Renaşterea Bănăţeană, februarie 2012 (Anul 24, nr. 6709-6733)

2012-02-14 / nr. 6720

□BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6720 - marți, 14 februarie 2012 - 16 pagini -1,5 lei Persoanele afectate de zăpada căzută din abundență în ultimele zile și-au găsit un sprijin în conducerea Direcției Regionale de Poștă Vest. Nelu Balaș (foto), directorul instituției, a declanșat o acțiune de ajutorare a sinistraților din zonele în care ninsoarea și gerul par să nu se mai termine, în acest sens, începând de ieri, în toate oficiile poștale din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara vor putea fi aduse donații, urmând ca acestea să fie duse sinistraților: "îi rog pe oameni să fie buni! Vorbim de semeni de-ai noștri, femei, copii, bătrâni, care sunt cu casele , zăpadă, lipsiți de alimente, derdură și de speranță. Am decis să facem un bine și să fim alături de ei. în toate oficiile noastre se vor strânge alimente neperisabile, precum ulei, zahăr, făină, dar și pături. Continuare în pagina 4 Poșta sprijină sinistrații Ninsorile continuă, bătaia de joc a Telpark-ului... la fel La sfârșitul anului 2004, consilierii locali timișoreni girau, cu multă lejeritate, concesionarea pe zece ani, adică până la 1 ianuarie 2015, a aproape 200 de străzi din Timișoara către societatea Administrarea Domeniului Public (ADP), pentru a-și continua activitatea de gestionare a acestora prin sistemul de parcare Telpark. Din păcate, ADP se dovedește primul la luat banii pe parcări și ultimul la întreținerea acestora, mai ales în aceste zile cu ninsori abundente. De aproape două săptămâni, parcările din care abia se mai zăresc stâlpii Telpark sunt necurățate, iar plătitorii de abonamente ori se descurcă de unii singuri, cu lopeți și mături, ori se resemnează în fața munților de zăpadă imposibil de trecut cu vreun autoturism. între timp, studiourile de filmări ADP (băieții cu dube, ecusoane și camere de luat vederi), atât de active înainte să vină iarna cu adevărat, s-au închis. Oamenii au plecat, probabil, la Hollywood, sperând într-o carieră artistică dincolo de ocean, pentru că acolo nu-i va trece nimănui prin cap că ei, angajați de bază ai ADP, ar putea să curețe zăpada din parcări. Continuare în pagina 2 La Pordeanu încă se transportă apă cu cisterna Aproape un an întreg au fost nevoiți să se spele cu apă amestecată cu petrol și să bea din cisternele aduse de pompieri de la Timișoara. Este vorba de locuitorii din satul timișean Pordeanu, a căror situație a fost mediatizată de "Renașterea bănățeană" în special vara trecută, când oamenii au ajuns la limita suportabilității. La robințele din gospodăriile localnicilor curgea un lichid de culoare maroniu-albăstruie, cu gust de petrol și care se aprindea imediat în apropierea unei surse inflamatoare. Atât autoritățile, cât și localnicii au bănuit că apa a fost infestată cu țițeiul extras de compania Petrom, ale cărei sonde se află în vecinătatea satului. Aproape un an, apa potabilă în Pordeanu a fost mai prețioasă ca aurul. Pompierii de la ISU Banat au fost cei care, luni de zile, au transportat, de circa două ori pe săptămână, apă potabilă în sat; în momentul în care presa a relatat despre această problemă, autoritățile locale au fost consiliate de specialiști să facă un alt foraj și să achiziționeze o altă stație de tratare a apei. Continuare în pagina 7 Marea Neagră revine în topul preferințelor bănățenilor Chiar dacă ne aflăm în plin anotimp friguros, undeva lăuntric ne gândim că vor veni și vremuri mult mai calde Timișenii care merg în concediu încep să opteze tot mai mult pentru litoralul românesc. Ignorată o bună bucată de vreme, Marea Neagră a redevenit o atracție, fiind frecventată într-o proporție mult mai mare față de deceniul trecut. De exemplu, anul trecut, vânzările pentru litoralul românesc au atins sume record, după cum spune Stanca Munteanu, directorul agenției timișorene "Turism Sind": "Doar la un singur hotel am avut vânzări de trei miliarde de lei vechi! Continuare în pagina 7 Titlurile zilei Pagina 4 Nicolae Robu, ales președinte al senatului Politehnicii Haos general în traficul feroviar de persoane taiiui-șei amuivar s-a supărat pe toate partidele și nu mai candidează Pagina 5