Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-10-09 / nr. 127

No. 12 H** i. ROMANIA. ANUL 1. i /y** *N*Í\ J -**■ ■'' . D’?JDcfíjK Vi V i ,';'rV' V * . ‘»I *0 ~r I/-..; FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN TA^Î. IN JASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minerve!uli hiristigei. Diarul se publicâ în toata dilele afarâ de aerbâtori. Abonament pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. In districtele României, preniveratiunea se face la biurourile Iaşi!, Mercur! 9 Octomvrie 1863. 1 postale. Inserarea unui rând de 35 literi costa un len, cursul fiscului. Iaşii 9 Octomvrie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Ministerilui Cultelor şi al Instrucţiune! Publice. 2) No. 27923. Fiind ca la zilele de 16, 17 şi 18, când s’au ţinut licitaţiea în localul Prefecture! de Iaşi, pentru arendarea pe termin de 5 ani, cu începere de la 23 Aprilie 1864, a moşiilor monastice! zisa închinatâ Aron-Vodâ şi anume: Aroneanul din districtul Iaşii. Zania idem. Armâşeniî Monast. — Vasluiu. Rânzeştî — — Tutova. Ghirovulu şi Averescil — — Neamţu. Nu a resultat preciurî ‘favorabile, subsemnatul, conform Art. 37 şi 44, din Regulamentul de Finance, publica spre generala cunoştinţă o din nou licitaţie pentru clipa de 20 Octomvrie curent, care se va ţine tot în localul Prefecturei ţinutului Iaşii, dupâ formele şi regulele cu care s’a arendat în anul ecspirat proprietăţi de asemine categorii, şi dupâ condiţiunile Monastiresci ce sunt publicate atât prin Monitorul Oficial, No. 145, cum şi prin Foaia Oficială din Iaşi. Doritorii de a lua în arenda una sau mai multe din aceste moşii, se vor prezenta la ziua menţionata de 20 Octomvrie curent, la localul Prefecturei de Iaşi, însoţiţi de cauţiunele prevăzute la art. 23 din condiţiuni, fără care nu va fi nimeni priimit a concura. Ministru Cultelor şi Instrucţiune Publice O d o b e s c u. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 19,288. Pentru o capâ la trup de mijloc, la pâr roalbâ, cu pete albe pe spinare, brează în frunte, coada scurtă, umflată puţin la un picior dinapoi, picată de pripas dupâ încredinţarea dată de Comisia a 2-a cu raportul No. 4975, se publica aflarea păgubaşului, a se înfăţoşa la Prefectură cu dovezi de a’şî priimi eapa. No. 19.293. Pentru un mânzâ la trup mic de un an, la pârderişu, ţintat în frunte tare puţin, osebite semne rare, picat de pripăşit dupâ încredinţarea dată de Comisia a 3-a cu raportul No. 5876, se publică spre obşteasca ştiinţă informarea păgubaşului, de a se înfăţoşa la Prefectură cu dovezi, de a’şî priimi mânzul. No. 19716. In privire ca la 4 a curentei cel de pe urma termin de închirierea dughenei No. 20, publicat în Foaea No. 121, nu s’au înfăţoşat de ajuns concurenţi, şi dar conforma telegramei D. Ministru Cultelor No. 28686, însemnând termin la 16 a curentei, se publică închirierea acel dughen, ca doritorii concurenţi, să se înfăţoşeze în Camera Prefecture! în zioa terminată Prefectura district. Iaşii. No. 11.013, în comuna Osoiu, au picat de pripas o eapâ la trup naltă, pârul murg închis, ţintatâ în frunte, pântânoagâ de piceorul stâng, motcitâ la genunchi şi şchioapa, la pept stricata de ham, potcovita de tus-patru picioarile, dupâ cum D. sub Prefect de Codru prin raportul No. 4100, încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi sa se înfăţoşeze spre a’şi-o priimi. No. 11.005. Pe moşia Ţipileştiî, au picat de pripas o vaca la pârbalae, cu coarnele greblişâ şi inferată la şoldul stâng, dupâ cum D. sub-Prefect de Copou prin raportul No. 1849, încredinţazâ, se publica aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a o priimi. No. 11.007. Pe moşia Copoului, au picat de pripasă bol unul la pâr murgu, la coarne butaca, la cornul stâng şi spata stânga inferat, şi unul în pâr porumb, coarnele ţapoşe, inferat la amândouă coarnele şi la spata stângâ de dinainte, dupâ cum D. sub-Prefect de Copou prin raportul No. 1822, încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a-i priimi. No. 11.011. Pe moşia Dumeştii, au picat de pripas un cal la pâr murg, cu coama mare neagrâ, cu ste albâ în frunte şi ros de taftur pe pântece, dupâ cum D. sub-Prefect de Cârligâturâ prin raportul No. 1617, încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre asfil priimi. Prefectura district, Bacâu. No. 16,204. Pentru îndestularea locuitorului Gavrilâ Pâdurariu din comuna Turluiu, cu banii ce are a lua de la Costachi Pâdure, asigurându-se 6 stefân, se publicâ în termin de 40 zile, ca mustereii ce vor fi doritori, sâ se prezinte în Camera Prefecturei, unde are a se face mezatul. No. 16363. Pentru îndestularea D. Luis Albert, cu banii ce are sâ fie de la jidovul Strul Manoli şi Ilie Tudic, asigurându-se 87 oca zahar şi 5 cheburi, se publicâ terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori, sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlâîi de sus în târgul Moineştii, unde are a se face mezatul. No. 16.406. Pentru îndestularea D. Gheorghie Botez, cu banii 772 lei 12 parale, de la D. Iancu Gheorghiu, asigurându-se 5 clai fân câte 8 st. claea, aflate pe moşia Ds. Oraşu lui Avram, se publicâ terminul de 40 zile ca muştereii sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlâu de gios, în târgul Va- I lea-Râ, unde are a se face mezatul. No. 16397. D. Irimia Popovici, prin suplica ce au adresat se tânguie, câ în mergerea sa spre Râcâciuni, au perdut un portofel cu un sunet a lui Alecu Bontâș din satul Drâgușenii districtul Putnei, ce datoreşte cu 500 lei lui Stanciu Sacarâ din districtul Focşanii, un sunet a lui C. Dimitriu din Baicâu, ce datoreşte tot lui Stanciu Sacarâ cu 9 galb. fârâ dobândă, o trată fâcutâ de 6 galb. din partea lui C. Dimitriu pe numele Ds. Iremia Popovici, prin care îlu înputerniceşte dupâ vechilimeaoa ce au avut de la un frate al seu din Odobeşti numit Tudurachi Dimitriu, 1 vechilime din partea D-lui Stanciu, prin care îlu înputerniceşte sâ scoată banii de la datornici, un bilet de drum din Bucureşti pe numele Ds., 3 numere însemnâri ce le-au avut, o suplicâ, 1 hârtie particularâ de la Ghiros un grec din Bacâu, câtrâ un francezu Monferato din Galaţi, şi 1 copie de raport, se publicâ aflarea acelui portofel, şi aflându-se sâ'l triimatâ Prefecturei. No. 16222. In comuna Prâjâştiî, picând de pripas un cal la pâr negru, cu pişcâturâ la urechea dreaptâ şi cu 2 semne la pulpa stângâ, precum despre aceasta informeazâ D. sub-Prefect plasei Bistriţa de sus, prin referatul cu No. 2380, se publicâ pentru ştiinţa păgubaşului, care în lâuntrul legiuitului termin de 3 luni, sâ se înfăţoşeze cu dovezi spre a’l priimi. Prefectura district. Cnurliii. No. 11471. Spre îndestularea câmarei Ocnelor, cu suma de 135 lei 30 par., figuratâ asupra individului Chiriac Cumpâniciu pentru un transport de sare, implinindu-se de la numitul un cal cu tacâmuri de câlârie, se publicâ vinderea acelui cal cu tacâmuri, la împlinirea terminului legiuit de 40 zile socotit de la data Foaei, la fata locului în satul Golâseu, cu forma licitativâ. No. 11512. D. sub-Prefect plasei Horincea, prin raportul No. 5296, supune, câ la comuna satului I Drâguşenii, au picat un bou de pripas cu semnele anume la pâr porumb, coarnele la uişâ, inferat la cornul stâng cu litera A. C., bătrân şi fârâ dinţi, se publicâ aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit sâ se înfăţoşeze aicea cu dovezi legale, spre a l i se elibera citatul boii. Prefectura district. Falciu. No. 16,745. Gâsindu-se de pripas în politia Huşii, un cal în pâr murg, coama, coada neagrâ, cu pete albe pe spinare, piciorul de dinapoi din stânga stricat şi cu înâduşalâ, se publicâ terminul legiuit de 3 luni zile, spre deşteptarea proprietarului lui, care sâ se prezinte la Prefectura cu argumentele necesare, pentru a ’i se elibera, la neurmare se va vinde licitativ. Prefectura district. Ismail. No. 9655. Poliția locala, prin raportul No. 6457, face cunoscut, ca în zioa de 16 spre 17 a trecutei, s’au găsit un cal de pripas bătrân, la pâr balan pestriți, coama rasa, coada cam scurta şi tufoasâ, la trup de mijloc, se publicâ aflarea pâgubaşuluî, care în termin legiuit, sâ se înfâţoşezâ la aceastâ Prefectura cu dovezile cuvenite spre a’l priimi. Prefectura district. Putna. A No. 18.014. In protiva banilor, cu care D. Costantin Racoviţâ, datorează D. Costachi Filalide, asigurându-se un capac cazan de aramâ cu 3 ţevii, în mârime de 15 oca şi o caldare de 18 oca, se publicâ terminul de 40 zile pentru vindere, ca con- curenţii ce vor vroi a cumpâra, sâ se prezinte în ziua ecspirâreî terminului socotit de la data Foael, în pretorul acestei Prefecturi, spre aterdisire. No. 18947. D. sub-Prefect plasei Râcâciunii, referâ sub No. 4816, câ individul Vasilie Lazâr din comuna Rugineşti! trecând Trotuşul, pe drept comuna Rugineşti, au gâsit o puşca cu 2 ţevii mâlitâ în nâsipu, iar o ţavâ spartâ mâncatâ de ruginâ, în urmarea câreia, pe deoparte s’au înaintat cuvenitele publicaţii în cuprinsul acestui district, iar pe de alta, se publica aflarea proprietarului în terminul legiuit. Prefectura district. Roman. No. 13841. La neurmarea lui Petrachi Eni, a satisfa pe Costantin Scorţanu cu banii ce-i datoreşte, asigurându-se de la datornici el, care urmează a se vinde citativ, se publicâ terminul de 40 zile, ca la împlinirea lui amatorii de a cumpâra asemene vite, sâ se prezinte în Camera Prefecturei, unde are a se face mezatul şi barecituirea, asupra feţei ce ar da mai folositorii preţd. No. 14312. La neurmarea D. Vasilie Macarovici, cu plata banilor ce datoreste D. Stefan Gheorghiu, asigurându-se de la debitoru 150 dulapi de brady, se publicâ terminul de 40 zile de la data Foael, ca concurenţii amatori de a cumpâra asemene dulapi, sâ se înfăţoşeze la împlinirea lui în Camera Prefecturei, unde are a se fini mezatul. Prefectura district. Suceava. No. 10916. Pentru îndestularea locuitorilor Costantin Sandu, Dumitru Dascalu şi Necolai Popeanu, cu suma de 323 lei, ce le datoreşte preotul Ioan Ştefânescu din comuna Petrişu de sus, împlininduse 2 boi preţeluiţî cu 339 lei, se publicâ terminul de 40 zile, pentru înfâţoşarea muştereilor. No. 10913. De la locuitorii comunei Paşcanii, spre îndestularea lui Avram Balşir cu o soraâ bani, împlinindu-se 10 viţel, 5 masculi, 44 oi, o vacâ, 3 giuncî, un contâst, 8 roate, 4 lâviceri, un cojoc, o puşcă, 2 boi, 2 sumane, 20 ocâ tiutiun, 4 mânze, 15 gium coţî saci, o carata, 2 saci, 2 pistoale, 10 coţiţoi, 6 lâvicere si un fel de plug, se publicâ terminul de 40 zile, pentru vânzare. No. 10922. Dupâ mijlocirea Duhovniceştei Dicasterii, urmând a se îndestula de la D. Nechitit .