Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-10-25 / nr. 120

No. 120, ROMANIA. ANUL III. FOAEA PTBLICAŢIUNILOL OFICIALE DIN RESORTUL CURŢILOR DE APEL IN JAS81 prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa I himetigiel. piarul se publicà de la 8—6 coale pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Luni 25 Octomv. 188 5. In districtele României, preanmeraţiunea se face la cvironrile Inserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursei fisoului postale. Iaşii 25 Octomvrie. Revista Politică. Estragem di o. Independinţa Belgica . Se vorbeşte de combiamente ministeriale în Paris. Veritatea aste ca in Francia opiniunile sunt divergente în privinţa uşurarei situaţiei economice a ţerei. Pe de o parte sunt carii voesc a produce acest resultat prin economii şi alienarea proprietăţilor publice, alţii sunt dispuşi a angaja viitorul pentru a spori mijloacele timpului presenta , aşa aceştia ceru un împrumut şi mari lucrări publice. Dacă el ar triumfa D. Behic ar deveni ministru da Finance. Reducerea de trif-etact milion© asupra epeselor, reducere asupra percepţiunei impositelor, vânzarea pădurilor Statului, retragerea legei asupra lucrărilor publice, iată programul celorlalţi, a câror cupii este D. Fould. O notă a corespondenţei Havas care este în posiţiune de a fi bine instruită ne spune câ victoria va remâne acestor din urmă. Acria ce se pare a confirma acestâ previziune este, ca supremia recevorilor generali în Francia, propusă de ministrul actual al Financelor, este o mâsură care nu va fi abandonată. Numai ea va fi operatâ pe încatul, prin extincțiuni succesive. Dacă foile guvernamentale n’au reprodus până acum circulara relativa la această reformă, aceasta provine din causâ câ documentul mencionat este oarecum confidenţialii şi nu se repurta aci la o măsură pe calea asecuţiuneî, ce la o încercare ce guvernământul voeşte a face. Cu toate ordinile trimise la Turcu, cu tota purcederea apropiete a bastimentelor care au să reîntorne în a lor patrie pe regimentele din Roma, cu toate aserţiunile Monitorului evacuarea Statelor Pontificale nu se va opera decât după câteva săptămâni. Guvernământul francez, ar vroi numai a se servi de perspectiva acestei evacuări, pentru a reduce pre S. Scaun de a începe negoţiabil cu Italia, acum când D. de Merod pledeca principală la succesul aleator negoţiaţiî, au dispărut. Se zice ca un trimes Roman nu va întârzie a se presenta la Florenţa, cabinetul italian va respunde dinainte prin trimeterea unui representante oficios la Roma, şi această dată toate prezumţiile ar fi în favoarea unei împăcări. O notă (fieios) comunicată jurnalelor din Berlin, anunţă ca Austria şi Prusia au transmisii ordinul la compulanţii lor militari din Francfort de a împiedeca întrunirea de Naţional-Verein. După opinia gazetei Crucei ambele mari puteri sunt protectricele Germaniei şi datoria lor este de a veghea la menţinerea dreptului şi a ordinului în Statele confederate. Prin urmare Statele mari au dreptul de a aminti cu energie acestor State câ nu 1© este ertat a tolera agitaţiuni revoluţionare în sinul lor, marele puteri, adaoge foaia feodalâ, reprezentâ principiale conservatore, și prin urmare este un bun somnii uâ ele păşesc cu energie pe această cale. Presa de Viena presumâ în scurt questiunea ce se atinge de interesele cele mai grave ale Monarchie! Austriace. După această face trebue să se facă ungurilor toate concesiile posibile cu condiţiune însă ca afacerile comune de care depinde esistenţa monarchiei să fie tratate prin o cale constituţionale. Libertăţile provinciale şi comunale, din această foze, sunt fără valoare * şi se vor stânge de la sine îndată ce marele afaceri vor înceta de a fi tratate prin representaţiunea naţională. Esi atenta monarchie!, Iată legea nostrâ supremă Nu avem pentru noi decât egalitatea denaintea legei. Naţiunea ungară tinde câtrâ libertate câtrâ unitate Ea vrea un guvernământresponsabil pentru toate ţerile unite sub corona S. Stefan. La randul nostru noi trebuie să tindem la aceeaşi ţinta pentru ţerile care formează ceealalta unitate a imperiului. Prin urmare orice compromis cu ungaria este imposibil pe o altă basâ sau în virtutea unor alte principii. Proiectele financiare a guvernementului Elenio n’au fost bine primite în Cameră, ele au fost respinse prin 75 în contra 69 voturi, în urma acestui vot. Ministeriul s’aîi dat demisia. — O depeșă din Atena spune câ poate D. Bulgaria va fi însercinat cu formarea noului cabinet. O depeșă de la Varșovia cu data 28 O.;tomvrii spune ca vicarul episcopiei D. Rzewoacki, au fost arestat şi transportat pe timpul nopţei pentru cauze de oposiţiune sytematicâ guvernementului Rosian. Oraşul Astrakan I au fost fixt de residenţâ. O faptă curioasă de însemnat este ca pe când triumphâ în Francia politica economiilor, o scrisoare a Principelui Napoleon resumând situaţia Italiei o îndeamnă să renundiâ pentru moment la atare scopuri asupra Veneţiei pentru a uşura situaţia sa financiară prin o desarmare operată pe o mare scară. Consiliul este bunit şi vrând nevrând dacă nu voeşte să se arunce în aventuri Italia trebue ca sâ’iîi urmele. îmormântarea lui Lordu Palmerston au avut locu la westminter cu o pompă regală. Principele de Gales, corpul diplomatic asistau la cerimonie. Palatul Bursei îşi închisese porţile şi toată Englitera se asociease la onorile acordate omului de stat, pe care în al lor entusiasmu compatrioţii sei cu o recunoscătoare mândrie îl asimilă lui Catone, lui Pitic lui Caning. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii No. 19,555. Cu raportul D. Comisariu al 2-lea No. 4417, priiminduse o capâ de pripas, la pur sură, pântânoagâ de piciorul stâng de dinainte şi pişcată la amândouă urechile, se publică aflarea păgubaşului. No. 19.630. Cu raportul D. Comisariu al IV lea No. 5741, priiminduse 2 cal de pripas, laa trup de mijloc, la pâr alb unul, iar cel al doilea harraasariu, la pâr murgii şi la trup de mijloc, se publică aflarea, păgubaşului. No. 19,634. Cu raportul D. Comisariu al IV-lea No. 5831, priiminduse un cal de pripas, la trup de mijloc, la pârşul deschis, se publică aflarea păgubaşului. Prefectura district. Iaşii. No. 17,821. Conform oficiei D. Ministru de Justiţie No. 33.966» se publică etapa de 2 Noemvrie, când are a se ţinea licitaţie în Camera acestei Prefecturi, pentru darea în antreprize facerea a 2 felene de stofă cu cele trebuitoare lor, bisericei cu patronagiul Cuvioasa Paraschiva, Mitocu al Monastirei Agapia, din acest oraşu» spre cunoştinţa amatorilor carii ar vroi că ca asemenea antreprisă, să se adresele în toate filele la această Prefectură, de a se încredinţa din devisu de probele şireturilor ce are a se pune la citatele feloine. No. 17,826. Se publică clipa de 4 Noemvrie, când urmeazle a se ţinea licitaţie pentru vinderea unei vaci împlinită de la individul Gavrila a Macsinoael din satul Todirelu, pentru despăgubirea fiscului de stricâciunele ce au comis în pădurea Bărnova tlipind teix, spre cunoştinţa amatorilor, ca la arătata Oili să vie în Camera acestei Prefecturi cu garanţiile cuvenite. No. 17659. La împlinirea terminalul de 40 zile publicat prin Foaea No. 101 din 11 Septemvrie trecut, neînfăţoşinduse concurenţi de a cumpăra vitele şi productele prevăzute în emisa Foae, ce sunt publicate de la D. Zantirechi Arobol, spre îndestularea D. N. Doan cu pâştiul Sf. Gheorghie trecut a moşiei Vocoteştii, apoi se publică cu mezatul vândurei acestora, s’au amânat pentru a 3-ea Vinere de la data Foaei. Prefectura district. Botoşani. No. 1937. Zădărnicinduse terminul de 40 clile înserat prin Foaea No. 166 din 21 Decemvrie trecut, pentru vâneare averei aecvestrata de la D. Haralamb Seripor, spre plata câştiului moşiei Bunenii, se publică din nou emisul termin ca concurenţii să se presinte aice în cea de pe urmă ca spre târguire, servind acest termin şi spre deşteptarea debitoriului, cu mezatul fiind silnic se va vinde averea cu orice preţu va eşi. Prefectura district, Dorohoia, No. 11,787* La neurmarea jidovului Iţic sîn Lelba, din comuna Buda de a răspunde 4 gaib. ce datoreşte Dnei Safta Goraşu, secvestrânduae 2 clăi fâni, se publică terminul de 40 ^6«» ca concurenţiî ce vor fi la espirarea lui să se presinte sub Prefecturei plasei Herţa, unde s’au decis a se fini licitaţiea. No. 12826. La terminul de 10 a curentei publicat prin Foaea No. 98, nepresentânduse concurenţi a cumpăra acele 248 rverţe popuşol calculate a eşi din 31 fălci, precum şi 10 stoguri fânii secvestrate de la D-lui Iancu Dumitriu, spre îndestularea Dior A.Fanu şi Anastasie Ghevu, cu suma da 350 galb, se publică un alt termin de 40 elite, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte aice unde urmeazle a se desevărşi mezatul. No. 12.829. Pentru îndestularea D-luî Eugenie Baişu, cu unu rest din câşttul Sf. Dimitrie 1864, a posesiei moşiei Tureatca, asigurănduse de la fostul arendaşu D luî Iosefu Uhrinovschi 125 vaci cu viţel, şi 59 gonitori pe moşiea Vlăsineştii, se publică terminul de 40 milile, ca concurenţii îa espirarea lui, să se presinte aice unde urmeaz de a se desăvârşi mezatul, cunoscânduse totodată, ca secvestrul pus de mal înainte pe averea D-lui UhrinoVicci prevăzută în adresa No. 12.429, este revocata. Prefectura district. Roman. No. 10086. La neurmarea D. Alecsandru Smolinschi de a satisfa pe D. Costachi Melinte cu 4 galb. chiria unor case, asigurftnduse de la datornic o vacă, se publică vânzarea ei cu termin de 40 clile socotit cu data Foael, la a cârupa împlinire concurenţii ce vor vroi a cumpăra acea vacă, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 9787. Conform oficiei Dlui Minitru Financelor No. 10.373, urmând a se ţine licitaţie pentru vânzarea unui mânzat dintre vitele Episcopiei, se publică în comun, ca amatorii de al cumpăra, să se presinte în Camera acestei Prefecturi, la 29 a curentei, când are a se efectua recentul. No. 9805. De la jidovul Bereu Hahamii din Roman, asigurânduse 2 oglineli, o oală şi o cană de aramă, pentru amanda impusă asupral de 25 lei, aşa precum au tocat un bou în ograda Dlul Alecsandru loan, contra disposiţiilor stabilite, se publică termin de 40 spre cunoştinţa concurenţilor carii la împlinirea terminului să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 9918. în comuna Porceştii râseşi din acest giudeţ s’au pripăşit o raâuzatâ la pâr cam gâlbie, coarnele teşe aduse pe spate, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui să se prezinte la Prefectură cu doveeli spre a’şi priimi vita, căci la din contra se va vinde. Prefectura district. Tecuciu» No. 10404. De la individ»! arătaţi mai glosu din comuna Bogheştii, care datorescu cu suma de 160 lei 22 par., pentru posesia a 2 fălci 13 prăjini pâ-