Repülés, 1953 (6. évfolyam, 1-24. szám)
1953-01-10 / 1. szám
* Ш2 Твои ezüstkoszorús... Kalász Tibor elvtács az Előre repülő alapszervezet 19 éves ezüstkoszorús tagja. Ezt a szép eredményt úgy tudta fiatal kora ellenére elérni, hogy rendszeresen eljárt az alapszervezetben folyó elméleti kiképzésre és a vasárnapi gyakorlati kiképzésre. Mindenkor a szovjet módszeres kiképzésnek megfelelően hajtotta végre a kapott repülési feladatot, amit elsősorban az elméleti órákon sajátított el. Kalász elvtárs tudásának állandó növelése mellett segít a többi alapszervezeti tag fejlődésében is. Az alapszervezetben működő 100 és 300 órás csoport hallgatóinak szakmai előadásokat tart. Nem feledkezik meg arról sem, hogy csak akkor lehet jó repülő, ha a termelésben is jól megállja a helyét. Éppen ezért, mint a „Fürst Sándor” autóbuszgarázs ifjúmunkása a termelésben is élenjár és termelési átlaga állandóan 100%-on felül van. Kalász elvtárs az elméleti tudást jól alkalmazza a gyakorlatban, kitűnően hajtja végre „Pilis”-típusú repülőgépen a kapott Feladatot. Elhatároztam, hogy repülő leszek Amikor felkerültem Ózdra ipari tanulónak, egy alkalommal röpgyűlésen vettem részt, ahol egy elvtárs a repülésről beszélt. Engem a beszéd nagyon megragadott és eszembe jutott a múlt. A múltban még gondolni sem mertem a repülésre, mert akkor csak a kiváltságosok gyermekei foglalkoztak a repüléssel. De ma már más a helyzet. Megnyílt a dolgozó ifjúság számára a repülés útja, így hát én is elhatároztam, hogy repülő leszek. Míg í*:".én gondolkodtam, az elvtárs befejezte beszédét és megkérdezte, hogy ki akar repülő lenni. Ahogy ezt kijelentette, abban a pillanatban felugrottam és jelentkeztem, így azután bekapcsolódtam az alapszervezet életébe, igyekeztem úgy az elméleti, mint a gyakorlati foglalkozáson a hallott ismereteket a legjobban elsajátítani s minden egyes foglalkozáson pontosan megjelentem. Kifejezhetetlen öröm fogott el, amikor először láttam fentről békében épülő hazánkat. Ez még jobban megszilárdította bennem azt az akaratot, hogy repülő leszek. Azt a célt tűztem ki magam elé, ha a gyárban felszabadulok, elmegyek motoros pilótának, hogy még jobban tovább tudjam fejleszteni repülő tudományomat. És így bátor, jól képzett, az ellenséget gyűlölő harcosa lehessek néphadseregünk légierejének. Ágoston Bálint Ózdi repülő növendék Alakítsák meg Szentesen is az ejtőernyős kört Hajnali szürkület borította meg a várost, ugró csizmám alatt csak a hó ropogása zavarta meg a csendet. Az alapszervezet felé találkoztam Kruczkló elvtárssal. Az ugrás boldog izgalmától fűtve kezdtünk beszélgetni az ejtőernyő ugrásról. Számolgattuk, hogy milyen magasan van a felhőalap. Hogyan is fogunk majd földet érni az ugrás után. Közben elérkeztünk a gyülekező helyre, ahol vidám énektől volt hangos a nagyterem. Hamarosan összejött az ejtőernyős ugró kör valamennyi tagja és gépbeosztás szerint sorakozva az ejtőernyőinkkel gépkocsiba szálltunk és elindultunk a szegedi reptérre. A reptérre érkezésünk után az első és második csoport mindjárt hozzálátott a készülődéshez és az oktató elvtárs vezetésével beszálltak a repülőgépbe. Az első gép hófelhőt kavarva gurult a felszálló mezőre és a teljes fordulattal járó légcsavarok a levegőbe emelték a gépet. Tizennégy elvtárs szállt fel elsőnek, hogy végrehajtsa feladatát, az ejtőernyőugrást, hogy ezzel is bebizonyítsák népünk iránti szereteteket és azt, ha kell, ejtőernyős tudásukat felhasználva megvédik a békét. A nézőközönség - amely kijött, hogy ugrásainkat végignézze - nagy izgalommal várta, hogy mikor hagyja el az első ugró a gépet. Nem sokáig kellett várni s az első ugró csakhamar megjelent és egymásután hagyta el a gépet a többi ejtőernyős is. A tizenharmadik ugró zuhanóugrást hajtott végre, pörögve közeledett a föld felé, majd hirtelen kinyújtotta a lábait és az ejtőernyőjét kinyitotta. Lassan ereszkedett lefelé és zárt lábakkal könnyedén ért a földre. Az ejtőernyős kör tagjai, hogy minél szélesebben megismertessék a fiatalokkal az ejtőernyőugrást, Hódmezővásárhelyt és Szentesen is hajtottak végre ugrást. Különösen nagy volt a szentesi fiatalok érdeklődése és én úgy látom, hogy , a szentesi MRSZ-alapszervezetnek most az a feladata, hogy az ottani fiatalok lelkesedésén okulva alakítsa meg az ejtőernyős kört Bartos Tibor növendék szegedi alapszerv A Magyar Repülés Útja című díszes album második kiadásban megjelent. A nagy érdeklődésre való tekintettel a Magyar Repülő Szövetség elhatározta a művészi kivitelű album újbóli kiadását. Ára díszes kötésben : 70 Ft Kapható : Modellező Anyag Boltban, Bpest, Sztálin tér 14. Csekksz: 53871