Renaşterea Bănăţeană, februarie 2013 (Anul 25, nr. 7011-7034)

2013-02-23 / nr. 7030

□BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7030 - sâmbătă, 23 februarie 2013 - 16 pagini - 2 lei Weekend ploios Chiar dacă temperaturile încep, ușor, să crească, în acest weekend bănățenii vor avea parte mai mult de precipitații. Pe arii restrânse, nu este exclus ca acestea să cadă sub formă de ninsoare. Astăzi, în capitala Banatului, ca în majoritatea localităților timișene, se va înregistra o maximă de 9 grade Celsius. Vântul va suflată cu putere, ceea ce va face caperatura resimțită să fie mult mai scăzută. Cerul va fi mai mult noros și este posibil să plouă pe durata întregii zile. Valorile termice ale nopții vor fi, și ele, pozitive. O vreme asemănătoare va fi în zonele montane și deluroase ale regiunii vestice a țării. Mâine, temperaturile vor fi ceva mai ridicate. Cu toate acestea, cerul va rămâne, în continuare, mai mult noroi și de asemenea, sunt șanse mari să plouă. La Timișoara, termometrele vor indica 12 grade Celsius, la Sânnicolau Mare și Jimbolia, 13, la Lugoj, 14, la Reșița, 8, iar la Caransebeș, 10. Ploile nu vor ocoli Banatul nici săptămâna viitoare, iar pe arii extinse, temperaturile se vor situa irde 10 grade Celsius. Minimele nopții vor fi, de acum înainte, pozitive. (G.l.) Extaz și agonie pe fonduri europene Tinerii fermieri care n-au îndeplinit toate criteriile de eligibilitate impuse la primirea finanțării riscă să dea banii înapoi cu dobândă Fermierii cu vârste de până la 40 de ani care au reușit să semneze contracte de finanțări, prin măsura 112 din cadrul Programului național de dezvoltare rurală, sunt avertizați că pot pierde o tranșă consistentă din prima de instalare dacă nu respectă planurile de afaceri. "Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP) atrage atenția că nu va efectua plățile aferente ultimei tranșe în cazul în care obligațiile asumate nu au fost îndeplinite", după cum specifică instituția în comunicatul publicat pe site-ul propriu. Conform contractului încheiat între beneficiari și APDRP, a doua tranșă de plată, în cuantum de 40 la sută din valoarea sprijinului pentru instalare, se va acorda doar în condițiile îndeplinirii acțiunilor prevăzute în planul de afaceri. Mai mult, există posibilitatea reală ca beneficiarilor care nu mai îndeplinesc obligațiile asumate prin contractul de finanțare și criteriile de eligibilitate să li se solicite retumarea integrală a banilor primiți, la care se adaugă și dobânzile legale aferente. Pentru beneficiarii măsurii 112, unul dintre criteriile de eligibilitate asumate prevede ca în cel mult trei ani de la acordarea sprijinului, să urmeze un curs de formare profesională. In momentul solicitării ultimei tranșe de plată, beneficiarii vor trebui să facă dovada că au absolvit cursurile respective, îndeplinind astfel acest criteriu de eligibilitate. Continuare în pagina 7 Anunț prin sms sau e-mail Cotidianul "Renașterea bănățeană" vă oferă * * posibilitatea de a publica anunțuri în paginile de mică publicitate, prin sms sau e-mail. Detalii în pagina 13 Noi reduceri de personal la RATT Regia Autonomă de Transport Timișoara va face noi reduceri de personal, conform unui proiect de hotărâre care va ajunge în mapele consilierilor locali, spre aprobare; în teorie, ar fi vorba despre reorganizarea și restructurarea regiei, din structura acesteia urmând să dispară 29 de posturi. Din 1.400 de posturi, câte avea RATT în 2009, în urma unor etape succesive de reduceri de personal, se va ajunge la 892, după aplicarea noii restructurări. Noua reducere de personal nu aduce mari noutăți, dar structura propusă este cel puțin interesantă, în condițiile în care, de exemplu, la "Secția mentenanță" vor lucra patru angajați, dintre care unul ca șef, al doilea contabil șef de secție, al treilea economist și doar al patrulea va fi personal operativ, într-o firmă cu structură aproape exclusiv tehnică, ar fi interesant de văzut de ce este nevoie ca la mentenanță să lucreze doi sau trei economiști cu studii superioare. ^ „ • . 1 Continuare in pagina 3 Titlurile zilei Interferențe culturale olteano-bănățene în patru volume Nu au dascălii "salar", din cauza domnului primar Pagina 4 Canalizarea e obiectivul major al edililor din Birda Pagina 2 Pagina 7 O viață ca o poveste carsă intre pene si lână www .renaștereaj*o