Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-03-26 / nr. 23

No. 23. ANUL VII. FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenuieraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei, ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşii, Mercuri 26 Martie 1869 In districtele României, prenumeraţiunea se face la biirourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE, IAŞIÎ, 22 Martie 1869. Relaţiunele asupra timpului şi a preţurilor curente săptămânale, de la 15 a curentei luni Martie până astăzi sunt : Căldura 11 *, grade, au fost vânt într’o zi de la apusă. Preţurile curente sunt: Grâu ceacâr calitatea I-iu, chila 49 lei 59 bani, a 2-a 46 lei 66 bani. Sacara 30 lei. Popuşoi calitatea I-iu 20 lei. Ovăsui 20 lei. Orzu călit. I-ea 16 lei 66 bani. Malai călit. Iea 18 lei 67 bani, a 2-a 16 lei 66 le. Fânu carul 9, 10 şi 12 lei. Boul de mijloc consumativ 172 lei. Vaca 100 lei; carne de vacă oca 77 şi 80 bani. Jemnă oca 44 bani. Pâne de rând oca 28 şi 30 bani. Rachiulu se vinde oca 1 leu 33 bani. Vinulu se vinde oca 67 bani pănă la 1 leu. Iaşii 26 Martie. Ilepeiş© Telegrafice. Deputaţii aleşi din Colegiul I. Ismail, D. Iconomu. Belgrad, Colonel Duca. Botoşani, Costachi Silion. Calul Carabet Ciolacu. Huşi, Petru Mavrogheni. Vasluul, Nicu Racoviţă. Târgul-Jiu, Nae Tataranu. Ilfov, Prinţul Dimitrie Ghica. Iaşii, Constantin Casimir. Gorjin, Constantin Blaremberg. Ialomiţa, Nico Moscu. Brătila, Alesandru Bericeanu. Putna, Alecu Balştt. Tutova, Iorgu Radu. Prahova, Băncii Cantacuzino. Neamţu, Grigorie Cozadini. Teleorman, Constantin Boerescu. Dâmboviţa, George Cantacuzino. Galaţi, Mantu Rusu. Râmnicul-Vâlcea, Alecu Lahovari. Craiova, Nico Gr. Racoviţă. Oltu, Al. Creţescu (Ministru). Romanaţî, Al. Golescu (Ministru). Buzott, Ioan Marghiloman. Râm.-Sarat, Const. Grădişteanu. Bacău, Ernest Sturza. Turnu-Severin, Constantin Scăfescu. Piteşti, Maiorul Radu Mihail. Câmpul Lungu, Al. C. Golescu, Dorohoi, Iorgu Holban. Suceava, Petrachi Softea, Roman Tăchiţă Ioan. Tecuciu, (necunoscut până acum). Deputaţii aleşi din Colegiul II. Ilfov, Simion Marcovici. Teleorman, Constantin Bozian. Vlaşca, Alecsandru Lăzărescu. Tecuciu, Al. Papadop. Calimah. Vasluil, Colonel Sturdza. Argeşu, Dimitrie Berendel. Romanaţî, Petru Hadgiopolu. Slatina, Costachi Văleanu. Târgovişte, Ioan Văcărescu. Dorohoia, George Hermeziu. Prahova, Istrati Negulescu. Botoşani, Costachi Magistan. Iaşi, Dimitrie Cozadini. Rom.Sarat, loan Bălăceanu. Putna, G. Apostoleanu. Muscel, Ioan Soimescu. Mehedinţi, Vasilie Boerescu. Neamţu, Grigorie Balştt. Tutova, Manoil Epureanu. Roman, J. Agaric. Ismail, Alecsandru Tulceanu. Belgrad, Petru Mano. Bacott, George Livizeanu. Galaţi, Nicolai Hagi Nicola. Suceava, Constantin Ghiţescu. Buzott, Dimitrie Chirculescu. Brăila, Mihail Marghiloman. Calmi, Vasilie Botezatu. Râm.-Vâlcea, Mihail Râmniceanu. Fălciu, Dimitrie Bere. Gorjin, Grigorie Mihuleţti. Dolj itt, Petru Opreanu, Ialomiţa Simeon Mihalescu, finid de 28 a curentei, cu deşteptare, ca doritorii ce vor să fie asemenea antrepriză, să se înfăţoşeze în Camera acestui oficiu la orele 12, înzestraţi de garanţiile cuvenite. No. 2509. Domnul sub-Prefect de Stavnică prin raporturile No. 476 şi 488 încredinţaţie, că în acea plasă au pirat de pripasu unu juneu în comuna Mogoşeştiî, la păr porumbă, coarnele greblişe şi cr mu galbăn la frunte, şi 2 boi în comuna Mironeasa, la păr plavani porumbi, coarnele ţapoşe, inferaţi amândoi la cornul stâng, a căroru litere nu se pot cunoaşte bine, se publică ?.fUrea păgobsşiloru. No. 2554. I). sub Prefectu de Braniştea prin raportul No. 778 încredinţat, că pe lanulă cu grâu al moşiei Moara Danculuî, s’au găsită de pripasu 4 vaci, la trup de mijloc, părul porumbă, coarnele mici ţapoşe, şi una balae, coarnele tot mici şi ţapoşe, din care una au şi fatată unu viţelu bouţu, inferate la câte unu cornă cu litere streine, ce nu se potu cunoaşte, se publică aflarea păgubaşului. Prefect vara Poliţiei Iaşi. No. 1286. D. Avram Mironescu, agricultoru, domiciliat în despărţire», s-a, strada moara de vânt, prin petiţîea ce au presentat acestui oficiu, se tângue câ au perdut un actu de embaticu, a Egumenului Monastire! Sf. loan Gură de Aură, pentru o casâ cu livadă şi pivniţă, clădită pe locul acel Monastirî, venită în proprietatea D. Mihel Benarschi şi soţiea sa Ecaterina, şi 2 chitanţe de plata embaticului, pe cel mai din urmă 2 ani; din aşa motivă se publică aflarea acelor hărtiî, cunoscându-se însă că cu aceasta nu se face nici un act petiţionarului. Prefectura judeţ. Dorohoia. No. 1584. Domnul sub-Prefect plasei Başeu prin referatură No. 784 încredinţare, că în comuna Vlasineşti, acest judeţă, s’au pripăşit un mânză în pâră murgă închisă cenuşiu, cu ste în frunte şi cu o danga neagră pe spinare, fără alte semne, se publică aflarea proprietarului ce ar fi, care întovărăşită de dovezide legale pretinse de art. 49 din legea Poliţiei rurale, publicată prin Monitorul Oficial No. 292 din anul espirat 1868, să se presinte la autoritatea respectivă spre a priimi, lamurindu-se că după espirarea terminului de 6 luni, care se numeră de la data Foaeî, această vită se va vinde licitativa și costul se va varsa în profitul comunei unde s’au pripâşitu, conformă legei. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 2102. D. sub- Prefect plasei de bus prin referatură No. 718 încredinţare, că în comuna Răuceştil a’au pripăşit o capâ la păr albă sură, cu albiţă la ochiul drept, coada puţină rătezată, se publică spre deşteptarea păgubaşului acesteî vite şi presentarea lui la Primăriea acei comune cu dovezile prevezute de art. 49 al lege! Poliţiei rurale, în terminul de 3 luni de la data Foaeî. prafectura judeţ. Roman. No. 1669. Ca să se poată da autorisaţiunea cerută de D. Ilie Meilie, de a avea deschisă şi pe viitorii stabilimentulu seă de crâşmă din acest oraşă, urmândă trebuinţă a se cunoaşte dacă numitul n’au fost căzutu în vre o pricină corecţională sau tras dinaintea vre unui Tribunal pentru bănueală de crimă sau vină, sau dată sub privigherea poliţienească, sau în recidive de crime sau vine, se publică ca toate autorităţile competente ce vor cunoaşte pe numitul cărutu în asemenea categorii, să bine voească al denunţa Prefecture! în termin de o lună socotită de la data Foaeî. No. 1670. Ca să se poată da autorisaţiunea cerută de D. Ioan Boteză, de a avea deschisă şi pe viitorii stabilimentul seu de crâşmă din acest oraşu, urraendu trebuinţă a se cunoaşte dacă numitul n’au fost căzutu în vre o pricină corecţională, sau traşii dinaintea vre unul Tribunală pentru bănueală de crimă saă vină, sau dat sub privigherea poliţienească, sau în recidive de crime sau vine, se publică ca toate autorităţile competente ce voru cunoaşte pe numitul cărutu în asemenea categorii, să bine voească al denunţa Prefecture! în termin de o lună socotită de la data Foaeî. No. 1671. Ca să se poată da autorisaţiunea cerută de D. Gheorghie Boteză Postolachi, de a avea deschisă şi pe viitoră stabilimentulu scă de crâşmă din acest oraşă, urmendă trebuinţă a se cunoaşte dacă numitul n’a fost căzutu în vre o pricină corecţională sau trasă dinaintea vre unui Tribunal pentru bănueală de crimă saă vină, sau dat sub privigherea poliţienească, sau în recidive de crime sau vine, se publică ca toate autorităţile competente ce voru cunoaşte pe numitul căzută în asemenea categorii, să bine voească al denunţa Prefecture! în termină de o lună socotit de la data Foaeî. No. 1672. Ca să se poată da autorisaţiunea cerutâ de D. Haim David Zilberman, de a avea deschisă şi pe viitorii stabilimentulu seu de crâşmă din acest oraşă, urmendă trebuinţă a se cunoaşte dacă numitulu n’au fost căzutu în vre o pricină corecţională sau trasa dinaintea vre unul Tribunală pentru bănueală de crimă sau vină, sau dată sub privigherea poliţienească, sau în recidive de crime sau vine, se publică ca toate autorităţile competente ce voru cunoaşte pe numitulu cărutu în asemenea categorii, să bine voească al denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Foaeî. Prefectura judeţ. Suceava. No. 1679 La individul Tudurachi Burlacii din oraşul Folticenii, gâsindu-se de pripas o oae şi ună berbecuţă la păr albi, se publică ca proprietarul lor să se presinte cu dovezi legale la D. Poliţată de oraşu spre a le priimi. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 1702. In comuna Delenii, plasa Racova acest judeţu, s’au pripăşit un cal la păr sură, coada scurtă ciopârtatică, cu pete albe pe spinare; se publică ca păgubaşul să se înfăţoşeze în terminul prescris de legea Poliţiei rurale, spre a’şî priimi Zisul animal, căci la din contra se va vinde cu formă de licitaţie. No. 1707. In comuna Ipatele, plasă Fundurile acest judeţu, s’au pripăşit ună harmasariu la pâr murg, fără alte semne; se publică spre cunoştinţa păgubaşului, de a se presenta în terminul prescrisă de lege, pentru a’şî priimi acel animal, căci la din contra se va vinde licitativă. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 1848. De agentul acestui oticiă urrand a se vinde licitativa în medeanul Primăriei, în Zioa de 1 Aprilie viitorii, un ogheal de matasa vechiă, cu prostirea de hasa, și 12 şervete de masă de pânză cu marcă pe ele, ce sunt împlinite de la D. Nicolai Manoliu, spre îndestularea D. M. Ţibichi cu o suma bani, se publică spre ştiinţa concurenţilor, ce ar fi. Sul-Prefectura plasei Codru, judeţ. Iaşii. No. 90. La împlinirea terminului de 15 zile, publicat in Foaea No. 105 din 21 Decemvrie anulă trecut 1869, neputându-se vinde vitele asigurate de la locuitorii din comuna Todirelu, în pretenţie. D. Dimitrie Anghel, se publică un alt termin de 15 zile pentru venirea acelor vite la tactul sub-Prefecturei. PUBLICAŢIÎ ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 2507. Considerândă câ la terminulă de 10 a curentei, însemnata în adresa No. 1882, publicată în Progresul No. 17 , nu s’aă înfăţoşat nici un concurentă pentru luarea în antrepriză a cartonarei matriculeloru noului recensimentu fondeiu, se publică ter Primârîea V. Petru. No. 904. Urmendă a se da în antrepriză preia- I cerea impeldă de 13,205 fanare ce ilumineaze astăzî