Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2016 (Anul 28, nr. 8096-8121)

2016-09-27 / nr. 8118

a BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8118 - marți, 27 septembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei "Poli II" a debutat cu stângul Cel mai așteptat proces al anului din urbea de pe Bega, "Poli II", a debutat, ieri, cu stângul. După ce mulți dintre avocații celor 11 inculpați au întârziat, consilierul juridic al primăriei a anunțat completul de judecată că s-a produs o eroare în citarea părților. Concret, a fost citată, ca parte civilă, Primăria Municipiului Timișoara, aceasta neavând însă personalitate juridică. Drept urmare, președintele completului a aprobat amânarea începerii procesului pentru 19 octombrie, în vederea citării Municipiului Timișoara, prin reprezentantul său, primarul Nicolae Robu. Fiind puțin probabil ca edilul-șef să se prezinte la proces, în locul său urmează să meargă tot consilierul juridic al primăriei. Continuare în pagina 6 Moarte suspectă într-un cămin de bătrâni ■ O timișoreancă acuză de ucidere din culpă conducerea căminului în care și-a internat părintele ■ "Tata a decedat după atâta tortură și neglijență", susține femeia, precizând că octogenarul "a ajuns în aproximativ trei luni de la 90 la 40 de kilograme!" ■ Cei incriminați își susțin nevinovăția Stabilită în Marea Britanie de mai multă vreme, timișoreanca Nausica Deal s-a văzut nevoită să îl încredințeze pe bătrânul ei tată, Ioan Ciulănescu, ajuns la 83 de ani și suferind de boala Alzheimer, unui centru de îngrijire specializat. Octogenarul timișorean a ajuns, astfel, în aprilie a.c.,la Casa Samiha din Moșnița Nouă, un centru de seniori care, conform celor menționate pe site-ul propriu, asigură servicii de cazare, medicale și de îngrijire personală, contra unei sume lunare. Din păcate, sejurul bătrânului la respectivul centru s-a încheiat după doar câteva luni, în dimineața zilei de 8 august, Nausica Deal fiind anunțată că tatăl său a decedat. Continuare in paginile 2-3 Poștașii ies în stradă Aproximativ 3.000 de lucrători poștali sunt așteptați, astăzi, la 8:30, la o acțiune de protest care se va desfășura în întreaga țară. Poștașii sunt nemulțumiți că revendicările lor nu au fost rezolvate, deși au fost negociate timp de șapte luni. Sindicatele au solicitat majorarea salariilor cu 200 de lei, îmbunătățirea condițiilor de muncă și obligarea conducerii CNPR de către acționarul majoritar (Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională) de a crește veniturile companiei. Angajații poștei timișene participă la acest protest urmând a se aduna, de la ora 8.30, în curtea Oficului Poștal nr. 1 (Poșta Mare). La acțiune vor lua parte și alți angajați din structura lucrătorilor poștali ai județul Timiș. S. FLORESCU Telefonul ^ ~ .raganar este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului 10 11 * 1 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Din stratul cu noroi, direct în troleibuz Timișorenii sunt îndrumați să circule pe jos, cu bicicletele ori cu tramvaiul, cu orice ocazie. Cu toate acestea, când vine vorba despre mijloacele de transport în comun, bănățenii sunt, destul de des, dezamăgiți, în tramvaie , mizerie, miroase urât, iar prioritate au... aurolacii care trag cu nesaț din pungă. Culmea, ei nu prea sunt observați de controlori, în troleibuze și autobuze îngrămădeala este la ordinea zilei; în plus, întârzierile în stații sunt de ordinul zecilor de minute. Nu puțini au fost "oamenii muncii" (adică singurii plătitori de bilete în mijloacele RATT) nevoiți să aștepte un alt tramvai ori firobuz pentru a ajunge la serviciu, pentru că în cel de dinainte s-au înghesuit toți călătorii care au dreptul să circule gratuit. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Bani europeni există, însă trebuie să știm să-i cerem Hipertensiunea arterială, o suferință care acționează tăcut și perfid www renașterea jo CURSUL VALUTAR 3,9589 lei 4,4504 lei 170,0921 lei/gram Soarele răsare la 7,28 și apune la 19,23