Pilóta, 1996 (5. évfolyam, 1-12. szám)
1996-01-01 / 1. szám
TARTALOM Felemás esztendő volt 4 A Repülők Bálja ’96 15 A természet ámokfutása 6 „Vendégszállás Jakab szálláson” 11 Az MRSZ házi telefonkönyve 14 In memóriám 16 DG 303 Elan 17 Ha november akkor... 18 Az is megy! 19 Hírek röviden 19 Fontos, helyes számlaszámok 19 Gyors kupolák 20 Fenyőillatú rajt 24 Sárkány táborértekezletképzés 24 UL szakági 25 Próba - Világjáték 25 Siklóernyős EB 25 Börze 25 PILÓTA A Magyar Repülő Szövetség folyóirata Felelős kiadó: dr. Hegedűs Dezső, az MRSZ főtitkára . ‹ › A lapot minden kedves munkatársunk készíti, akinek írása vagy fotója, rajza megjelenik Hemmert László, valamint Schrank Ambrus Sándor főszerkesztő gondozásában. 3. A szerkesztőség címe: 1093 Budapest, Lónyay u. 44. VI. em. Postacíme: 1450 Budapest, Pf. 21. Telefonszáma: 217-7085, 217-0351 Telefax: 217-7222 »»-·■ Előfizethető a szerkesztőségben. ›‹‹‹Ára: 98,- Ft ISSN 1216-8793 Nagy feladat vár idén az ejtőernyősökre, a klasszikus világbajnokság Békéscsabán. Nem valószínű, hogy ilyen fagyos, jeges pillanatokra vágynak majd, mint amilyent Hemmert Laci örökített meg Farkashegyen, de hogy még szeptemberben is melegük lesz a fiúknak, az biztos. ÉVFORDULÓ Szokás ilyenkor - amikor az óév az új évbe fordul - fogadkozni, hogy leszokunk erről, leszokunk arról, új életet kezdünk, miegymás. Én nem teszem ezt. A dohányzásról már rég leszoktam. Az ital? Józanul vagyok olyan bolond, mint más részegen, minek igyam?! Az az izé, öröm pedig ma már szép emlék... Új élet? Ehhez új hazát is kellene keresni. Maradok hát veletek együtt itt az óhazában, és új problémáinkkal teli mindennapjainkban, és élem tovább küzdelmes életünket. Sokszor azt mondjuk, hogy reménytelen ez a küzdelem, szélmalomharc. Ez nem így van, hiszen az elmúlt évben is nyertünk egy Európa-bajnoki aranyat az UL repülésben RABNECZ Gábornak köszönhetően, és vele együtt egy ezüstöt THURÓCZY Endre révén. A felkelő nap országában a győri NAGY Kati a női világkupa aranyérmét szerezte meg hőlégballon sportunk dicsőségére, ugyanott TÖRÖK Sándor egy Honda Civic árát nyerte el egy ügyességi feladatban. REMETEI Dóra a női vitorlázórepülő EB-n a klub osztályban 4. lett, mellesleg ez volt élete első nemzetközi versenye, amelyre a Zwack Unicum támogatásával jutott ki. Valamennyi sportágunkban jól szerepeltek versenyzőink, és végül, de nem utolsósorban BESENYEI Péter (Malév) is hozta szokásos arany- és ezüstérmét a műrepülő Európa-bajnokságról, de a Breitling Kupában elért 4. helye sem akármi. Ebben a versenyben VERES Zoltán is szépen szerepelt. Sok mindent el lehetne még mondani az óévről, de nézzük inkább az újat! Kemény feladatok várnak mindannyiunkra. Ejtőernyős világbajnokság Békéscsabán, függővitorlázó Európa-bajnokság vontatásból Dunaújvárosban, vitorlázó műrepülő Európa-bajnokság Péren, és Magyarország körberepülése UL-ekkel Budaörsről - ezek a nagyobb hazai rendezvényeink. Mellettük természetesen valamennyi szakágunk sportolói végigjárják a hazai és a nemzetközi versenyrendszer állomásait. Rendkívül nehéz feladata lesz a klubok, a szakterületek és a válogatott keretek, valamint a repülőterek felelős vezetőinek, hiszen, versenyt futva az inflációval, a szűkülő és bizonytalan anyagi fonásokból nekik kell kielégíteniük a növekvő igényeket. Meg kell találnunk az értelmes határt szervezeti életünkben, hol végződik a demokrácia, és kezdődik a repülési fegyelem. Meg kell oldanunk a nehéz jogszabályi környezetben az ésszerű és olcsó üzemeltetés feltételeit. Gyorsítani kell a tagság és a szövetség közti információcserét. Ennek érdekében javítani kell sajtónk színvonalát, és stabilizálni a megjelenés rendszerességét. Javítani kell a szaktevékenységet elméleti és gyakorlati ügyviteli téren egyaránt, s ezzel összefüggésben száműzni kell rendszerünkből a korrupciót, és meg kell válnunk a korrupt munkatársaktól. E feltételek megteremtése szükséges az olyan légkörhöz, amelyben nincs táptalaja a zavarkeltésnek, ahol a névtelen levelek logikus és morális címzettje a papírkosár (szemétkosár?). Sokat tettünk eddig is a Magyar Repülő Szövetség egységéért, tisztaságáért. Ennek köszönhető, hogy nem álltunk fejre egy rendkívül alapos, hat hétig tartó APEH-revízió, majd egy rövidebb, de legalább olyan alapos OTSH-ellenőrzés hatására. De, ismétlem, van még sok tennivalónk. Ehhez kérem valamennyi MRSZ-tag bizalmát a vezetésben, és becsületes munkáját, hogy megőrizhessük az életünket értelmessé és széppé tevő sportunkat, a repülést ezekben a vészterhes időkben. Kívánok mindenkinek erőt, egészséget és minél több repülési lehetőséget 1996-ban! La. ■ 3