Renaşterea Bănăţeană, februarie 2013 (Anul 25, nr. 7011-7034)

2013-02-14 / nr. 7022

O nouă... groapă în bugetul Timișoarei Nu trece săptămâna și edilii timișoreni au parte de noi surprize legate de banii sau bunurile care le aparțin. După apariția misterioasă a liftului plătit și neinstalat la Direcția fiscală, municipalitatea pare să fi fost un slab administrator al contractelor de închiriere și concesiune pe care le-a încheiat cu diferite firme. Primarul Nicolae Robu a declarat că instituția are de încasat circa 45 de milioane de lei (10 milioane de euro) de la cei care beneficiază de patrimoniul municipiului Timișoara, constând în terenuri concesionate sau clădiri închiriate, care le aduc profituri frumușele. în topul datornicilor apare firma care a concesionat cimitirele din Calea Șagului și de pe strada Rusu Șirmu, pe care Robu a găsit-o în evidențele primăriei ca datorând mai multe sume: 15.5 milioane de lei, 0.7 milioane de lei și, respectiv, 8.5 milioane de lei. Contractele de ccesionare a cimitirelor vor expira în acest an, dar înainte de aceasta urmează să se facă un control asupra derulării lor. Continuare în pagina 4 Nr. 7022 - joi, 14 februarie 2013 - 16 pagini - 2 lei Capitala Banatului va avea un crematoriu de gunoaie chiar în oraș Zona de sud a Timișoarei pare să fie condamnată, implacabil, la poluarea prin industralizare. Orice asigurări ar putea da factorii responsabili în privința respectării normelor de protecție a mediului, este greu de crezut că depozitarea, compactarea și, în curând, incinerarea deșeurilor rămân fără nici o consecință asupra vieții de zi cu zi a locuitorilor din zonă. Tot spre Calea Șagului se mai află un incinerator privat de deșeuri medicale, precum și una dintre centralele termice ale Colterm, aflată în curs de retehnologizare. Nu doar timișorenii din cartierele Steaua, Fratelia și Freidorf sunt afectați de prezența atâtor gunoaie, ci și locuitorii din comuna Giroc, CET Sud aflându-se pe teritoriul localității aparținătoare Chișoda. Pentru a contrabalansa perspectiva poluantă, autoritățile timișorene invocă posibila scădere a prețului la căldură. Făcând un pas înapoi în timp, se spunea că deponeul de la Parța e prea aproape de oraș. Acum, aproape tot gunoiul Timișoarei va fi mutat chiar sub nasul contribuabililor! Continuare în pagina 7 A încă o amânare pentru autostradă Cei aproximativ 25 de kilometri ai tronsonului de autostradă dintre Timișoara și Lugoj, care a rămas de peste doi ani neatribuit vreunei firme, par a fi devenit miza unui conflict de durată pentru acapararea pieței construcțiilor de infrastructură din vest”l țării. După mai multe încercări nereușite de selectare a unui constructor, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a organizat o licitare în luna august 2012, care a atras zece ofertanți, deopotrivă din țară și de peste hotare Deși, inițial, câștigătorul trebuia anunțat în luna noiembrie a anului trecut, comunicarea rezultatelor a fost amânată, pe acest fond derulându-se o confruntare în contestații a celor două firme favorite: asocierea spaniolă "Constructora San Jose" - "Sevicon Obrase Infraestructuras" și gruparea românească "Spedition UMB" - "Tehnostrade". Continuare în pagina 3 Fără mașini ridicate prin Telpark? Șoferilor timișoreni li se pregă zește ceva, și anume noul regulament de parcare, promis de primarul Nicolae Robu pentru data de 15 martie 2013. Primăvara ar trebui să aducă și înlocuirea sistemului Telpark, care a strâns un record de nemulțumiri din partea locuitorilor orașului. Printre noutăți se vor afla, conform celor declarate de primarul Timișoarei, o împărțire diferită pe zone tarifare, ceea ce va duce la eliminarea taxei de parcare de pe anumite străzi, precum și plata prin SMS a taxei pentru parcare. Abonamentele deja achitate vor rămâne valabile și în continuare. Primarului nu i se pare o idee foarte bună continuarea blocării și ridicării autoturismelor parcate neregulamentar pe domeniul public. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei <- N. ■. v x Turiști cam triști prin paradisul de care nimeni nu pare să mai aibă nevoie Pagina Edilul din Giulvăz a divorțat ca să se cunune cu primăria dfeP . Pagina 4 Trei candidaturi pentru un fotoliu de city-manager Pagina Noi arestări în dosarul unei grupări infracționale ! www .renașterea xo |