Repülés, 1958 (11. évfolyam, 1-12. szám)

1958-01-01 / 1. szám

FRANCIAORSZÁG St. Vinemiben június 30-tól július 7-ig tartott a küzdő, ahová több külföldi versenyzőt is meghívtak. A külföi-­k Demant’-tal, Air 102-vel, Motswey 4-gyel és Olympia­­d indultak, míg a franciák a Breguet 902 és 904-gyel verse­­A verseny egyik napján az első 585, a második 556, a hrmadik pedig 445 km-es távot repült. A csehszlovákok példáját nem ártana nekünk is követni m­int hogy részt vesznek a nyugati országok versenyein, sőt őg meg is nyerik (pl. ez esetben is). Egyébként Zejda a cse­nik fiatal reménysége. A hazai versenyt is megnyerte, ahol­­ hurok világrekordot repült. Zejda egyik esélyese a világ­­ajnokságnak is. HOLLANDIA Az első versenynap jól kezdődött. Mindjárt május 27-én *a francia résztvevő Breguet 901-gyel 764 km-t repült (fran­­a nemzeti rekord). A második a holland Toutenhoofd 561 n-nel megszerezte a gyémántkoszorút. A harmadik 498 km-t épült, ami a FAI-sza­bályok szerint elfogadható gyémánt fel­kelnek. E versenynap után, sajnos, a legjobb időket elszalasztot­­ik, mert a gépek visszaszállítása két napig tartott. Egyéb­ént a versenyen 14 db Skylark 2, 2 db Skylark 3, 1 db Sky, db Olympia, 1 db V—20, 1 db Breguet 901-essel vettek ászt. összesen 425 start volt, amelyből 22 600 km-t repültek, z a szám nagyon jellemző a hollandok nekirugaszkodására, mert 1955-toert a nemzeti versenyen csak 6935 km-t repültek. Sorrend: 1. Lacheny, francia (Breguet 901—Skylark 3) 7498 p. 2. Toutenhoofd (Skylark 2) 7195 3. Kaay (Sky) 6261 4. Koch (Skylark 2) 5611 5. De Boer (Skylark 2) 5541 Úgy látszik, a hollandok gyengébb vitorlázórepülők, mint franciák, hiszen a francia bajnokság 5. helyezettje nyerte a veersenyt. nyugat-németország­ ­ A versenyt július­­27-től augusztus 8-ig tartották két kate­­óriában (az első ilyen verseny volt a világon) összessen 29 ersenyzővel, 20 a szabado 9 a standard osztályban. Ezen a­ersenyen volt talán a legvegyesebb a géppark, hisz a 29-ből tzenöt féle gép repült: 5 db Rhönsegler, 4 db Zugvogel, 4 b Weihe, 3 db L. Spatz, 2 db HKS, 2 db Kranich III, o—150, Mosvay, Ma—13E, Ka—7, Condor 4, Ma—22, K—2, Ja—26 és Spatz. A 800 pontos végeredmény az 5. nap után­­i szabad osztályban: 1. Jakob Laur (Zugvogel 3) 2. E. G. Haase (HKS—3) 4. Hanna Reitsch (Zugvogel 1) 3177 p. 2996 ” 2412 ”­­i standard kategóriában: 1. Heinz Huth (Rhönsegler) 2231 p. 2. Böttcher (Rhönsegler) 1606 ” 3. Bulang (Rhönsegler) 1590 ” Ugyanebben az időben még egy versenyt rendeztek a fia­dók számára a Wasserkuppe­n, ahol szintén öt versenynapot tartottak. SVÁJC I Bernben a május 30-tól június 2-ig tartó versenyen a 12 résztvevő, 4 versenynapon repült. Egyetlen kimagasló ered­mény Dubs 100 km-es háromszög repülése volt 77 km/óra, számottevő átlagsebességei. Végeredmény (800-as max. pontszám alapján): 1. N. Dubs (Rhönsegler) 3153 p. 2. Nied­spach (Sky) 3082 , 3. Baumgartner (Weihe) 2554 ” Az első két helyezett eredménye számottevő, mert a 4X 800-as maximális pontszámból csak 47, illetve 118 pontjuk hiányzott. Bár a négy versenynap mégis csak kevés az erők teljes felmérésére. Ezen a versenyen a gépek szempontjából nem az úgy­nevezett „nagy ágyúk” repültek. A géppark: 4 db Weihe, 2 db Olympia, 2 db Kan 6, Rhönsegler, Mosvay 2, Mosvay 4 és Sky-ből állt. SVÉDORSZÁG A 19 versenyző közül 14. Weihével repült. A svédek eddig minden világbajnokságon Weihével indultak, valószínűleg Lesznóban is így lesz, mert nagy hívei e jól bevált típusnak. A Weihék mellett még 3 db L—Spatz, 1 db Mosvay, 1 db Lo—150 szerepelt. A 7 versenynapon különös eredményeket nem értek el. A végeredmény a papírforma szerint alakult: 1. Silesmo (Weihe) 5621 p. 2. Per Axel Persson (Weihe) 5588 ” 3. H. Molander (Weihe) 5190 ” 4. L. Fredriksson (L—Spatz) 4918 ” 5. L. Olsson (Weihe) 3998 ” A fe­lsorolás végére érve szeretnénk minden hazai repülőt inteni az elbizakodástól. A baráti országok is jól felkészül­nek. Bár az eredményeik is jobbak, mégsem várhatunk man­na hullást. Tovább kell folytatni az előkészületeket, az elmé­leti képzést és addig sokat kell repülni. Mi is jó eredményekkel szeretnénk hazatérni. Bizako­dással tekintünk a Szovjetunió szereplése elé, annál is in­kább, mert először vesz részt a vitorlázórepülő világbajnok­ságon. Minden verseny — így a közelgő világbajnokság is sport­vetélkedés, ahol meglepetések születhetnek. Különösen ezért nem igyekeztünk ranglistát megállapítani. A ranglista majd Lesznóban dől el. Legenyei Lajos Mg—23 a parkolóhelyen Végeredmény: 1. Zejda (Demant) csehszlovák 2. Barbara (Breguet 901) 3. Weiss (Breguet 901) 4. Labar (Breguet 901) 5. Lacheny (Breguet 901) 6383 p. 5843 , 5788 ,. 5703 ,. 5703 H. W. Jensens Low 150 típusú gépe

Next