Renaşterea Bănăţeană, martie 2016 (Anul 28, nr. 7942-7968)

2016-03-26 / nr. 7964

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7964 - sâmbătă, 26 martie 2016-16 pagini - 2 lei (AB) Catolicii se pregătesc pentru învierea Domnului Credincioșii romano-catolici se pregătesc pentru marea sărbătoare a învierii Domnului. Pentru ei, astăzi este Sâmbăta Mare, zia liturgică precedând momentul în care cu toții se vor bucura de Lumina Pascală. La Timișoara, la Domul din Piața Unirii, la ora 8, membrii Capitlului Catedral vor recita Laudele, între orele 10 și 21 este timp de veghe și adorație euharistică la Mormântul Sfânt, așezat în partea stângă a bisericii, la altarul Răstignirii Domnului. Celebrarea Vigiliei Pascale (învierea) va începe la ora 22, în fața Domului, unde se va desfășura ritualul sfințirii focului. Poporul va intra cu lumina nouă, binecuvântată, în catedrala romano-catolică, unde se va intona Praeconium-ul Pascal (Imnul bucuriei învierii). Va urma Liturghia Cuvântului, formată din mai multe lecturi și Psalmi din Vechiul și Noul Testament, apoi sfințirea apei de botez, înnoirea promisiunilor de la botez și Liturghia Euharistică, la sfârșitul căreia se va desfășura Procesiunea de înviere. Continuare în pagina 2 Marea reorganizare instituțională din agricultură nu pare nici cal, nici măcar De mulți ani, din păcate, direcțiile agricole județene se îndeletnicesc doar cu completarea, ștampilarea și plimbarea hârțoagelor de colo-colo, neavând treabă în vreun fel cu interesele fermierilor. Rațiunea pentru care aceste instituții mai fac umbră pământului ar fi, chipurile, că sunt un instrument de implementare a politicilor agricole guvernamentale. Dar despre ce implementare poate fi vorba, când direcțiile agricole nu au reprezentanți în teritoriu, activând doar în câteva birouri din municipiile-reședință de județ? Desigur, un minister condus cu competență ar fi putut să le dea oamenilor de la aceste direcții niște sarcini cu adevărat utile, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Continuare în pagina 3 Primăvara e încă departe Vremea caldă se încăpățânează să stea departe de meleagurile noastre și în acest weekend. Degeaba a început primăvara astronomică, degeaba a trecut echinocțiul,că afară e tot un fel de iarnă, dar nici aceea prea hotărâtă. Cele două caracteristici ale acestui weekend rămân, din păcate, frigul și precipitațiile, sub formă de ploaie în zonele joase din Banat și de ninsoare la munte. Conform prognozelor Administrației Naționale de Meteorologie, astăzi, cerul va fi mai mult acoperit, temperaturile minime se vor încadra între -1 și 3 grade Celsius, iar cele maxime, între 11 și 13 grade. Mâine, vremea va fi asemănătoare, cu șanse mari de precipitații în tot Banatul. Temperaturile minime vor fi între -1 și 3 grade, în timp ce maximele abia dacă vor ajunge la 10-13 grade. (D.D.) Telefonul cititorului Un gigant în telecomunicații încearcă să-și păcălească clienții Unei timișorence i s-a impus un nou contract, fără semnarea vreunui act, după o simplă conversație telefonică ca orice strategie de marketing, și cea utilizată de una dintre cele mai mari companii de telecomunicații din România, RCS-RDS, se bazează pe persuasiune, pe arta convingerii. Doar că persuasiunea nu presupune și inducerea în eroare a clientului... O timișoreancă, V.S., trecută de a doua tinerețe, ne-a povestit cum încearcă, în zadar, de câteva luni bune, să îi convingă pe reprezentanții respectivei companii să îndrepte eroarea pe care au făcut-o în ceea ce o privește. In 17 octombrie 2015, doamna V .S. - care avea deja un contract cu RCS-RDS de telefonie fixă, internet și televiziune - a fost sunată de un operator de la compania respectivă, care i-a făcut următoarea ofertă: un telefon mobil gratis plus un abonament de 3 euro pe lună. Continuare in pagina 5 Titlurile zilei Soarele răsare la 6,26 și apune la 18,56