Sălajul European, ianuarie-martie 2009 (Anul 3, nr. 1-61)

2009-01-13 / nr. 6

Primul ziar european din Sălaj www.salajuleuropean.ro Sălajul European Director jr.Daniela FIZEȘAN 0742-059748, Tel.fax 0260-616383, str. UNIRII NR. 15 Zalău e mail, salajuleuropean@yahoo.com* ★ * ANULUI, NR. 6(434) 12 pagini - 0,5 lei MARTI 13 IANUARIE 2009 în 2009, Sălajul va fi un șantier Deși în plină criză economică, anul 2009 nu va afecta prea mult investițiile la nivelul Sălajului. Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean Sălaj, a prezentat, în prima conferință de presă pe anul 2009, planul investițiilor pentru anul ce tocmai a început: "Va fi un an mai special, cu siguranță, dar din punctul de vedere al Consiliului Județean, 2009 aș dori să fie un șantier. Am toată disponibilitatea, preocuparea, atenția pentru ca proiectele pe care le-am început în 2008 să demareze cât mai repede și investițiile începute să nu se piardă. Sunt numeroase proiecte majore de infrastructură atât la nivelul administrației județene cât și la nivelul comunelor, care vor fi finalizate în acest an", a subliniat Marc. Principalele ramuri spre care se vor îndrepta fondurile județene sunt infrastructura rutieră, turismul, asistența socială, spitalele, cultura și sportul. Proiecte vechi și noi Printre proiectele care își vor găsi rezolvarea în mare parte în anul 2009 se numără reabilitarea drumului Ciucea - Vârșolț, demararea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe teritoriul județului nostru, continuarea proiectelor de alimentare cu apă și canalizare în comune, reabilitarea stației Vârșolț, continuarea demersurilor pentru începerea lucrărilor de aducțiune a apei potabile din județul Cluj etc. " Potrivit afirmațiilor președintelui Consiliului Județean, în 2009 se vor concretiza o serie de proiecte noi, majoritatea finanțate/ cofinanțate din fonduri nerambursabile, prin Programul Operațional de Dezvoltare Regională (PNDR). • continuare în pagina 3 Cadrele medicale își vor primi bonurile de masă Având în vedere noile măsuri legislative ale Guvernului Boc, personalul sanitar din cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău a avut motive reale de îngrijorare, mai ales în ceea ce privește continuitatea acordării tichetelor de masă. Cum sunt afectate cadrele medicale de hotărârile stabilite în urma întâlnirii ministrului sănătății, Ion Bazac, cu președintele Federației SANITAS, Marius Petcu? In ceea ce privește acordarea tichetelor de masă, s-a stabilit că medicii și asistentele din cadrul spitalelor, care au beneficiat în anul 2008 de tichete de masă, le vor primi în continuare..."Cei care le-au avut în 2008, le vor avea în continuare”, a precizat Chelemen Hodiș, președintele SANITAS Sălaj. O altă problemă ce interesează personalul sanitar este Ordonanța nr.223/2008 ce face referire la blocarea posturilor. In acest sens, Chelement Hodiș a declarat că Ordonanța s-a aplicat deja. Posturile vacante pe 2008 s-au blocat, iar cele care vor fi vacante pe anul 2009 dacă va fi cazul, se vor ocupa în urma unui concurs. Maria CRISTEA