Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-09-16 / nr. 103

No. 103, ROMANIA. ANUL III. FOAEA PUBLICAŢIUNII.OL OFICIALE DIN RESORTUI.II CURTELOR DE APELU ■ FociAurt. IN IA8S1 prenumeraţiunea ne face la Tipografia H. Goldner, uliţa Chiristigiel. Ziarul se publicâ de la 3—6 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii Joi 16 Septem. 1865. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biarourile Inserarea unui rând de 35 litere costă un leu, cursul fiscului poştale. Iaşii 16 Septemvrie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE I --- I Prefectura district. Iaşii. No. 15308. în consideraţie că la terminul de 10 a curentei, nu s’au putut efectua licitaţia pentru închirierea acaretelor Statului din oraşul Iaşii, a cărora contracte espira la 26 Octomvrie viitoriu, din cauză câ nu au fost concurenţi; s’au regulat alt termin de licitaţie, la 18 a curentei luni, acaretele de închirietu sunt acele din lista înserată în Foaea No. . . , afară de acelea Monaat. Agapia din faţa meldeanuluî Sf. Spiridon şi dugheana de pe uliţa mare a Monast. Nicoriţa, ce s’au dat mai înainte în chirie, se publică spre cunoştinţa tuturor amatorilor. No. 15313. Spre îndestularea D. Costachi Tonea cu banii ce are a mai lua de la casa repos. Emanoil Hrisoverghi, asigurându se pe moșia Băltenii productele următoare socotite aprocsimativu, 8 chile grâu netrierat, 2 chile orzu netrierat, 14 chile orâau, care urmează a se vinde licitativu, se publică terminul legiuit de 40 elite, cu deşteptare ca concurenţii ce vor fi, să se înfăţoşeze în Camera acestui oficiu în clipa împlinire! terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa despre cualitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub Prefect plasei Turia, de cătră care s’au făcut acea asigurare, în adăogire, că licitaţia are a fi pe toată suma de producte ce va eşi la tinerii» care va a fi pe conta cumpatoriului. Prefectura district, Bolgrad No. 5437, în comuna Brănza, de 5 ani au picat de pripas un buhai la păr porumbit, coarnele țepoase, înferata la spata dinapoi din dreapta cu litera F, fără a mai ave alte semne, se publică aflarea păgubaşului şi presentarea lui cu dovedi în terminul legal, spre a ’i se da. No. 5643. Din raportul D. sub-Prefect plasei Cabulo-Prut No. 5290, să ia informaţie, că în comuna Curciu a’au găsit de pripas la colonistul Nicolai Caraj Hiev, un juncan la par murg închis, coarnele drepte, urechea stângă încrestator, coada lungă, în frunte ţintat şi de 4 ani, se publică aflarea păgubaşului şi prezentarea lui cu argumentele necesare în terminul legal, spre a ’i se elibera. No. 5438. D- sub-Prefect plasei Cahula-Prut prin raportul No. 5220 afirmă, că în comuna Cartai, au picat de pripa, o raânzata, de 2 ani, la pâr murgă, cu furculiţă la urechea stângă, coarnele ţapoşe, danga pe coapsa stângă litera H, se publică aflarea pâgubaşului şi prezentarea lui cu dovedi în terminul legal, spre a i se elibera. No. 5439. Din raportul sub-Prefecturei plasei Cabulo-Prut No. 5225, că la informaţie, că în comuna Volcâneştii au picat de pripas un juvean la pâr bălan, coarde potrivite, de 3 ani, fără a mai ave alte semne, se publică aflarea păgubaşului şi prezentarea lui cu argumentele necesare în terminul legal, spre a ’i se elibera. Prefectura district. Botoşani. No. 13,386. Pe moşia Zlatinoaea, picănd de pripas o capâ la pâr neagră, cu pete albe pe spinare, precum sub Prefectura de Miletin prin raportul No. 2795 informează, se publică terminul de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite su se înfăţoşeze aicea de a o priimi, căci după respirarea acestui termin, în cea întâi Mercure se va vinde licitativ, servind aceasta şi pentru concurenţii ce ar fi de a o cumpăra. Prefectura district. Cahula. No. 7846. D. sub Prefect plasei Tigheciu prin raportul No. 2816 supune, câ pe moşia Larguţa s’au pripăşit un cal la pâr negru, un şold dinapoi stricat, cu malica la spinare dinainte, şi la piciorul dinapoi păntânog, se publică terminul legiuit de 3 luni, pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale, să se prezinte la această Prefectură, spre a l i se da în primire. Prefectura district. Covurluiu No. 10081. Prin D. sub Prefect de Siretiu împlininduse de la locuitorii Vasile Comşa şi loan Comşa din comuna Cudalbii, 2 boi şi 2 vaci cu viţel, în pretenţia D. Iordan Davidescu, pentru suma de 690 lei căpiţe ce datoreşte, se publică vinderea acestor vite în Galaţi, la espirarea terminului de 40 elile socotit de la data Foael. No. 10233, în pretenţia Dlui loan Anghialopolu pentru un restu de bani ce are a lua de la jidovul Buium Şaper, prin Poliţia locală B’au împlinit de la debitor un numer obiecte casnice, se publică vinderea obiectelor în Galaţi, după respirarea terminului de 40 olile socotit de la data Foael. No. 10119. Pe moşia comunei Fileştii, la 28 iulie trecut, au picat de pripas un cal armasariu, la părdurişul înferat la şoldul stăngii dinapoi cu litere necunoscute, şi ciopârtatic de coadă, se publică aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit, nu se prezinte aice cu acte legale, de a ’i se elibera vita. No. 10121. La comuna Fileştii plasa Siretiului, de la 31 iulie trecut, au picat de pripas o capa murgă închisă, inferată la spata stângă dinapoi cu litera N, furculiţă la urechea stângă, şolditâ de piciorul stâng dinapoi, şi puţin stricată la spinare de şa, se publică aflarea păgubaşului, care la respirarea terminului legiuit, să se prezinte aice cu acte legale, spre a ’i se elibera vita. Prefectura district. FâlciuL No. 11738, în târgul Huşii după cum încredinţazâ D. Primar respectiv sub No. 1456, s’au pripăşit un mânzat la pâr porumb, se publică terminul de 3 luni, spre deşteptarea proprietarului lui şi înfăţoşarea aici cu argumentele cuvenite, spre a ’i se elibera. Prefectura district. Ismail. No. 10180. După ordinul D. Ministru Finnelor cu No. 33493, urmând a se vinde materialul următor: 238 bucăţi ghile lungi de 4 stânjini, 10 bucăţi lemne de 2 stăni, 50 dulapi putrezi, 5 canaturi de poartă, 34 canaturi de uşă şi 9 stejari vechi, rămas de la ruinatele bonuri ale Statului ce nu sunt în contestaţie, se publică ca concurenţii ce vor fi, să se prezinte în pretoriul Prefecturei în clipa de 20 Octomvrie, cărre urmeazle a se ţine licitaţia cu oferte sigilate, şi după condiţiile ce se vor vede aice. No. 10091 De cătră Primârie a târguşorului Nicolaevca, s’au găsit în uneazu o trăsură proastă veche, cu osiele de lemn şi roţile nesimite, fără a se cunoaşte proprietarul ei, se publică ca păgubaşul în terminul legiuit, să se prezinte la Prefectură cu dovedi, spre a’şi priimi. No. 10201. în viea D. Slatnov din suburbia Larjeanca, pripâşinduse un bou la păr porumb, de trup mijloc, urechea stângă tâetâ, furculiţă, fără un corn, se publică aflarea păgubaşului şi prezentarea lui cu dovedi la Prefectură, ca sâ’l priimeascâ. No. 10206. în despărţirea a II-a a oraşului Ismail, pripâşinduse un cal la trupa de mijloc, la pâr negru, coama în stânga, coada Bourta, se publică aflarea păgubaşului şi prezentarea lui în termin la Prefectură cu dovedi, spre a’l priimi. Prefectura district. Putna.  No. 8774. D Poliţaiu de oraşu cu referatul sub . No. 4648, au trimes un bun la păr balan, coarnele în laturi, înferata cu litera. III la cornul stăngu, ce s’au găsit de locuitorul Petrea Zahariea în grădina sa, pe care dâi duse în păstrarea D. sub Prefect de Bilieşti, pe de o parte s’au înaintit cuvenitele lucrări în acest judeţu, iar pe de alta se publică aflarea proprietarului acelui bou şi prezentarea lui la clisa sub- Prefectura cu dovezile ce va avea. No. 8938. D. sub-Prefect de Zăbrâuţi, prin raportul No. 6359 anunţă, ca în comuna Mănăstioara pe proprietatea D. N- Nichitachi, au picat de pripas un mânzat ca de un an şi jum., la păr murg închis, se publică în terminul legiuit, aflarea proprietarului acelui mănzat şi prezentarea lui la disa sub Prefectură cu dovedire ce va avea. No. 8980. D. Poliţaiu de oraşu cu referatul No. 4801, trimete o capâ la păr murgă închisă, cu o rană în grebăn şi în spata piciorului stâng dinapoi, o neatinâ la pâr neagră, ne învaţatâ la şâ, o tistâ de şâ cu scările ordinere, trăgâtorile de cură vechi şi rupte, pofile şi un taftur asemenea, anonsied câ s’au adus vitele la Comisie de cătră văduva Anica soţia lui Gheorghie Nulbantul, cu arătare, că la 24 August luânduse la casa ei un necunoscut, la stătu de mijloc, musteţile negre, îmbrăcat mocaneşte, spre a’i vindeca de rane capa, această văduvă şi ducânduse nu s’au mai întorsu, bânuinduse a fi de furat, aceste vite şi lucruri s’au dat în păstrarea sub-Prefecturei de Bilieşti, se publică în legiuitul termin aflarea proprietarului acelor vite și prezentarea lui la clisa sub-Prefectura cu dovezile ce va avea. Prefectura district. Vasluiu. No. 8916. De la D. Idei Brocner, a conta banilor ce are a da D-lui Nicolai Avram, pentru D. Aleco Men, sechestrându-se 151 st. lemne pe moșiea Poeana Cornului, se publică terminul de 400 zile la espirarea carnea urmează a se vinde licitativ, la sub- Prefectura plasei Crasna. No. 9032. De la locuitorii Gheorghie Popa, Alecsandru Luca, Nicolai Mateiu, Vasilie Ciornei, Nicolai Beligan, Gheorghie Stanciu, Ioan Jotariu, și Vasilie Coman, asigurându se 105 ol pentru banii în sumă de 630 lei, cu care datorește D-lui Dimitrie Donicî, se publică vânzarea lor în termen de 40 zile la Camera acestei Prefecturi. No. 9034. De la unica din locuitorii de Hârşova împlinindu se un cal, în pretenţie a D lui Iancu Nour pentru bani, se publică vânzarea lui în termin de 400lile la sub Prefectura Racova. No. 9035. De la câţiva veţuitori în comuna Ivaneşti, s’au împlinit un bou, un cal mare şi o căruţe de 2 cale spre îndestularea D-lui posesor a moşiei Laza cu bani se publică vânzarea la Camera sub Prefecture Racova, în termin de 40 olile de la data Foael. No. 8873. Pe privire că recrutul Gheorghie Borşft din comuna Deleoii, înscris în cadrele dorobanţilor după No. sortului 202, ca absent de la comisia de revizie până acuma, nu s’au mai prezentat, și după cercetările făcute nu s’au putut găsi fiind dosit ; se publică aflarea și trimetirea lui la acest post de ori unde ar fi, considerându se ca recrut deşertat. No. 8918. De la evreul Smal Bin Leib Goldstaîn, pentru banil 777 lei 30 parale, cu care datoreşte Iconomului Adam Patraşcu, sechestrându-se 5 vaci şi un viţel, se publică terminul de 400 zile, la espirarea cârnea concurenţii se vor înfăţoşa la sub-Prefectura de Crasna, unde au a se vinde licitativ. Consiliul de revizie din Iaşi. No. 4648. Tinerii a cârora nume şi pronume se însamnă mai gros şi anume : Leon Popoviciu No. sortului 140, Dumitrului Gheorghie Pralea idem 378, Pinahâs Avram idem 176, Froim Herşcu idem 180, Herşcu Leib idem 394, Marcn Froim idem 309, Moscu Iţicovici idem 151, Moise Iliovici idem 147, Marcu