Renaşterea Bănăţeană, martie 2015 (Anul 27, nr. 7640-7665)

2015-03-26 / nr. 7661

CI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7661 - joi, 26 martie 2015 - 16 pagini - 2 lei Fermierii timișeni îi trag de urechi pe guvernanți Un proiect de ordin al ministrului agriculturii i-a pus pe fermieri pe jar pentru că, în forma sa inițială, prevedea că aceștia trebuie să justifice cu acte toate suprafețele pe care le lucrează, lucru extrem de anevoios de pus în practică, deoarece foarte mulți și-au comasat parcelele în bună înțelegere cu alți posesori. Sancțiunea pentru cei care lucrează terenuri pe care nu le dețin cu acte ar fi fost tăierea plăților pe suprafață pentru ariile respective, fapt care i-a făcut pe fermieri să protesteze. Noua formă a proiectului, aflat încă în dezbatere publică, nu mai prevede însă această obligație. Aparent, lucrurile s-ar simplifica pentru fermieri, căci aceștia ar trebui să prezinte la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) doar o adeverință privitoare la suprafața arabilă, precum și copii după două file din Registrul agricol. Continuare în pagina 4 Pe două roți, spre granița cu Serbia! Cea mai lungă pistă de biciclete din România a fost inaugurată, ieri, la Sânmihaiu Român Cei 37 de kilometri ai pistei pentru biciclete construite pe malul Begăi, de la Timișoara până la granița cu Serbia, au fost inaugurați ieri în prezența autorităților române și sârbe. Proiectul de valorificare a potențialului turistic transfrontalier a beneficiat de o finanțare europeană care s-a ridicat la 85 la sută din valoarea totală de 2,34 milioane de euro, având ca parteneri Administrația Bazinală de Apă Banat, Consiliul Județean Timiș și Primăria Zrenjanin. Evenimentul a avut loc la Sânmihaiu Român, în dreptul Casei Baraj, și a inclus un concurs pentru bicicliști, precum și câteva discursuri ale autorităților. Președintele CJT, Titu Bojin, a urcat pe bicicletă și a încercat pista, după ce i-a atenționat pe cei prezenți că lucrarea trebuie păstrată cu grijă. Din păcate, aspectul stăvilarului de la Sânmihai, obiectiv aflat pe lista monumentelor istorice, taie cheful oricărui turist dornic să afle mai multe despre Bega navigabilă... Continuare în pagina £ Clase pregătitoare în plus și școli supraaglomerate După ce părinții s-au înghesuit să-și înscrie copiii la școlile cu renume din Timișoara, acum directorii acestor unități de învățământ trebuie să rezolve problema spațiilor. S-a ajuns în această situație pentru că numărul Continuare în pagina G ■IflKIi TEyillEKl micuților înscriși la clasele pregătitoare a fost mult mai mare decât cel al locurilor disponibile, prevăzute în planul de școlarizare. Heroină de 250.000 de euro, "parcată" într-un garaj O cantitate importantă de droguri a fost găsită, ieri dimineață, ascunsă într-o mașină parcată într-un garaj din capitala Banatului. Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) - Serviciul Teritorial Timișoara, împreună cu ofițerii de poliție judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, au destructurat un grup infracțional specializat în traficul internațional de droguri de mare risc pe relația Turcia - Albania - Italia via Bulgaria - România. Continuare în pagina 5