Renaşterea Bănăţeană, mai 2016 (Anul 28, nr. 7994-8018)

2016-05-30 / nr. 8017

Probă la vaporașe Câteva zeci de timișoreni au avut parte, sâmbăta trecută, de plimbarea inaugurală cu vaporașul "Decebal", unul dintre cele șapte achiziționate de primărie în cadrul proiectului de reabilitare a malurilor Begăi. Vaporașele au lungimea de 12 metri, lățimea de 4,9 metri, capacitatea maximă de 50 de pasageri, o punte deschisă și un salon acoperit pentru pasageri, cu ferestre culisante. Ele sunt dotate cu aer condiționat, utilități și instalație de sunet. Deocamdată, ambarcațiunile se află în probe funcționale, după cum a anunțat RATT, astfel că plimbările sunt gratuite. Oficialitățile nu au oferit detalii despre vreun program sau despre data exactă la care va începe transportul public pe Bega, dar probabil că sesiunea de gratuități se va încheia după campania electorală. Oricum, costul unei călătorii cu vaporașul va fi unul simbolic, de doar un leu. Prima cursă a mers de la Podul Șaguna până la Uzina de Apă și retur, dar în proiectul de reabilitare a malurilor Begăi sunt prevăzute nouă stații din care doritorii se pot îmbarca. Traseul se întinde de la Podul Mihai Viteazu (în apropiere de Uzina de Apă) până la Podul Modoș. (D.D.) □BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8017 - luni, 30 mai 2016 - 16 pagini - 2 lei (AB) O primărie timișeană plătește cu ochii închiși lucrări inexistente La fel ca în cvasi-majoritatea comunelor din primăriei. Sub pretextul înnoirii, administrația din țară, si în Mașloc banii publici sunt cheltuiți discreționar Mașloc achită fără să crâcnească sume umflate, ba chiar de primărie. Sume de ordinul miliardelor de lei vechi acceptă la plată și lucrări neefectuate! Să ne mai întrebăm sunt aruncate pe lucrări, chipurile, de reabilitare și de ce? Chiar nu-i cazul... refacerea diverselor clădiri aflate în patrimoniul Continuare în paginile 8-9 Festivalul Etniilor a adus culoare și cântec la Muzeul Satului Muzeul Satului de la Pădurea Verde s-a umplut, ieri, de culoare și animație. A fost cea de-a XVI-a ediție a Festivalului Etniilor, prilej de petrecere cu cântec, joc și voie bună, de îmbrăcat straie tradiționale și de pășit,în paradă, pe aleile dintre casele bănățene bătrânești, pline de farmecul satelor în care se puteai vedea, odinioară, pretutindeni. Continuare în pagina 2 "Nemțoaicele" rămân preferatele șoferilor timișeni sau pedigree-ul mașinilor germane și nici nu se remarcă printr-un design comparabil cu cel al mărcilor italiene, dar i-au convins prin fiabilitatea lor pe mulți dintre șoferi, cărora, după ce le-au captat atenția, le-au câștigat și fidelitatea. Cu circa 200.000 de autoturisme înmatriculate în România, mărcile japoneze își fac, totuși, destul de greu loc în cel mai consistent parc auto județean, cel timișean. Anul trecut, o zecime dintre mașinile noi înscrise în circulație, la care s-au adăugat alte patru procente dintre autoturismele second-hand, purtau una dintre mărcile constructorilor niponi. în cel mai vestic județ al țării, însă, trendul actual este unul descrescător, chiar dacă mașini Nissan și Toyota, vârfurile de lance ale japonezilor, s-au vândut luna trecută mai mult decât toate modelele comercializate sub sigla Dacia la un loc; într-adevăr, dintre cele 1.290 de autoturisme înmatriculate în aprilie cu plăcuțe purtând inscripția "TM", doar 27 aparțineau brandului național, acesta fiind depășit net de Ford sau Skoda, ca să nu mai vorbim de mărcile germane. Continuare în pagina 5 Telefonul (\'ZfxlAQAii este numărul la care ne puteți cititorului 0Z30/4 cu 145 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei