Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2014 (Anul 26, nr. 7568-7591)

2014-12-03 / nr. 7569

DRANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7569 - miercuri, 3 decembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Reabilitare termică, abia din primăvară Din cele patru contracte de finanțare pentru reabilitarea termică a blocurilor din Timișoara, pentru care se vor primi bani europeni, trei ar putea intra în derulare efectivă din primăvara lui 2015, întrucât au fost deschise deja ofertele depuse. Licitațiile au fost organizate de Primăria Timișoara în așa fel încât firmele doritoare pot reabilita câte un bloc sau mai multe. Pentru cele 20 de imobile, câte sunt cuprinse în cele trei contracte și care totalizează aproape 1.000 de apartamente, au fost depuse, în total, 40 de oferte. In mod normal, analizarea ofertelor va dura până la sfârșitul lunii ianuarie, când se vor încheia toate procedurile legate de licitație, astfel că la primăvară cele 20 de blocuri vor intra în șantier. Municipalitatea urmează să semneze , în următoarele două săptămâni, și cel de-al cincilea contract pentru reabilitarea termică din bani europeni, care va include un nou lot de blocuri. (D.D.) în loc să folosească direct serviciile propriei regii, RATT Primăria Timișoara transportă deținuții pe șantiere printr-o firmă privată în mod paradoxal, deplasarea efectivă a celor două detașamente se efectuează cu autobuzele regiei locale de transport, care pot fi închiriate de oricine, deci și de firma care a bătut palma cu municipalitatea Despre prezența tot mai pregnantă pe piața forței de muncă din zonă a unui "jucător" ce prezintă avantaje deloc de neglijat - Penitenciarul Timișoara - am mai scris în ultima perioadă. Trecând în revistă portofoliul de clienți ai ineditului agent economic de pe strada Popa Șapcă, am remarcat și colaborarea fructuoasă dintre acesta și municipalitatea timișoreană, forța de muncă disciplinată și ieftină pe care o oferă penitenciarul fiind o adevărată mană cerească pentru primărie, dat fiind numărul mare de șantiere deschise în tot orașul. în ultimii doi ani, 2013 și 2014, prin contractele de prestări servicii încheiate între penitenciar și primărie, două detașamente mobile de deținuți au efectuat diverse munci necalificate în mai multe zone ale orașului, programul de lucru fiind de opt ore (în care s-a inclus și pauza de masă de 30 de minute), în intervalul 7-15. Continuare în pagina 5 Pesta porcină africană amenință și gospodăriile din România Pesta porcină africană amenință să se răspândească în toată Europa, în ultimele șase luni, Uniunea Europeană se confruntă cu această nouă provocare epidemiologică. Boala nu a depistată încă în țara noastră, dar o analiză de risc realizată la nivelul ANSVSA, la sfârșitul anului 2013, a concluzionat că măsurile de prevenire trebuie riguros aplicate. Pesta porcină africană este o boală produsă de un virus care afectează porcii domestici și cei sălbatici și este caracterizată printr-o difuzibilitate foarte mare, cu un procent foarte ridicat de îmbolnăvire și mortalitate în rândul animalelor, ceea ce poate conduce la pierderi economice foarte importante. în ultimii șapte ani, boala a evoluat în partea estică a continentului (Rusia, Ucraina, Belarus), iar, începând cu luna ianuarie 2014, în state membre ca Lituania, Polonia și Letonia, atât la porcii mistreți, cât și la cei domestici. Continuare în pagina 7 Timișul, pe locul al treilea privind atragerea investițiilor străine Județul Timiș a ocupat poziția a treia la nivel național , în luna octombrie, în ceea ce privește numărul societăților noi cu participare străină la capitalul social. Cu 40 de înmatriculări de astfel de operatori economici, Timișul a fost întrecut doar de București , cu 220 de noi firme cu aport străin, și de Ilfov, cu 44. Capitalul social subscris de firmele cu acționari sau asociați străini a fost în Timiș, în octombrie, în valoare de aproape 148.000 de lei, la acest capitol județul bănățean fiind al șaselea în ierarhia națională, după București, cu 5,497 milioane de lei, Cluj, cu 1,815 milioane de lei, Sibiu, cu 600.400 de lei, Iași, cu 228.200 de lei și Ilfov, cu 160.000 de lei. Seceta cea mai mare de investiții străine s-a făcut remarcată în Botoșani, județ care nu a contabilizat în octombrie nici o nouă firmă cu capital alogen, iar în rândul județelor cu o singură înmatriculare de acest tip s-au aflat Călărași, Covasna, Gorj, Sălaj, Tulcea și Vaslui. Continuare în pagina 6 r