Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-02-25 / nr. 15

No. 15. PROGRESII. FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbenă, pe patru luni 1 galbenă. ANUL VIE. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile Iaşii, Mercur , 25 Fevruarie 1870. p°f*le » 7 laser. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un leu cursul fiseulu Iaşii, 25 Fevruarie 1870. Depeşe Telegrafice. BERLIN, 3 Martie. — După o scurtă discuţiune, Reichstagul au trecută la ordineafilei asupra propunere! de a se plăti de cătră Dietă membii Reichstagului. MUNICH, 3 Martie.— Regele a adresată lui Doblinger o epistolă autografă cu ocasiunea aniversărei nașterei acestui din urmă. Regele esprimă speranța că Doblinger va continua a lupta cu curagiă prin scrierile sale în interesulă Statului şi a bisericei. LONDRA, 3. Martie.— Camera comunelor aă respinsă cu 253 contra 48 voturi moţiunea, cerândă ca Statulă se devină în ajutorulu emigranţiloră. Guvernulu combătuse această moţiune. MUNICH, 3 Martie. Unu decretă regală au prorogată sesiunea parlamentului pănă la 12 Aprilie. (Monitorulu.) BERLIN, 2 Martie. — Reichstagul au votată desfiinţarea pedepsei cu moarte, de și Bismark s’au opusă la aceasta. S’au respăndită sgomotul că regele va visita vara viitoare curtea Rusiei. ATENA, 3 Martie. Regele va merge în luna Mai la băi în Germania. Regina este grea. LONDRA, 3 Martie. Republica de Sandomingo aă decisă anecsarea sa cu Staturile Unite. CONSTANTINOPOLE, 3 Martie.— Poarta va delimita proprietăţile sale între Ipomga şi Zablia. (Românul.) fabrioatii A&wmmsm atitob. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 1382. Se publică termin de 15 olile de la doua Foreî, când urmeaze a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru vinderea materialului ce va resulta din dărâmarea manejului din ograda Palatului Administrativă din acest orsşu, conformit oficiei Domnului Ministru de Resbel sub No. 6753 , se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura Poliţiei Iaşi, No. 889. D. Levin Goldbaum prin petiţiunea ce au adresaţii acestui oficiu înregistrată la No. 1098, arată că ar fi perduta o recipisă a Casieriei de Ieşi sub No. 9, doveditoare de primire unui bon pe suma de 1851 lei 85 leonî, se publică aflarea menționatei recipise, cunoscându-se înse că cu aceasta nu se face nici un act petiţionarului. Prefectura judeţ. Romac. No. 734. Ca să se poată da autorisaţiunea cerută de Domnul Costică Ionescu, de a avea deschisă o crâşmă în acest oraş şi Roman, urmendu trebuinţă a sa cunoşte dacă numitia n’au fostu căzutu în vre o pricină corecţioaalâ sau trasu dinaintea vre unul Tribunal pentru bănueală de crimă sau visă, sau dieta sub privherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente ce vor cunoaşte pe numitul căzut în aşa categorii, se binevoească v. denunţa Prefecture! în termina de o lună socotit de la data Foael, căsuţa, din care una cu 3 apartamente, şi cealaltă cu 2 apartamente sau câte unulț ia parte situate in dosulu bisericeî spre Bahluin; 3) 4 odăiţe în rândul din ograda bisericeî, câte 2 cu antretulu lor, sau câte una a prte; se deschide concurenţa Lud!îa 16a viitoare! luni Martie, orele 12 dimineaţă; amatorii de a lua cu chirie asemenea acarete, sunt poftiţi a se presenta în Camera Primăriei la acea ori şi oră cu garanţiile necesare, pentru a se pute efectua adjudecarea asupra persoanei care va da unu preju mal avanti.Ioan. Primărie» de Neamţu. No. 489. La 16, 17 şi 18 Martie anul curent, s’au reguat din nou termin pentru antrepriza pânel şi averind de obşte soi îndestulare în acîst oraşu; concurenţii se vor presenta întorâ ăşiţî de garanţii, ear condiţiile se pot vide în Primare în ori ce tirapii. Primărie» Comunei Iaşii. No. 1726. De cătră epitropia avere! Bisericeî pronumîtă Talpalari, urmând a se da cu chirie acaretele aflătoare în ogreda Bisericei, şi o vie din podgoria Socola, în mărime de 10 pogoane cu livadă, pe termin de 3 ani începători de 23 Aprilie viitor anul curent; se deschide din nou concurenţă Marţi in 3 Martie viitor, amatorii de a lua cu chirie asemenea acarete sau vie, sunt poftiţi a veni la Primărie în ziua indicată mai sus, cu garanţiile necesare pentru a se pute face adjudecarea asupra persoanei care va da un preţ şt mal avantajosu. No. 1864. De cătră epitropia averei bisericeî Sf. Apostoli Andrei, urmându a se da cu chirie pe termin de 3 ani începători de la 23 Aprilie viitor, acaretele următoare: 1) 3 dughene cu câte o odae şi unu beciu fia care a parte, în strada Palatului; 2) 2 F 7BUCAŢlI JUDECATOREŞTI ‘EfrlbmiAlii! ©Ivii de Iaşi *©eţie& 1 No. 666. Dna Persa Ţîgler, domiciliată în Târgul Frumosu, prin petiţiea înregistrată la No. 616, cere separaţiunea patrimoniului seu de a soţului seu Moar Nusem, de profesie comercianta, domiciliata în Târgul Frumosu, care consistă în bani 200 galbeni şi alte obiecte prevelute în foaea dotală; în consecinţă sub formatubstracturu de faţă, conform art. 629 şi 630 Procedura Civilă. No. 126. D-na Rariţa născută Vasile Enachi, scărica domiciliu este necunoscuta în România, în virtutea art. 71 Procedura Civilă, este citată a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţia l-iu la 22 a lunei Aprilie, clipa Mercur, orele 12 din anul 1870, când are a se cerceta procesul de diversa intentata de D. Gheorghiu Paraschivu Ioan. Tribunalul în virtutea art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, publică că D-na Briţa, născută Vasile Euschi, la arătata ei să se presinte la această Secţiune, că la neurmare causa se va regula conform art. 93 Procedura Civilă. Secţiea a 2-a. No. 53. Pentru postul de ajutore de Grefă rămas vacant la Secţia l-iu a acestui Tribunal, prin trecerea D-lui Dimitrie Anghel în altă funcţiune, şi pentru acel de copist la Secţia a 4-a, rămas vacant prin demisionarea D lui Nicolai Ştefaniu, se publică concursa, cu deşteptare, ca postulanţii ce vor întruni condiţiunile cerute de art. 5 din legea de admisibilitate în funcţiuni, să se presinte în pretoriul Secţiei a 2-a a Tribunalului în cea întâi ori după espirarea a 15 elile de la data Foael, însoţiţi de titlurile ce vor fi posedând, când are a se constitui comisiunea esaminătoare cerută de circulara Ministeriului Justiţiei No. 2618 din 1868. Secţia a 3-a. No. 98. Domnul Alecu Obreja, domiciliat în Iaşi cuartalul al 3-lea, in calitate de procuratore Donel Paraschiva Turculeţfi, pin comandamentul înregistrat la No. 6, au somut, în conformitatea art. 497, 498 şi 499 din Procedura Civilă, pe D-na Maria Vasiliu, epitropa casei răposatului D-sale soţii Alecu Vasiliu, domiciliată tot în Ieşi cuartalul al 2-lea, ca în termen de 30 $de se plătească D nel Turculițu suma de 310 lei, cum şi cheltueieie ce au facutu şi ar face, ce are a lua după obligaţia din 24 Martie 1860, învestită cu formula esecutorie, şi fiind că D na Vasiliu n’au achitata efisa datorie cu a el procent, iar D. avocat Obreja prin petiţia înregistrată la No. 1464, cerându a se pune în urmărire veniarea unui imobil, ramasa după defunctul Vasiliu, care este o casă într’unu rând, cu locul el vecin cu, situată în urba Iaşii cuartalul al 2-lea, strada Esposiţiuneî, înscrisă la No. 1318, pe acest temeiu și în baza art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică venerarea conforma art. 510 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatul imobil, cu locul lui, să se înfăţoşe, în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 30 Mai, clipa Sâmbătă, 1870, orele 12 din vii, când are a se face adjudecaţia conforma art. 539, 550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 Procedura Civilă, totodată se spunea ele pe toţi acei care ar ave vreun drept de proprietate, uzutruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau orice alt drept asupra bunului urmărită, ca înaintea adjudecaţiei să se arăte la Tribunal spre a’şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă.A No. 105. In virtutea mijlocire! Secţiunea 1 -iu acestui Tribunal făcută prin adresa No. 4923 din 1869, D. Prinţii Alecsandru Ghica, împuternicită de D-na Ecaterîna Mavrocordatu, soţie a defunctului N. A. Mavrocordatu şi tutrice minorilor sei fii Alecsandru şi Elena, prin suplica ce s’aă înregistrată la No. 1683 din anul curent, să cerut de a se pune în venerare casele rămase de la defunctul Mavrocordatu ce sunt pe locu vecinici, situate în urba Iaşii, cvartalul al 3-lea, la strada Sf. Atanasie, înscrise la No. 1045, şi cu respectarea contractului din 23 Iunie 1867, cu care reposatul Mavrocordat au închiriet acest imobil D-lor Directori al Institutului Academică, cu preja de 240 galbeni pe apă plătiţi în 2 câştiurî, cu îndatorire de a privi pe chiriaşi plata impositului foneraru şi asigurarea de foei; că terminul încheiere este până la 26 Octomvrie 1872, în casă când D-niî Directori ar transforma ştirile în case, conform condiţiunilor contractului; iar în casa când ară înălţa încă cu un rându casele de lângă biserica Sf. Haralambie, atunci contractul se fie lucratoriu până la Octomvrie 1873, şi în fine când s’ar mai rădica cu un rându conform contractului şi casele de lângă poartă, acest contract se fie lucrătorii până la 26 Octomvrie 1874, putând a se treee cătră o altă persoană însă cu ştirea şi învoirea proprietarului; pe acest temeiu şi în baza art. 686 din Procedura Civilă, Tribunalul publică conform art. 687 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatul imobil, după lămurirele de mai sus, să se înfăţoşeze în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 31 Martie, ţlipa Marţi, 1870, oaradinţii, când în presenţa D-nei Ecaterina Mavrocordatu, are a se face adjudecaţia conform disposiţiunelor legei de Procedură, începându-se cu preţul de la cifra de 1,800 galb. Secţiei a 4-a Corecţională. No. 316. Pentru 23 Martie viitor, s’au frcsat termin spre cercetarea acţiunei intentată contra Elenei Constantin şi Dumitru Constantin pentru furta, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte unde anume sunt domiciliaţi spre a li se pute înmâna citaţiunea, se publică spre deşteptarea numiţilor preveniţi ca în arătata Zi să se presinte în pretoriul acestui Tribunal spre a fi faţă la cercetare procesului, câcî la din contra procesul se va cerceta în nefiinţe conform art. 182 Procedura Penală. No. 318. Pentru 1 Aprilie viitorii s’au ficsat termin spre cercetarea acţiune! intentate contra lui Ioan Bornea pentru maltratare, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte unde anume e domiciliat, se publică spre deşteptarea numitului ca în arătata zi sa se presinte în pretoriul acestui Tribunal spre a fi faţă la cercetarea procesului, câcî la din contra procesul se va căuta în na fiinţă conform art. 182 Procedura Penală. No. 320. Pentru 3 Aprilie viitori s’au ficsat termin pentru cercetarea acţiune! intentată contra femei Mariea Lividanu pentru maltratare, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte domiciliul ei spre a ’i se