Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-01-13 / nr. 4

4) Vinul ce s’ar furișe în prasă spre consumare, descoperindu-se se va lua contrabantii în folosul D. antreprenorii, conformii cu legea. 5) D. antreprenorii este datorii ca banii cu care va rămâne asupra’ această tacsă, să’i plătească analoghicosii la fie care trilunie în casa comunală. 6) Spre siguranța casei comunale, 1). antreprenorii va depune o garanție în fondul pe valoră de lei noi de 3703, eară în numerătoare de lei noi 1851 bani 20, care vor sta în depositul Primăriei fără procente, părții la espirarea contractului. 7) D. antreprenorii în toate relațiile în asemenea cază, nu se va pute scuti cu vreo protecţiune streină, ce va fi supusa legilor României. Se publică spre deşteptarea D-tor concurenţi, care în clipa espirărei terminului de 30zile socotită de la data Foaei, să se presinte în Camera Primăriei cu declaraţii şi garanţii în regulă, bine înţălegându-se că mezatul urmează a se ţine la căzu de necesitate 3 ţiile. No. 6. Avându-se în priivire că văduva evreică soţie a mortului Strul Coţcariu, n’au fost următoare a plăti casei comunale restul banilor, pentru tacsa vinului măsurat în luna Fevruarie 1867, şi dar s'ail secvestrat de la numita mn vasă cu vinii în câtime de 68 vedre, se publică terminul de 15file socotit de la data Foaei, ca muştereil ce ar voi a cumpăra asemenea jvin, să se presinte în Camera Primăriei, când are a se fini mezatură. I’rimăriea doveaniţii. No. 2765. Se publică din nou termin la 11, 12 şi 13 a curentei, pentru antreprizuirea cantaraticei pe timp de unul şi 3 ani, cu condiţiunele prevăzute prin Foaea No..... No. 2771. Se publică din nou darea în antrepriză aprovizionarea stabilimentelor publice din această urbă, cu suma de 23 st. lemne, cu filele de mezat la 13,14 şi 15 a curentei, concurenţii să se presinte în Camera acestei Primării cu garanţii formale, când li se vor ceti şi condiţiunele antreprizuirea. PROGRESUL PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi secţiei a 2-a. No. 21. Doamna Elena Cantacuzin născută Başotă, aflătoare peste hotare, în virtutea art. 75 din Procedura Civilă, este citată a se presenta în Camera Tribunalului Secţiunea a 2-a la 15 Martie Clipa Vineri, anul 1868, când are a se cerceta procesul intentat de D. Leib Meer Hofer, domiciliat în Iaşi despărţirea liu, contra D-nei Elena Cantacuzin născută Başotă, succesoara defunctei Rucsanda Başotă pentru bani, căci la neurmare cauza se va regula conform art. 93 din Procedura Civilă, iar originala citaţiune în alăturare cu unu esemplar de reclamaţiune, s’au auipt pe uşa acestui Tribunal. Tribunalul judeţ. Botoşani. No. 77. Domnul Aron Şmil sin Leiba domiciliaţii în urba Botoşani, de profesiune comersanta (acum mort), împrumutând de la D-na Elena Corlaţin din acest oraşii, cu obligaţia legalizată de acesta Tribunalu la 1865 sub No. . . , suma de 110 galb. în hipoteca unui imobil din acest oraşii pe loc domnescu, şi la respirarea terminului neachitând datoria conform art. 496, 497 şi 500, făcându-se comandamentul prealabil soţiei defunctului, spre a plăti baiul, în care termin neachitând datoria, Tribunalul din motivul cerirei evreului Iosâpa Calan, cătră care D-na creditoare au trecut cu cesie mencionatul sinet, prin jurnalul No. 2716 asemănat art. 503 ibid din Procedură, au încuviințat vânzarea de veci a imobilului hipotecat, care din procesul verbal al Agentului de urmărire, se afla situat în Botoşani cvartalul al 4-le sub No. 989, compusa din 3 odăi de cărămidă, acoperita cu şindilă, având dedesubtul lui o pivniţă de peatră, invecinându-se despre răsărit cu casa llic sin Grosu, spre meailă ţii cu casa mortului losăpit sin Smil, spre meatjănoapte cu uliţa carabagiilor, şi dar conform art. 510 din menţionata Procedură, publică termin de 3 luni pentru vânzarea imobilului descris pe stăpânirea de faţă, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, ca să se presinte în cea d inali după respirarea acelor 3 luni cu garanţii solvabile spre a concura, totodată prin aceasta se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra imobilului mencionat, conform art. 506 din mencionata Proceduri, ca in lăuntrul terminului, să se presinte la Tribunal spre a’şi declara pretenţiunele, căci în urmă nu li se vor considera. No. 78. D. Manolescu de profesiune proprietar domiciliat In urba Botoşani, cu sentiţa din 13 Aprilie 1866, legalizat de acest Tribunal sub No. 54, având a lua suma de 50 galb. de la evreul Simca sin Aron capete şi a lor procent pănă la numerare, şi în consideraţie că debitorele nici după îndeplinirea comandamentului ce ’i s’au făcut, n’au fost următor cu plata la termin, Tribunalul emanat de cerirea D. creditore Manolescu și în baza jurnalului No. 284, pe temeiul art. 510 din Procedura Civilă, au încuviinţat vânzarea de veci a imobilului urmărit, care după prescriptul verbal încheiat de Agentul de urmărire, se află în acest oraş, situat în cvartalul al 4-le pe loc domnescu, compus de 2 odăi, păreţi de cărămidă acoperit cu şindilă, învecinat despre răsărit cu casa I). Strul Butnarul, şi cu drumul trecători spre harabagii, şi dar conform art. 510 din menţionata Procedură, publică termen de 3 luni pentru vânzarea imobilului descris, pe stăpânirea de faţă, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, licitaţia şi adjudecaţia se va face în Camera acestui Tribunal, în cripa a 5-a după respirarea celor 3 luni, când concurenţii să se presinte acolo cu garanţii solvabile, spre a se urma licitarea, prin aceasta se somează pe toţi acei ce ar ave vreunu drept, după art. 506, aliniatul ultima din Procedură, ca în lăuntrul terminului publicat să se presinte spre a’şi declara pretenţiunele ce ar ave, căci în urmă nu li se vor considera. No. 6605. Destabulându-se obligaţiunea pe valora de 6000 galb., cu care D. Anastasie Başotă datorea casei defunctei Elena Zota, se publică aceasta spre generala ştiinţă. No. 8556. Spre satisfacerea creditorilor casei defunctului Iosef Zoter din acest oraşu, publicându-se vânzarea unor case a repos, de aice prin Foaea No. 18 din 11 Martie anul trecut, şi la terminul indicat neputându-se ţine licitarea din cauza nepresentărei de concurenţi, Tribunalul emanaţii de cerirea priimită de la D. Vasilie Mavrodin, cumpărătorul drepturilor a doi din creditori, în baza jurnalului No. 2808 şi art. 539 din Procedură, au încuviinţată vânzarea din nou a Tratatului imobilii cu termen de 20 zlile de la data Foaei, şi dar se publică acest termin spre ştiinţa amatorilor, ca în arătataţii să se presinte la Tribunal cu garanţii a solvabile, spre a se urma licitarea. No. 216. D. Gheorghie Cristodoru de profesiune doctor în medecină, domiciliat în Iaşi despărţirea a 4-a, în puterea obligaţiunea legalizată de acest Tribunal sub No. 3053, având a lua de la Principele D. G. Cantacuzin domiciliat în Iaşi despărţirea a 3-a, strada mare No. 45, suma de 3300 galb. şi procente, precum şi 150 galb. cheltueli prevăzute în obligaţiunea legalizată de Tribunal, şi la terminul obligațiune neachitând datoria, conform art. 496 și 497 din Procedura Civilă, făcându-se comandamentul prealabil în termin de 30 zlile stipulat prin el, D-lui n’au fost următor cu plata, Tribunalul emanat de cerirea D-lui creditore, prin jurnalul No. 153, asemanat cu art. . . , au încuviinţată vânzarea de veci a moşiei Albeşti urmărită de creditore, care după cum se arată de Agentul de urmărire prin procesul verbal încheietă, se află situat în comuna Buimăcenii din plasa Jijia acest judeţă, pe care imobil se află mai multe fălci de pădure mare şi mică, o casă acoperită cu stul, 1 hambariă de scânduri acoperită cu stuhă, o şură mare, 1 hambariă acoperit cu stuhă, 1 ratuşă la şleahă acoperit cu şindilă, 2 coşere, 2 poduri, o moară cu 2 petre pe apa Jijia, cară megieşii sunt: despre răserit cu Băbicenii Herescului şi Bobuleştii Prinţului Moruză, despre mează- i cu Buimăcelii! D. P. Idieră, despre apus cu Costiugenii, despre meaţla-noapte cu Măşcăteniî a D. Miclescu şi Ionăşenii defunct. Gostachi Gavrilaş, şi dar conform art. 510 din menţionata Procedură, se publică termin de 3 luni pentru vîndarea imobilului descris pe stăpânirea de faţă, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, licitaţia şi adjudecaţia se va face în Camera acestui Tribunal, în clipa a 5-a după respirarea celor 3 luni, când concurenţii ce ar fi să se presinte cu garanţii solvabile spre a se urma licitarea, , prin aceasta se somează pe toți cei ce ar ave vreună 5 drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau orice altă drept asupra imobilului menționat, conformă art. 506 din Clisarocedură, ca în lăuntrul terminului, să se presinte la Tribunal spre a’şi declara pretenţiunele, căci în urmă nu li se vor considera. Tribunalul judeţ. Dorohoia. No. 1255. La terminul de 20 a trecutei luni din cauza lipsei de concurenţi, nu s’au putut vinde moşiea ,Oroftieana, proprietatea D. Gostachi Frunzeti, scoasă în vintre spre satisfacerea D. Fleriean Pruncu cu o sumă bani, după hotărârea acestui Tribunal, spre îndeplinirea dat a îisei satisfaceri, Tribunalul emanată de stăruinţa D. creditore, terminează un atare mezat pentru clipa de 12 Fevruarie 1868, orele 11 ale şedinţei, în pretoriul Tribunalului, se publică .Iar cele mai de sus spre deşteptarea amatorilor de a cumpără ună atare imobi, cu lămurire, că se vinde cu condiţiunele publicate in Foaea No. 71. No. 6250. Domnul Luchian Balinschi prin suplica ce aă adresat Tribunalului, arătând că aă perdut actul legalizat de acest Tribunal sub No. 36 din 1860, cu care aă cumpărată o parte de moşie din trupul Talpa de la D. Gheorghie Volcinschi, cerând ai se elibera o întocmai copie de pe acel actă, pe de o parte ,i s aă eliberat o aşa copie din condica respectiva, iar pe de alta se publică perderea și aflarea actului mencionat. No. 36. La 8 Fevruarie viitori, oarele 11 antimeridiane, fiind defipt terminul căutărei procesului corecţional, următorii asupra evreului David, arătat cu numele de Moşcu Zilberman, inculpat pentru furt de bani şi lucruri in paguba evreului Iosip Froim Cincui, din tărgul Hotace partea Basarabiei, se publică spre deşteptarea numitului inculpat, care deja se afla fugit, că dacă atuncea nu se va presenta la Tribunal, ună atare procesă se va hotăra in lipsă, pe temeiul art. 182 din Procedura Criminală. Tribunalul judeţ. Freciu. No. 99. Sentinţa No. 2599, pronunţată de acest Tribunal în lipsa condamnatului prin ea evreul Heilic Grisariu sau Dascalu, pentru că aă maltratată pe Nahmană sin Burăhiă din acest oraş. Huşii, se publică aicea mai josă în toată a ei cuprindere spre cunoştinţa numitului condamnată. SENTINŢĂ. Tribunalul avândă în vedere că inculpatul Helică Grisamă saă Dascălul, în etate majoră, de origină istraelit, de profesiune ceasornicariă, de fetă din Rusia, şi care e dosită, este dat judecăţei pentru că în târgul Fălciă acest judeţă, aă maltratată prin lovirea cu palma pe evreul Nahman sin Burăh din Huşi, luându’l cu forţă 2 cămeşi şi un halat. Considerând că acest inculpat hind citat prin chlemarea No. 6414 înserată în Progresul No. 71 din 21 Octomvrie anul trecut 1867, nu s'au presentată la termin înaintea Tribunalului spre a’şi face apărările ce va fi avândă. Considerândă că pacientul Burăh a stăruit a l i se da obiectele găsite la inculpat de cătră D. Poliţaiă de Fălciă, ca cele ce suntă proprii ale sale. Având în videre art. 238 din Codul Penal, cetită de D. Preşedinte în tecstă. Art. 238 „acela care cu voinţă va lovi saă râni pe o persoană, saă îl va cauza orice altă lesiune corporală, se va pedepsi cu închisore de la 6 zrile pănâ la 6 luni.din faţa espuselor, considerente şi în unire cu conclusiunele D. Procurorii, în virtutea lege hotărăşte: Că numitul inculpată Helică Grisamă, pentru faptulă de maltratare comisă de el, să stea la închisoarea corecţională din acest oraş, termin de 60 file, cară halatul şi acele 2 cămeşi arătate mai sus, să se restitue în primirea pacientului Burăică. Aceasta fiind sentinţa Tribunalului, este supusă apelului dictată de art. 195 până la 200 din Procedura Penală. Condamnatul în lipsă are dreptul de opoziție, conformă art. 183 din citata Procedură. Tribunalul județ. Nemțui. No. 12. Domnul Iorgu N. Albu este citat a se presenta înaintea acestui Tribunal, în clipa de 19 Fevruarie la oarele 12 dinli cu dovezile ce va fi având, urmând atuncea a se da sentinţă în procesul corecţional intentat contră", pentru că ar fi maltratat pe evreul Herşcu sin Leiba, şi find că domiciliul numitului Albu e necunoscut, se publică spre a sa ştiinţă că dacă nu se va înfăţoşa la tratatul termin, va fi judecat în lipsă pe temeiul art. 182 din Procedura Penală. No. 38. Domnul Iohan Vaslovschi este citată pentru 14 Fevruarie viitoriă, la oarele 12 dinții, a se presenta înaintea acestui Tribunal cu dovezile ce ar ave, urmând aluneca a se da sentință în procesul corecțional intentat contrău, pentru că fiind calfă la ciubotăriea D. Iucul Balan ar fi furat piele şi nişte gumilastic din dugheană, şi fiind că numitul Vasilovschi este dosit, se publică aceasta spre a sa ştiinţă, cu deşteptare că la cază de a nu se înfăţoşa, cauza se va judeca în lipsă şi pe temeiul art. 182 din Procedura Penală. No.281. C. Vasilie Andrieşi de profesiune liberă, domiciliat in oraşul Peatra acest judeţă, urmărind vînelarea unor case cu locul ei cu nişte heiuri, clădite de lemn, precum şi unălocă îngrădit faţa 4 stânj., şi lungul 60 slani, supus bezinanului, aflătoare in oraşul Peatra suburbia numită Poşta, a D-lui Dimitrie Şeremet de profesiune servitor, domiciliat în comuna Roznov plasa Bistriţa acest judeţă, spre satisfacerea sa de banii 1201 lei 32 parale căpiţe cu a lor procent de la 2 Septemvrie 1862 pănă la numărătoare, ci dupre mijlocirea făcută „de