Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-01-29 / nr. 7

No. 7 ANUL VII. FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia n. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşii, Mercur, 29 Ianuarie 1869. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biutourile poştale. înserarea noul rând de 35 litere, costa un leă cursul fiseului. Iaşi, 29 ianuarie. Telegrafice. Bucureşti, 26 Ianuarie 1869. Principele Dimitrie Ghica, Preşedinte Consiliului de Miniştri, anunciându Camerei în şedinţa de erî Sâmbătă, că înălţimea Sa nu au priimitu demissiunea Cabinetului, au cerută categorică de la Cameră ună votă de încredere saă neîncredere. După o lungă discuţiune, Camera au votată în mare majoritate o declaraţiune de încredere absolută şi o promissiune de concursă sinceră pentru Ministerială actuală. Bucureşti29 Ianuarie 1869. Astădî Mercurî la ora 3 după ameală, Adunarea deputaţilor după ce a votat budgetul Statului pe anul 1869, a fost disolvată în strigătele unanime: Trăescă Carol II Traesca Conslirafiea! Noua adunare va fi aleasă şi convocată în terminal frcsat prin Constituţiune. ROMA, 2 Fevruarie. Se zice câ Papa e greu bolnavă. BELGRAD, 3 Fevruarie. — Cianul „Serbia“, îndoindu-se de favorabilele resultate al Conferinţei,Zice că în casă de resbelă între Turcia şi Grecia, este probabilă că Serbia, Bulgaria, Macedonia, Herzegovina, Bosnia şi Montenegro, n’o se stea cu braţele încrucişate. (Monitorul a) PARIS, 2 Fevruarie. Deligativ mai nainte de a respunde, întrebă subă formă, de cestiune prealabilă, dacă declararea puterilor înlocueşte ultimatulă turcescu. FLORENŢA, 3 Fevruarie.— O depeşă de la Atena, spune că Cabinetulă Bulgaris n’aă priimită declaraţiunele Conferinţei, ş’aă demisionată. BELGRAD, 3 Fevruarie.— Ziatulă „Serbia“, constatândă că conferinţa au remasu fără resultatu, face a se întrevide scularea provinciilor turceşti şi a statelor suzerane în cază de resbelă. ALGER, 2 Fevruarie.— Francezii au câştigată o victorie strălucită contra rebelilor. ATENA, 2 Fevruarie.— Cabinetul Bulgarie au demisionat în adevără. Regele este otărâtă a primi dechiarările Conferinţei. Tulburări pe uliţe silindu-se a face presiune asupra regelui pentru a rechiama pe Bulgaris la Ministeriă. PARIS, 4 Fevruarie.— Depeşe de la Atena spună că Zaimis şi Deligeorgis suntă însărcinaţi cu formarea noului Cabinetă. BERLIN, 4 Fevruarie.— „Gazeta Cruce!“ spune că viaţa D-luî de Bismark este ameninţată; ună studinte Ilanovriană s’ar fi hotărâtă a atenta la viaţa lui. PARIS, 5 Fevruarie.— Moustier aă murită. Turburările din Atena nu se consideră ca periculoase. ATENA, 4 Fevruarie.— Ministeriul Zaimis s’au formată. Deliyanys este Ministru afacerelor streine. (Cerculu Elenii). ATENA, 2 Fevruarie. Ministrulă Bulgaris, apăsată de opiniunea publică* care nu voeşte nici o învoeală cu inimicul ereditariă, şi aă dată demisiunea. Regele aă primit’o. Grecii preferă chiar şiansele rele ale resbelului. (Românul.) ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII, 25 Ianuarie 1869. Relaţiunele asupra timpului şi a preţurilor curente septămânale, de la 18 a curentei luni Ianuarie 1869, pănă astăzi suntă: Frigul 5 grade, au ninsă într’o 4b epizootie nu ecsistă. Preţurile curente sunt: Grâă ceacâră calitatea I-ia, chila 50 lei 37 bani, a 2-a 42 lei 29 bani; Popușol calitatea I-iă 19 lei 85 bani, a 2-a 18 lei 67 bani; Ovăsă călit. I-a 18 lei 67 b.; Orză călit. I-al51ei 99 bani, a 2-a 15 lei 32 b.; Malai cal. I-a 30 lei, a 2-a 261. 66 b.; Fâncarul 9, 10 și 12 lei; Boul de mijlocă consumativ 172 lei 50 bani. Vaca 100 lei; Jemna oca 41 bani. Pane oca 24, 25 şi 26 bani. Rachiulă se vinde oca 72 şi 77 bani. Vinulă se vinde oca 1 leă 6 3 bani, şi 1 leă 67 bani. PUBLICAŢII ABmmmUKATWB, Biblioteca Centrală din Iaşi. No. 1. Marita Sa Domnitorul», Augustulă nostru Suverană, fu bine voită a hărăzi* Bibîioteceî Centrale de la Universitatea de aicea din Iaşi, opulîi Francesă întitulată : Dicţionare de l’architecture par. Mr. Viollet-le-Duc. Paris 1867 in 9 volume. Numele Măriei Sale Domnitorului CAROL I, s’au înscrisă în cartea dânuitoriloră acestei Biblioteci. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 608. La 20 Fevruarie viitorul urmându a se ţine licitaţiune în Camera acestui oficiu, pentru vinderea materialului lemnosu, aflătoru lângă casa de posesie de pe proprietatea Oprişenii de casă din acest judeţ, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 620. Conformă oficieî Domnului Ministru de Finance No. 809, se publică că la 15 Fevruarie anul curent, ÎSru a se ţine licitaţie în Camera acestei Prefecturi pentru darea în antrepriză a reperaţiei deligenţelor, cu condiţiunele publicate prin Monitorul No. 1 din anul curent. No. 635. Domnul Ministru Financelor prin telegrama No. 175 avonsate, că prin jurnalul Onor. Consiliu de Miniștri din 22 a curentei, sub No. 1, s’au introdusă modificările următoare, la condițiunele publicate deja pentru darea în întreprindere a tutunurilor“ . La art. VII s’au suprimată cuvintele din urmă : „şi numai pentru tutunul indigen“. Art. X s’au preschimbată astfelă: „toate încăperile unde suntă astăzi aşezate depositele Statului, vor rămâne la dieposiţiunea D-lor antreprenori, cele care suntă proprietăţi ale Statului, pănă la eespirarea terminalul antreprizei, și fără nici o plată de chirie, iar cele închiriate, pană la ecspirarea contractelor de închiriere, privind plata chirie! pe D-niî antreprenori de la $ioa întrareî lor în stăpânire. Art. XI s’au înlocuită astfelă : „Vânzarea tutunului câtră tutungin detailanţî, concesionarii nu o potu face pe preciuri mal mari de câtă acele cu care să face astâeli vânzarea la depositele Statului, concesionarii vor pute însă stabili tarifa mal scăzută“. Art. XXII s’au modificată astfelă : „Pentru tutunurile provenindu din depositele Statului şi pe care concesionarii le vor transporta dintr’o comună în alta, ei vor fi scutiţi de plata ori cărei tacsp, întocmai precum s’au urmat până acum. Pentru tutunurile provenind de aiurea de câtă din cele vândute de Stat, concesionarii sunt supuşi la plata drepturilor municipale, şi în ce priveşte tutunurile indigene, la măsurile de controlă pentru justificarea plăţeî tacsei fiscale de 50 bani la oca, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 660. Conformă publicaţiunelor din Monitorul Oficial No. 10 din 15/27 a curentei, la 6 Fevruarie viitoră urmând a se arenda mai multe păduri de a Statului, cu condiiunele din acel Monitoru, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. Prefectura judeţ. Calini. No. 34. D. sub-Prefect plasei Tighedlă, prin raportul No. 4412 încredinţare, că pe teritoriul comuneî Hănâşeniî de Pădure, s’au pripăşită oeapâ cu mânza, eapa la trup de mijloc, la păr murgă închisă, pişcătură la urechea dreaptă, brează în frunte, la urechea dreaptă puţin păr alb şi în spinare, pântănorgă de piciorul stâng denapoi, coada lungă râtezată, naânza la păr murgă, pişcătură la amândoue urechile, coada lungă, coama în dreapta; se publică ivirea păgubaşului, care cu dovezi palpabile în terminul legal de 3 luni să se presinte la Clisa sub Prefectură spre a l i se da în priimire. Prefectura judeţ. Roman. No. 282. La 15 a curentei neînfăţoşindu-se concurenţi pentru a cumpăra lemnele moarte aflate în pădure." Statului Căineştiî, s’au regulat un alt temin la 13 a viitoarei luni Fevruarie; se publică spre cunoştinţa concurenţiioru ce vor fi, carii în clipa citată să se presinte în Camera acestei Prefecturi spre a concura la licitaţie. Sub Prefectura plasei Ştefăneştî, jud. Botoşani. No. 37. La D. Irncu Daniil din comuna târgului Ştefăneştiî această plasă, s’au găsit un No. de 72 boi fărâ să posede dovezile cuvenite pe el, şi anume: 12 boi în păr murgi,, coarnele parte greblişe, parte ţapoşe, 2 bol plavani, coarnele întoarse pe sub urechi, 2 bolni, la coarne potriviţi, 2 galbeni, la coarne potriviţi, 2 roşi tirolî, la coarne ţapoşî, 20 porumbi, la coarne butacî, 30 plavani, la coarne butaci, 2 lupani, la coarne greblişi, inferaţi la coarne din a stânga cu litere evreeşti, se publică terminul de 3 luni spre deşteptarea pagubaşilor, ce ar fi de asemenea vite, care cu dovezile cuvenite să se presinte aicea spre a li se elibera. Comitetul Permanent al judeţ. Iaşii. No. 140. La escadronulă de dorobanţi al acestui judeţ, fiind trebuinţă de efectele de casermărie mai josu arătate, şi anume: 150 mindire umplute cu păru de vacă, în lăţime de unu metru şi în lungime de 2 metre. 150 pături de aşternută. 150 pături de învârtit. 150 perine câte doue rânduri de feţe. 10 ciubere de ţine ca apel, de stejarii cu cercuri de felii, bolte verde pe din afară şi aibă pe din lâuntru, cu espace. 10 cofe idarau. 1 cadă pentru adaparea cailoru, idem de stejari, boită verde. 10 topoare şi un ferestreu pentru tăerea lemnelor. 10 tinichele pentru bâuta apă. Se publică terminul de 30 ţiile numerat de la data Foael, pentru ţinerea licitaţiuneî în sala şedinţelor Comitetului Permanenţii, spre asemenea finntă. No. 141. La terminală ce sau mai publicată nepresentându-se concurenţi pentru a se însărcina cu facerea mobilierului necesară cancelariilor, Comitetului Permanenţă, Consiliului generală, Tribunalelor, sub-Prefectureloru şi a unui osebită dulapii pentru Casieriea generală a acestui judeţă , se publică al 2~lea termin de 15 zile numerată de la data Foaeî, pentru licitaţiunea ^.isei antreprizuirî în pretoriul Comitetului Permanent. Comitetul Permanent al judeţ. Falciu. No. 166. Pentru darea în antrepriză a 5 stânjinî lemne necesare arestului pentru anul curent, se publică terminul de 20 şi 21 Fevruarie viitoră, spre cunoştinţa persoanelor ce ar voi a lua asuprăle darea unora asemenea lemne, care la terminul menţionat să se presinte în Camera acestui Comitet cu garanţii în regulă spre a se putea finn mezatul asupra persoanei ce ar lasa preţul cel mai avantajosu. No. 61. Pe moşiea Urdeştii, plasa Mijlocă, pripăşindu-se un cal la par murg închis coada scurtă, cu pete albe pe spinare şi cu unu negel la nas, se publică terminul da 3 lun! spre deșteptarea proprietarului unui asemenea cal, care cu dovezile cuvenite să se presinte în Camera acestui Comitet, spre a ’i se elibera, cunoscândă câ la cază contrară calulă se va vinde licitativă. Primărie a comunei Albusete. No. 4. La 20 Fevruarie viitoră anul curentă, în pretoriul acestei comune se va ţine licitaţie pentru împosesierea gradinei bulgare de 4 fălci, cu apa Spălătoac, pe timp de 8 mumeaţi de la acest curent.