Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-01-13 / nr. 5

zinte In Camera sub Prefecture! Tazlau de sus, în târgul Moiești!, unde are a se face mezatul. No. 21327. Urmând a se vinde licitaţiv 2 puşti împlinite de la evreul Avram Wolf, antreprenorul pitârieî din târgul Genii, pentru amanda de 222 lei ce ’i s’aîi aplicat, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foaoî, ca muşterei! ce ar fi, sâ se înfăţoşeze la împlinirea terminulu! în Camera Poliţie! Ocna, unde urmeazâ a se face mezatul. No. 21280. Pentru îndestularea jidov. Iţic Moîsâ, orândariu comune! Odobeşti, cu bani! ce are a lua de la râzeşiî ace! comune, asigurându-se 177 merţe şi 2 demerli! orzîi, 41 merţe 5 demerli! grâu, 40 merţe 1 demerlie oraş, 21 merţe 2 demerlil popuşoî, 7 capre, 3 epe, 1 giunc şi un mânzat, se publică terminul de 40 zile, ca muşterei! ce vor fi doritor! la împlinirea terminului sâ se prezinte în Camera Prefecture!, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoşani. No. 17291. Terminul de 7i trecute! pentru vânzarea obiectelor şi anume : 25 stoguri fân, 10 boî, 115 merţe grâu, spre plata câştiului moşiilor Botoşeştiî şi Boţicea din judeţul Vaslui, sechestrate pe moşiea Popâuţiî, şi publicate prin Foaea No. 140, zâdârnicindu-se, ba publicâ un alt termin de 40 zile, cu deşteptare, ca la respirare, concurenţi ce vor fi sâ se înfăţoşeze aice spre târguire, slujind totodatâ aceasta şi spre cunoştinţa debitoriuluî, ca în acest termin sâ’şî achiteze câştiul câtrâ casierie, câc! la neurmare se vor vinde vitele şi productele cu orice preţ îi areşi la mezat, fârâ a râmâne vreun cuvânt. No. 17192. In târgul Bucecea picând de pripas un cal mânzit de un an, în pâr murgu închis, puţin suriit pe spinare, precum comisariul acelui târg prin raportul No. 184 încredinţazâ, se publicâ terminul de 3 luni pentru aflarea pâgubaşuluî, care cu dovezile cuvenite sâ se înfăţoşeze aice de al priimi. Prefectura district. Bolgrad. No. 9085. în privire câ la terminul ficsat pentru vânzarea a 350 cerverte secarâ din magazia de rezervă a comunei Barta, nu s’a prezentat nici un concurent, se publicâ un nou termin de 40 zile socotit de la data Foaeî spre cunoştinţa generalâ, şi presentarea concurenţilor la sub-Prefectura plase! Cahulo-Prutu în Coloniea Hagiodula, unde urmeazâ a se efectua licitaţia. No. 9294. Din raportul sub-Prefecturei plasei Ismail No. 7292, luându-se încredinţare cum câ în colonia Varsala, au picat de pripas un bou la pâr murg, la trup nalt, pe piciorul stâng dinapoi danga M, de amândoi ochii chiar, se publicâ spre cunoştinţa generalâ şi presentarea pâgubaşuluî, cu dovezi în terminul legiut spre a iese Înapoi. Prefectura district. Ismail. No. 13175. In pretenţia israilitulu! Nahman Filţî, maher, pentru suma de 70 carboave 23 capelce, sechestrându-se de la locuitoriul Iacob Bubei 2 ca cu hamurile lor şi 2 poveste ruseşti câte de un cal, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, la întâea zi dupâ espirarea terminului, sâ se prezenteze în pretoriul Poliţie! Ismail, unde urmeazâ a se ţine licitaţiea. I PROGRESUL. Prefectura district. Tutova. No. 25805. Cu suplica D. Necolaî Gâlcâ, priimindu-se 3 vite cal, adecâ una capâ roarbâ deschisă la pâr, şi 2 mânzî unul strâjb şi unul mal mic castanii la pâr, ce ’rau gâsit la nişte suri cu grâu la cotul bârladului, unde ar fi ffteut o însemnata ■triefteiune, se publicâ aflarea pâgubaşuluî, care în terminul legiuit sâ se prezenteze la Camera Prefecturei cu dovezi de proprietate spre a se elibera. Prefectura district. Vasluiu. No. 12228. De la D. Dimitrie Scarlat Iioset, asigurfindu-se 1000 chile popuşoi, 200 chile grâu, 100 chile orzu, 100 chile oraş, 30 stoguri fân, 39 bolgiugari, în pretenţie a Băncii Moldovei, se publicâ terminul de 40 zile spre vânzare la Camera acestei Prefecturi, socotit de la data Foaeî. No. 12212. La neurmarea lui Necolaî Turculețu, a plâti banii 11 galb. ce datorește preotului Costachi, împlinindu-se 2 boi, se publicâ vânzarea lor în termin de 40 zile socotit de la data Foaeî, la Camera sub-Prefecturei plasei Fundurile, unde are a se face moratul. PUBUCAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribuni, district. Iaşi. Secţia l-a. No. 14,873. Testamentul remas de la râpos. Paraschiva Emandi, se publicâ în toata a lui cuprindere, dinpreunâ cu moartea numitei râpos, în termen de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor a celor ce vor avea vreo pretenţie legiuita cu ori ce drit asupra avere! râpos , sâ se arate în atâtata vreme la acest Tribunal. • T ESTA M E N T. De vreme ce moartea este necunoscuta nu numai oamenilor ce chiar şi îngerilor, pentru câ numai lui Dumnezeu este cunoscut sfârşitul fie câruea om, de acelea cu Paraschiva Emandi, fiind în toatâ întregimea minţeî şi nesilita sau ademenitâ de cineva, vroesc a hotârâ gândul meu aicea, pentru regularea cum şi urmarea avutului meu, care mai jos se arata: 1) Avutul meu alcâtuindu-se din o pâreche casâ aflătoare în mahalaua Sfinţilor Treî- Erarhî din vale, pe loc cu besmân câtrâ monastirea Sfinţilor Treî-Erarhî, câte 12 lei pe an, cuprinzătoare de 3 odăi cu etacele lor sub un acoperemânt, şi alte 2 odâî cu o bucătărie sub un acoperemânt, înse tot în o ograda, care este în mărime de 2 st. partea de la uliţa şi cu fântâna în ograda. 2) Acest mai sus arâtat avut al meu, vroesc ca sau în vieaţâ fiind, sau dupâ moarte, sâ aibâ a despoza de el Sf. sa Iconomul Petru Herlea liturgisitorul bisericei Sf. Necolaî Domnesc, ne vroind a împărtăşi pe sora me Elena Ionescu, de cât cu 50 lei, daca din întâmplare s’ar arâta pretendatoare, lucru ce nu cred, fiind câ are cu ce trai şi nici vroeşte e se răspunde, de acela zic împuternicesc pe Sf. sa zisul Iconom, despozator avutului meu, cu îndatorire înse, de a’mî purta de grija atât în vîeaţâ cât şi dupâ moarte, în vieaţâ zicîi a îngriji de reperaţia ce ar trebui la casâ şi de cele necesare pentru esistenţa me, ear chiriea ssfi banii de pe chiriea caselor, s’âî primească Sf. sa pânâ într’o para, ear dupâ moarte cer ca Sf. sa, se poarte toatâ cheltueala îngropare!, dupâ cum Dumnezeu îl va lumina, a Hemenon, şi toate trebuitoarele pânâ la 7 ani, a’mî face totodatâ o fântânâ şi un pod, unde va gâsi Sf. sa de cuviinţâ, şi un rând veşminte la biserica ce mâ va îngropa. 3) Toate condiţiile arâtate mai sus, se vor desevârşi din punga Sf. sale Iconomul Petru Ilerlea, fiind ca afarâ de aceste case nu am nici bani nici alte lucruri de preţ, de acela Sf. sa va îndeplini condiţiile arâtate mai sus, şi va despoia de arătatul mai sus avut al meu, ca un drept lucru a Sf. sale, care îmi este mie în stăpânire de lavi’apos. meu soţ Marinciu Emandi, prin testamentul publicat sub No. 4358 din anul 1859 luna Iunie în 25 dile. Aceasta fiind deplina me dorinţâ şi hotărâre, rog pe toţi pravoslavnicii creştini sâ mâ erte, şi de mine sâ fie crtaţi toţi câţi îmi vor fi greşit, şi oricine din oamenii sau rudenii, sau giudecâtori, sau bisericeşti sau alţii cineva s’ar ispiti a strica acest testament, sâ fie respunzetorî şi dătători de samâ înaintea înfricoşatului judeţ al adevăratului Dumnezeu Domnului nostru Isus Hristos, de acela spre validitatea şi statorniciea acestui testament am rugat şi pe arătatele mai jos persoane, sâ bine-voeascâ a iscăli acest testament, asemenea şi eu întăresc cu a mea iscălitură prin punerea degitului neştiind carte. 1803 Ianuarie 13. Eu Paraschiva Emandi, Dimitrie Sacara, Dimitrie Andrei şi Gheorghie loan. Urmeazâ legalitaţia Prefecturei urbei Iaşii sub No. 60, şi a Tribunalului civil de Iaşi Secţia a 3-a No. 9, No. 16.098. Garanţia intabulată de desfiinţată curte de Întâriturî sub No. 248 din 21 August 1861. ce râpos, acum Petru Cardoş depusese la acest Tribunal, în siguranţa caselor sale din Iaşi, pentru posesia moşiei Restoaca a dironomilor râpos. Necolaî Sion, eliberăndu se şi în locul încasuindu se o alta depusă de D-lui M. Nacu, legalizată de Tribunalul de Putna, sub No. 57, se face obşteşte ştiut. No. 16153. Traducţiunea testamentului repos. Nazar Coşelev supus rosienesc, priimitâ cu nota Consulatului Rosienesc, se publicâ în toata a lui cuprindere dinpreunâ cu moartea repos, cu termin de 100 zile. TESTAMENT. Anul 1863 Iunie in 25, oraşul Iaşii din Moldova, el orb-Ecriiul fiind în vieaţâ şi în întreaga minte am făcut despoziţie dupâ cum am gâsit însumi cu cale pentru însuşi avutul meu în fiinţa marturilor ce se vor subscrie mai jos, pe care avut îl împarţesc şi îl dânnesc atât acel mişcătorii, cât şi nemişcătorii t rudei mele Ivan Vasiliev, carele mai bine de 4 luni la a mea grea boala, zi şi noapte se sirgueşte slujindu-mâ, lâsind de o parte toate interesele sale, şi anume: casa aflătoare în Iaşi în despărţirea 1-iîi, sub No. 745, pe locul cu bezmân a Monast. 1 reîsfetitelor, ce am făcut eu cu repos, fratele meu mai mic Fenaghel Coşelev, cu toate halaturile de onoara si cu toatâ ceialaltâ avere mişcătoare, într’un cuvânt aşa precum se găseşte casa cu toatâ gospodăria eî, totodatâ pun îndatorire lui Ivan Vasiliev, ca sâ aducâ în împlinire dupâ acest testament negreşit următoarele: dupâ moartea me sâ mâ înmormânteze şi sâ mâ pomenească dupâ religia ortodocsâ fârâ nici o ceremonie, din aratata mai sus avere îndatoresc pe Ivan Vasiliev, a da bisericei unde fratele meu Finagher este înmormântat, si la care voi fi si eu înmormântat cu hramul Sf. Toma-Cozma, 25 galb. sâ trimatâ în Rusia pentru serael, în Oblasfia facut 50 galb., în anul dintâiu în fiecare lunâ sâ facâ aice în Iaşi pomenire cu sărăcii, duhovnicului meu de la Biserica Toma-Cozma Mihalachi, dânuesc 10 galb. bâtrânei Maria slujnicei mele, îl dânuesc 100 galb. şi osebit de aceasta sâ aîbâ pe cât va fi în vieaţâ o odae de locuit în zisa casâ, pe care ss’âî-o însemneze numitul Ivan Vasiliev, cela ce sat! destinat prin acest testament dupâ însuşi a me vroinţâ şi dispoziţii va remâne sfânt şi ne jignit, şi peste aceastâ nime nu are drit a despoza neavând nici cum alte rudenii, întru esecutarea a tot ce s’aîi espus prin acest testament Ivan Vasiliev râmâne deplin despozator atât asupra avere! mişcâtoare cât şi a acei nemişcătoare, dându-se drept a le despoza ca cu însuşi avutul seu, vânzindul sau dâruindul dupâ cum va voi. Nazar Coşelev. Am fost la acest marturi. Ivan Costenco, Ivan Sergheev, Arhip Moldanov, Ivan Borisov, Staroste Nicifor Zemschi şi Pavel Lupaşco. Subsemnatul şi duhovnic servitorii la poporul Bisericei Sf. Apostoli Toma Cozma, fiind poftit de D-lui D. Nazar Coşelev, adeverez testamentul acesta cu iscâliturare şi punerea peceţii bisericei. Mihail Mânuscurtâ Sechelariu şi Duhovnic. 1863 Iunie 25 zile. (L. P.) Dupâ rugâmintea ce mi-aîi fâcut personal Nazar Coşelev am scris acest testament. Vasilie Bezgolosov. Urmeazâ legalisarea Consulatului sub No. 2803. Pentru întocmai traducţie din dialectul Rosienesc în cel Moldav, Dragomanul Consulatului Imperial al Rusiei, Asesorul de Colegie şi cavaler Neaghin. Se legalizazâ traducţia de faţă de câtre Consulatul Imperial al Rusiei din Iaşi încât, priiveşte numai autenticitatea sub semnare î D-sale Dragomanului acestuî post Neaghin. Iaşii 1863 Noemvrie 22 zile. Consulat. No. 15236. Prin lucrările acestui Tribunal, urmând a se împosesute cu formă de mezat via din podgoria Vișanul, remase de la repos. Doctor Osvald Drattel, pe timp de 3 ani începători de la 23 April anul următorii 1864, se publica aceasta împosesuire cu termin de 40 zile, spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal, în toate Vinerile din lâuntrul terminului, şi mai cu osebire în cea l-iu Vinere, dupâ a lui respirare când are a se face adjiudecaţia asupra acelui ce ar da mal folositorii proţii. Secţia a 3-a. No. 25. Obligaţia de 6857 galb. cu care D. Garabet Ilristea, s’au împrumutat de la bancherul Os. M. Finchelstam, cu procent legiuit şi sub siguranţa de amanet fondul binalelor aflătoare pe strada mare aicea în Iaşi, anume oţelul pronumit banul lui Ilie Armanu, cu magazinele de la faţa stradei mari, cu toate atenansele şi cu tot locul lor vecinic, îndatorindu-se ca atâtata sumă sâ o plâteascâ D. Ilristea în modul următor : 857 galbeni la 1 Aprilie 1864 cu procentul mencionat pe aceastâ sumâ, de la 1 Octomvrie anul curent, 2000 galbeni la 1 Octomvrie 1864, cu acelaşi procent de la 1 Octomvrie anul curent, pentru suma de 6000 galbeni, 2000 galbeni la 1 Octomvrie 1865, cu procentul zis pe 4000 galbeni de la 1 Octomvrie 1864, pânâ la 1 Octomvrie 1865, și 2000 gălbuni de la 1 Octomvrie