Repülés, 1957 (10. évfolyam, 1-9. szám)

1957-04-01 / 1. szám

4 Üdvözlet A KISZ-nek A Magyar Repülő Szövetség ideiglenes intéző bizottsága örömmel vette tudomásul a Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának határo­zatát a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség megalakításáról. Az MRSZ­ legfontosabb feladatának tartja, hogy a sportrepülés valamennyi ágában részvevő fiatalok kiképzése mellett szocialista nevelésben részesüljenek. E hazafias feladat megoldásához ad segítséget az MSZMP határozata A Magyar Repülő Szövetség munkájában messzemenően igyekszik támaszkodni az újon­nan megalakuló Kommunista Ifjúsági Szövetségre. A Szövetség bízik abban, hogy a KISZ öntudatos harcosai sorában ott lesznek a fiatal kommunista repülők, ejtőernyősök és modellezők legjobbjai is. Magyar Repülő Szövetség Intéző Bizottsága VERSENYKIÍRÁS A Magyar Repülő Szövetség 1957. má­jus 26-től június 8-ig Senior, július 1-től 15-ig a VIII. Nemzeti Vi­tor­lázó repülő Versenyt rendezi meg, 20—20 fő ver­senyzővel. A versenyekre a repülőklubok nevez­hetik be versenyzőiket. A Senior Ver­senyre nevelhetők azok, akik­ a II. osz­tályú sportminősítés feltételeivel ren­delkeznek. A nemzeti versenyre akik I. osztályú, vagy érdemes sportolói sport­minősítés feltételeivel rendelkeznek. A benevezett versenyzők kiválogatá­sát a szövetség repülési osztálya végzi az 1957. március 1. és V. hó 15-e között végrehajtott teljesítményrepülések alap­ján, melyet az alábbiak szerint értékel: KÖZEL FÉLESZTENDEI SZÜNET UTÁN veszik kezükbe a „Repülés”-t a sportrepülők, s mindazok, akik figye­lemmel kísérik az egyetemes repülés fejlődését. Ma e téren a távlatok, szinte beláthatatlanok. Elképesztő távolságok és magasságok berepüléséről hoz na­ponta híreket a sajtó. Ilyen tempóban még egy közlekedési eszköz sem írt le a valóságban is tüneményes pályát. Lapunk szerény munkájával el akar­ja érni, hogy olvasóink frissen tájéko­zódhassanak, megismerjék a repülő­­technika legújabb vívmányait. Sportre­pülőink számára összekötő kapocs kí­ván lenni a lap, amely tapasztalatcse­rével, a repülés technikájának ismerte­tésével közelebb hozza egymáshoz az ifjúságot. Mindezek előtt elsősorban ne­velni, tudásban gyarapítani akarja la­punk az ifjúságot. Ehhez minden olva­sónk segítségét kérjük, mert a magunk-P = pontszám D - távolság V % átlagsebesség Magassági repülés 3000—4000 m között méterenként 1 pont, 4000 m felett méterenként 2 pont. Nemzeti rekordért -1 2000 pont juta­lom számítható az elért pontszámúhoz. Kétkormányos teljesítményrepülésnél tí­puskiegyenlítésképpen az elért pont­számihoz 30% adható hozzá. A versenyek nem egységes géptípus­sal lesznek megtartva. A versenyzők gépeiről és felszereléséről a nevező klub köteles gondoskodni. Magyar Repülő Szövetség repülési osztályá­ra vállalt feladatot csak úgy­­tudjuk el­végezni, ha a szó legszorosabb értelmé­ben bekapcsolódnak a szerkesztés mun­kájába. Javaslataik, észrevételeik mind jobbá és színvonalasabbá teszik a la­pot. Szövetségünk ennek jegyében a leg­jobb sportrepülőket kérte fel, hogy a szerkesztőbizottságban dolgozzanak. A szerkesztő bizottság tagjai: Vitorlázó repülőik: Legenyei Lajos, Studreni Jó­zsef, Juhász Géza, Tóth József, Mitter Imre, Kasza József. Motoros repülők: Csanádi Norbert, Wittinger Kálmán, Szentgyörgyi Dezső, Gulyás Ferenc, Ka­pitány István. .Ejtőernyősök: Gyulai György, Szeszák Gyula, Seress József, Kastély Sándor. Műszakiak: Mező György, Samu Béla, Jereb Gábor. Mo­dellezők: Somogyi Ferenc, Beck Rudolf, Gombócz István. Távrepülés P­­­D -10 Céltávv repülésp_dv r _ 3 Hurokrepülés P­­ D • 20 Háromszög repülés 110 km-ig D.V F­­ 2 210 km-ig 310 km-ig D.V 1-8 D-V P. 1.6 n ( Mandl Ernő Tóth József Jávor Géza Jambrik Sándor A sportbizottság közleményei 1. A sportbizottság 1957. február 27-i ülése. A bizottság február 27-én ülést tar­tott, amelyen az elmúlt években az ezüst- és aranykoszorú nyilvántartásban elkövetett hiányosságokat véglegesen felszámolta. Miután a sportbizottság a teljesítményrepüléseiket hivatalosan el­ismerte, az alábbi repülők kapták meg az ezüstkoszorús oklevelüket és jelve­­ket: Ezenkívül a bizottság hitelesítette Endrédi Mária és Belenka Éva 47­­km-es repülését, melyet, mint a kétüléses női távrekordot, nemzeti rekordként elis­mert. Ugyanekkor került hitelesítésre Mező György 1950-ben végrehajtott Hajdúszo­boszló—Gyöngyös—Hajdúszoboszló hu­rokrepülése, melyet a bizottság utólag rekordként elismert. 2. Új nemzetközi vitorlázó rekord. A Nemzetközi Repülő Szövetség (FAI) 1957. február 2-i­­hivatalos közlemé­nyében új nemzetközi rekord elfogadá­sát ismertette. Az új rekordot 200 km-es háromszög útvonalon sebességi értéke­léssel Franciaországban álította fel 1956. május 4-én a Breguet 901. F. C. A. J. A. típusú gép pilótája Guy­­ Rousselet, a­ St. Auban—­Beauriere— Embrun—St. Auban útvonalon 77,405 km/ó átlagsebességet ért el. 3. Az év első teljesítményrepülése. 1957. február 19-én a farkashegyi re­pülőtéren Csanádi Norbert, a MÁV re- é­pülőklub tagja, 5 óra 5 perces időtartam -ú repülést végzett, melynek keretén be­­­­lül 1209 m-es magasságot ért el. Vértes István Toronyi Kálmán Csonka Ferenc Eördög Lajos Paulik Pál Suhajda János György László Pálóczi Ferenc Tóth Lajos Horváth Zoltán Császár Ernő Takács László Kovács Ferenc Ezüstkoszorú 300 jelvényszám 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 Aranykoszorú 11 jelvényszám 12 13 14

Next