Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2016 (Anul 28, nr. 8096-8121)

2016-09-16 / nr. 8109

CI BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8109 - vineri, 16 septembrie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei Continuă protestele Transportatorii și-au continuat ieri protestele, în ciuda faptului că guvernul le acceptase, miercuri, principala revendicare, respectiv înghețarea tarifelor asigurării de răspundere civilă auto (RCA) la valorile medii ale daunelor existente în evidențele Autorității pentru Supraveghere Financiară (ASF), și nu la nivelul preconizat, mult mai mare. Măsura adoptată de executiv a fost considerată insuficientă de cele mai multe organizații patronale implicate în proteste. "Guvernul nu are competențe în privința stabilirii valorii de plafonare a tarifelor RCA și este inadmisibil să i se ceară acest lucru", preciza, ieri, purtătorul de cuvânt al executivului, Liviu Iolu, el susținând că ordonanța de urgență aprobată miercuri oferă doar cadrul juridic pentru ca ASF să clarifice situația. Continuare în pagina 5 Timișoara, tratată în bătaie de joc și de actualii guvernanți ■ în recent aprobatul Master Plan General de Transport al României, care stabilește strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere până în anul 2030, șoseaua de centură a Timișoarei e pe locul cinci, având un punctaj mai mic decât Vaslui, Giurgiu, Sfântu Gheorghe și Bârlad . Primarul îi cheamă pe timișoreni la un miting de protest Guvernul a aprobat recent Master Planul General de Transport al României, un document strategic care stabilește principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian și multimodal. Documentul prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanțare, strategia de implementare a proiectelor, precum și asigurarea activității de întreținere și reparații curente până în anul 2030. ’ m Confrmare în pagina ‹ o bătaie mare pe închirieri, iar prețurile au explodat La 700 de euro lunar se cifrează una dintre chiriile pentru un apartament din centrul Timișoarei. Vorbim, în speță, despre un apartament de patru camere, situat în zona Universității de Medicină și Farmacie. Este sezonul în care prețul chiriilor explodează, pentru că cererea este foarte mare. Școala a început deja, în curând se va deschide anul universitar și, în condițiile în care căminele studențești au o capacitate mult prea limitată, foarte mulți tineri studioși sunt în căutarea unui acoperiș deasupra capului. __________________________________ Continuare în pagina 6 Telefonul cititorului Ritmuri de fanfară în centrul orașului Ultima duminică din luna septembrie va face ca Timișoara să răsune, din nou, de muzica fanfarelor. Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș și Consiliul Județean Timiș vor organiza, în 25 septembrie, cu începere de la ora 13, cea de-a XVIII-a ediție a unei manifestări îndrăgite, care dă glas tobelor și alămurilor în mijlocul orașului. Festivalul Fanfarelor se deschide în Piața Operei cu o paradă a formațiilor participante, urmând ca recitalurile acestora să se desfășoare, de la ora 16, în incinta Iulius Mail. Continuare în pagina 2 fi Tf.1 ® *4 VU 11/IC este numărul la care ne puteți sesiza problemele dVsv iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Pagina 4 Brigitte Bardot îi trimite bani unui timișean pentru ocrotirea câinilor fără stăpân Centura mică a Timișoarei începe să crească mare Ionuț Popa: "încercăm să ne ridicăm la nivelul Stelei" Pagina Pagina www .renașterea ro LUKOUl 3,9549 lei 4,4471 lei 167,9772 lei/gram Soarele răsare la 7,15 și apune la 19,44