Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7516-7542)

2014-10-09 / nr. 7523

□BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7523 -joi, 9 octombrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Start la... viroze și pneumonii A venit toamna și, odată cu ea, s-au îndesit virozele respiratorii. Trecerile bruște de la răcoarea dimineții la căldura din miezul zilei, înlocuită, seara, de temperaturi de-a dreptul mici au început să dea de furcă timișorenilor, care s-au văzut nevoiți să treacă pe la medicul de familie pentru a scăpa de simptomele răcelilor de sezon, de tuse, dureri în gât, nas înfundat sau febră. Potrivit ultimelor date centralizate de Direcția de Sănătate Publică Timiș, în intervalul cuprins între 29 septembrie și 5 octombrie, s-au înregistrat 1.559 de viroze, 105 bolnavi necesitând spitalizarea. Alte 272 de persoane s-au ales cu pneumonii, soldate cu internări în 96 de cazuri. In sezonul autumnal, medicii recomandă populației să acorde o mai mare atenție îngrijirii sănătății și să se păzească de afecțiunile respiratorii care proliferează încă din primele zile răcoroase. Continuare în pagina 3 I www .renaștereajo La Timișoara, legea junglei a înlocuit Codul rutier ■ Polițiștii se fac că nu-i văd pe "bizonii" care parchează unde vor mușchii lor, blocând străzi întregi ■ Autoritățile sunt depășite de haosul din centru Autoritățile sunt depășite de debandada din traficul colț cu Bd. Revoluției din 1989, un echipaj al poliției rutier al Timișoarei, în special în zona centrală a orașului rutiere ridică din când în când câte un autoturism parcat persistând un haos de nedescris. Se parchează pe trotuare neregulamentar, care îngreunează accesul autobuzului într-o veselie, iar staționarea - preț de câteva minute 40, în timp ce, la doar un colț distanță, pe strada Traian sau cu orele pe străzile pe care acest lucru este interzis Grozăvescu (care face legătura cu bd. C.D. Loga), deci a devenit un fapt banal. Am relatat în câteva rânduri de mașini sunt parcate pe interzis dintr-un capăt la celălalt despre situația stranie pe care o poți întâlni zilnic în și nu vezi picior de polițist rutier acolo, perimetrul Poștei Mari. Acolo, pe bd. Mihai Eminescu, Continuare în pagina 2 Autostrada Vestului și Judecata de Apoi După numeroase peripeții legate de sarabanda exproprierilor recalculate, jocul contestării licitațiilor de atribuire și, mai pe urmă, a revelațiilor cu pretext ecologist care solicitau ba protejarea dreptului de preumblare a ursului carpatin, la ocolirea unui cuib de lilieci - tronsonul Lugoj- Deva al Autostrăzii Vestului a ajuns în fața... Judecății de Apoi. Mai exact, în timpul lucrărilor de decopertare de pe raza localității hunedorene Branișca, muncitorii au descoperit pe traseul viitoarei magistrale rutiere un cimitir. Continuare în pagina 5 Bănățenii sunt invitați la dans Timp de zece zile, Timișoara dansează. A doua ediție a Festivalului Internațional de Dans începe mâine. La ora 17, din Piața Traian pornește tramvaiul dansant. Timp de o oră, timișorenii vor putea admira cele mai inspirate flash-mob-uri, în cinci locații, în fața Prefecturii Timiș, a Magazinului Bega, în Piața 700, la intrarea în Parcul Central și în Piața Maria. Pe parcursul festivalului vor fi prezentate cinci stiluri: dans sportiv, contemporan, argentinian, dansuri caraibiene și street dance. Invitați speciali ai evenimentului sunt Arcadie Rusu - dans contemporan, Wilmark - dansuri caraibiene, Mariano Castro - pianist Narcotango, formație nominalizată la premiile Latin Grammy, Juan Fossati și Gimena Aramburu - Buenos Aires, Federico Farfaro și Naomi D'amour - Buenos Aires, Mircea Ecxarcu - street dance - București. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Unul dintre câștigătorii Premiului Nobel pentru chimie a studiat la Liceul "Nikolaus Lenau" Calea Martirilor va avea patru benzi Pagina 3 Jimișomi Mm Amri 3,4825 lei 4,4089 lei 136,5774 lei/gram