Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-07-15 / nr. 52

No. 52 ANUL Y FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTULCURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Hiristigiel. Jufiarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. laţii, Sâmbătă 15 Iulie 1867. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile poştale. Inserarea unui rând de 36 litere, costă un left cursul fiscului. Iaşii 15 Iulie. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞIÎ 15 Iulie 1867. Câldura 31 grade, ploae au urmat în oni, semănaturile de toamnă şi primăvara de mijloc, popuşoiîbuni, epizootie esistâ în satul Hâlcenii, comuna pipotele, satul Bojila, comuna Popeştii, şi satul Trâîsteniî, comuna Oneştii, epidemie nu mai esistă. Preţul productelor este: Grădceacâr calitatea I-ea chila 200 lei, a Il a 185, popuşoî calitatea I-ea 130, a Il-a 120, sacara calitatea I-ea 135, a Il-a 130, orin calitatea I-ea 105, a Il-a 100, ovasul calitatea I-ea 87 Iei 20 parale, a Il-a 85, malaiii calitatea I-ea 125, a Il-a 120, boul de mijloc consumativfi 340, vaca 240, carul Ian calitatea I-ea 60, a Il-a 50 lei, oca carne de vacă 68 şi 64 parale, lemna 44 şi 40, pănea 40 şi 38 parale, oca lână neagră 2 lei, albă 2 lei 20 parale, ţigac 4 lei. HUŞI 14 Iulie. Câldura 34 grade reaumur, secetă spâimăntâtoare, vânturi uşoare din toate părţile, semănăturile cu porumbul au început a suferi, tifos nu esista, epizootia deto, producte Upsescu. Preţurile curente : Porumbul chila 140—148 lei, orzul nou 65—75, vinul vadra 5—6, rachiul 50—55 lei, lâna nespalată ordinară până la 3 lei oca, acea bună ţigae până la 5 lei oca, boul de mijloc consumativă 90—100 lei, vaca 60—80, carul de fân ordinară 60—70 lei, oca temnă 56—64 parale, pânea ordinară 40—48, carnea 40—56 parale oca. DOROHOI 10 Iulie. Gradele de căldură astâijî 21, la 3 curent au plcatu ca 20 minute cu grindină în greutate de 20 drumuri, încât la comunele Pârâul Negru, Derţica, Cândeştii, pe unde au picat, au asemănat cu pământul semănăturile proprietarilor şi a locuitorilor, celelalte semănături promită o bună recoltă dupe ploile parţiale ce au urmat în cursul septâmănei, epizootie exista numai la o comună. Preţurile curente. Grâul chila 170 lei, porumbul 104, sacara 100, orzul 56, orasul 56, meiul 70, rapiţa 200, boul consumativă 345, vaca 240, fân căruţa de măsură 50, ordinară 35 lei, oca lănâne spalată 2 lei 30 parale, pănea 36 parale, lemna 44, carnea de vacă 44 par. ROMAN 10 Iulie, în cripa de 10 Iulie 22 grade câldura, ploi parţiale, grindină mare la 8 Iulie, am făcut stricăciuni, însă în foarte mică întindere, văntul aă contenită cu desevârşire această septâmânâ, semănăturile albe de mijlocă, porumbul foarte frumosă până acum, agricultura s'aă început, sâcerea care se împedicâ de şiroaele de ploi parţiale, epizootia tot esistâ, lipsa de producte aă încetat, căci orzul noă aă început a se recolta, epidemie între oamei nu mai esistâ, grâul amânt şi ceacâr nu este, rapiţa nu se cultivă în acest district. Preţurile curente sunt: Grăul câruâă chila 222 lei, porumbul 120, sacara 111, orzul 92, orasul 72, meiul 120, boul consumativă de mijlocă 270, vaca 170, carul fân ordinară 50 lei, ocapăne 36 parale, lemna 50, carnea 56 parale, lâna albă ne spalată 3 lei 20 parale, neagră 2 lei 20 parale. VASLUI 14 Iulie. Citadele Căldare! din ultima (fi 28, s’aă ploat, vânt despre hold, recolta bună în porumbul ce s’au semănat din timpă, ear acel mai târiţiă de mijloc, epidemie de mijloc, grâă puţin dar bună, epizootie la 5 comuni, epidemie între oameni nu urneaze, lipsă de producte tot este. Preţurile productelor sunt: Grăul cârnâă chila 298 lei, porumbul 148, orzul noă 65, grâă arnăut şi rapiţa nu este, oca lână neagră ne spalata 2 lei, ocul consumativ 276 lei, vaca 155, carul oarba 24 lei, vadra rachiă de 10 ocale, de 30 grade 14 temperaturi, 14 lei, vadra vină de locu 7 lei, de odobeşti 12 lei, oca jemnă 54 parale, pânea de rând 40, carnea de vacă 50 parale, rente!, pentru darea în antrepriza a aprovizionare! Penitenciarului central locală, cu 70 st. lemne, se publică din nou acest termin, ca doritorii să se presinte în mencionatarin Camera acestei Prefecturi însoţiţi de garenţiile cuvenite, spre concurare. No. 8763. Conformă ofieiei Domnului Ministru de Culte şi Instrucţiune Publice No. 6450, urmând a se ţine licitaţie în Camera acestei Prefecturi, în cipa de 26 a curentei, pentru darea în antrepriză a reperaţiilor causate unei părţi din localul şcoalei de boeţi din Trei Ierarhi, din curtea acelei biserici, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii să se presinte în mencionata şi în Camera acestei Prefecturi, însoţiţi de garanţiile cuvenite spre concurare, devizul şi planul acestei antreprize, doritorii le pot vide la acest oficiu în toate filele pănâ la clipa decisă a se ţine licitaţie. Prefectura judeţ. Botoşani, No. 7737. In urmarea raportului ce s’aă priimită de la sub-Prefectura de Târgu No. 2749, se publică din noă terminele de 25, 26 şi 27 a curentei, pentru darea în antrepriză a etaturilor de băuturi din comuna Costineştii, precum şi a vănţlerilor de vite, pe anul present. A No. 6586. In acest oraşă picând de pripas o capă iu pâr derişe, coama şi coada neagră surie şi serupa de piciorul drept de dinainte, precum Poliţiea de oraşă prin raportul No. 5696 înredinţate, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi, căci după espirarea acestui termin, în cea întâi Mercure se va vinde licitativă, servind aceasta şi pentru concurenţii ce ar fi de a o cumpăra. Prefectura judeţ. Calmni. No. 4446. D. sub Prefect plasei Tighedlă prin raportul No. 1698 încredinţare, câ pe moşiea Boroganii s’au pripăşit 3 cai, şi anume: unul la pâr negru, furculiţă saă spinticâturâ la urechea stângâ, pântănog de picioarele denapoi, înferat pe şoldul stâng cu litera B, şi cu pete albe pe spinare, o capă la pâră roaibâ fără alte semne, de câtă inferată pe şoldulă drept cu litera T, şi o mânzâ la pâr murgă, păntănoagâ de picioarele denapoi, puţină pată în bot albă şi pişcătură la urechea dreaptă denapoi, inferată pe şoldul stângă denapoi cu literă necunoscută, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinte aicea spre a l i se da în îndestulare. No. 4444, D. sub-Prefect plasei Tighedlă prin raportul No. 1668 încredinţare, că pe moşiea Cociubea 8 au pripăşit un cal chioră de amândoi ochii, la p£v murg, coama în amândoue părţile, neagră, coada rătezatâ, ţintat în frunte, şi pântănog de picioarile denainte, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinte aicea spre a l i se da în îndestulare. No. 4441. Din raportul D. sub-Prefect plasei Tighedlă sub No. 1671 luându-se încredinţare, că pe moşiea Samaliea s’aă pripăşită un cal la păr murgă, la trupă mare, coama în stânga, la şoldulă denapoi drept danga necunoscută, la piciorul drept denapoi păntânog, şi de ochiulă stăngă chioră de albaţâ, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinte aicea spre a ’i se da în îndestulare. Prefectura judeţ. Fălciu. No. 6208. în oraşul Huşii s’au pripăşit un cal la par murg închis şi roşă la spinare, se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului lui, şi înfâţoşarea la Prefectură cu dovezile ce va avea, spre a l i se elibera. Prefectura judeţ. Arem(n. No. 5605. Din referatul D. sub-Prefect plasei Bistriţa No. 1674 luându-se informaţie, câ în comuna Roznovă am picat de pripas un cal murgă deschisă, cu pişcătură la urechea stăngă, stricată în spate, şi cu pete albe pe spinare, şi un mănză roibă, breaz în frunte, şi păntânog la picioarele denapoi, se publică ca păgubaşul ce va fi, să se presinte la Prefectură în termen legiuit de 3 luni cu dovezile cuvenite. Prefectura judeţ. Roman. No. 4313. Pe teritoriul comunei Luţca acest district, s’au pripăşit o vacă la păr porumbă, coarnele greblişe, însă cornul din dreapta mai sus şi cel din stânga mai jos, o gonitoare la păr porumbă plavae, coarnele greblişe, o mănzatâ la pâr porumbă plavae, cu coarnele ţâpoşele, şi un cal la păr roibă, coama, coada asemenea, la grebăn puţin sur, mai multe petişoare albe pe găt, o pată albă pe coapsa dreaptă denapoi, şi o pată mică albă pe falca stângă, se publică terminul de 3 luni spre aflarea pâgubaşilor, carii în lăuntrul lui să se presinte cu doveeli spre a’şi priimi vitele, căci ia din contra se vor vinde. Prefectura judeţ. Suceava. No. 5332. In comuna Forâştii acest districtu, gâsindu-se de pripas 2 cai, unul la păr murg, stricată în spate de şe, şi altul tot murgă, cu pete albe pe spate, cu furculiţă la urechea dreaptă, şi la cea stânga cu pişcătură, se publică ca păgubaşul lor să se înfăţoşeze în terminul legiuită cu dovezlă legale spre ai priimi. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 4972. Se face obşteşte ştiută că în comuna Pungeştii s’au pripăşit un cal la păr murgă deschis, cu pete albe mici pe spinare şi coaste, posesorul lui să se înfăţoşeze cu dovedi la acest post spre a se regula tradarea. No. 4970. Pripăşindu-se în comuna Rediul acest judeţă, un cal la par murg, trupul de mijloc, coama în dreapta, şi stricat de şe în spinare, se publică ca posesorul lui să se presinte cu dovedi la acest postă spre al lua. A. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. laşî. No. 8715. Se publică spre generala cunoştinţă, cu conforma depeşei D. Ministru de Finance No. 25.885, în vederea carmarocului de Folticenî, terminul licitaţiilor şi pentru arendarea percepere! tacseî fiscale impusă asupra bâuturilor spirtuoase, s’aă prelungită până la 25 Iulie curent, terminul arendare! este de la 1 August viitor, până la 31 Dechemvrie 1868. No. 8825. Conformii depeşei D. Ministru de Interne No. 14.615, urmându a se ţine din nou licitaţie în Camera acestei Prefecturi în ziua de 28 a cuNo. 6183. Pe moşiea Răncenii plasa Prutul, s’au pripăşit o capă la pără murgă deschisă, inferată la şoldul stângă denapoi cu litera t şi f, pişcătură la urechea stângă, picioarele dinapoi şi serile stricate. se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului ei şi înfăţoşarea la Prefectură cu argumentele ce va poseda, spre a ’i se elibera. Primăriea de Dorohoiu. No. 769. In priivire că terminul de 15 a curentei luni Iunie, nu s’aă înfăţoşat nici un concurent a lua în antrepriză tacsa vinului ce va întră în oraşă spre consumare în toamna anului curentă, a câte 3 lei pe vadră, de aceia se publică ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Primăriei în clipa espirărei terminului de 30 clile socotită de la data Foaei, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Primăriei înzestraţi cu garanţiile necesare, spre a se fini mezatul prin oferte sigilate. A No. 800. In priivire că după publicaţiile urmate prin Foaea No. 41, nu s’aă înfăţoşată nici un concurent la 7 a curentei luni, a lua în antrepriză furajul cailoră comânzei de pompieri din această urbâ, pe timp de un an, cu începere de la 1 Septemvrie viitoră, de aceia se publică un alt termin, şi anume la 26 a curentei luni Iulie, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Primăriei cu garanţiile în regulă, spre a se fini mezatul prin oferte sigilate. Primăriea de Folticeni No. 1737. Având a se da în antrepriză furajulă cailor comânzei pompierești din această urbâ, pe timp