Renaşterea Bănăţeană, iunie 2010 (Anul 22, nr. 6206-6224)

2010-06-30 / nr. 6224

RI BANATEANAI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6224 - miercuri, 30 iunie 2010 - 16 pagini - 1 leu Biletele RATT- mai scumpe, gigacaloria - în așteptare Ședința de ieri a Consiliului Local Timișoara s-a anunțat interesantă, dar a alunecat încet-încet spre plictiseala aleșilor, iar proiectele de hotărâre, oricât de ciudate și de mari consumatoare de bani ar fi fost, au trecut fără nici o problemă. Singura excepție a reprezentat-o proiectul legat de creșterea prețului la gigacalorie, care a fost retras de pe ordinea de zi chiar de primarul Gheorghe Ciuhandu. Timișorenii și cei care se află cu treburi în orașul de pe Bega vor călători mai scump cu mijloacele de transport ale RATT, biletele cu două călătorii scumpindu-se de la 3 la 3,50 lei, iar cele de expres, de la 2 la 2,50 lei. De asemenea, mulțumită votului pozitiv al consilierilor, Timișoara are și un plan strategic de combatere a schimbărilor climatice. Din banii publici vor fi suplimentate devizele la două lucrări care stagnează, Casa Căsătoriilor și reamenajarea Parcului porului, cu 2,6 milioane și, respectiv, cu 400.000 de lei. Continuare în pagina 4 Băncile încep să execute locuințele datornicilor Apogeul crizei pe care o traversează România se va produce în momentul în care băncile vor trece la executarea silită a locuințelor celor care nu își mai permit să plătească ratele aferente creditelor contractate. Practica executărilor este abia la început: nu se poate spune că avem de-a face cu un fenomen de masă, dar nici că sunt doar câteva cazuri izolate. Există însă două cauze pentru care nu vedem executări pe bandă rulantă: în primul rând, băncile se află în expectativă, așteptând măsurile care se vor lua la nivel central, pentru a-și adapta politica, una mai relaxantă sau, dimpotrivă, mai categorică. în al doilea rând, impactul executărilor a fost mult diminuat după ce acțiunile în forță ale băncilor au fost disjunse pe mai multe paliere. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Pagina Inspectoratul Școlar Timiș iată cu recesiunea Pagina 4 Medicamentele "de lux", suportate de pacienți Pagina 6 Prăpăd în Moldova ! www .renasterea.ro |