtt itt az óhazában,­­ és új problémáinkkal teli mindennapjainkban, és élem tovább küzdelmes életünket. Sokszor azt mondjuk, hogy reménytelen ez a küzdelem, szélmalom­harc. Ez nem így van, hiszen az elmúlt évben is nyertünk egy Euró­­pa-bajnoki aranyat az UL repülésben RABNECZ Gábornak köszön­hetően, és vele együtt egy ezüstöt THURÓCZY Endre révén. A fel­kelő nap országában a győri NAGY Kati a női világkupa aranyérmét szerezte meg hőlégballon sportunk dicsőségére, ugyanott TÖRÖK Sándor egy Honda Civic árát nyerte el egy ügyességi feladatban. RE­METEI Dóra a női vitorlázórepülő EB-n a klub osztályban 4. lett, mellesleg ez volt élete első nemzetközi versenye, amelyre a Zwack Unicum támogatásával jutott ki. Valamennyi sportágunkban jól sze­repeltek versenyzőink, és végül, de nem utolsósorban BESENYEI Péter (Malév) is hozta szokásos arany- és ezüstérmét a műrepülő Eu­­rópa-bajnokságról, de a Breitling Kupában elért 4. helye sem akármi. Ebben a versenyben VERES Zoltán is szépen szerepelt. Sok mindent el lehetne még mondani az óévről, de nézzük inkább az újat! Kemény feladatok várnak mindannyiunkra. Ejtőernyős világbajnok­ság Békéscsabán, függővitorlázó Európa-bajnokság vontatásból Du­naújvárosban, vitorlázó műrepülő Európa-bajnokság Péren, és Ma­gyarország körberepülése UL-ekkel Budaörsről - ezek a nagyobb ha­zai rendezvényeink. Mellettük természetesen valamennyi szakágunk sportolói végigjárják a hazai és a nemzetközi versenyrendszer állo­másait. Rendkívül nehéz feladata lesz a klubok, a szakterületek és a váloga­tott keretek, valamint a repülőterek felelős vezetőinek, hiszen, ver­senyt futva az inflációval, a szűkülő és bizonytalan anyagi fonások­ból nekik kell kielégíteniük a növekvő igényeket. Meg kell találnunk az értelmes határt szervezeti életünkben, hol végződik a demokrácia, és kezdődik a repülési fegyelem. Meg kell oldanunk a nehéz jogsza­bályi környezetben az ésszerű és olcsó üzemeltetés feltételeit. Gyor­sítani kell a tagság és a szövetség közti információcserét. Ennek ér­dekében javítani kell sajtónk színvonalát, és stabilizálni a megjelenés rendszerességét. Javítani kell a szaktevékenységet elméleti és gya­korlati ügyviteli téren egyaránt, s ezzel összefüggésben száműzni kell rendszerünkből a korrupciót, és meg kell válnunk a korrupt mun­katársaktól. E feltételek megteremtése szükséges az olyan légkörhöz, amelyben nincs táptalaja a zavarkeltésnek, ahol a névtelen levelek logikus és morális címzettje a papírkosár (szemétkosár?). Sokat tettünk eddig is a Magyar Repülő Szövetség egységéért, tiszta­ságáért. Ennek köszönhető, hogy nem álltunk fejre egy rendkívül ala­pos, hat hétig tartó APEH-revízió, majd egy rövidebb, de legalább olyan alapos OTSH-ellenőrzés hatására. De, ismétlem, van még sok tennivalónk. Ehhez kérem valamennyi MRSZ-tag bizalmát a vezetésben, és becsületes munkáját, hogy meg­őrizhessük az életünket értelmessé és széppé tevő sportunkat, a repü­lést ezekben a vészterhes időkben. Kívánok mindenkinek erőt, egészséget és minél több repülési lehető­séget 1996-ban! La. ■ 3

Next