Renaşterea Bănăţeană, februarie 2016 (Anul 28, nr. 7918-7941)

2016-02-26 / nr. 7939

CI BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7939 - vineri, 26 februarie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei (AB) Ziua Timișului va fi în 28 iulie Județul Timiș va avea o sărbătoare proprietate va fi marcată în toate localitățile, prin diverse evenimente cultural-artistice, în data de 28 iulie, ziua când a fost numit, în anul 1919, primul prefect român - Aurel Cosma. Așa au decis ieri consilierii județeni, după mai multe propuneri. Consilierul Traian Stancu a propus ca zilele județului Timiș să fie sărbătorite în ultimul weekend din luna august, care ar coincide cu data nașterii lui Traian Vuia. Consilierul Marius Martinescu a venit cu varianta zilei de 3 august, în așa fel încât județul și municipiul Timișoara să aibă aceeași sărbătoare. Președintele CJT, Titu Bojin, cel care a propus data de 28 iulie, a concluzionat: "Nu ar fi bine să ne suprapunem cu Timișoara. Și nici dacă sărbătorile sunt prea apropiate ca dată, gândiți-vă că și Crăciunul, Anul Nou, Sfântul Ion și Bobotează se sărbătoresc în aceeași perioadă". (D.D.) Debranșările din sistemul centralizat de încălzire continuă încet, dar sigur Chiar dacă suntem încă departe de iureșul celor din Brașov, oraș în care gradul de deconectare al locuințelor de la sistemul centralizat de încălzire se cifra în 2015 la 69 la sută, debranșările timișorenilor urmează încă același trend pe care Colternu l-a putut constata în ultimii cinci ani. Conform datelor prezentate de Autoritatea Națională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilități Publice (ANRSC), fiecare al zecelea proprietar din România care, din 2009 încoace, a ales să renunțe la agentul termic furnizat de CET-uri are buletin de Timișoara. La începutul anului trecut, un număr de 23.138 de apartamente din orașul de pe Bega figurau ca deconectare de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, cifră care plasează capitala Banatului pe locul doi în țară, după sus-amintitul Brașov. Continuare in pagina 3 Programul "Rabla" se pune pe roți și în 2016 Programul de înnoire a parcului național auto își va trece pe răboj și ediția sa 2016, noua "Rablă" urmând a avea, potrivit ministrului mediului, apelor și pădurilor, Cristiana Pasca - Palmer, o deschidere mai mare către autovehiculele electrice. "Anul acesta intenționăm să continuăm cu Programul «Rabla», dar aș vrea să-l deschidem mai mult decât să îmbunătățim parcul auto. Vrem să stimulăm o tranziție către autovehiculele electrice, către infrastructura electrică, fiindcă oricum asta e direcția spre care mergem", a subliniat oficialul. Continuare în pagina 4 Un elev a fost bătut în sala de clasă de șapte golani Un nou incident violent a avut loc la Colegiul Tehnic" Valeriu Braniște" din Lugoj. Șapte tineri au sărit gardul unității de învățământ, au urcat la etaj, într-o sală de clasă și l-au stâlcit în bătaie pe unul dintre elevi. Motivul altercației se pare că ar fi fost o fată îngroziți, colegii celui bătut cu sălbăticie au sunat la 112, moment în care agresorii s-au făcut nevăzuți. Victima a fost transportată cu o ambulanță la spital, în prezent fiind în afara oricărui pericol. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Pagina 2 Educatoare cercetată de comisia de disciplină, pentru că a țipat la copii www.renașterea.ro CURSUL VALUTAR 4,4691 M Soarele răsare la 7,20 și apune la 18,16