Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2011 (Anul 23, nr. 6381-6405)

2011-01-13 / nr. 6390

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6391 - vineri, 14 ianuarie 2011 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Mai puține drumuri la primăria timișoreană începând din această săptămână, o dată cu reluarea programului de lucru cu publicul, la Primăria Timișoara a fost introdusă opțiunea primirii planurilor de situație (1.500 și 15.000)prin e-mail,eliminânduse necesitatea deplasării solicitanților la primărie. Astfel, cei care vin la camera 12 și depun cerere pentru obținerea de planuri de situație pot opta pentru primirea lor direct pe e-mail. La depunerea cererii se achită taxa de eliberare și în acest fel se întrunesc condițiile pentru trimiterea planurilor prin poșta electronică. La ora actuală, se lucrează la o soluție tehnică, astfel încât să fie posibilă și achitarea online a contravalorii acestui serviciu. Cât de curând, promite viceprimarul Adrian Orza, va fi posibil ca atât cererea beneficiarului, plata serviciului, cât și eliberarea planurilor să fie online, fără a mai fi nevoie de deplasarea la primărie. Planurile de situație (1.500 și 15.000) sunt cele mai solicitate documente eliberate de Primăria Municipiului Timișoara, fiind folosite pentru obținerea a 38 de tipuri diferite de documentații. Numai anul trecut, Serviciul banca de date urbane a eliberat circa 10.000 de astfel de planuri de situație. (D.D.) Clădirile aflate în paragină, demolate sau renovate complet în baza noului regulament de funcționare a clădirile părăsite, aflate în stadiu de ruină sau în curs Consiliului Local Timișoara, aleșii continuă să propună de dezafectare din Timișoara, care au proprietari, să proiecte de hotărâre, pe baza cărora în oraș să se fie în mod obligatoriu demolate sau renovate total introducă noi norme. Cinci astfel de proiecte vor fi de către aceștia, în termen de maximum șase luni de dezbătute, în curând, la ședințele în plen. Ce vor la aprobarea hotărârii, consilierii? Unul dintre proiecte prevede ca toate Continuare în pagina 2 Joc și voie bună la Revelionul sârbesc Distracție cât cuprinde în localurile în care sârbii din Banat au sărbătorit trecerea în noul an. Pe lângă mâncărurile tradiționale bine condimentate, servite alături de un pahar de șliboviță, sârbii au avut parte și de foarte multă muzică bună, într-unul dintre localurile aflate în centrul Timișoarei în care Revelionul după calendarul iulian se sărbătorește de foarte mulți ani, atmosfera a fost întreținută de Trubacu din Guca, fanfară care cântă alături de Goran Bregovic în concerte. Preparatele culinare din carne de porc, miel și pește s-au numărat, de asemenea, printre "vedetele" serii. Mulți dintre membrii comunității sârbești, în special cei tineri, au optat pentru petrecerile organizate în mai multe cluburi din orașul de pe Bega, unde au putut asculta, pe lângă muzica tradițională sârbească, și alte genuri precum rockul sau ska-ul. La miezul nopții au zburat dopurile sticlelor de șampanie, în timp ce sârbii și-au urat tradiționalul "Sretna Nova Godina". (C.R.) Timișul, județul cu cei mai puțini șomeri Conform celei mai recente situații a Agenției Naționale de Ocupare a Forței de Muncă , Timișul are cei mai puțini șomeri din țară, după Capitală și județul Ilfov. Potrivit statisticilor la nivel național, județul Timiș a încheiat anul 2010 cu o rată a șomajului de 3,72 la sută (12.367 de persoane fără un loc de muncă). Cifra reprezintă aproape jumătate din media națională, care în luna decembrie a anului trecut a fost de 6,87 la sută (mai mică cu 0,08 la sută decât cea din noiembrie). Continuare în pagina 3 Titlurile zilei A vrut să-și dea foc în incinta Tribunalului Timis h www.calduraieftina.com Consiliul județean vrea să renunțe la fosta casă a lui Ceaușescu Poliția locală are misiunea să aducă un plus de siguranță publică Pagina Spitalul Militar ar putea găzdui clinicile chiriașe Pagina 4