Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-13 / nr. 7297

«BĂNĂȚEANĂ !Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7297 - luni, 13 ianuarie 2014 - 16 pagini - 2 lei Virușii de sezon ne dau dureri de cap Virozele respiratorii, bronșitele bacteriene și pneumoniile îi trimit pe timișoreni la Spitalul de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Victor Babeș". Uneori există manifestări atipice, iar în ultima perioadă au apărut, fapt mai puțin obișnuit, cazurile de stomatită aftoasă. "Nota dominantă e dată, în această perioadă, de afecțiunile respiratorii. Ne-au solicitat ajutorul pacienți care acuzau, însă, simptome care nu se întâlnesc frecvent, de exemplu tusea uscată, înecăcioasă și persistentă, iar patru copii au ajuns la noi cu stomatită aftoasă, ceea ce nu s-a mai întâmplat de multă vreme. Micuții prezentau aste acele formațiuni mici, alblăptoase, pe pereții interiori ai cavității bucale care determină dificultăți la înghițirea alimentelor. Continuare în pagina 2 Pe timișorenii cu locuințele neasigurate îi pasc amenzile de la fisc în conformitate cu prevederile art. 3 din Legea nr. 260/4.11.2008, actualizată, privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren și inundațiilor, Direcția fiscală a Municipiului Timișoara amintește că "persoanele fizice și juridice sunt obligate să își asigure împotriva dezastrelor naturale, în condițiile prezentei legi, toate construcțiile cu destinația de locuință, din mediul urban sau rural, aflate în proprietatea acestora și înregistrate în evidențele organelor fiscale". Polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD) reprezintă înscrisul ce atestă încheierea contractului de asigurare a locuinței și dovada existenței asigurării obligatorii în cazul controalelor efectuate de organele abilitate. PAD reprezintă o poliță separată față de cea facultativă. Primele polițe de acest tip au fost emise de PAID (Poolul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale) în iulie 2010. Continuare în pagina 3 Iwwwje nașterea ior Sârbii și ucrainenii sărbătoresc Anul Nou pe stil vechi Sârbii, dar și ceilalți creștini ortodocși de rit vechi, precum ucrainenii, macedonenii și rușii lipoveni se pregătesc de Revelion. Pentru ei, trecerea în Noul An are loc la noapte, iar ziua de mâine este cea în care se aduce cinstire Sfântului Vasile. Dacă obiceiul de a petrece la cumpăna dintre ani cu muzică, dans și mese întinse, acasă sau la restaurant, în familie sau cu prietenii, nu diferă de acela al ortodocșilor majoritari, păstrători ai calendarului gregorian, credincioșii pe stil vechi au, totuși, propriile tradiții, în funcție de etnia de apartenență. Continuare în pagina 2 Fermierii timișeni îl acuză pe ministrul agriculturii Ministrul agriculturii, Daniel Constantin, a avansat o variantă bizară a efectuării plăților pe suprafață cuvenite fermierilor, începând din acest an.""Vor fi plăți directe pe mai multe categorii. Cei care sunt în categoria unu-cinci hectare vor avea o plată mai mică pe suprafață față de cei care sunt în categoria cinci - 30 ha. Cei care au peste 30 de hectare vor avea aceeași plată cu cei care sunt în categoria unu-cinci ha", a spus ministrul, fără să detalieze motivul diferențierii beneficiarilor, respectiv al favorizării fermierilor care exploatează suprafețe de la cinci până la 30 de hectare și al discriminării celor cu terenuri mai mici sau mai mari. Continuare în pagina 5