Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-30 / nr. 89

Prefectura district. Tutova- No. 10026. Pe moşica comunii Patraşcanil acest judeţu, ’ s’au pripăşit un cal arraasar la pâr negru, pântânog la piciorul stâng dinapoi, se publică aflarea păgubaşului, carile în terminul legiuit să se prezenteze la Camera Prefecture! cu dovezi de proprietate spre a ’i se elibera. No 10027. Pe moşie a comunii Râdeşti, acest judeţ, s’aîi pripăşit o capâ la pâr roaibâ brează în frunte şi cu pete albe pe spinare, se publică aflarea păgubaşului, carele în terminul legiuit sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecture! cu dovezi de proprietate spre a l i se elibera. Consiliul Municipal din Iaşi. No. 1747. Conform celor publicate prin Foaea No. 80 din 13 a curentei, Consiliul publică de a doua oară darea în antrepriza a confecţionării a 220 părechi pantaloni de parasina, necesari soldaţilor pompieri din acest oraş şi, doritorii de a lua asuprade această antrepriză, sânt invitaţi a se prezenta în Camera Consiliului la 22, 23 şi 24 a viitoarei luni Iulie, fiind zile de licitaţie cu respect de 24 oare. No. 1762. Conform oilor publicate prin Foaea No. 76, Consiliul publică de a 3-a oară darea în antrepriză a nutrimentului pompierilor din oraşul Iaşi, doritorii de a lua asupra de această antrepriză, sânt invitaţi a se prezenta în Camera Consiliului la 12, 13 şi 14 a viitoarei luni iulie, fiind zile de licitaţiune cu recurs de 24 oare. Municipalitatea de Botoşani. No. 21)33. Mobilarea caneileriei acestei Municipalităţi, cum şi reperarea localului ei lăuntric, urmând a se da în antreprisa, se publică terminul de 40 zile, ca amatorii ce ar fi a lua asupra de asemenea mobilare şi reperare, în cantitatea şi cualitatea, şi după condiţiile ce sânt întru aceasta, sa se prezinte în Camera Consiliului cu garanţiile legiuite, la cea întâi zi după deplinirea mencionatului termin, spre ţinerea licitaţii cuvenită, când se vor pune în vederea concurenţilor şi condiţiile exprese despre care se vorbeşte mai sus. No. 2006. In urmarea celor publicate prin Foaea No. 67 şi 85 din anul curent, se publică de a 3-ca oară antreprizuirea facerea mai multor obiecte de obmundirorea necenic la 40 soldaţi de gradele inferioare din Comanda pompierilor de arce, zile de licitaţie sunt la 29 iunie, 10 şi 11 a viitoarei luni Iulie, cu recurs de 24 oare, iar concurenţii ce vor voi a vede condiţiile relative, sunt invitaţi a se prezenta la Consiliu în zilele citate de licitaţii. No. 2609. Conform celor publicate prin Foaea No. 67 şi 85 din anul prezent, se publică de acea era antreprizuirea facerii mai multor obiecte necesare şcoalei publice de fete de aice, zilele de licitaţie sunt la 29 iunie, 1 şi 2 iulie, cu recurs de 24 oare, iar concurenţii ce vor voi a vede condiţiile relative sunt invitaţi a veni la Camera Consiliului în zilele menţionate de licitaţie. No. 2607. Conform celor publicate prin Foile No. 67, 85 din anul prezent, se publică de a 3 ea oară, darea în antrepriză a facerii încă a 64 fanare mari de calibru, zilele de licitaţie sunt la 29 iunie, 9 şi 10 a viitoarei luni iulie cu recursul de 24 oare, care concurenţii ce vor vroi a vide condiţiunile relative, sunt invitaţi a veni în Camera Municipalităţii în zilele citate de licitaţie. No. 2608. Conform celor publicate prin Foaeal N p. 67 şi 85 din anul curent, se publică de a treia oară antreprizuirea aducerii din streinatate a unei maşini pentru ameliorarea stradelor din această urbie, zilele de licitaţie sânt la 29, 30 iunie curent, şi a viitoarei luni Iulie, cu recurs de 24 oare, iar concurenţii ce vor voia vide condiţiile relative, sânt invitaţi a veni la Camera Consiliului în zilele citate de licitaţie. mc în Foaia No. 80, pentru caii comânzii de foc de arce, având a respira la 22 a viitoarei luni iulie, când este a se urma întâea strigare, iar pentru a 2 a şi a 3-a, regulându se zilele de 23 şi 24 ale acei luni, cu recurs de 24 oare, se publică spre ştiinţa doritorilor de a lua asupra de asemenea antrepriză, ca în arătatele zile sâ se prezinte la Municipalitate cu legale garanţii spre târguire, după condiţiile ce atuncea le vor vedea. Municipalitatea de Roman. No. 1205. Bratul luminărilor de sâni destilate, având a se arenda pe anul 1865, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii pentru a lua acest erat, sâ vie cu garanţii în aceastâ Municipalitate, la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când este întâea strigare de mezat. No. 1206. Eratul tâetoarei de vite având a se arenda pe anul 1865, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii pentru a lua acest erat, sa vie cu garanţii în această Municipalitate la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când este întâia strigare de mezat. Municipalitatea de Bârlad. No. 318. Se publică de a doua oară termenile de 24, 25 şi 26, cu respect de 24 oare la 27 a viitoarei luni Iulie, pentru antrepriza nutritului cailor pompiereşti din acest oraşîi, înserată în Foaea No. 80. No. 819. Se publică de a doua oară terminul de 25, 26 şi 27, cu respect de 24 oare la 28 a viitoarei luni Iulie, antrepriza venitului de la mungerii în acest oraşîi, înserată în Foaea No. 80. Municipalitatea T. Peatra. No. 943. Terminal de 40 zile pentru darea în antrepriză prin meznt, a câtime! furajului arătat anu- PROGRESUL PI! R L ! CÂŢI! ! 0 DECÂT!) R EŞTI. Trib. Civil de Iaşi Secţia l-iii. No. 6885. Actul Comisiei Epitropiceşti sub No. 1536, relativ la emanciparea tânărului Gheorghe Grigorovici, fiiul repos. Vasilie Condre, se publică în toată a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă. Komisiea Entiponiucasuz din Moldoea. D. Preşedinte a Tribunalului Civil de Iaşi secţie a l-iu, pe lângă adresa No. 6317, au comunicat Comisiunei atestaţiea subscrisâ de mai mult persoane cuprinzetoare, că aşa precum tânărul Gheorghie Grigorovici fiiul repos, Vasilie Condre, este agîuns în legiuita vrâstâ şi în stare de a’şi putea cârmui de sine averea remase de la repos, seu frate şi părinte, sâ se emancipeze , pe temeiul unor aseminea a cercetarei Ds. Candidatului priimitâ în copie cu adresa No. 5448, a dovezilor priimite cu suplica înregistrată la No. 1276 şi în priivire că numitul după acta se cunoaşte în etate numai de 23 ani , pe temeiul §. 333 din Codul Civil, şi a adresei Minist. Justiţii 13.378 din 1863, se încuviinţazâ de Comisie a sa emancipate ca desevârşit la vrâstâ, şi dar în conformitatea § 335 din zisul Cod,i se şi eliberează D-sale acest act spre a fi cunoscut pe viitorime aşa precum mai sus se rosteşte. I. Leon N. Lambrino, Director Leon, Şef secţiei C. Ciurea. (L. P.) No. 1536. 1864 Iunie 22. Secţiea a 3-a No. 4225. După publicaţia urmată de disfiinţata Curte de întârituri prin Monitorul No. 18 din 22 Octomvrie 1860, pentru vânzarea binalelor evreului Halm Leib sin Peisih, aflătoare aice în oraş spre Păcurari uliţa din muntenimea de sus, peste drum de casele repos. Logofăt Lupuşor Balş, spre îndestularea Ds. D-nei Ecaterina Engel cu 506 galb., respirând terminul de 6 luni i osebit 15 zile de respect, şi D-na Engel, prin suplica dată acestui Tribunal la 11 Dechemvrie 1863, ce s’au înregistrat la No. 7145, cerând mai departe înaintirea lucrărilor, Tribunalul din aşa motiv având în privire că în cursul arătatului termin, alte cazuri împedecâtoare vânzerei nu s’aîi ivit, de cât numai că debitoriul s’aîi trecut din vieaţâ mai înainte de publicaţie, dupre cum constată data raportului, Tribunalul secţiei l-ia No. 10.724 din 25 Octomvrie 1860, şi prin care arata că au rânduit consiliu de familii, în priivirea averei remase de la numitul între care ar fi şi binalele din acest oraş ; având în privire că publicaţia de 6 luni se urmează nu numai pentru ivirea pretenţiilor, ci şi pentru înlesnirea datornicului de a’şi plăti datoriea, în faţa acestora mai înainte de altă lucrare, s’a şi cerut detailată ştiinţa de la Tribunalul secţie a l-iu, despre lucrările ce va fi înaintit în acest caz, spre a se cunoaşte cine este reprezentantul mortului datornic, car de la el priimindu-se adresa No. 5735 cu ştiinţă, câ la casa mortului este „ ... ’ rânduită epitrop, soţie a sa numită Rubla, pe acest temeiu şi a considerentelor despuse mai sus, acest Tribunal încuviinţind înaintarea şi a licitaţiei de 40 zile, se publică la concurenţii ce vor fi de a cumpara fondul ziselor rase, după lâmurirele descrise, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile ce vor mijloci în lâuntrul terminului de 40 zile, şi mai nes în cea 1in Vinere după respirarea lui, când are a se face adjudecaţiea asupra celui ce ar da mai folositorin preţi, cu banii aduşi în depozit, deşteptându-se ca concurenţii însuşi sâ se înformeze a faţa locului de calitatea şi înbunâtâţirele ce posedă acest fond, şi tot o dată în ziua de adjudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţiile cerute de legiuirea din Colecţia a II-a pag. 137 art. 5, şi cu adăugire, că pe cumpărătorul aval prim impozitul fonciar, tacsa pavelelor si a majoratului stradelor câre nu vor fi plătite în trecut, iar vânzarea si eliberarea actului are a se efectua, conform Regulamentului publicat în Monitorial No 210 din 1862, şi cu consecințele revinderii la caz când mezatul se va casa de Curtea de Casaţiune după cerirea ecs-propriatului vor privi pe cumparatoriul ce ar fi. No. 3414. Prefectura Poliţiei laşii prin adresa No. 2209 din anul curent, a şi mijlocit la acest Tribunal a se proceda lucrări de arendarea caselor din despărţirea a 6-a a evreului Marcusin Smil spre îndestularea luî Ilascar Moscovici, cu suma de 7 galb. şi procent de la 5 Dechemvrie 1863, în urmarea acestia, Tribunalul au comendat pe Supleantul seu D. N. Vasiliu, a face inventaria de starea acelor acarete, şi lămurire de sânt în stâpânirea datornicului, iar de la el s’au primait adresa No. 88 lămuritoare, câ păşind la faţa locului, au văzut câ zisa casă este în proastă stare, păreţi de vălătuci, acoperită cu stul, cuprinzetoare de 3 odăi, din care una serveşte pentru dugheană, aceste odăi au în totul 6 uşi proaste, şi 6 fereşti mici, carâ dugheana are o uşă mare în 2 canaturi, şi 2 fereşti mari fără geamuri, având înse una obloane şi ceialanta tarabă de scânduri, în odăi câte o sobă cu horn proaste, în dosul caselor un grajdiîî, pârejit de inele c’am stricat, acoperit cu stul, pâretile de din dos a dughenii este crăpăt în cât se vede afară, aceste case se ocupă de însuşi datornicul, pe acest temeiu, şi pe temeiul adresei Prefecture!, Tribunalul au încuviinţat arendarea menţionatelor case prin publicaţia licitaţiei de 40 zile, se publică în termen de 40 zile ca concurenţii ce vor fi de a lua în arendă menţionatele case, cu începere de la Sf. Dimitrie a anului curent, pe atâta timp, pe cât cu banii plătiţi înainte s’ar acoperi datoria, netrecând peste 5 ani obicinuiţi în ţară, şi după condiţiile cu care se închiriază binalele clerului, sâ se prezenteze la acest Tribunal în toate zilele de mezat ce ar mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea l iu Vinere după respirarea lui când are a se efectua adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositorii preţii, cu banii aduşi în Tribunal, iar concurenţii în ziua de negiudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţia cerută din legiuirea de la pagina 137 Colecţia a 2-a, şi tot D-lor însuşi sâ’şi eie informaţie despre cualitatea caselor. No. 3779. După publicaţia înserată în Foaea No. 136 din 23 Octomvrie 1£63, pentru vânzarea morii Ds. Costachi Dimitriu, aflătoare în acest oraşu, terminul de 6 luni cu acele 15 zile de respect au exspirat, şi în cursul lor vreun caz în pedecatoriu vânzarea nu s’au ivit altul, de cât adresa Tribunalului de Iaşi Secţia I-a No. 4870, mijlocitoare a se suspenda vânzarea morii şi a altora încăperi, făcute pe locul ce stă moara până la finitul procesului ce D. Isac Sov au intentat asupra D. Dimitrie Filipescu pentru arătata moară. Tribunalul din motivul cerirei unuia din creditori, înregistrată la No. 2735, au regulat înaintarea și a lucrărilor licitative, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra zisul fond, sâ se prezenteze la acest Tribunal în toate Vinerile zile de mezat ce vor mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea întâi Vinere după respirarea lui când are a se efectua adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositorii preţui cu banii aduşi în depozit, din care are a se opri tacsa cuvenită fiscului, iar concurenţii în ziua de adjiudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţia cerută de art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţia II-a, şi câ toţ D-lor sâ’şi cre informaţie despre starea acaretelor, iar această vânzare se face cu reclamaţia (deschisă) de D. Isac Şor, fiind câ nu se poate suspenda vânzarea, pe temeiul numai a unei simple reclamaţii, care încă nu are o definitivă consfinţire, şi câ eliberarea actului are a se face în conformitate cu Regulamentul, publicat în Monitorul de București No. 2593 din 1862, și circulara Ministeriala No. 25593 din 1863, explicatoare citatului Regulament, având a prim pe cumpărătorii toate