Renaşterea Bănăţeană, iulie 2016 (Anul 28, nr. 8044-8069)

2016-07-15 / nr. 8056

DBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 8056 - vineri, 15 iulie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei Vremea schimbătoare dăunează sănătății Cele trei zile cu temperaturi ridicate înregistrate în Timișoara au băgat zeci de oameni în spital. Vestea proastă este că odată cu anunțata coborâre a mercurului în termometre în următoarele zile (astăzi, maxime prognozate de Administrația Națională de Meteorologie, de 29 de grade Celsius, iar mâine, de doar 21 de grade, medicii se așteaptă la noi victime ale schimbărilor bruște de temperatură. "Am avut cu 30 la sută mai mulți pacienți în zilele caniculare față de unele obișnuite: în 24 de ore, 250 de persoane s-au prezentat în urgență, victimele căldurii fiind în principal pacienții cu boli cronice care s-au decompensat. Nu am avut patologie strict cauzată de căldură. Continuare în pagina 4 Parcul Botanic, un nou experiment fără succes al administrației timișorene Din nefericire pentru unii dintre cei care au administrat-o de-a lungul timpului, pentru că le-a dat mai multă bătaie de cap, Timișoara este un oraș bogat, din multe puncte de vedere. Dispune de patrimoniu, zestre arhitecturală, cultură, spații verzi și, dincolo de toate, potențial. Unul dintre locurile cu mare deschidere este și Parcul Botanic, cu o suprafață de aproape nouă hectare, arbori înalți și umbroși și o floră odinioară bogată, oaza de verdeață din centrul orașului era foarte căutată pentru răcoare, aer curat și plimbări. Continuare în pagina 2 "Rabla" s-a oprit... și nu prea a trecut exact o lună de când, pe 14 iunie, Administrația Fondului pentru Mediu lansa cea mai târzie ediție de până acum a programului de stimulare a înnoirii parcului auto național, etapa destinată persoanelor fizice încheindu-se însă încă de săptămâna trecută, din lipsă de... vouchere. "Este pentru prima dată în istoria programului când toate tichetele electronice destinate persoanelor fizice au fost rezervate în trei săptămâni de la lansare. Continuare în pagina 6 Telefonul cititorului Bătaie de joc în Zona Tipografilor Pentru a treia oară la rând, firma care introduce în subteran cablurile de televiziune și internet răscolește Timișoara. în această primăvară a venit rândul cartierului Tipografilor să fie făcut ferfeniță cu șanțuri și gropi. Locatarii câtorva blocuri situate între străzile Popa Șapcă și Vasile Lucaci se află printre victimele nevinovate ale săpătorilor neobosiți ai firmei de cablu. La câțiva pași de locul de joacă au rămas gropi neastupate, asfaltul a fost tăiat fără milă, iar printre tufișuri se găsesc adevărate cratere, care pot deveni capcane pentru plimbăreții neinspirați sau pentru copiii curioși. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Casă pentru un deținut, de la Mitropolia Banatului Pagina Adelina Pastor, în delegația României pentru Jocurile Olimpice E www.renașterea.ro/ CURSULVALA nr. 4,4884 lei 172,4298 lei/gram Soarele răsare la 6,00 și apune la 21,21