Repülés, 1953 (6. évfolyam, 1-24. szám)

1953-01-10 / 1. szám

* Ш2 Твои ezüstkoszorús... Kalász Tibor elvtács az Előre repülő alapszervezet 19 éves ezüstkoszorús tagja. Ezt a szép eredményt úgy tudta fiatal kora ellenére elérni, hogy rendszeresen eljárt az alapszervezetben folyó elméleti kiképzésre és a vasárnapi gyakorlati kiképzésre. Mindenkor a szovjet módszeres kiképzésnek megfelelően hajtotta végre a kapott repülési feladatot, amit elsősorban az elméleti órákon sajátított el. Kalász elvtárs tudásának állandó növelése mellett segít a többi alapszervezeti tag fejlődésében is. Az alap­szervezetben működő 100 és 300 órás csoport hallgatóinak szak­mai előadásokat tart. Nem feledkezik meg arról sem, hogy csak akkor lehet jó repülő, ha a termelésben is jól megállja a helyét. Éppen ezért, mint a „Fürst Sándor” autóbuszgarázs ifjúmunkása a termelésben is élenjár és termelési átlaga állandóan 100%-on felül van. Kalász elvtárs az elméleti tudást jól alkalmazza a gyakor­latban, kitűnően hajtja végre „Pilis”-típusú repülőgépen a kapott Feladatot.­ ­ El­határoztam, hogy repülő leszek Amikor felkerültem Ózdra ipari tanulónak, egy alkalommal röpgyűlésen vettem részt, ahol egy elvtárs a repülésről beszélt. Engem a beszéd nagyon megragadott és eszembe jutott a múlt. A múltban még gondolni sem mertem a repülésre, mert akkor csak a kiváltságosok gyermekei foglalkoztak a repüléssel. De ma már más a helyzet. Megnyílt a dolgozó ifjúság számára a repü­lés útja, így hát én is elhatároztam, hogy repülő leszek. Míg í*:".én gondolkodtam, az elvtárs befejezte beszédét és megkérdezte, hogy ki akar repülő lenni. Ahogy ezt kijelentette, abban a pilla­natban felugrottam és jelentkeztem, így azután bekapcsolód­tam az alapszervezet életébe, igyekeztem úgy az elméleti, mint a gyakorlati foglalkozáson a hallott ismereteket a legjobban el­sajátítani s minden egyes foglalkozáson pontosan megjelentem. Kifejezhetetlen öröm fogott el, amikor először láttam fentről békében épülő hazánkat. Ez még jobban megszilárdította bennem azt az akaratot, hogy repülő leszek. Azt a célt tűztem ki magam elé, ha a gyárban felszaba­dulok, elmegyek motoros pilótának, hogy még jobban tovább tud­jam fejleszteni repülő tudományomat. És így bátor, jól képzett, az ellenséget gyűlölő harcosa lehessek néphadseregünk légiere­jének. Ágoston Bálint Ózdi repülő növendék Alakítsák meg Szentesen is az ejtőernyős kört Hajnali szürkület borította meg a várost, ugró csizmám alatt csak a hó ropogása zavarta meg a csen­det. Az alapszervezet felé találkoz­tam Kruczkló elvtárssal. Az ugrás boldog izgalmától fűtve kezdtünk beszélgetni az ejtőernyő ugrásról. Számolgattuk, hogy milyen maga­san van a felhőalap. Hogyan is fogunk majd földet érni az ugrás után. Közben elérkeztünk a gyüle­kező helyre, ahol vidám énektől volt hangos a nagyterem. Hamarosan összejött az ejtőernyős ugró kör valamennyi tagja és gépbeosztás szerint sorakozva az ejtőernyőinkkel gépkocsiba szálltunk és elindultunk a szegedi reptérre. A reptérre érke­zésünk után az első és második csoport mindjárt hozzálátott a ké­szülődéshez és az oktató elvtárs vezetésével beszálltak a repülő­gépbe. Az első gép hófelhőt ka­varva gurult a felszálló mezőre és a teljes fordulattal járó lég­csavarok a levegőbe emelték a gé­pet. Tizennégy elvtárs szállt fel el­sőnek, hogy végrehajtsa feladatát, az ejtőernyőugrást, hogy ezzel is bebizonyítsák népünk iránti szere­teteket és azt, ha kell, ejtőernyős tudásukat felhasználva megvédik a békét. A nézőközönség - amely kijött, hogy ugrásainkat végignézze - nagy izgalommal várta, hogy mi­kor hagyja el az első ugró a gépet. Nem sokáig kellett várni s az első ugró csakhamar megjelent és egy­másután hagyta el a gépet a többi ejtőernyős is. A tizenharmadik ugró zuhanóugrást hajtott végre, pö­rögve közeledett a föld felé, majd hirtelen kinyújtotta a lábait és az ejtőernyőjét kinyitotta. Lassan ereszkedett lefelé és zárt lábakkal könnyedén ért a földre. Az ejtőernyős kör tagjai, hogy minél szélesebben megismertessék a fiatalokkal az ejtőernyőugrást, Hódmezővásárhelyt és Szentesen is hajtottak végre ugrást. Különö­sen nagy volt a szentesi fiatalok érdeklődése és én úgy látom, hogy , a szentesi MRSZ-alapszervezetnek most az a feladata, hogy az ottani fiatalok lelkesedésén okulva ala­kítsa meg az ejtőernyős kört Bartos Tibor növendék szegedi alapszerv A Magyar Repülés Útja című díszes album második kiadásban megjelent. A nagy érdeklődésre való tekintettel a Magyar Repülő Szövetség elhatározta a művészi kivitelű album újbóli kiadását. Ára díszes kötésben : 70 Ft Kapható : Modellező­ Anyag Boltban, Bpest, Sztálin­ tér 14. Csekksz: 53871

Next