Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-02-26 / nr. 24

No. 24. ROMANIA. ANUL IL FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN Lip. M .IASSI prenuraeratiunea se face la Tipografia Minervel uliţa hiristigieL Dianul se publîcâ de la 3—6 coaie pe Beptâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. IaşiîMercurî 26 Fevruarie 1864. In districtele României, premuneratiunea se face la barourile postale. Inserarea unui rând de 35 literi costa un leu, cursul fiscului. Iasi. 26 Fevruarie. Depeşe Telegrafice. Bucureşti 25 Fevruarie. In şedinţa de astâzî 25 Fevruarie, Adunarea au adoptat mai în unanimitate propunerea prezentata de D. C. A. Roseti, de a se acorda D. Ministru de Interne, un credit de trei mii galb, spre ajutor a tuturor locuitorilor din Banat de orice naţionalitate care sufăr de foamete. Au validat alegerea de deputat a D. Cost. Iacovachi. Comisiunea de anchetâ parlamentara şi acea Bugetară, au prezentat raporturile lor. S’au continuat apoi discuţiunea asupra proiectului de lege comunal, şi au votat articolele pânâ la...... Bucureşti 26 Fevruarie. A.In şedinţa de astâzî Adunarea au votat un adaos încâ de 3.000 galbeni, la ajutorul votat era, pentru locuitorii din Banat, ce sufer de foamete. Ministeriul declarând ca este gata de a continua desbaterile asupra proiectului de lege pentru contabilitatea legislativa a finantelor. Adunarea întorcând asupra desbaterei, asupra proiectului de lege comunal, şi au votat proiectul de contabilitate pânâ la art. 5 inclusiv. Ședința pe Vineri. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Putna. No. 1204. D. sub-Prefect de Zâbrâuţi, înformezâ sub No. 416, câ în comuna Verdia, au picat de pripas o capâ la pâr murgâ închisâ, ţintâ în frunte, pântânoagâ la picoarele dinapoi, pe de o parte s’au înaintat cuvenitele publicaţii în tot cuprinsul acestui district, iar pe de alta se publicâ aflarea proprietarului acel epe, şi prezentarea lui la zisa sub-Prefecturâ cu dovezile ce va avea. Prefectura district. Vasluiu. No. 1251. La neurmarea preotului Vasilie, de a plati banii 132 lei, ce datoreşte lui Vasilie Furnica, şi 111 lei ce datoreşte D. Iorgu Schilet, şi f lui Damiean Ilie ce datoreşte tot lui Vasilie Furnică, împlinindu-se de la cel întâi un cal, şi de la cel al 2-lea 3 oi şi un cârlan, se publicâ vânzarea lor în termen de 40 zile socotit de la data Foael, la sub- Prefectura de plasa Fundurile. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul de Iaşi Secţia 2-a. No. 1256. D. Panaite Cristea, curatorul mesei credule a râpos. Alecu Rusu, arâtând câ de Curtea de Apel s’aîi decis procesul reclamaţiuneî clironomilor râpos. Iancu şi Mariea Rusu, în defavoarea mesei credale, au cerut a ’i se da 20 galbeni din averea zisei mese, spre a depune tacsa legiuitâ, de a putea face recurs la înnalta Curte de Casaţiune, în urmare citându-se pe creditorii mesei credale a râpos. Alecu Rusu, cu anume termin de a se prezenta la acest Tribunal şi a declara dacâ consimt la depunerea zisei tacse, n’au fost următori, de cât 3 din el, carii au declarat câ adereazâ la facerea recursului şi depunerea tacsiei, considerându-se clar urgenţa cazului, care trebuia fi grabnic terminat, pentru a nu se pierde terminul de recurs, se publica terminu de 15 zile socotit de la data Foael, pentru convocarea tuturor creditorilor râpos. Alecu Rusu, şi anume: D-lor Panaite Bostânescu, Mihalachi Dimitriu, Mihaiţa Jora, Cristiean Virt Pelster, Cari Tornburg, Emanoil Iorga, Dimitrie Morfu, Iorgu Sigara, Osias M. Finchelstaîn, Leitenantul Dimitrie Pruncu, Stavri Gheorghiu, Câpitâneasa Rucsanda Morţun, Alecsandru Poatven,, Meler Nofer, Vasilie Alecsandri, Iordachi Hermeziu, Avram Candel, Cleopatra Aslan nâscutâ Rusu, Jorj Pruncu, Iosef Raiser, Iancu Leîb Walzer, Bancheriul Venner et Raiser, Panaite Cazimir, Cristiean Ralnic, Gustav Bore, Anias Saschez, Iancu Fâtu, vechii D. Dimitrie Casu şi Frideric Orje, pentru a’şî esprima voinţele, de se unesc s’au nu, la depunerea tacsiei din averea mesei, şi facerea recursului în casaţie, câci la neurmare Tribunalul din tâcerea D-lorsale, va lua act câ adereazâ la propunerea D- curator, şi pe fizicul D-lorsale, îi va elibera suma de 20 galbeni, aceastâ publicaţie va servi în genere pentru toţi creditorii, atât acei carii nu vor priimi citaţiile sau priimindu-le nu vor da adeverinţî, cât şi pentru acela carii nu se vor putea gâsi, spre a li se înmâna. Secţia a 3-a. No. 219. Dupâ publicaţia înseratâ în Foaea No. 169 din 30 Dechemvrie 1863, pentru vânzarea în arendâ sau de veci, a caselor D. Necolai Stihi, la 17 a lune! curente fiind a 3-ea Vinere ziua de adjudecaţie, din împrejurâri o asemenea nu s’au putut efectua, pentru care Tribunalul au regulat amânarea adjudecaţiei pe o altâ a 3-ea Vinere, se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpâra în arenda sau de, veci arâtatul fond, sâ se prezinte la acest Tribunal în arâtata zi. No. 4466. Casele cu locul lor supuse bezmanului câtru Monast. Sf. loan Gura de Aur, a jidovului Moise Elasce, aflătoare în mahalaua Tataraşi, despărţirea a 6-a, fiind scoase în revindere pe conta cumpărătorilor evrei Copel sin Iser şi Iosep Semnberg, spre îndestularea clironomilor lui Bolu Bulgaria, dupâ îndeplinirea formalităţilor şi a publicaţiei înseratâ în Foaea No. 179 din 18 August 1862, la 28 Septemvrie acel an s’au adjudecat a- supra neguţitorului Solomonica Zarafu, în preţ de 50 grum. galbeni, din care numitul spre îndeplinirea art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţia II, au depus drept garanţie 25 galb., iar restul dupa 2 somaţii ce l i s’au făcut, nefiind următor al depune: Tribunalul pe temeiul legiuire! din Colecţia II pagina 299, au încuviinţat earaşi revinderea fondului arâtat pe conta noului cumpărător, şi prin Feea No. 5 din 6 Martie anul 1863, s’au publicat cele de cuviinţă pentru adunarea concurenţilor, dupâ care la 19 April fiind zioa de adjudecaţie şi nefiind concurenţi, s’au amânat adjudecaţia pe a 3-ea Vinere, în sfârşit la 17 Mai s’au adjudecat asupra evreului Iosep Grinberg, pentru evreica Rubla Vecîler cu preţ de 35 galbeni, depuind la adjudecaţie drept garanţie 15 galbeni, iar restul dupâ 2 somaţii ce ’i s’au fâcut, nau urmat al aduce. Tribunalul pe acest temeiu au încuviinţat revinderea pe conta şi acestei cumpârâtoare, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatele case, dupâ lâmurirele publicate mai înainte, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile zile de mezat, ce ar mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea 1 in Vinere dupâ espirarea lui, când are a se face adjudecaţia asupra celui ce ar da mai folositor preţ cu banii aduşi în depozit, din care are a se opri tacsa cuvenita fiscului, fiind concurenţii pregătiţi cu garanţia cerutâ de legea mezaturilor, No. 917, Binalele cu locul lor aflătoare la uliţa Podul Vechiu şi Sf. Vineri, a evreilor Taube şi Halm Vecsler, fiii major în a mortului evreu David Moise Vecsler, fiind scoase în vânzare de buna voe şi dupâ îndeplinirea formalităţilor înaintite, şi a publicaţiilor înserate în Monitorul No. 177 din 13 Mai 1861, Foaea No. 125 din 5 Octomvrie 1863, la 10 Ianuarie anul curent, în seansa acestui Tribunal în presenţa şi cu mulţumirea numiţilor vânzetori Taube şi Halm Yeesler, s’a fi efectuat adjudecaţia asupra evreului Iosep Caner, cu preţ de 912 galbeni, cârnea vânzetori, eliberândul actul cuvenit de proprietate ce s’au legalizat de acest Tribunal sub No. 29, la 22 a curentei luni, se publică câ de la data actului urmează a se cunoaşte de desevârşit proprietar asupra arâtatelor case pe D. Iosep Caner, dupâ lâmurirele şi condiţiile descrise în act. No. 903. D. Irimiea Terinte Stepanov, acum râpos, dupâ obligaţia legalizatâ de desfiinţată Curte de Intârituri, la 2 Martie 1862 sub No. 113, s’au împrumutat de la D. Aleco Manu cu 400 galbeni, pe termin de un an cu procent legiuit şi sub siguranţie fondul dughenit dl locul lor vecinie aflâtere aicea în oraş la uliţa Sf. Necolai de la deal, iar la 21 Ianuarie 1864, D. Manu prin petiţia ce au dat acestui Tribunal, înregistratâ la No. 339, arâtând câ numitul neurmând al răspunde capitalul la terminul ce au espirat dupâ citata obligaţie, au cerut sâ se procedeze lucrârile câtrâ vânzarea epoteceî, spre îndestularea atât de căpiţe cât şi de procente pânâ la numerâtoare, din aşa motiv şi dupâ ştiinţa luatâ de la Chesaro Crâeascâ Aghenţie prin No. 1147, câ asupra avere!râpos, datornic se cunoaşte epitropî pe soţiea sa Elena şi fiul seu Gavril dupâ testament, Tribunalul în temeiul § 605 din Codul Civil art. 10 din Sobornicescul Hrisov şi Ofisul No. 28, încuviinţind silnica espropriere a epotecatelor case cu locul lor vecinic, pe puterea documentelor păstrate de creditor, se publica terminul de 6 luni, spre ştiinţa, ca toţi acei ce vor ave vreo pretenţie asupra acestei vânzări cu orice drit sâ o reclame la instanţia competentâ în lâuntrul arătatului termin, dând în ştire şi acestui Tribunal. No. 858. Adeverindu se de acest Tribunal numai în cât priveşte iscăliturile, înscrisul urmat între D-lor Leon Sircus şi D-na Tirla Con, se publicâ în toatâ a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţâ. ÎNSCRIS I. Find câ marfa depusâ de câtre D. Leon Sircus, spre speculaţie dupâ contractul ce esistâ între noi subscrişiî, întărit de Tribunalul de Iaşi Secţiunea a 2-a sub No. 25, la 17 Fevruarie anul 1861, nu s’au putut efectua cu deplinâ vânzare, ce mai vârtos dupâ art. 1 a acelui contract, s’au mai cumpărat marfă cu bani adunaţi din vânzarea marfei primitive, de acela subscrişiî ne-am înţâles ca sâ prelungim zisul contract încâ pe 3 ani de zile socotit de la 17 a curentei, cu adăogire câ la împlinirea de 3 ani, oricare parte ar vroi a se desface de acest angajament, va fi datoare a înştiinţa pe celelaltâ parte cu 3 luni mai înainte şi numai prin o publicaţie oficialâ, la din contra inse contractul mencionat se va cunoaşte lucrâtor încâ pe 3 ani. Drept care dar s’au fâcut între noi acest înscris spre întocmai urmare. 1863 Fevruarie 20. Tirla Con, Leon Sircus. AIn numele Măriei Sale Domnitorului Principatelor Unite Alecsandru loan I. Tribunalul de Iaşi Secţia a 3-ea, constată identitatea semnatarelor de mai sus. 1864 Fevruarie 21. I. Anghelichi, Arendulea. (L. P.) No. 13. Grefier Pantazi, sub-Grefier Giurcuveanu No. 851. Adeverindu-se de acest Tribunal numai în cât privește identitatea semnâturei, contractele în numer de 2, prin care evreii Idei sin Benim și Smil sin Avram, au închiriet casele D-lors. se sunt sub un acoperemânt, în numer de 2 odâî şi un etac, aflâtoare pe şesul Bahluiului, pe timp de 5 ani, cu preţ de 12 galbeni pe an, evreului Zisu Felz, se publicâ aceasta spre obşteasca ştiinţâ. No. 2608. Actul prin care D-eî Ecaterina Râducâniţa Croitoriu, au vândut Ds. Iancu Diculescu, o casă cu locul ei aflatoare în suburbia Bresci.