Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-01-13 / nr. 4

No. 4. ANUL TI FOREA PUBLICATIUNELOR OFICIALE DIN RESOLTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Hiristigiei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Sâmbătă 13 Ianuarie 1868. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile Inserarea unuî rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului postale. Iaşii 13 Ianuarie. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. LAŞII 13 Ianuarie 1868. Frigulu 5 grade, au ploatu într’o (oi, şi al 2-lea au nins, epizootie esistă în comuna Bâdeniî şi Şipotele din plasa Bahaniu, Moreni plasa Braniştea, epidemie nu esistâ. Preţurile curente sunt: Grâu cocâru calitatea I-ea chila 259 lei, a 2-a 240, popuşoi calitatea I-ea 90, a Il-a 85, sacriâ calitatea I-ea 148, orzu calitatea I-ea 80, a H-a 74, orâsu calitatea I-ea 70, a Il-a 65, malaiu calitatea I-ea 70, a Il-a 60, boală de mijlocui consumativu 333, vaca 240, fana carul 100, 90 și 80 lei, carne de vaca oca 72 și 64 par., oca lemnâ 56, 52 par., oca pane 44 și 42 parale, oca lănâ 3 lei 20 par. până la 4 lei, rachiul spirtit de 30 grade, temperatura 14, se vinde la velniţî vadra 28 leî pe locu, vinul vadra 8 leî. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE Prefectura judeţ. Iaşi. No. 246. Conform telegramei D. Ministru de Interne No. 392, în culele de 1, 2 şi 3 Fevruarie viitorii, are a se ţine licitaţie în Camera acestei Prefecturi, pentru darea în antrepriză cu brevete a postelor, care licitaţie se va ţine şi la toate «Prefecturile de judeţe, după condiţiile publicate prin Monitorul Oficial No. 1 din 3 a curentei, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, pentru deşteptarea tuturor persoanelor ce ar voi a lua asuprăle această antrepriză. No. 181, în clipa de 5 a viitoarei luni Fevruarie, urmând a se ţine din nou licitaţie pentru darea în antrepriză a reparărei acoperemântului şi desfiinţarea a 3 despărţituri de la veteradele acaretelor Statului, dependinţe de biserica Sf. Nicolai Domnescu, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii să se presinte în mencionatari în Camera acestei Prefecturi, însoţiţi de garanţiile cuvenite, spre concurare. No. 214. D. sub Prefect de Cărligătura prin raportul No. 15 încredinţare, că din comanda pompierilor din Târgul Frumosu, au deşertat soldatul Gh. Arhipa, cu signalimentul următorii: taliea 1 metru 60 milimetre, faţa smada, fruntea mică, ochii căprii, nasul, gura potrivite, barbarade, părul şi sprincenile castanii închise, semne are la amândoue genunchile de la picioare, din aşa motiv, se publică aflarea şi trimeterea numitului la acest oficiu dinpreună cu amoniţia, şi anume : 1 cojoc cu gulerul roşu, o manta sură veche, o păreche pantaloni suri vechi, şi o bonetă, luate cu sine la deşertarea lui. No. 302. Domnul Prefect de oraşu prin adresa No. 197 încredinţare, că în Zi°a de 9 a curentei dimineaţă, îngrijitorul arestului preventivii, scoţindu arestaţii spre aerisire, unul din ei anume losif Grinberg, acusata ca vagabonds, furişindu-se pintre santinelă sau lacutu nevăzut, signalimentele lui sunt: etatea de 25 ani, statuia de mijlocii, părul capului negru, sprincenile negre, ochii căprii, nasul, gura potrivite, osebite semne nu are, din aşa motiv, se publică prinderea şi trimeterea lui la acest oficiu. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 210. Domnul Nasim Mendel prin peliţiea ce au presentat acestui oficiu, se tângue că au perdut o bucată hârtie, adecă actu de casă a moşiei Chiriţa din Tataraşi, cvartalul al 5-lea, aşadar se publică aflarea acelui actu, cunoscându-se însă, că cu această formalitate nu se face nici un actu petiţionariului. No. 319. Se publică spre generala cunoştinţă, că sunetul pe valoră de 67 galbeni, cu data28 Septemvrie 1867, subscrisa de D. Solomonică Zarafu, publicat în Foaea Progresului No. 3, este întitulata „Inscrisi“ şi posedă data de 24 Septemvrie 1867, dar nu 28 Septemvrie. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 130. Fiindu că D. Ministru de Finance prin telegrama No. 49.794, n’au aprobat vânzarea a tote productele de pe pământul viei Monast. Goroveiu, de pe moşiea Popouţii, şi anume: 20 merţă popuşoi, 16 merţă ovasti şi paile ce vor eşi după trierarea ovăşului, publicat prin Progresul No. 95 din 16 Dechemvrie 1867, se publică spre cunoştinţa amatorilor, că vândarea acestora producte s’au regulat a se ţine la 22 a curentei, în pretoriul Prefecture!. No. 152, în comuna Storeştii picând de pripasa o capă în pâr murgă deschisă şi pişcată la urechea stângă, precum sub-Prefectura de Coşula prin raportul No.4694 încredinţare, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. Prefectura judeţ. (almi. No. 9533. 1. Din raportul D. sub-Prefect de Tigheciu No. 4553 să ea informaţie, că pe moşiea Şamoliea s’au pripăşit un cal la trup de mijloc, la păr murgu închisi, la picioarile denapol pantanogi, coama în dreapta, ca de 8 ani, la spinare stricat de se, şi o eapă la trupa de mijloc, la par balană, ca de 10 ani, la şoldul drept denapol danga neînţăleasă, şi la piciorul drept, denapoi copita albă, cu malic în spinare, şi la bot puţină albă, se publică terminul de 3 luni spre ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinteaicea spre a l i se da în priimire. No. 9630. D. sub-Prefect plasei Costangalia prin raportul No. 4513 încredinţare, că în comuna Gavanoasa s au pripăşit un cal la pârâ negru, la trupu nalt, coama nu amăndoue părţile, coada rătezată şi stricată la grebăn, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezi în regulă să se presinte aicea spre a li se da în priimire. Prefectura judeţ. Dorohoiu. No. 7. D. sub-Prefectul plasei Herţa prin raportul No. 4282 încredinţare, că la 10 Dechemvrie 1867, cu ocaziea venirei Primarului comunei Pilipăuţii lai Dorohoiu, au perdut pecetea acei comune, care o luasă cu sine spre a o pune pe declaraţiunea cu care avea a varsa la Casiericat generală o sumă bani, se publică aflarea unei asemenea peceţi. Prefectura judeţ. Falcul. No. 11,989. La terminul de 40 Zile publicat în Progresul No. 62 din anul trecut 1867, nu s’au pututu vinde acei 4 boi împliniţi de la G. Bahrim şi fiul seu, pentru că se înstrăinase, şi în urmă descoperindu-se numai 2 din ei, s’au asigurat, regulându-se a se vinde cu un alt termin de 40 Zile, aşa dar se publică aceasta spre cunoştinţa concurenţilor, carii în Ziua espirărei terminului să se presinte în Camera sub-Prefecturei Mijlocul, unde se va ţine licitaţiea. Prefectura judeţ. Roman. No. 9327. La inculpatul Moisă sin Idei din Botoşani, s’au găsit o capă în păr murgă, fără a poseda dovezi de proprietatea ei, în aşa privire considerându-se ca de pripast, se publică terminul legiuit de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul, lui să se presinte cu dovezî spre a’şi priimi vita, căci la din contra se va vinde licitativa. No. 9324. La inculpatul Costachi Strujan s’au găsit o capă în spăr murgă închisă, coama şi coada neagră, fără a poseda dovezi de proprietatea ei, în aşa privire considerăndu-se ca de pripasa, se publică terminul legiuit de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul terminului citat să se presinte cu dovezî spre a’şi priimi vita, căci la din contra se va vinde licitativa. No. 9321. La individrii Ilie sin Iancu şi loan sin Constantin Puiu, ce s’au predat judecăţei, s’au gasitu de funt 4 vite cai, şi anume: 2 cai, din care unula murgu, cu o pată albă pe spate, puţin blega de urechi, coama şi coada neagră, şi unul sura închisa, armasariu, cu mai multe pete pe spate de stricatură de şe, coma şi coada sură, şi 2 epe, din care una murgă închisă, cu ţintă în frunte, coama şi coada neagră, şi una sură, cu pete albe pe spate,şi cu o pişcătură la urechea dreptă, se publică terminul legiuit de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul lui să se presinte cu dovezi spre a’şi primi vita, căci la din contra se va vinde licitativa. No. 2318. La evreul Iosăphin Leiba din oraşul Botoşanii, s’au gâsit o capă în păr sură deschisă, chioară de un ochiu, fărâ a poseda dovezî de proprietatea ei, se publică terminul legiuit de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lâuntrul terminului citatu să se presinte cu dovezî spre a’şî priimi vita, căci la din contra se va vinde licitativa. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 10,494. în comuna Valea-satului, plasa Fundurile, pripăşindu-se un cal în păr murgu, coama negră, şi la piciorul drept dinainte cu strungă, se publică terminul de 3 luni considerat de la data Foaei, pentru aflarea şi presentarea cu dovezi la acest post a proprietarului lui, căci la din contra se va vinde licitativa. No. 79. In comuna Ştioboranii, plasa Crasna, pripăşindu-se un bou în păr murgu închis, coarnele tapoşe, se publică terminul de 3 luni pentru aflarea proprietarului lui, iar la din contra se va vinde licitativa la Camera acestui post. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 61. Licitaţiunea pentru boii împliniţi de la D-nul Tudosca şi Nedelcu, în pretenţiunea D. Mititelu, publicată în Foaea cu No. 97, s’au regulata a se efectua în Ziua de 23 a curentei, se publică ca concurenţii să se infăţoşeze în Camera D. Judecatorii locali în arătata Z* Sub-Prefectura plasei Crasna, judeţul Vasluiu. No. 4313. La neurmarea Decs-Primaria Stefan Popa, fosta la comuna Muntenii de Jos, a răspunde banii 2701 lei 22 parale, delapidaţi de el din venitul casei comunale, aplicându-se secvestru pe unii No, obiecte şi vite, se publică terminul de 40 zle socotite de la data Foaei, cu deşteptare, ca concurenţii ce vor fi amatori, să se presinte în Camera acestei sub-Prefecturi. Sub-Prefectura plasei Stemnicul, judeţul Vasluiu. No. 4828. De la D. Ioan Grigoriu, pentru banii 235 lei ce datoreşte jidovului Moisă sin Simon, împlininduse un geai şi o capă, se publică vânzarea lor, în termin de 40 soti de la data Foaei, la Camera acestei sub- Prefecturi, Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii. No. 12. Urmându a se pune în din nou licitare în termin de 3 septămâni de la data Foaei, antreprizuirea accizelor pe băuturile spirtuoase a comunelor: Horleştii, Miroslava, Voroveştii, Mironeasa şi Cucutenii, de la plasa Stavnicul, pe conta D. C. Paraschivescu Naimany, la pretoriul sub-Prefecturei, cu drept de recurs la Comitetul Permanent în termin de 5 zile de la finirea licitaţiunei, se publică aceasta spre obşteasca cunoştinţă. Priivărica de Dorohoiui. No. 5. Urmănd a se da în antrepriză tacsa vinului, de la aprobarea mezatului de Comitetul Permanent şi pănă la 1 Ianuarie 1870, cu condiţiile următoare: 1) D. antreprenorul i se dă dreptate a lua pe fiecare vadră de vin ce va intra în oraş şi spre consumare, câte 1 leu 11 bani noi. 2) Vinul transitv va fi scutit de asemenea tacsa, de cât numai aducatorul vinului este datorit a înfăţoşa chitanţă de la locul de unde au încărcat vinul şi unde anume îl va duce transitv. 3) Această tacsă D. antreprenora urmează a o încasa prin oamenii Ds. fără a primi pe Primărie vreo respundere, și la căzu de împotrivire a oricăruia fără esepciune, D. antreprenora va cere ajutoriul cuvenit de la autoritatea ecsecutivă.